Sivu 1/2
Land Cruiseria ostamassa..
Lähetetty: Su Tammi 16, 2005 4:47 pm
Kirjoittaja Shinetec
Terve
Olin tässä ajatellut vaihtaa auton tuommoiseen HDJ80 4.2td lantikkaan. Ajattelin saksasta sellaisen lähteä hakemaan, kun sieltä näyttää saavan 10000€ halvemmalla.
Mitä kannattaa ottaa lantikan ostossa huomioon?
Onko varusteissa tai muuten autossa jotain minkä mukaan kannattaa valita. Tämä tulee olemaan ensimmäinen maasturi minulla, siksi kysyn.
Paljon muuten toi painaa, saako sen rekisteröityä kuorma-autoksi?
Jos sais verovapaana?
Lähetetty: Su Tammi 16, 2005 6:53 pm
Kirjoittaja Gravehill
no eise kyllä niin palijoo paina että siitä kuormurin sais, 2200-2300 koogeetä vois olla aika likellä. Niin ja TOYOTA miehet suuttuu ku land cruiseria sanotaan lantikaksi

.
Lähetetty: Su Tammi 16, 2005 8:11 pm
Kirjoittaja Shinetec
Jollapaku kirjoitti:no eise kyllä niin palijoo paina että siitä kuormurin sais, 2200-2300 koogeetä vois olla aika likellä. Niin ja TOYOTA miehet suuttuu ku land cruiseria sanotaan lantikaksi

.
hahah, sorry... Älkää nyt menettäkö yö unianne, opin vielä tavoille.
Mistäs tuohon löytyisi teknisiä tietoja, ja sivuja missä olis kaikkea
tarviketta a:sta ö:hön...
Lähetetty: Ma Tammi 17, 2005 12:15 pm
Kirjoittaja PikkuF
Lähetetty: Ke Tammi 19, 2005 11:09 pm
Kirjoittaja Vieras
Onnea vaan hankinnalle! HDJ-80 on varmaan kehittynein maastokelpoisista henkilömallin Cruisereista. Vähän käyttötarkoitusten mukaan kannattaa katsoa onko autossa akselitasauspyörästöjen lukkoja, lähinnä maastoajoa ajatellen. Varustetaso VX on kai paras (?), ja sisustusta kannattaa tietysti silmäillä ihan oman maun mukaan. Automaattilaatikon pitäisi olla erittäin kestävä eli sitä ei tarvitse kavahtaa. Tietysti Suomen puolella kannattaa käyttää huollossa ja vaihdattaa kaikki öljyt jne.
Aika hyvä sivusto, keskittynyt juuri 80-sarjaan ja yleisesti uudempiin Land Cruisereihin:
http://www.lcool.org/
Tarvikkeita tuohon löytyy ainakin parilta firmalta, netissä voi romppeita katsella osoitteissa
www.offivaruste.com ja
www.cros4wd.com.
HDJ 80 Rovaniemenpolttajilta....
Lähetetty: Pe Tammi 21, 2005 7:01 pm
Kirjoittaja komk_offroad2
Joo viime keväänä "jobbari" kipaisi lenkin Saksassa ja osti taloon HDJ 80 vm 1992. Myyjänä oli yksityinen "rovaniemenpolttaja" joka piti lihakauppaa elääkseen. KM määrä oli 216tkm. Mukana oli automaattiloota, AC, lukot, sähköpeilit+luukku+ikkunat+ovet kaukosäädöllä, tilttiratti tms.
Vm siksi 1992, että saimme sen pakuksi. Nyt kuulema muuttuu laki verosta, mutta voimme pitää hdj.n pakuna kun kaadetaan penkit takaa alas ja ne lukitaan, että niitä ei voi käyttää eli nostaa.
Automaattia voin suositella lämpimästi, tod hyvä. HDJ.n pääasiallinen tarkoitus on vetouisteluveneen veto kesällä joka painaa 2000kg. Automaatilla nousee mukavasti luiskalta kuin luiskalta ja matkalla ei mitään ongelmaa. Kulutus 2000kg jäljessä on ollut 12-13l/100km noin. (Pajero pätkä vei ennen 20-25l/100km) .
Syy miksi käytimme tuttua jobbaria, oli se, että HDJ saksassa hujanhajan, ja tulee kuluja kun ne kaikki kierrät. Jobbari tutki 10 autoa, soitti jokaisen luota otti kännyllä kuvia ja tuumas, että en ostais. Sitten löyty hyvä yksilö ja hinta kohdallaan, niin oli helppotehdä ostopäätös.
http://www.komk.net/lohiem/images/ab.JPG
kuva
Kyösti
Lähetetty: Su Helmi 06, 2005 10:12 pm
Kirjoittaja Vieras
saiskoos kysyä paljonko tuollaselle hyväkuntoiselle hyvin varustellulle 216tkm ajetulle tuli autoveroa?
jossain vaiheessa olis kans tarkotus tuollanen 80-korinen ostaa, vielä tosin ollaan kahden vaihella että bensa vai diesel...
tarttettais sellanen 1+8 henkilömalli.
Land Cruiser -91 VX 4.2TD automaatti
Lähetetty: Pe Helmi 18, 2005 1:59 pm
Kirjoittaja HDJ80
Hommasin viime heinäkuussa välittäjän kautta otsikon mukaisen kulkimen Saksasta.
Meinasi olla työn takana sopivan löytyminen, mutta kun parin perävalot oli nähty niin Saksan-kaveri lisäsi ripeyttä liikkeisiinsä ja saatiin pari kiinni jo ennen liikkeen porttia.
Auto oli rekisteröity Saksassa kuorma-autoksi(LKW) ja siten vain 5hengen penkeillä, sen sijaan autossa oli takaosastossa tukeva muovinen lavakaukalo, joka on kyllä tuota mallia varten tehty. Lisäpaikkojen saaminen oli hyvin kivuton toimenpide; autoon nostettiin Saksassa purkaamolta Pajeron takapenkki ja se pultattiin kiinni katsastusta varten. Selkä menosuuntaan ja ei tarvinnut edes vöitä virittää siihen.
Auton kanssa on tullut oikeastaan pari isompaa yllätystä;
toinen oli se, että taattu mittarilukema piti paikkansa(178tkm ostettaessa) ja toinen oli parin viikon takainen etuakselituho.
Autoa on muuten huollettu ja hoidettu hyvin, mutta akseleihin ei ole vaihdettu öljyjä ilmeisesti koskaan... Ollut autokorjaamon huolto/hinaus, ym. autona(suutarin lapsella ei ole kenkiä...)
Auto on toiminut liikkeen mainoksena ja siihen on laitettu jo -94 varsin näyttävä levikesarja alkuperäisten VX-levikkeiden lisäksi. Pyöränaukot oli tehokkaasti täytetty 33x12.5-15 renkailla ja ET -48 aluvanteilla. Leveys otteeseen merkittynä 208cm.
Lisäksi autossa on kiiltävät astinlaudat ja lampputeline.
Kärryn painoksi saa nykypykälien mukaan vain 2960kg, mutta se kyllä riittää useimpiin tarpeisiin.
Nyt olen siihen laittanut OMEn 50mm korotussarjan alkuperäisten erittäin vetelien jousien/iskarien tilalle.
Lähetetty: Su Helmi 20, 2005 7:59 pm
Kirjoittaja Mad Mike
Nonni! Nyt tuli rekisteröidyttyä tännekin.
Ja asiaan. Itselläni olisi Cruiserin osto edessä, katselin tossa HJ-61, TD, vm. -87, 480 000 km, käytännössä ruosteeton, kytkin ja vaihdelaatikko laitettu. Mitä kannattaisi ottaa ostaessa huomioon? Omistaja pyytää 6500 €, mutta tinkiessäni sanoi, jotta 5000- 5500 väliin lähtee (Eli 5k€,

