Kuva Kuva

Miten tunnistaa, paljonko ajettu?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

Kiitosta taas!
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

MS kirjoitti:Onko bensakoneen ja dieselin välillä suurta eroa kestävyydessä ja huollettavuudessa?
Ei noita ainakaan kukaan halua bensakoneisena ostaa Suomessa eikä ulkomailla, joten niitä saa sitten halvalla jos haluaa testata miten sellanen pysyy kasassa ja kestääkö perse tankkauslaskuja. Eroon siitä autosta tuskin sitten enää pääsee, muuta kuin osina. Mun mielestä cruiseriin kuuluu dieselmoottori ja jos ne parin kymmenen euron kk-laakerien liuskat vaihtaa kerran punametallisiin ja vaihtelee öljyjä säännöllisesti, niin todella kestävä moottori on kyseessä.
#428
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

Dieselkone on varmasti hyvä, bensakoneesta taitaa olla vähän kokemuksia palstalaisilla. Kulutus on varmaan "riittävä", vaikka bensa olisi halvempaa kuin Suomessa. :roll:

Automaattilaatikko samoin lienee varma kampe. Manuaali ilmeisesti myös, eikä kytkintäkään tarvi kovin usein uusia.
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hessu kirjoitti: Ei noita ainakaan kukaan halua bensakoneisena ostaa Suomessa eikä ulkomailla, joten niitä saa sitten halvalla jos haluaa testata miten sellanen pysyy kasassa ja kestääkö perse tankkauslaskuja. Eroon siitä autosta tuskin sitten enää pääsee, muuta kuin osina. Mun mielestä cruiseriin kuuluu dieselmoottori
Älä ny, bensakoneeseen ku laittaa maakaasuvermeet niin ajelu paljo halvempaa ku diiselillä. Esim. mun FJ säästää lähes 1500€ vuodessa verrattuna entiseen KZJ90:iin n. 25 tkm vuosiajolla, vaikka Trafi pyytääkin käyttövoimaveroa kaasustakin nykyään.

Mutta joo, diesel sopii tommosen auton luonteeseen paremmin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
MS
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 10:25 pm
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja MS »

Kaveri on laitellu maakaasuvermeitä Hummereihin ihan työkseen Kouvolan seudulla.
Vastaa Viestiin