Sivu 1/1
BJ:n SOA ja laatikonpään kartaani kulma
Lähetetty: To Marras 24, 2005 8:58 am
Kirjoittaja Vieras
Miten olette ratkaisseen tämän kulman, tulee todella helposti vastaan ulosjoustossa. peräkulmaa muuttamalla saa jotain mutta ei paljoa muhutaan enään parista hassusta mm, onko järkeä laittaa toinen ristikko kardaaniin. järjen mukaan antaa sen verran pelivaraa että kannattaa.??? toinen vaihtoehto olisi laatikon nosto poikki palkin kohdalta, saisi myös vähän jakolaatikkoa ylemmäs.
t:Jokke
Lähetetty: To Marras 24, 2005 9:22 am
Kirjoittaja jjtp
hj kardaanissa on se ulenkki isompi mihin ristikko kiinitetään,näinollen taipuu enemmän.
bj omalla kardaanilla ei soa pysty tekemään ellei jyrsi lisää liikkumatilaa siihen,myös hj ns tuplaristikko kardaania kannattaa harkita eteen.
Lähetetty: To Marras 24, 2005 11:34 am
Kirjoittaja Vieras
Käykö HJ:n liuku suoran BJ:n kardaaniin?? Toinen mikä tuli mieleen niin käykö hiluksin/hiacen kardaanin liuku tähän samaan tarkoitukseen. Sopiiko liuku kyseisissä toisiinsa
Lähetetty: To Marras 24, 2005 12:16 pm
Kirjoittaja jjtp
hj kardaanin liukuboori käy bj.
4wd hilux kardaanissa eri laipan pulttijako,myös boorin pituus on eri kuin bj/hj hilussa pitempi liukuboori.
tarkoitatko 2wd hiacea vai 4wd,2wd "hidasteessa" liukuboori menee lootan päästä sisään niinkun aika yleisesti takavetoisissa.
4wd hidasteesta en tiedä mitään (enkä kyllä toisaalta ko laitteesta juurikaan ole kiinnostunutkaan)
hj kardaani on ihan ok tohon hommaan väljemmän kääntyvyyden takia.
Lähetetty: To Marras 24, 2005 3:19 pm
Kirjoittaja TOHJ61
BJ:ssäni on takana SOA, pidennetyllä BJ:n omalla kardaanilla.
Akselia on kallistettu sopivasti, moottoria ja laatikoita on nostettu
noin 4-5 cm, tällä saavutetaan myös se etu, että pohjapanssari
on rungon tasalla ja suora!
Ristikoita on avarrettu varmuuden välttämiseksi.
Akseli on HJ-61:n, jota on siirretty taaksepäin 12 cm, SOA:n takia
vaatii lisätuennan kiertymisen estämiseksi.
Jouset on teetetty, HJ:n pituiset, lähes suorat, tupla sakkeleilla.