Sivu 1/1
Vastaisku dieselverolle !
Lähetetty: Ma Joulu 19, 2011 6:56 pm
Kirjoittaja jpesala
Morjes, tuli päivitettyä kalustoa, VZJ90 -99.Kävin hakemassa Stuttgartista tänne pohjolan lämpöön. 3.4 v6 bensa ja kovalla laatikolla . Jatkuva neliveto lukittavalla välitasauspyörästöllä, alennusvaihteistolla ja sähköisellä 100% takatasauspyörästön lukolla. Ajotietokone, kompassi ,kallistusmittari.1 omistaja. Ajettu 135000km. Takuu kilometrit.Haettiin paikalliselta Toyo kauppiaalta, kuka oli tän auton uutena myynyt ,auton huoltohistoria ja kaikki huoltolaskut. Nam. Kuka bensalaskua pelkää, kulutus Saksan autobaanalla oli tasan 11 litraa/100km. ei paha. ja sitten vain odotellaan sitä autoveropäätöstä!
t.jp
ps. pitää yrittää huomenna vähän kuvata sitä ja jos joku osaisi auttaa kuvien laitossa näkyville.!
Lähetetty: Ma Joulu 19, 2011 7:22 pm
Kirjoittaja maraani
Onnittelut hankinnasta!
Re: Vastaisku dieselverolle !
Lähetetty: Ma Joulu 19, 2011 7:30 pm
Kirjoittaja r2ree
jpesala kirjoitti: Kuka bensalaskua pelkää, kulutus Saksan autobaanalla oli tasan 11 litraa/100km. ei paha. ja sitten vain odotellaan sitä autoveropäätöstä!
t.jp
Vähemmällä menee kuin mun HJ. Ärn..
Kerro sit joskus mitä tuli maksamaan. Pliis.
Lähetetty: La Joulu 24, 2011 11:01 am
Kirjoittaja r2ree
Lähetetty: La Joulu 24, 2011 2:45 pm
Kirjoittaja JAWA
Ei hemmetti, kohta ei ole varaa edes tiisselivolvollakaan ajaa niin tollanen olis passeli vaihtoehto

Jos kanssa rohkenen udella mitä aboit tollanen kustantaa....
Ja hieman OT mut jos tuottaa/hakee 90 lukusen tiisseli LJn tms niin voiko sen suoraan rekata huoltoautoksi?
Lähetetty: La Joulu 24, 2011 7:47 pm
Kirjoittaja jpesala
Moi, jos sua kiinnosta samanlaisen dieselin tuonti saksasta esim KJ90 -96 ,sama sininen kuin mun vzj, ajettu 189000, Munchenissä pyynti 4690€.
www.mobile.de ja osasto geländewagen. Mun sukulais mies asuu siinä lähellä Tubingenissä ja hoitaa kaupan jos haluut. Suora lento stuttgarttiin 320€ ja laivalippu saman verran. Jos ketä kiinnostaa auton minkä tahansa osto etelä Saksasta, ota yhteyttä yyveenä
t.jp
Lähetetty: Ma Joulu 26, 2011 6:35 pm
Kirjoittaja komk
jpesala kirjoitti: Jos ketä kiinnostaa auton minkä tahansa osto etelä Saksasta, ota yhteyttä yyveenä
t.jp
Pikkasen kyselen kun vähän kiinnostaisi tuon bertan päivittäminen.
YV:tä laitetaan sitten kun on vakavammalla pohjalla
Miten siellä on tarjolla 90-luvun alkupäästä esim. BJ-70,71,73 tai HZJ-70,73 mallisia lanti...hähää...cruisereita? Tms heavy-duty versioita....
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2011 11:49 am
Kirjoittaja Antsa
komk kirjoitti:jpesala kirjoitti: Jos ketä kiinnostaa auton minkä tahansa osto etelä Saksasta, ota yhteyttä yyveenä
t.jp
Pikkasen kyselen kun vähän kiinnostaisi tuon bertan päivittäminen.
YV:tä laitetaan sitten kun on vakavammalla pohjalla
Miten siellä on tarjolla 90-luvun alkupäästä esim. BJ-70,71,73 tai HZJ-70,73 mallisia lanti...hähää...cruisereita? Tms heavy-duty versioita....
Hintoja kun kattelee niin esim 70 sarjan pickupin saa suomesta aikapaljon halvemmalla jos kerkeää kaupoissa väliin.Ei ihme että ne pv:n kompura pikapit meni johonkin ulkomaille.
Heavy duty maksaa näköjään saksassakin...
Lähetetty: Ti Joulu 27, 2011 9:45 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
r2ree kirjoitti:
Komiat kilvet.

Ja auton hinta-laatukin varmasti kohdillaan. Bensakone rules!

Lähetetty: Ti Joulu 27, 2011 10:57 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
JAWA kirjoitti:
Ja hieman OT mut jos tuottaa/hakee 90 lukusen tiisseli LJn tms niin voiko sen suoraan rekata huoltoautoksi?
Voi, mutta ei oo mitään idistä. Samat verot ja maksut + rasitteena huoltoauto-status.
Nää nykytuonnit voi rekisteröidä suoraan halutessaan 2-paikkaisiksi pakuiksi, jolloin pieni d-vero. Autoveroahan maksetaan kaikista samalla kaavalla, oli paku tai ei. Jos autoverolain 8 §:n edellytykset täyttyvät (mm. 680 kg kantavuus ja yli 2500 kg kokonaismassa), niin silloin saa autoverostakin alennusta.
Lähetetty: Ma Tammi 16, 2012 10:37 pm
Kirjoittaja JAWA
Matti kun näistä koukeroista ymmärtää paremmin niin katsopas linkin sivun alalaitaan mikä tulee olemaan pakujen käyttövoimavero tulevaisuudessa.... Pitääkö paikkansa ja jos pitää niin koska tuollainen on lyöty lukkoon?
http://www.trafi.fi/verotus/ajoneuvover ... e_ja_maara
Lähetetty: Ma Tammi 16, 2012 11:07 pm
Kirjoittaja hj60
Mie en kyllä löytäny pakujen käyttövoimaveroon mitään muutosta noista? Paitti että kaasuvehkeelle tulee sama 0,9 senttiä ku diisselilläki on. "Päästövero" pomppaa viitisen kymppiä kyllä...
Lähetetty: Ma Tammi 16, 2012 11:33 pm
Kirjoittaja JAWA
No huh sitä alinta laatikkoa kun sulattelin niin eipä taidakaan tarkoittaa pakuja vaan meinaa henkilautojen eri polttoaineiden käyttövoimaveroa.
Lähetetty: Ma Tammi 16, 2012 11:33 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
JAWA kirjoitti:Matti kun näistä koukeroista ymmärtää paremmin niin katsopas linkin sivun alalaitaan mikä tulee olemaan pakujen käyttövoimavero tulevaisuudessa.... Pitääkö paikkansa ja jos pitää niin koska tuollainen on lyöty lukkoon?
http://www.trafi.fi/verotus/ajoneuvover ... e_ja_maara
hj60 kirjoitti:Mie en kyllä löytäny pakujen käyttövoimaveroon mitään muutosta noista? Paitti että kaasuvehkeelle tulee sama 0,9 senttiä ku diisselilläki on. "Päästövero" pomppaa viitisen kymppiä kyllä...
Kyllähän noi lukossa on ja laskullakin jo näkyy 1.1.2013 jälkeiseltä ajalta. Käyttövoimavero ei muutu, paitsi että tosiaan kaasuautoille tulee myös "dieselveroa", henkilöautona rekisteröidylle ei tosin yhtä paljon kuin dieselille.
Aika hissukseen tosiaan sovittu tuo ajoneuvoveron korotus, ei paljoo julkisuudessa puitu, mikä sinänsä ihme. Keskivertoautolla nousee verot n. 50 € vuosi, mutta joillakin jopa likemmä satasen.
FJ bensa/maakaasukäyttöisenä 630 €/vuosi 1.1.2013 eteenpäin, onpahan edullista. Vuosi sitten olleilla taksoilla olis pärjänny reilut 500 € halvemmalla.