Kuva Kuva

Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Morjesta vain kaikille uuden jäsenen puolesta. Kaksi vuotta tuli tapeltua Disco kakkosen kanssa erinäisin pikkuvioin ja päätin nyt, että haen Land Cruiserin rajan toiselta puolelta ja hieman modailen sitä omaan käyttööni kannattavaksi. Aluksi olin hakemssa autoa Pohjois-Italiasta, mutta sattuneista syistä päädyin tällaiseen ajatukseen:

-02, 90 3,0D Land Cruiser Tallinnasta. Auto on originaali Viro-Auto, jossa merkkiliikkeen huoltokirja vuoteen 2007 / 120.000km saakka, jonka jälkeen osa huoltokuiteista tallessa, jotkut (ehkä) eivät. Koska olen aiemmin ropannut vain brtilliläisen auton kanssa, niin mihin pitää silmäni kiinnittämän? Autolla on ajettu mittarin mukaan 181.000km ja kilsat ovat eka juttuni. Myyyjä vakuuttaa kilsat oikeiksi ja sanoo, että voidaan käydä merkkiliikkeessä katsomassa. Kuskin penkki ei näytä meikatulta, mutta se on ehjä.
Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.

Sitten toiseen asiaan, eli ko. mallin härpäkkeisiin. Siinähän on jonkinlainen käsin kytkettävä lukko siinä kuskin vasemmalla puolella. Voisiko joku vääntää toiminnan simppelisti ja rautalangasta uudelle tulokkaalle!

Kiitos kaikille etukäteen!
Viimeksi muokannut Kukkohousu, Su Huhti 22, 2012 1:00 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4321
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kukkohousu kirjoitti:
-02, 90 3,0D Lantikka Tallinnasta.

Kiitos kaikille etukäteen!
Ensin http://www.slck.net/viewtopic.php?t=4311

ja toiseksi,onneksi olkoon hyvästä valinnasta.
Eiköhän joku uudempien Cruiserien asiantuntija kommentoi tähän kysymykseen.
Itse en ymmärrä kuin alle -80 malleista :lol:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Kiitos ensimmäisestä vastauksesta, samalla korjasin autoni kielioppivirheellisen kirjoitusasun oikeaan :) Myyjä vaikuttaa kaikenkaikkisen rehelliseltä. Hän äskeisen puhelun perään kiirehti laittamaan viestiä, joka huonolla, mutta ymmärrettävällä suomella menee näin:

"autossa on 1 virhe, difri lukon runko on rikki, halkeama juoksi läpi, se on tiivisteainetta suljettu, Virosta uutta koteloa ei voi tilata Elke autosta 650 euroa .. Olen etsinyt uutta koteloa Virosta ei kuitenkaan ole.Elke autosta erikseen koteloa ostaa ei voi vain yhdessä vetoketju (sähköinen lukko)."

Eli mitäs tähän pitäisi sanoa? Paljon maksaa korvaus jne..?
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Miten on mahdettu saada halki? Kolarissa vai offaamalla? Ja mikä diffi? Taka-, vai keski?
Tuolta selaamaan suuntaa-antavia osahintoja. Jotkut maksaa Suomessa saman tai kaksinkertaisen. Elke-auton hinta voi olla halvempi kuin Suomen Toyotan. Joku näpäärä jannu voisi tietenkin hitsata sen kopan. Pyydä kuva siitä halkeamasta?
http://www.toyodiy.com/parts/g_E_2002_T ... NYW_3.html
Viimeksi muokannut vartiainen, Su Huhti 22, 2012 6:45 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Tuppu
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Kukkohousu kirjoitti:Kiitos ensimmäisestä vastauksesta, samalla korjasin autoni kielioppivirheellisen kirjoitusasun oikeaan :) Myyjä vaikuttaa kaikenkaikkisen rehelliseltä. Hän äskeisen puhelun perään kiirehti laittamaan viestiä, joka huonolla, mutta ymmärrettävällä suomella menee näin:

"autossa on 1 virhe, difri lukon runko on rikki, halkeama juoksi läpi, se on tiivisteainetta suljettu, Virosta uutta koteloa ei voi tilata Elke autosta 650 euroa .. Olen etsinyt uutta koteloa Virosta ei kuitenkaan ole.Elke autosta erikseen koteloa ostaa ei voi vain yhdessä vetoketju (sähköinen lukko)."

