Sivu 1/1

BJ40 takapään kierrejousitus.

Lähetetty: Su Loka 16, 2005 1:16 pm
Kirjoittaja Vieras
Nyt on sitten viritelty tohon omaan BJ:hin taaksekkin kierrejousitus.
http://personal.inet.fi/cool/4x4/takakierre.html

Lähetetty: Ma Loka 17, 2005 7:51 pm
Kirjoittaja Vieras
Kansa vaati action kuvia ja seikkaperäistä selostusta miten kannattaa tehdä jne.

heti kun ehtii

Lähetetty: Ti Loka 18, 2005 5:42 pm
Kirjoittaja Vieras
Kyllä niitä aktiooni kuvia yritetään ottaa jahka ehtiin sinne metsään ajeleen ,kun tuo TYÖ prkl haittaa harrastusta.
Ja minkälaisia vinkkejä lähinnä tarvitaan ?

Lähetetty: Ke Loka 19, 2005 9:15 am
Kirjoittaja komk
Onkos muuten jo edessä kierteet? Itte ajattelin joskus tulevaisuudessa aloittaa etupäästä kierreprojektin.

- jm

kyllä

Lähetetty: Ke Loka 19, 2005 6:05 pm
Kirjoittaja Vieras
Kyllä on kierteet ollu edessä jo lähes vuoden ja ne on jopa mainittuna otteessa ! (Etuakselille hyväksytty Toyota LJ-70 Mallin kierrejouset ja tukivarret kiinnikkeineen).

Re: kyllä

Lähetetty: To Loka 20, 2005 8:45 am
Kirjoittaja komk
Anonymous kirjoitti:Kyllä on kierteet ollu edessä jo lähes vuoden ja ne on jopa mainittuna otteessa ! (Etuakselille hyväksytty Toyota LJ-70 Mallin kierrejouset ja tukivarret kiinnikkeineen).
Niissä LJ:n varsissako riittää akselipainot Berttaan? Oon vissiin sitten saanu väärää informaatiota ettei muka riittäisi.

Mitään lupiahan et vissiin kysellyt vaan rakentamisen jälkeen muutoskatsastukseen?

Miten paljon vaikutti ajoon se etupään muutos?

- jm

Lähetetty: To Loka 20, 2005 12:53 pm
Kirjoittaja mikjus
Onks sulla parempia kuvia tarjolla? Näyttäs olevan jouset rungon sisälläpuolella vai onko osaksi jopa leikattu rungon sisään? Mahtuisiko hj-61 lukkovivusto tolla sun toteutuksella. Itsekkin ajattelin vetästä takaloosterin lattian rällällä pois että olis helpompi operoida ja sitten laittas vaan alumiinilevyn tilalle.Koppaa kun ei voi viitis irrottaa kun olis liian iso työ parsia se takas kasaan=mätä. Mitkä kierrejouset tossa on ja riittääkö kantavuus jos lyö viikon safarivarustuksen kyytiin?

BHLJ-40

Lähetetty: To Loka 20, 2005 6:56 pm
Kirjoittaja Vieras
LJ:N takavarsissa riittää painot BJ tojoon ,ja lupia ei tarvi nykyään enää hakea,etupää kun katsastettiin niin kaveri joka hitsas ne kiinnikkeet ja teki siitä Todistuksen (luokkahitsari),ja sen jälkeen kävin Toyotalla ja siellä ne teki taas lapun jossa ilmenee että osat on toyota LJ-70 mallista. Ja takajouset on kokonaan rungon sisäpuolella,siitä kantavuudesta en vielä tiedä "täys"Pakkaus"päällä kun ei ole ehtiny testaileen vielä pahemmin.mutta samoilla jousilla se on tehty kuin etupää ja kyllä se on ainakin vielä pysyny ryhdissään
(HJ:n kone painona).

BHLJ-40

Lähetetty: To Loka 20, 2005 6:59 pm
Kirjoittaja Vieras
Niin ja vielä kyllä se Lukkovivusto mahtuu ainakin BJ:n akseleilla
siellä oleskemaan mainiosti.

muutamia fotoja jousien toiminnasta

Lähetetty: La Loka 22, 2005 4:46 pm
Kirjoittaja Vieras
tälläsiä kuvia sain näppäiltyä tallin pihalta näkee niistä pikkasen jousituksen toimintaa

http://personal.inet.fi/cool/4x4/jousitus.html

Lähetetty: Ti Loka 25, 2005 8:52 pm
Kirjoittaja JF
Itse asiassa LJ-70:n etutukivarsillakin riittää akselimassa 40/42:n nokalle, taisi olla aika tasan 1300 kg valmistajan sallima määrä, joka siis selviää tyyppitiedoista. Eli vaikka LJn otteessa oleva akselimassa onkin pienempi kuin BJ:ssä, voi tuota tyyppitietojen akselimassaa käyttää, onhan se valmistajan ja/tai maahantuojan aikoinaan määrittämä. Otteessa oleva massa on vain se auton likimain todellinen (punnittu) akselimassa.

Tällaista tuli jossain vaiheessa konttorilla ihmeteltyä.

kierrejousi bj

Lähetetty: Pe Marras 11, 2005 2:51 pm
Kirjoittaja Vieras
nyt on koeajo metsässä suoritettu ja ihan kohtalaiseltahan tuo tuntuu vaikuttavan.
http://personal.inet.fi/cool/4x4/testikuva/bj3.jpg

Lähetetty: Pe Marras 11, 2005 9:08 pm
Kirjoittaja komk
Mistä oot tuon panhardin ottanut? Onko sekin läjästä?

-j

Lähetetty: Su Marras 13, 2005 1:00 pm
Kirjoittaja Vieras
molemmat panhard tangoton 91 mallisesta läjästä,etu varret 91 mallin takavarret ja takavarret 87 mallin takavarret.