Kuva Kuva

safariteline ja valot

General chat

Valvoja: Käyttäjä

mutasusi
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 5:45 pm

safariteline ja valot

Viesti Kirjoittaja mutasusi »

kohta puolin pitäs alottaa safari telineen teko ja samalla tehä siihen valoille kunnon paikat ja siihen liittyen mietin..

että millasia kokemuksia on kun monilla näkyy ne lisä valot siellä olevan aika suojaamattomana, niin eikö tule kuusikossa kalliiksi kun oksat kolistelee valoja. arvelin ite suojat valoille tehä
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Mä tein muutama vuosi sitten BJ:hin kunnon safaritelineen. Myin sen jonnekin turkuun. Olipahan semmonen, että sen päältä selostettiin mm yhet Noormarkun offikisat. Eli siellä seiso parhaillaan neljästä viiteen tyyppiin.. Valot oli suojassa taitellun turkkipellin alla. Työvalojen eteen tein alaskäännettävän suojapellin siksi aikaa kun oli normaaliliikenteessä. Aion tehä tänä talvena samanlaisen, kun on taas BJ. Oli sen verta hyvät kokemukset siitä tellingistä, että en muuta aio tehä toisin kuin lipan valojen alle, etteti konepeitto valaistu.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

mä olen pitänyt katolla olevat valot sopivan löysällä että oksiin osuessa antavat myöten,yhtään lamppua ei vielä ole rikkoutunut.
tossakin hilun tunkkaus kuvassa käännetty lamppua eteenpäin ettei hajoa kun nyppästään hj:lla tunkin pitäessä autoa vaaterissa (tunkki räpsäkti kahteen osaan ja kamat mutakuoppaan :).
Kuva
tossa taas lamppuja telineessä,toi "ylärima" laitettu lähinnä oksavaijereiden kiinnitystä varten.
reunat tosta telinehässäkästä kallistettu sen takia ettei tellinki ole ensimmäisen näreen jälkeen jossain muualla kuin katolla.
Kuva
niin eipä taas näkynyt toka kuva fj55 ja 002 välisen välilyönnin takia kokeillaas tollee
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
bjtoni
Viestit: 34
Liittynyt: La Marras 27, 2004 4:49 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bjtoni »

r2ree kirjoitti:Mä tein muutama vuosi sitten BJ:hin kunnon safaritelineen. Myin sen jonnekin turkuun. Olipahan semmonen, että sen päältä selostettiin mm yhet Noormarkun offikisat. Eli siellä seiso parhaillaan neljästä viiteen tyyppiin.. Valot oli suojassa taitellun turkkipellin alla. Työvalojen eteen tein alaskäännettävän suojapellin siksi aikaa kun oli normaaliliikenteessä. Aion tehä tänä talvena samanlaisen, kun on taas BJ. Oli sen verta hyvät kokemukset siitä tellingistä, että en muuta aio tehä toisin kuin lipan valojen alle, etteti konepeitto valaistu.
Taitaapi tuo kyseinen kattohässäkkä olla sama, joka on koristanut meikäläisen BJ-45:n kattoa jo monta vuotta! Ostin sen aikoinaan A.H:lta (liekö r2ree-nimimerkin takana) Kiukaisista. Siihen vaan hitsattiin metrin jatkopala ja lätkästiin kiinni kahteen pariin taakkatelineitä (samalla rälläköin irti vanhat kiinnityssydeemit) ja eikun katolle. Hiukan uutta vesivaneria pohjaksi ja hyvin on kestänyt!

Kuormauskyky on hiukan liiankin hyvä, sillä helposti sinne tunkee liian paljon tavaraa (kattokuormapaino!), mutta kätevästi käy pitkänkin tavaran kiinnittäminen... Lisäksi lava on oiva paikka vaikka lintujen pongaukseen (kätevästi retkituolilla istuen).

Eteen sojottavia (luukun alla olevia) en koskaan saanu kytkettyä, mutta lisäpitkät, peruutusvalot ja sivuvalot toimii. Ei oo katsastusmies telineestä ollu koskaan kiinnostunu, ainoastaan lisäpitkien suuntaukset joskus tarkistanu!

Katolle kiipeämistä varten on katolla alumiinitikkaat, jotka saa tarvittaessa helposti käyttöön (päissä koukut, joilla kiinnittyy kattotelineen reunaan).

Maastokäytössä ei lavasta toistaiseksi ole ollut muuta haitta, kuin se että tahtoo tota puiden oksistoa olla matkassa jonkun verran ':lol:' Karjaraudasta telineen etureunaan viritetyt vaijerit voisivat kyseiseen vaivaan hiukan auttaa?

Ja lippa lisäpitkien alle vois olla asiaa, sillä valojen heijastus konepeltiin on aika häiritsevää...

Ja ohessa tietysti jonkunlainen kuva:

Kuva
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Hehh.. Mun vanha teline, sniff. Juuri tänään etsin vanhat kuvat ikaalisten jamboreesta.. Kiitos tosta kuvasta, saan taas mallia uuteen telineeseen. Tarkotus on tehä samanlainen.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
bjtoni
Viestit: 34
Liittynyt: La Marras 27, 2004 4:49 am
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja bjtoni »

r2ree kirjoitti:Hehh.. Mun vanha teline, sniff. Juuri tänään etsin vanhat kuvat ikaalisten jamboreesta.. Kiitos tosta kuvasta, saan taas mallia uuteen telineeseen. Tarkotus on tehä samanlainen.
Tosiaan Ikaalisten jamboreet...Arkistojen kätköistä löytyi nämä:

Kuva

Kuva


Siellä oli vielä mun vanha BJ:kin mukana...nyyh!


T: Jäsen 5
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Kiitos kuvista!!!! :lol: :lol:
On tää ny hianoo itkettää vanhaa miestä :shock: :oops:
Oli muutama vuosi ilman BJ:tä. Nohh, oli mulla toi HJ korvikkeena..
Nyt on parempi olo kun on taas BJ :P
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
PikkuF
Viestit: 1142
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 4:34 pm
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja PikkuF »

Periaatteessa Hojottimeen ja Berttaan käy saman mallinen,mutta eripituinen safariteline.
Oman KHO:ni siirtyessä autojentaivaaseen aijon hyödyntää paljon eri maiden metsiä nähneen telineeni lyhennettynä Bertan katolle.
Vaikka kattovaloilla ei olekkaan järempää kehikkoa ympärillään ei yhtään valoa ole vielä hajonnut vuosien saatossa....kop,kop
Kuva
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com

I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
mutasusi
Viestit: 30
Liittynyt: Ke Heinä 27, 2005 5:45 pm

Viesti Kirjoittaja mutasusi »

ajatus itelläni lähti siitä kun on tullut aika paljon koneilla metässä ajettua ja joskus valot on kyytiä ottanut..

mutta eihän ne tuossa auto käytössä samallaisiin tilanteiiin joudu.omassa ajossa aika monesti on valmis ura eikä umpi pöpelikkö
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Väkertelin tässä telineen vermeistä mitä nurkista löyty. Pari taakkatelineen tankoa ja pulttia jouduin ostamaan. Kokonaishinta n 80 ekee.. Kuvia galleria/projekstit/kermit_goes_Camo
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Vastaa Viestiin