Kuva Kuva

Tee työtä jolla on tarkoitus.

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Kontio
Viestit: 163
Liittynyt: La Tammi 03, 2009 6:39 pm
Paikkakunta: Pietarsaari

Tee työtä jolla on tarkoitus.

Viesti Kirjoittaja Kontio »

Otsikko kertookin jo tarpeellisimman, eli tuossa hoijjakassa on tuo ulosoton vivun muokkaus jäänyt kesken sen jälkeen kun vaihdoin kaksisuuntaisen ulosoton jakolaatikon kylkeen.
No, sitten tänään intoa uhkuen aloin muokkamaan irrallaan ollutta alunperin kaksisuuntaisen ulosoton käsivipua asennuskuntoon.

Tuon kun olin saanut tehtyä, niin kömmin auton alle irroittelemaan sitä alkuperäistä vipua ja sainkin muutaman voimasanan avulla irti ne kaksi ruuvia sieltä vaihteiston yläreunasta.
Tämän jälkeen nykäisin irti sitten koko komeuden ( siis kepin ja sen telineen) auton alle.
Hetken kun sitä osaa pyörittelin käsissäni ja vertailin sitä siihen toiseen, joka oli tarkoitus laittaa paikoilleen, niin nämä kaksi erillista vipua telineineen olivat kuin kaksi marjaa. :x

Eli ongelmana minulla on ollut se, kun keppiä ei saanut siirrettyä 3-eri asentoon, niinkuin kaksisuuntaisen laatikon kepeissä on tarkoitettu.
No, asiaa tarkemmin tutkimalla tuo orkkis keppikin kyllä toimii juuri 3-eri asennossa, mutta lattiamatto on estänyt sen kepin liikkeen vastakkaiseen suuntaan :evil:
Ongelma ratkesi sitten laittamalla takaisin paikoilleen sen orkkis vivun ja mattopuukollla viiltämällä sitä lattiamattoa kepin edestä tarpeellisen matkan verran auki, niin johan alkoi löytymään tuostakin vivusta kolme eri asentoa.
Ihan "pikkuisen" vi..tutti laittaa takaisin niitä kahta ylempää pulttia siellä auton alla, kun tuo "ongelma" ratkesi kuitenkin vain mattopuukolla :mrgreen:
Raudassa raha ei ole hukassa!

ex HJ 60 -83
ex HJ 61 -90
ex HDJ 80 -92
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Re: Tee työtä jolla on tarkoitus.

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Kontio kirjoitti:asiaa tarkemmin tutkimalla tuo orkkis keppikin kyllä toimii juuri 3-eri asennossa, mutta lattiamatto on estänyt sen kepin liikkeen vastakkaiseen suuntaan
Mulla kerkesi olla toi Läjä vuoden ennenkun huomasin että siinä on kaksisuuntainen systeemi. Tempasin kahvan vähän voimakkaammin eteenpäin ja matto antoi sen verran periksi että löytyi vielä yksi pykälä :-)
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

Vaan eipähän ainakaan ruostu kierteet jumiin.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Suomiauto Krissellä?
Joku edellinen omistaja vaihtanut Läjään kaks suuntasenko ? Vai löytyykö taas joku erikois ulkomaanmalli missä olis kaks suuntanen tehtaalta.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Krisse
Viestit: 80
Liittynyt: La Huhti 17, 2010 2:09 am

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Suomiauto joo, ja Tepa78 osannee kertoa asiasta enemmän kuin minä :-)
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin