Kuva Kuva

Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

General chat

Valvoja: Käyttäjä

lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

jos löydät mukaan jonkun joka on oikeasti turannut näiden kanssa niin voisi olla viisasta vaikka maksaa tällainen konsultti mukaan! autokuumeen vallassa oleva ei ole tunnetusti kovin hyvä tutkimaan kohteita riittävällä kritiikillä....ns. mieleisen yksilön osuessa kohdalle ei useinkaan muista ettei tämä kyseinen ajoneuvo ole maailman ainoa laatuaan, ja ei myöskään kannata unohtaa ajaa etukäteen mahdollisimman monella samanlaisella autolla. vasta näiden tuntemuksien perusteella voi tietää että onko joku millainen ajoltaan....
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Viron autojen kilsoista on äkkiä 100 tkm kateissa, varsinkaan jos huoltokirjaa ei edes ole tai jos on niin voi olla väärennetty. Tässä tapauksessa kilsat saattaa olla sinnepäin, mutta joku toinen 300 tkm ajettu auto on saattanu selvitä paljon helpommalla teknisesti ja kosmeettisesti.

En ihan äkkiä olis ostamassa ikänsä Virossa ollutta autoa, oikeesti ne saa ajettua joka puolelta hajalle tuossa ajomäärässä, varsinkin jos kilsoista puuttuu osa. Ruostetta ja kaikenmaailman käytönjälkeä löytyy yleensä enemmän kuin uskaltais arvata. Sorateillä on rallateltu tän tyyppisillä autoilla paljon. Ja tosiaan toi suola mitä balttian maissa käytetään on melkosta myrkkyä, usein paljon pahemmin ruostuneita autoja mitä Suomessa.

Italian autoissa ei olis varmaan juuri ruosteen häivääkään ja tekniikka selviäis paljon pienemmällä rasituksella. Puskurin päissä yleensä skraidua sieltä tulevissa, parkkeeraustyyli kun ei ole niin tarkkaa kuin täälläpäin.

Ja tuo lukkomoottori tosiaan hyvin tyypillinen ongelma, sen takana kun on sopiva potero mihin jää suolot muhimaan. Yleensä taustalevy syöpyy puhki. Tämmönen oli omassa ex-KZJ90:ssä:
Kuva

Täältä halvimmalla uus: http://www.milneroffroad.com/toyota-jap ... tor-rear-0
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Antsa
Viestit: 877
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 2:24 pm
Paikkakunta: Lemi

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Suola = Urea...

Lopuksi kompakysymys. Jos tallinassa on 12 suola-autoa niin montako tonnia siellä kylvetään päivässä suolaa kaduille jos kustakin kylvetään 10 tonnia ????

Sori Ot. :shock:
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja Hessu »

-MaTTi- kirjoitti:Italian autoissa ei olis varmaan juuri ruosteen häivääkään ja tekniikka selviäis paljon pienemmällä rasituksella. Puskurin päissä yleensä skraidua sieltä tulevissa, parkkeeraustyyli kun ei ole niin tarkkaa kuin täälläpäin.
Italiassa osa on ruostevapaita, mutta olen myös nähnyt sellaisia, missä kattoluukkuunkin on ruostunut reikiä =) Tiedä sitten miten osa on selvinnyt hyvin ja osa ei, oisko rannikolla sitten huonoimmat. Italian vehkeissä on kyllä samaa ongelmaa kuin monessa muussakin maassa, eli kilsat on mitä on ja huollot/korjaukset samoten.

Kai se on vähän niin, että ostaa käytettyä mistä tahansa maasta, niin löytyy sekä hyviä että huonoja ja pitää vaan kattoa ettei osta sitä huonoa tai ainakin varautua sitten että tulee projektiksi.
#428
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1595
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Land Cruiser -02, tuonti Tallinnasta, jeesiä!

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Hessu kirjoitti:Italian vehkeissä on kyllä samaa ongelmaa kuin monessa muussakin maassa, eli kilsat on mitä on ja huollot/korjaukset samoten.

Kai se on vähän niin, että ostaa käytettyä mistä tahansa maasta, niin löytyy sekä hyviä että huonoja ja pitää vaan kattoa ettei osta sitä huonoa tai ainakin varautua sitten että tulee projektiksi.
Täysin totta. Mutta Baltian maista löytää todennäköisimmin ne huonoimmat ja aika usein ovat kaiken lisäksi kolaroitujakin (korjattu vähän sinnepäin).
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Saan mukaan konsultiksi erään LC -miehen, jolla tieten ollut toistakymmentä Cruiseria, sekä hänen virolaisen offikaverin. Myyjä hoiti vappupäiväksi meille nosturin, varasi ajan isolle merkkihuoltoliikkeelle (jonka peruin, koska vasta 2.5) ja kun sanoin, että mieluummin aiemmin jollain pienemmällä korjaamolla, niin hän tokaisi vain, että ihan mihin vain voidaan mennä, mutta mitään "hämärää" en löydä. Hän myös tilaa osan minulle ja lähettää Suomeen.
Näitä miinoja on tullut joka maasta ja varsinkin Baltiasta. Kaverillani on Latviassa autokorjaamo ja hän sanoi, että Liettua on mestari yhdistelemään kaksi eri kolariautoa näyttämään yhdeltä uudelta. Hän myös sanoi, että Latvian autoista 50% on ruuvattuja ja varmin tapa on ostaa yksityiseltä. Virossa samoin: suuri osa autoista on Italiasta ja ne on ruuvattu kerran, tai kahdesti, jopa vuosittain muutama tuhat kilsaa.

Tämä auto nyt lähtee hakuun ja toivottavasti homma onnistuu. Mielestäni olen hoitanut suht hyvät backupit..
Nyt sitten odottelemaan korottamista ja karkeita renkaita. En tiedä pitäisikö se vinssikin lyödä samalta istumalta. Kohta varmaan löydän itseni ensimmäisistä offikisoista :)
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kukkohousu kirjoitti: Nyt sitten odottelemaan korottamista ja karkeita renkaita. En tiedä pitäisikö se vinssikin lyödä samalta istumalta. Kohta varmaan löydän itseni ensimmäisistä offikisoista :)
Ja siitä se sitten lähti... :D
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
jpesala
Viestit: 384
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 11:11 am
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja jpesala »

Samasta kohtaa löyty mun VZJ90 takalukkomoottorista reikä,kuin Mattin kuvassa. :( Mä purkasin sen moottorin ja täytyy näyttää hitsareille sitä alumiinikantta, josko ne vois hitsata sen. Viimenen vaihtoehto on kemiallinen metalli ja sikaa päälle. Mulla se moottori pyörii, että korjaus on vielä mahdollista.
t.jp
BJ-42 Korpivaaran turbottama
ex BJ-40 räpeltämätön 1+2 paku
ex RJ-70 "uus koppanen" käyttöentisöity
ex VZJ-90 löytö.de
ex 2x RJ-70
ex LJ-70 paku
ex 2x BJ-40 paku
ex LJ-70
ex Taro 4x4
ex 2x Hilux 4x4
ex 5x Unimog
SLCK jäsen #36
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

hj60 kirjoitti:
Kukkohousu kirjoitti: Nyt sitten odottelemaan korottamista ja karkeita renkaita. En tiedä pitäisikö se vinssikin lyödä samalta istumalta. Kohta varmaan löydän itseni ensimmäisistä offikisoista :)
Ja siitä se sitten lähti... :D
Muutaman kerran olen joutunut keskellä Pohjois-KArjalan korpia odottelemaan tovin traktoria, että saan itseni irti, niin ajattelin, että vaikka en jumissa kolmea kertaa enempää vuodessa olisi, niin pitäisikö se vinssi hommata vai jättää ajamatta niihin riskipaikkoihin? Hetken mietittyäni tokaisin itsellen, että en helkkarissa jätä ajamatta! Eli, vinssi, vai ei?!
Avatar
Tojo4wd
Viestit: 71
Liittynyt: To Marras 25, 2004 1:38 pm
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Tojo4wd »

Pistät semmoisen irroitettavan vinssin jos vähäistä käyttöä ja kiinnityspaikat sekä eteen että taakse.
Esim. joku tommoinen.
http://www.atlok.fi/pikakiinnityssarja- ... p-134.html
Kyllä se siitä menee.
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Eikös se jo siinä tapauksessa ole sama laittaa kiinteä vinssi, kuin kantaa irrotettavaa takapakkarissa :)
Avatar
vartiainen
Viestit: 788
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2011 1:25 pm
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vartiainen »

Kai se nyt vinssi pitää olla. Voihan sillä muutakin tehdä kuin hinata autoa jonkasta. Vetää runkoa metsästä, kiskoa kantoja irti, vetää vähän mitä vaan. Itsellä menee Warn M8000 heti hankintaan kun tili tulee....
Kukkohousu
Viestit: 13
Liittynyt: Su Huhti 22, 2012 12:32 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Kukkohousu »

Auto haettu ja katsastettu. Autoa ei ollut meikattu kauppahetkeen millään lailla, jos pesua ei lasketa mukaan. Katsastuskonttorilla katsastusmies tokaisi kun kysyin vioista, että "ei saanut hylsyä, kun ei ollut mitään valittamista".
Ainoastaan auton alusta on Viron suolojen takia niin pintaruosteessa, että se puhalletaan, maalataan ja massataan. Samalla sitten korjouset, iskarit ja uudet karkeat renkaat. Myös se takalukon moottori pitää uusia.
Vastaa Viestiin