Sivu 1/1

Bertta ja katsastus

Lähetetty: To Helmi 07, 2013 7:08 pm
Kirjoittaja HOMBA
Viikonloppuna olisi tarkoitus viedä tuo meidän bertta katsastukseen. Ensikertalainen kun olen, niin mitenkäs se menee?
Onko se nyt niin, päästöjä ei mitata koska berttani on -79? Oliko tuon kardaani käsijarrun kanssa jotain erikoista?
Miten poikkee normi henkilöauton katsastamisesta, jos mitenkään?
Kaikellaiset vinkit yms. ovat tervetulleita.

Lähetetty: Pe Helmi 08, 2013 12:05 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Päästöjä ei mitata ja kardaanikänkkäriä ei pidä yhtäkkiä tempasta, eikä mielellään loppuun asti jos tehokas.

Lähetetty: Pe Helmi 08, 2013 6:07 am
Kirjoittaja HOMBA
En muista missä. Mutta joku jossai väitti, että kardaani kässäriä ei saisi testata dynamometrillä. Tämä ilmeisesti ei pidä paikkansa.

Lähetetty: Pe Helmi 08, 2013 6:48 pm
Kirjoittaja Antsa
Pese alusta ja konehuone ennen konttorille menoa ja mainitse siitä kardaanin käppäristä kun homma alkaa.

Lähetetty: La Helmi 09, 2013 5:21 pm
Kirjoittaja HOMBA
Läpi meni :shock:

Puhtain paperein ensi yrityksellä.
Joitain pikkuvikoja, mutta onneksi katsuri oli ymmärtävää sorttia (Kiitos K1Raisio).
Kuskin eturenkaassa pieni välys (olisko laakeri löysällä?)
Saman puolen etulyhty näyttää hiukan ylös (tarttee säätää)
Etujousien taka puslat ja takajousien etu puslat aika huonona (vaihdetaan kun on lämmin)
Runko numeroa ei meinannut löytyä mistään (kiitos 40- sarjan UKK. sieltä mittapiiroksesta löytyi paikka ja paikasta numero)

Käsijarrua ei testattu dynamometrillä, vaan loivassa rinteessä ja muuten dynamometrillä jarrut olivat yllättävän tasapainossa :roll:
Kiitos ja kumarrus.

Lähetetty: Su Helmi 10, 2013 3:36 am
Kirjoittaja Antsa
HOMBA kirjoitti:Läpi meni :shock:

Puhtain paperein ensi yrityksellä.
Joitain pikkuvikoja, mutta onneksi katsuri oli ymmärtävää sorttia (Kiitos K1Raisio).
Kuskin eturenkaassa pieni välys (olisko laakeri löysällä?)
Saman puolen etulyhty näyttää hiukan ylös (tarttee säätää)
Etujousien taka puslat ja takajousien etu puslat aika huonona (vaihdetaan kun on lämmin)
Runko numeroa ei meinannut löytyä mistään (kiitos 40- sarjan UKK. sieltä mittapiiroksesta löytyi paikka ja paikasta numero)

Käsijarrua ei testattu dynamometrillä, vaan loivassa rinteessä ja muuten dynamometrillä jarrut olivat yllättävän tasapainossa :roll:
Kiitos ja kumarrus.
Siis normi Bertan kastsastus...

Lähetetty: Su Helmi 10, 2013 8:51 am
Kirjoittaja lepoantti
jos auto on kunnossa niin eihän katsastuksessa ole mitään ongelmaa!! kun vanhoja cruisereita katsastaa niin saa yleensä myönteistä huomiota että tällaisia pidetään liikenteessä, etenkin vanhemmille katsureille oikeiden autojen näkeminen ja testaaminen on ollut juhlahetki, siinä saattaa jopa jotkut itseltä huomaamatta jäänet viat saada saada armahduksen

Lähetetty: Su Helmi 10, 2013 1:17 pm
Kirjoittaja HOMBA
Viime elokuussa sokkona(kuvien ja puheiden perusteella) tuon Bertan Rovaniemeltä ostin. Siirsin myyjälle rahat ja hän laittoi auton junaan. Oikein mitään en sille viellä ole kerennyt tekemää. Ensimmäinen Cruiserini kun on kyseessä, hiukan tuo katsastus jänskätti.
Tekniikaltaan niin simppeleitä ovat, ettei siellä ihme vikoja voi edes olla :D