Sivu 1/2
KZJ 73 loppuelämän rojekti
Lähetetty: Su Maalis 03, 2013 1:34 pm
Kirjoittaja hopeahuoli
Joo tällainen vimma tuli nyt päähän, kun parivuotta kohta ollut ilman cruiseria, niin onkos kellään hyviä vinkkejä/tietoutta onko kyseisessä pelissä jotain spesiaalia joka kannattaisi ottaa huomioon?
Esim varaosat. Onko varaosat samoja kun lj70 mallissa? Onko akselit samoja, välitys, laakerit, jne.
Ettei tulis sit vuodenpäästä huomattua, että eihän nää wittu ollutkaan samoja!!
Moottorihan on 3litranen.. Onks siin mitään ihmeellistä mitä tarvis ottaa huomioon? Ilmeisesti ruiskupumppua on kahtaversiota? Onkos ton sähköohjatun pumpun viritys jotenkin hankalampaa?
Semmosta.. Kommenttia vaan tulemaan kannattaako tällainen peli pihaan hommata.

Lähetetty: Su Maalis 03, 2013 6:46 pm
Kirjoittaja Tuppu
Ite ottasin PZJ73:n, olis moottori millä mentäs miljuuna et heilahtaa
toi 125hp ei mikään järin häävi ilmeisesti ole? -> vahvasti mutua!!!
Lähetetty: Su Maalis 03, 2013 8:14 pm
Kirjoittaja hj
kzjiissä tosin kierrealusta. peränvälitys muistaakseni 4.56
jarrut,murrokset,alustasarja samat kuin uuden mallin äljiissä
kytkin kannattaa hankkia hinnanpuolesta ulkomailta
itellä ollu kohta 2v ja tyytyväine ollu.
pikkuse ruuvaa ja coolerin laittaa saa 150hp
Lähetetty: Su Maalis 03, 2013 8:22 pm
Kirjoittaja hopeahuoli
Joo kierre alusta pitää olla..
Kutosen murinassa on kyl sitä jotain, mutta sai kuunnella jo hodarissa tarpeeksi.
Onks ton katon kanssa odotettavissa mitään murheenkryynejä?
Mites toimii suomen talvessa ja tiivistykset ylipäänsä onkos niissä ongelmia ollut?
Saako toijotan tiskiltä esim noita tiivisteitä, vai meneekö ulkomaalta hommuuksi?
Lähetetty: Ma Maalis 04, 2013 12:50 pm
Kirjoittaja hj
eiipä oo katto vuotanu.
varmaan saa toijootalta tiivisteitä mut saattaapi olla halavempi tilata ulkomailta.
verot n.1250€ jos meinaat 2 paikkasena pakettiautona tuoda henkiläautona n.2000€ jos vm. on 93-94
jakopää rempassa kiristin suomessa 2sataa € pitkänmatkaa.
syyläri isompi kuin 2.4 jotenka eipä o ollu lämpöongelmia.
Lähetetty: Ma Maalis 04, 2013 11:35 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
hopeahuoli kirjoitti:
Moottorihan on 3litranen.. Onks siin mitään ihmeellistä mitä tarvis ottaa huomioon? Ilmeisesti ruiskupumppua on kahtaversiota? Onkos ton sähköohjatun pumpun viritys jotenkin hankalampaa?
Yritä ottaa selvää ettei oo kansivammanen. Eipä nois muuten mitään ihmeellistä. Sähköpumpusta ei juurikaan lisää saa ilman tehoboksia, eikä silläkään niin paljoo mitä mekaanisesta pumpusta ruuveja pyörittelemällä ja ehkä vähän karaa viilaamalla.
hj kirjoitti:
jakopää rempassa kiristin suomessa 2sataa € pitkänmatkaa.
Motonetistä alle 54,50 €:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/256206/2
Sama rulla käy myös D-4D Hiluxiin ja Hiaceen. Alkup. osanro 13505-67040 tai 13505-67041
Kiristimessä sama laakeri mikä orkkiskiristimessä, made in japan.
Ja ompahan näppärä jakopääremppa näissä, tekee helposti puoleen tuntiin.
Lähetetty: Su Maalis 10, 2013 10:59 am
Kirjoittaja pulu
joo eipä tot kattoo kannata jännitellä..kestää jopa kaadonki..!tosin uus taitaa maksaa 11tonnii ettei ihan palasiks kannata ajaa..!
http://www.blocket.se/helsingborg/Toyot ... m?ca=9&w=3 tos olis lennil etelä ruotsis yks kappale,tält hepult on tullu haettuu pari 73sta aikojen saatos.
Lähetetty: Su Maalis 10, 2013 2:18 pm
Kirjoittaja hj
näkkyyhän noita oleva
www.mobile.de joitakin kappaleita
Lähetetty: Ma Touko 06, 2013 7:57 pm
Kirjoittaja hopeahuoli
Kiitosta vinkeistä. Mieleinen yksilö löytyi Espanjassa!
Onks kellään kokemusta milleen sen sais halvimmalla Suomeen?
Merikontissa maksaa karvan alle 2tonnia..
Ajamalla ei enää saa ajettua kun autosta on paperi jo tehty ja auto poistettu Espanjan rekkarista..
Jälkiviisaita voidaan olla miks näin, mutta se nyt ei hyeä mittään..
Rahallahan sen tuolta saa, mutta jos jollai on jotain vinkkiä, ni kiitollisia oltais.
Lähetetty: Ti Touko 07, 2013 12:26 pm
Kirjoittaja Hessu
Eikö Espanjasta saa vientikilpiä/kansainvälisiä siirtokilpiä kuten monesta muusta maasta saa rekkareista poistettuihin?
Lähetetty: Ti Touko 07, 2013 6:56 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
www.transit-plate.com tilaat kilvet kotiin, pakkaat repun, lennät halpislennolla perille, napsautat kilvet kii ja ajelet kotio.
Lähetetty: Ma Touko 13, 2013 2:23 pm
Kirjoittaja hopeahuoli
-MaTTi- kirjoitti:www.transit-plate.com tilaat kilvet kotiin, pakkaat repun, lennät halpislennolla perille, napsautat kilvet kii ja ajelet kotio.
pikasella katonnalla ymmärsin, että transit plate homma koskee autoja jotka on saksassa, eli sinne saa kilvet täältä heplosti..
Lähetetty: Ma Touko 13, 2013 6:31 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
hopeahuoli kirjoitti:-MaTTi- kirjoitti:www.transit-plate.com tilaat kilvet kotiin, pakkaat repun, lennät halpislennolla perille, napsautat kilvet kii ja ajelet kotio.
pikasella katonnalla ymmärsin, että transit plate homma koskee autoja jotka on saksassa, eli sinne saa kilvet täältä heplosti..
Niillä saa ajella kaikkialla EU-alueella, ei väliä missä auto on viimeks ollu rekisterissä. Mut siis saksalaiset kilvet.
Lähetetty: Ke Syys 11, 2013 7:22 pm
Kirjoittaja hopeahuoli
do diin autokin tuli lopulta vaikka välillä olikin kateissa jossain euroopassa.
katastus kyssäreitä: autos oli cooleri paikallaan jonka nyt otin pois, että sais leimaa. päästöistä pittää olla joku virallinen todistus muutenkin. auto on 95vm ja ei ole jotain eu leimaa?
noo todistuksen suhteen ei ole varmaan ongelmaa, mutta jos haluu ton coolerin otteeseen, niin mulla on ollut käsityksenä, että riittää vaan pelkkä dyno todistus, mutta nyt on tullut kolmelta eri konttorilta eri vastaus..
jollekin pitäis jopa olla katalysaattori!?

ei kai nyt sentäs..
onkos jollai faktumia tähän?
Lähetetty: Ke Syys 11, 2013 9:01 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
hopeahuoli kirjoitti:jos haluu ton coolerin otteeseen, niin mulla on ollut käsityksenä, että riittää vaan pelkkä dyno todistus, mutta nyt on tullut kolmelta eri konttorilta eri vastaus..
jollekin pitäis jopa olla katalysaattori!?

ei kai nyt sentäs..
onkos jollai faktumia tähän?
On faktaa ja omakohtaista kokemustakin.
-95 auto on vähäpäästöinen, se täyttää Euro1-päästötason. Kuulerin asentaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli sen jälkeen pitäisi pystyä osoittamaan että Euro1-päästötaso täyttyy senkin jälkeen. Sitä ei konttorilla päästömittauksessa pystytä toteamaan, eikä siihen vaikuta asennatko katalysaattorin vai et. Pitää olla riippumattoman tutkimuslaitoksen todistus, esim. VTT. Auton testauttaminen maksaa alk. 2000€+alv.
Ite sain ex-KZJ90:een VTT:ltä todistuksen että päästötaso ei muutu kuulerilla, perusteluna mm. se että tuohon 1KZ-TE -malliin löytyi todistus että se täyttää Euro2:nkin raja-arvot, jotka ovat likimain puolta tiukemmat. Näin ollen, lähtökohdankin ollessa liki +/- 0, NOx voi nousta, mutta HC laskea, kaikenlisäksi ne lasketaan tuon ikäisissä yhteen (HC+NOx) jne., sain todistuksen ihan pääteltynä, autoa ei mitattu. Maksoi 200€+alv.
Dynolappu tietysti lisäks.
Onkos tuo 1KZ-T vai 1KZ-TE -moottorilla?