Kuva Kuva

Kj95 tuonti

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Lucas
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 9:59 am
Paikkakunta: Lappi

Kj95 tuonti

Viesti Kirjoittaja Lucas »

Kj95 3.0d4d vm.2001 tälläinen tulossa ja se on ymmärtääkseni lähtömaassa rekisteröity kuorma autoksi. Autossa vain etupenkit eikä muuta tulla tarvitsemaankaan.
Saako tämän tullattua kuorma autona?
Pakuna?
Huoltoautona?
Eli miten selviää pienimmällä maahantuonti verolla?
Ja vielä miten muodostuu vuotuiset käyttövoimaverot/dieselvero?
Asialisista vastauksista kiitollinen. Ja kyllä olen käyttänyt hakutoimintoa.
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Mistä maasta tulossa?

Jos EU:n sisältä, ei tarvitse tullia maksaa.

(Kuorma-auto, kokonaismassa yli3500kg valmistajan hyväksymänä?, ei varmasti toteudu...)

Pakettiautona (N1G) verotetaan. (Veikataan kokonaismassaksi vaikka 2810kg)


Tuolta arpomaan verotusarvo:
http://asiointi.tulli.fi/mahtiinternet/

Pakuna veroprosentti. 43,7-16,1=27,6%

Tuolla 27,6% kerrot verotusarvon=arvio veron määrästä.

Tuolta voi katsella jo toteutuneita veropäätöksiä:
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jsp



Vuotuiset käyttöverot, jos kokonaismassa 2801-2900kg

perusvero 388,73 + käyttövoimavero 95,27 = 484e
Lucas
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 9:59 am
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Lucas »

Kyllä eu alueelta tuo on.
Huoltoautoksi ei ilmeisesti saa enää.?
kzj
Viestit: 84
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 10:08 am
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja kzj »

Miksi pitäisi huoltoautoksi saada?

Samat verot maahantuodessa/käyttöverot kuin tavan pakettiautossa.

Lisäksi huoltoauton varusteet ja käytön rajoitukset rasitteena.
Lucas
Viestit: 6
Liittynyt: La Tammi 18, 2014 9:59 am
Paikkakunta: Lappi

Viesti Kirjoittaja Lucas »

Juurikin tuon käyttöveron takia kun olin ymmärtänyt että se on huoltoautolle halvempi mutta jos se on sama pakuna niin eipä silloin mitään väliä.
Vastaa Viestiin