Eli mitäs tähän pitäisi sanoa? Paljon maksaa korvaus jne..?
Samalla kun myyjän kanssa käytätte auton merkkiliikkeessä (eli Elke Autossa) km-tarkistuksessa, niin kysyt paljonko se rikkinäinen lukko/kytkentämoottori maksaa? Näkemättä kun en muutenkaan ostais autoa, edes virolaiselta :wink:

Eli paatilla yli ja kaupoille...
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Kierrettävä kytkin on vissiin tasauspyörästön lukkojen käyttökytkin.
Eka pykälä-takapään lukko päälle
toka pykälä-etu+takalukot
Kuva
benjaminf
Viestit: 317
Liittynyt: La Helmi 28, 2009 5:15 pm
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja benjaminf »

Ilmeisesti on kyse taka akselin lukosta,niitä on jonkun verran vaihdettu.
Syöpyy ajan myöden kuori rikki.
Millneriltä Englannista saa jotain päälle 600€.
BJ 42 projekti
BJ 45 Pick-Up
SLCK #485
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kukkohousu kirjoitti: Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.
Parit Cruiserit Virosta hakeneena suosittelen, että katsot tarkkaan missä kunnossa auton alusta ja jarrut on. Viron tiet on niin reikäisiä, että alusta saattaa olla aivan loppu, vaikka vuosimalli olisi kuinka uusi ja jarruissa suosivat laahaavia malleja. Ylipäänsä jos olet tottunut Land Roverien osien hintatasoon, niin Cruiserien osat maksaa sitten moninkertaisesti, joten huonoa yksilöä ei kannata ikinä ostaa, tai muuten räjähtää budjetti käsiin. Samoin autoverotuksessa ei tule valtio käytännössä yhtään vastaan, oli yksilö sitten kuinka huono tahansa.
#428
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Hessu kirjoitti:
Kukkohousu kirjoitti: Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.
Parit Cruiserit Virosta hakeneena suosittelen, että katsot tarkkaan missä kunnossa auton alusta ja jarrut on. Viron tiet on niin reikäisiä, että alusta saattaa olla aivan loppu, vaikka vuosimalli olisi kuinka uusi ja jarruissa suosivat laahaavia malleja. Ylipäänsä jos olet tottunut Land Roverien osien hintatasoon, niin Cruiserien osat maksaa sitten moninkertaisesti, joten huonoa yksilöä ei kannata ikinä ostaa, tai muuten räjähtää budjetti käsiin. Samoin autoverotuksessa ei tule valtio käytännössä yhtään vastaan, oli yksilö sitten kuinka huono tahansa.
Miten voi olla, että kuitenkin massamerkin osat ovat "eksoottista" brittiä kalliimpia? Olen ymmärtänyt, kun kysellyt, että juuri Land Cruiserin etu on edullisemmat osat. Onko siis asia toisin?
Mä sain kuvia siitä laatikosta ja sitten, että lukot ei vissiin toimi ko. tapahtuman vuoksi (jos ymmärsin oikein). Se on se takakoppa, joka halki. Omistaja oli ryöminyt ja kuvannut + kuvannut alustaa muutenkin. Hän on räpsinyt minulle kuvia mistä sattuu. Autoon ei ole kuulemma tehty muuta, kuin vaihdettu vuosia sitten jouset. Ymmärsin, että omistajan eno jolla auto ollut vuoteen 2007 saakka ei ollut tykännyt alustasta ja vaihtanut jouset. Muuta palikkaa ei ole joutunut vaihtamaan. Nyt oli helmikuun lopussa vaihdettu/huollettu polttoainelinjasto. Siitäkin kuitit olemassa.
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Toyodiy antaa hinnaksi 937€ eli Suomessa tuo voi maksaa mitä vaan tonnin ja kahden välillä. Se Viron kuus ja puolsataa voi olla aika edullinenkin hinta tuollaselle palikalle.
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Joo, ostan palikan Tallinnasta. Soittelin Land Cruiser -miehiä läpi, joilla ollut ko. mallin Cruiser ja kuulemma ainoa todellinen tyypivika tuo kotelo/lukko. Kuulemma päiksensä joka autossa risa.
pt.
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Kesä 16, 2010 6:58 am
Paikkakunta: Kouvola

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja pt. »

Kukkohousu kirjoitti:
Hessu kirjoitti:
Kukkohousu kirjoitti: Eli: mitkä ovat kohdat, joita pitää tarkistaa ennen auton ostoa? Ja auto on siis automaatti.
Parit Cruiserit Virosta hakeneena suosittelen, että katsot tarkkaan missä kunnossa auton alusta ja jarrut on. Viron tiet on niin reikäisiä, että alusta saattaa olla aivan loppu, vaikka vuosimalli olisi kuinka uusi ja jarruissa suosivat laahaavia malleja. Ylipäänsä jos olet tottunut Land Roverien osien hintatasoon, niin Cruiserien osat maksaa sitten moninkertaisesti, joten huonoa yksilöä ei kannata ikinä ostaa, tai muuten räjähtää budjetti käsiin. Samoin autoverotuksessa ei tule valtio käytännössä yhtään vastaan, oli yksilö sitten kuinka huono tahansa.
Miten voi olla, että kuitenkin massamerkin osat ovat "eksoottista" brittiä kalliimpia? Olen ymmärtänyt, kun kysellyt, että juuri Land Cruiserin etu on edullisemmat osat. Onko siis asia toisin?
Ei ole kokemusta Land Rover:sta, mutta yhden LJ:n ja Hilux:n omistavana monesti ihmettelee, että kuinka lähes "muuttumattomana" pysyneisiin malleihin voi osien saanti olla niinkin hankalaa (suhteellista) ja etenkin osat niin kalliita..

Mutta josko ne sitten kestäisi vaihdonkin jälkeen jälleen sen suhteettoman tunteettoman käytön vailla sääliä, kilometrejä pelkäämättä.


Jos sallitaan rönsyilyä, niin HDJ80 tullut haikailtua välillä (kakkos/harrasteautoksi), mutta noita käyttökuluja on tullut seurailtua sivusta ja tällä tulo tasolla päätynyt tulokseen, että ei kestä lompsa ajella :lol:

Ei sillä, silloin tällöin tulee itsensä yllätetyksi katselemasta näitä 100 vaihtoehtona ykkösautoksi, mutta seuraillaanpa hiukka elämää näiden sivusta. Joten kertoile toki autosta lisää, kunhan kerkiää ajella.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Kukkohousu kirjoitti:Miten voi olla, että kuitenkin massamerkin osat ovat "eksoottista" brittiä kalliimpia? Olen ymmärtänyt, kun kysellyt, että juuri Land Cruiserin etu on edullisemmat osat. Onko siis asia toisin?
Mä sain kuvia siitä laatikosta ja sitten, että lukot ei vissiin toimi ko. tapahtuman vuoksi (jos ymmärsin oikein). Se on se takakoppa, joka halki. Omistaja oli ryöminyt ja kuvannut + kuvannut alustaa muutenkin. Hän on räpsinyt minulle kuvia mistä sattuu. Autoon ei ole kuulemma tehty muuta, kuin vaihdettu vuosia sitten jouset. Ymmärsin, että omistajan eno jolla auto ollut vuoteen 2007 saakka ei ollut tykännyt alustasta ja vaihtanut jouset. Muuta palikkaa ei ole joutunut vaihtamaan. Nyt oli helmikuun lopussa vaihdettu/huollettu polttoainelinjasto. Siitäkin kuitit olemassa.
Toyotalla on sellanen politiikka, että mitä isompi/kalliimpi malli, niin sitä kalliimmat on osat. Esim. HJ:ssa on toisessa kallistuksen vakaajassa samat kumit kuin corollassa, niin hinta vain puolet siitä mitä toisessa vakaajassa, jonka kumit ei käy muihin malleihin. Tän lisäks osien hinnat nousee sitä mukaa, kun auto muuttuu vanhemmaksi, ilmeisesti sen takia, kun varaosien valmistusmäärät pienenee, niin kappalehinta tuppaa nousemaan.

Tosiasia on kuitenkin se, että vaikka osat on kalliita, niin Cruiseri kestää paljon enemmän kuin moni muu vehje, johon osat on halpoja, eli ei se ylläpito ole kallista, jos ostaa sen verran hyväkuntosen yksilön, ettei tarvii ostaa puolta autoa uusiksi.

Kirjotit, että autoon ei olis muuta tehty, kuin jouset ja polttoaineputki vaihdettu. Kuvien perusteella tota kardaania ei ole kyllä pahemmin rasvailtu, joten onkohan mitään muutakaan huoltoa tehty ja toi pohja kaipaa jo pikaista hiekkapuhallusta ja varmaan ehkä vähän peltiäkin takimmaisten korinkannakkeiden luo kopan puolelle. Polttoaineputkien vaihtaminenkin kuulostaa kohtuupahalta mätävialta, kun ei ne muuten miksikään mene. Viron "kuiva ruoste" eroaa mun mielestä suomalaisesta ruosteesta siitä, että yhtäkään pulttia ei saa pohjasta irti ilman että ne katkeaa. En tiedä mitä ihmeen suolausta ne siellä käyttää... Suosittelen todella kriittisesti ryömimään ton auton alla, vaikka ois päältä kuinka siisti ja jos se pohja on ajettu just ennen sun vierailua 10cm mutakerroksen peittämäksi, niin unohda koko laitos, kun sillä ne peittää siellä yleisesti vikoja.
#428
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Hessu kirjoitti: Kirjotit, että autoon ei olis muuta tehty, kuin jouset ja polttoaineputki vaihdettu. Kuvien perusteella tota kardaania ei ole kyllä pahemmin rasvailtu, joten onkohan mitään muutakaan huoltoa tehty ja toi pohja kaipaa jo pikaista hiekkapuhallusta ja varmaan ehkä vähän peltiäkin takimmaisten korinkannakkeiden luo kopan puolelle. Polttoaineputkien vaihtaminenkin kuulostaa kohtuupahalta mätävialta, kun ei ne muuten miksikään mene. Viron "kuiva ruoste" eroaa mun mielestä suomalaisesta ruosteesta siitä, että yhtäkään pulttia ei saa pohjasta irti ilman että ne katkeaa. En tiedä mitä ihmeen suolausta ne siellä käyttää... Suosittelen todella kriittisesti ryömimään ton auton alla, vaikka ois päältä kuinka siisti ja jos se pohja on ajettu just ennen sun vierailua 10cm mutakerroksen peittämäksi, niin unohda koko laitos, kun sillä ne peittää siellä yleisesti vikoja.
Kiitos hyvistä vinkeistä! Jouset oli vaihdettu, koska orggisjouset on ilmeisen epämukavat?! Näin ymmärsin myyjän puheista. Autolla on ajettu maantieajoa, eli ei offattu. Itselleni tulisi varmaankin maksimikorotus + suht karkeat maksimikorkeat renkaat (BF MT), joilla kuitenkin uskaltaa ajaa myös moottoritiellä. Oma ajo on 70% päällystettyä maantietä, 25% hiekka- ja sorateitä + hankalahkoja ja huonokuntoisia Venäjän hiekkateitä ja 5% todella vaikeakuntoisia metsäauto-uria, motouria ja Venäjän ryteikköjä. Eli pääasiassa auto on siviilikäytössä ja joskus ryömitään, jota varten olen miettinyt myös, että vinssi ei olisi pahitteeksi. Auto on kuitenkin perus siisti ja todella hyvin varustelu (olisiko itseasiassa paras?), eli suora offi siitä ei tule.

Myyjällä on tosiaan merkkiliikkeen huoltokirja 120tkm saakka (3/2007), jonka jälkeen lopettanut merkkiliikkeessä ja n. 5 vuuoden aikana kilsoja tullut n. 15.000/vuosi. Tuo merkkiliike, tai edes huoltokirja nyt itsessään ei kerro mitään, mutta jonkinlainen käyntikortti se on. Alusta pitää varmastikin ryömiä läpi, vaikken itse henkilökohtaisesti alusta-asioista tajua juuri mitään, kuten en myöskään koko tekniikasta. Lähinnä olen ajomiehiä :D
Vastaa Viestiin