safariteline ja valot
Valvoja: Käyttäjä
safariteline ja valot
kohta puolin pitäs alottaa safari telineen teko ja samalla tehä siihen valoille kunnon paikat ja siihen liittyen mietin..
että millasia kokemuksia on kun monilla näkyy ne lisä valot siellä olevan aika suojaamattomana, niin eikö tule kuusikossa kalliiksi kun oksat kolistelee valoja. arvelin ite suojat valoille tehä
että millasia kokemuksia on kun monilla näkyy ne lisä valot siellä olevan aika suojaamattomana, niin eikö tule kuusikossa kalliiksi kun oksat kolistelee valoja. arvelin ite suojat valoille tehä
Mä tein muutama vuosi sitten BJ:hin kunnon safaritelineen. Myin sen jonnekin turkuun. Olipahan semmonen, että sen päältä selostettiin mm yhet Noormarkun offikisat. Eli siellä seiso parhaillaan neljästä viiteen tyyppiin.. Valot oli suojassa taitellun turkkipellin alla. Työvalojen eteen tein alaskäännettävän suojapellin siksi aikaa kun oli normaaliliikenteessä. Aion tehä tänä talvena samanlaisen, kun on taas BJ. Oli sen verta hyvät kokemukset siitä tellingistä, että en muuta aio tehä toisin kuin lipan valojen alle, etteti konepeitto valaistu.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
mä olen pitänyt katolla olevat valot sopivan löysällä että oksiin osuessa antavat myöten,yhtään lamppua ei vielä ole rikkoutunut.
tossakin hilun tunkkaus kuvassa käännetty lamppua eteenpäin ettei hajoa kun nyppästään hj:lla tunkin pitäessä autoa vaaterissa (tunkki räpsäkti kahteen osaan ja kamat mutakuoppaan
.

tossa taas lamppuja telineessä,toi "ylärima" laitettu lähinnä oksavaijereiden kiinnitystä varten.
reunat tosta telinehässäkästä kallistettu sen takia ettei tellinki ole ensimmäisen näreen jälkeen jossain muualla kuin katolla.

niin eipä taas näkynyt toka kuva fj55 ja 002 välisen välilyönnin takia kokeillaas tollee
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
tossakin hilun tunkkaus kuvassa käännetty lamppua eteenpäin ettei hajoa kun nyppästään hj:lla tunkin pitäessä autoa vaaterissa (tunkki räpsäkti kahteen osaan ja kamat mutakuoppaan


tossa taas lamppuja telineessä,toi "ylärima" laitettu lähinnä oksavaijereiden kiinnitystä varten.
reunat tosta telinehässäkästä kallistettu sen takia ettei tellinki ole ensimmäisen näreen jälkeen jossain muualla kuin katolla.

niin eipä taas näkynyt toka kuva fj55 ja 002 välisen välilyönnin takia kokeillaas tollee
http://www.petrisimolin.net/gallery/ind ... jpg&lite=1
Taitaapi tuo kyseinen kattohässäkkä olla sama, joka on koristanut meikäläisen BJ-45:n kattoa jo monta vuotta! Ostin sen aikoinaan A.H:lta (liekö r2ree-nimimerkin takana) Kiukaisista. Siihen vaan hitsattiin metrin jatkopala ja lätkästiin kiinni kahteen pariin taakkatelineitä (samalla rälläköin irti vanhat kiinnityssydeemit) ja eikun katolle. Hiukan uutta vesivaneria pohjaksi ja hyvin on kestänyt!r2ree kirjoitti:Mä tein muutama vuosi sitten BJ:hin kunnon safaritelineen. Myin sen jonnekin turkuun. Olipahan semmonen, että sen päältä selostettiin mm yhet Noormarkun offikisat. Eli siellä seiso parhaillaan neljästä viiteen tyyppiin.. Valot oli suojassa taitellun turkkipellin alla. Työvalojen eteen tein alaskäännettävän suojapellin siksi aikaa kun oli normaaliliikenteessä. Aion tehä tänä talvena samanlaisen, kun on taas BJ. Oli sen verta hyvät kokemukset siitä tellingistä, että en muuta aio tehä toisin kuin lipan valojen alle, etteti konepeitto valaistu.
Kuormauskyky on hiukan liiankin hyvä, sillä helposti sinne tunkee liian paljon tavaraa (kattokuormapaino!), mutta kätevästi käy pitkänkin tavaran kiinnittäminen... Lisäksi lava on oiva paikka vaikka lintujen pongaukseen (kätevästi retkituolilla istuen).
Eteen sojottavia (luukun alla olevia) en koskaan saanu kytkettyä, mutta lisäpitkät, peruutusvalot ja sivuvalot toimii. Ei oo katsastusmies telineestä ollu koskaan kiinnostunu, ainoastaan lisäpitkien suuntaukset joskus tarkistanu!
Katolle kiipeämistä varten on katolla alumiinitikkaat, jotka saa tarvittaessa helposti käyttöön (päissä koukut, joilla kiinnittyy kattotelineen reunaan).
Maastokäytössä ei lavasta toistaiseksi ole ollut muuta haitta, kuin se että tahtoo tota puiden oksistoa olla matkassa jonkun verran ':lol:' Karjaraudasta telineen etureunaan viritetyt vaijerit voisivat kyseiseen vaivaan hiukan auttaa?
Ja lippa lisäpitkien alle vois olla asiaa, sillä valojen heijastus konepeltiin on aika häiritsevää...
Ja ohessa tietysti jonkunlainen kuva:
Hehh.. Mun vanha teline, sniff. Juuri tänään etsin vanhat kuvat ikaalisten jamboreesta.. Kiitos tosta kuvasta, saan taas mallia uuteen telineeseen. Tarkotus on tehä samanlainen.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Tosiaan Ikaalisten jamboreet...Arkistojen kätköistä löytyi nämä:r2ree kirjoitti:Hehh.. Mun vanha teline, sniff. Juuri tänään etsin vanhat kuvat ikaalisten jamboreesta.. Kiitos tosta kuvasta, saan taas mallia uuteen telineeseen. Tarkotus on tehä samanlainen.


Siellä oli vielä mun vanha BJ:kin mukana...nyyh!
T: Jäsen 5
Periaatteessa Hojottimeen ja Berttaan käy saman mallinen,mutta eripituinen safariteline.
Oman KHO:ni siirtyessä autojentaivaaseen aijon hyödyntää paljon eri maiden metsiä nähneen telineeni lyhennettynä Bertan katolle.
Vaikka kattovaloilla ei olekkaan järempää kehikkoa ympärillään ei yhtään valoa ole vielä hajonnut vuosien saatossa....kop,kop

Oman KHO:ni siirtyessä autojentaivaaseen aijon hyödyntää paljon eri maiden metsiä nähneen telineeni lyhennettynä Bertan katolle.
Vaikka kattovaloilla ei olekkaan järempää kehikkoa ympärillään ei yhtään valoa ole vielä hajonnut vuosien saatossa....kop,kop

0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Väkertelin tässä telineen vermeistä mitä nurkista löyty. Pari taakkatelineen tankoa ja pulttia jouduin ostamaan. Kokonaishinta n 80 ekee.. Kuvia galleria/projekstit/kermit_goes_Camo
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -