Sivu 1/1

LJ museorekisteriin

Lähetetty: Pe Joulu 29, 2017 11:56 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Kohta jo vuosi eletty ja nyt vasta hokasin ekan LJ:n joka on rekisteröity museoautoks: https://m.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/9050148
Kuva
Ehjän näköinen peli.

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: La Joulu 30, 2017 9:23 am
Kirjoittaja Samppahj
Hyvä, että näitäki säilyy. Yks HJ61 ainakin on tänä vuonna kans putkahtanu museorekisteriin. En vaan ymmärrä, miks on hyväksytty noilla kilvillä museoon ja epäilen myös, että kuskin penkin päällisellä on peitetty risa verhoilu.

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Su Joulu 31, 2017 11:14 am
Kirjoittaja jpesala
........ ja kuskinpuolen pyyhkijänvarresta puuttuu se muovi. Jos niinku museoitu. Muuten kyllä hieno peli.
t.jp

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Su Joulu 31, 2017 3:51 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
jpesala kirjoitti:........ ja kuskinpuolen pyyhkijänvarresta puuttuu se muovi. Jos niinku museoitu.
Ja alla 33x12.50” kumit liian kapeilla Mangelsseilla. Jos niinku museoitu. ;)

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Su Joulu 31, 2017 4:23 pm
Kirjoittaja benjaminf
Ihan siisti museoauto . Tuolla nettiautossa kyllä näkee välillä aika ihmeellisiä museoautoja . Taitaa tulkinta olla vähän paikasta kiinni missä katsastaa .
Ja saahan museoautossa olla "sen ajan" lisävarusteita .

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2018 4:12 am
Kirjoittaja Samppahj
Joo mangelsit ja renkaat menee kyllä. Kyllähän tuohon maailman aikaan nappularenkaita sai ja Mangelsit oli sillon kova juttu.

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2018 9:12 am
Kirjoittaja Käyttäjä
Samppahj kirjoitti:Joo mangelsit ja renkaat menee kyllä. Kyllähän tuohon maailman aikaan nappularenkaita sai ja Mangelsit oli sillon kova juttu.
Mutta miksi laittaa autoon alle huonommat vanteet mitä siiknä on alunperin ollut.

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Tammi 01, 2018 11:22 am
Kirjoittaja Samppahj
Käyttäjä kirjoitti:
Samppahj kirjoitti:Joo mangelsit ja renkaat menee kyllä. Kyllähän tuohon maailman aikaan nappularenkaita sai ja Mangelsit oli sillon kova juttu.
Mutta miksi laittaa autoon alle huonommat vanteet mitä siiknä on alunperin ollut.
Jos ei halua ajella vakio sirkkelinterillä, nii Mangelsit on museoautoon oiva ratkasu ulkonäön puolesta.

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Tammi 08, 2018 1:44 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Joo, Mangelssit sinänsä ok jos haluaa, mut rengaskokoo ei sais muutella juurikaan alkuperäisestä.

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Tammi 08, 2018 6:35 pm
Kirjoittaja Samppahj
Saa kai sitä muutella sellaisiin renkaisiin, jota olis ollu saatavilla autoon. Eikö jotain All Terraineja oo ollu 80 luvulla jo saatavilla?

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Tammi 08, 2018 8:58 pm
Kirjoittaja benjaminf
Museokatsastaja sanoi että täytyy esittää luotettava tieto että tän kokoisia renkaita oli saatavilla silloin (-75) Kävin näyttämässä BJ 40 muutama vuosi sitten missä oli 33" renkaat .

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Tammi 08, 2018 10:27 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Samppahj kirjoitti:Saa kai sitä muutella sellaisiin renkaisiin, jota olis ollu saatavilla autoon.
”mahdollisimman vähän muuttaen”
Museoajoneuvoon voidaan hyväksyä joitakin selkeästi liikenneturvallisuutta parantavia muutoksia. Tällaisia muutoksia ovat turvavöiden asentaminen, valoa ja valotehoa parantavien latauslaitteiden, releiden ja niihin sopivien polttimoiden asentaminen sekä rengastyypin vaihtaminen rengaskokoa ja profiilisuhdetta mahdollisimman vähän muuttaen.

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Su Helmi 25, 2018 9:23 pm
Kirjoittaja oltzi
mitäs raati sanoo jos hj61 museoi, niin saako siinä olla korottava alustasarja?

entäs vaikuttaako se museorekisteriin saantia että on aikanaan muutettu 6h pakettiautoksi?

Re: LJ museorekisteriin

Lähetetty: Ma Helmi 26, 2018 12:22 pm
Kirjoittaja Samppahj
Jos alustasarja on todistettvasti ollut saatavana auton valmistusvuonna, niin kaippa se kelpaa. En tiedä meneekö pakuna, ainakin pitää varmaan olla se 30v pakuttamisesta. Varmemmin saat, ku muutat takas henkilöautoks.