)...
Ja vielä, siinä on kuskin penkin vieressä kaksi vipua, eli näistä varmaan saa lukot päälle? Eli autossa varmaan on 100 % lukot. Kuinka ne oikein toimii, autossa ne oli jäykät, eikä kojelautaan syttynyt mitään valoa? Olisko ne vaan jumissa? Unohdin kysyä myyjältä.
Eipä tässä muuta. Over and out.
Lähetetty: Su Helmi 20, 2005 8:33 pm
Kirjoittaja hj60
Nuo lukkovivustot jumii siellä akselin päässä ku suolapaska ja vesi niitä voitelee. Ne on kytkettävät 100% lukot, ja vakiona vivut on niin ettei etulukkoa saa päälle ilman takalukkoa.
EDIT: Niin ja tervetuloa!
Lähetetty: Ma Helmi 21, 2005 10:45 am
Kirjoittaja Mad Mike
Joo kiitosta!
Mjoo, milläköhän sen jumin parhaiten sais auki? Ja kun mulla nyt ei ole kokemusta tollaisista lukoista, niin milloin niitä kannattaa käyttää, ja miten niitä EI kannata käyttää? Ymmärtääkseni ne päällä ei todellakaan kannata kovin jyrkkiä käännöksiä tehdä?
Lähetetty: Ma Helmi 21, 2005 3:13 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
Kannattaa purkaa koko syteemi,vaijereita myöten koska vaijerit on mitä oletettavammin jumiutuneet käyttämättömänä.
Lähetetty: Ti Helmi 22, 2005 9:06 am
Kirjoittaja pikkujussi
Mad Mike kirjoitti:Joo kiitosta!
Mjoo, milläköhän sen jumin parhaiten sais auki? Ja kun mulla nyt ei ole kokemusta tollaisista lukoista, niin milloin niitä kannattaa käyttää, ja miten niitä EI kannata käyttää? Ymmärtääkseni ne päällä ei todellakaan kannata kovin jyrkkiä käännöksiä tehdä?
Käyttäjä jo kertoi miten jumin saa auki, mut siitä käytöstä, aika pitkälti pätee ainakin alkuun se, et käytät niitä lähinnä juuttuneen auton irroitukseen. Opppii ajamisen tehokkaammin!

Etulukkoa varsinkin kannattaa säästellä. Vetonivelet on kovilla etulukko päällä. Ja ei kannata kiskoa kahvoja silloin kun jokin pyörä sutii. Lisä ohjeita varmaan vielä joku laittaa.

Lähetetty: Ti Helmi 22, 2005 6:04 pm
Kirjoittaja Mad Mike
Mad Mike kirjoitti:
Itselläni olisi Cruiserin osto edessä, katselin tossa HJ-61, TD, vm. -87, 480 000 km, käytännössä ruosteeton, kytkin ja vaihdelaatikko laitettu. Mitä kannattaisi ottaa ostaessa huomioon? Omistaja pyytää 6500 €, mutta tinkiessäni sanoi, jotta 5000- 5500 väliin lähtee (Eli 5k€,

)...
Jihaa!
Tämä tuli sitten hommattua! Tänään puhelimessa sovittiin kaupat, ja huomenna käyn hakemassa. 5,2 k€ kustansi tuo vehje. Ja nyt eikun tekemään huoltoautoa tuosta (ja sitten monsteria

)....

Lähetetty: Ti Helmi 22, 2005 11:36 pm
Kirjoittaja hj
siisti peli. ja eiku lukkoakseleita hankkimaan.