Cruisailun kustannukset
Valvoja: Käyttäjä
Cruisailun kustannukset
Polttoaineverotuksen kallistuminen alkaa kuulostaa siltä, että kohta ei ole varaa cruiserilla pöristää. Laskeskelin tuossa, että minun kilsoilla ja kulutuksella autoilu kallistuu taas ensi vuonna noin 600€.
Meikäläisen tuloilla (ja varsinkin menoilla) se on aika paljon / kk.
Harmittaisi luopua tuosta pommista kun juuri löysin mieleisen menopelin
Koitin varovasti tiedustella vaimoväeltä mahdollisuutta ostaa pihaan kolmatta autoa, lopputuloksen arvannette
Ja vielä kolmaskin ongelma, mikä muu auto vetää sujuvasti 1600 kg hevoskoppia vaaran laelle? Varovasti katselin tuossa Audi A6 Quattroa 2,5 Tdi koneella mutta vetokyvystä ja auton laadusta ei ole käsitystä. Automaattilaatikoiden kanssa vissiin ollut murheita ainakin.
Meikäläisen tuloilla (ja varsinkin menoilla) se on aika paljon / kk.
Harmittaisi luopua tuosta pommista kun juuri löysin mieleisen menopelin
Koitin varovasti tiedustella vaimoväeltä mahdollisuutta ostaa pihaan kolmatta autoa, lopputuloksen arvannette
Ja vielä kolmaskin ongelma, mikä muu auto vetää sujuvasti 1600 kg hevoskoppia vaaran laelle? Varovasti katselin tuossa Audi A6 Quattroa 2,5 Tdi koneella mutta vetokyvystä ja auton laadusta ei ole käsitystä. Automaattilaatikoiden kanssa vissiin ollut murheita ainakin.
Maalainen ensimmäisessä polvessa
Kaikki on aina menny mitä on ollu varaa laittaa...issellä ei täl hetkel ko takahuupparihiluksi talavella 13l 98e/100km.
Ei se pentseeniautollakaan halapaa oo... ;D
Ei se pentseeniautollakaan halapaa oo... ;D
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
Veljet ja sisaret Cruisereissa, älkää antako uskonne horjua!
Meitä koetellaan, osaksemme langetetaan vitsauksia, mutta vielä koittaa meidänkin aikamme. Kuten tänään sain omahyväisesti nauraa ooppelinsa luistoneston kanssa pihatielleen jumittaneelle vääräuskoiselle!
Syötettäkööt minut kolmipäiselle mullitrilobiitille, jos koskaan sorrun kulkupeliin, jossa tekomielikuvitus päättää puolestani tekemisistäni!!!
Ripittäydyn: katselin nettiautosta VW Caddyjä, lavallisia siis.
Meitä koetellaan, osaksemme langetetaan vitsauksia, mutta vielä koittaa meidänkin aikamme. Kuten tänään sain omahyväisesti nauraa ooppelinsa luistoneston kanssa pihatielleen jumittaneelle vääräuskoiselle!
Syötettäkööt minut kolmipäiselle mullitrilobiitille, jos koskaan sorrun kulkupeliin, jossa tekomielikuvitus päättää puolestani tekemisistäni!!!
Ripittäydyn: katselin nettiautosta VW Caddyjä, lavallisia siis.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Sitten vasta kun joutuu laskemaan housut bensa-aseman kassalla, on tämä liian kallista. Nyt se on vaan v***n kallista.
Se on hianoo kun noi 200 apinaa nostaa kuluja ilmastomuutoksen nimissä.
Voi swiddu, lakkaisivat jauhamasta paskaa ja sanoisivat, että valtio tartee rahaa kun kaikki on jo laitettu Kreikan apinoille.
Se on hianoo kun noi 200 apinaa nostaa kuluja ilmastomuutoksen nimissä.
Voi swiddu, lakkaisivat jauhamasta paskaa ja sanoisivat, että valtio tartee rahaa kun kaikki on jo laitettu Kreikan apinoille.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
On hyvä huomioida kokonaiskustannus verstas käynteineen.moderneissa pikkuautoissa ku on tota elektroniikkaa.Yks tonni on pikkuraha näissä vaivoissa.Se nostaa käyttökustannuksia uuteen valoon.Jo vain! itsekkin hommasin närpiö auton.Optimaalinen Toyota Yaris tiisseli(ei pahemmin näy verstaalla).Kattokaapa sitä KVD.se sivua uskon hintatason miellyttävän Suomalaisen lompsaa.Sieltähän se minäkin..
A-P todisti väkevästi ja totisesti sai vereni liikahtelemaan sen myötäisesti, että yritetään yhdessä vielä.
Sellainen periaatepäätös on tehty jo kauan sitten, että pieneen autoon en alistu kun on 100A Datsunilla jäänyt Volvon alle. Muuten en ole liian nirso ollut kulkupelien suhteen. Cruiserin huoltokustannukset vielä 630tkm ajettunakin ovat olleet ällistyttävän pienet. Sekin kyllä painaa vaakakupissa.
Tuolle hevoskopille pitää joka tapauksessa löytää kelvollinen vetäjä, se rajoittaa tuota valikoimaa aika tavalla jos haluaa polttoainepuolessa säästää.
Sellainen periaatepäätös on tehty jo kauan sitten, että pieneen autoon en alistu kun on 100A Datsunilla jäänyt Volvon alle. Muuten en ole liian nirso ollut kulkupelien suhteen. Cruiserin huoltokustannukset vielä 630tkm ajettunakin ovat olleet ällistyttävän pienet. Sekin kyllä painaa vaakakupissa.
Tuolle hevoskopille pitää joka tapauksessa löytää kelvollinen vetäjä, se rajoittaa tuota valikoimaa aika tavalla jos haluaa polttoainepuolessa säästää.
Maalainen ensimmäisessä polvessa
Se on ihan saletti että tuo esimerkiks heittämäsi Audi vaatii tuon 600€/vuosi enemmän huoltokuluihin kun Cruiseri. Ja sen hinta tippuu joka vuosi vanhanakin tonnin, Cruiserin ei mitään.Paltsi kirjoitti:Cruiserin huoltokustannukset vielä 630tkm ajettunakin ovat olleet ällistyttävän pienet. Sekin kyllä painaa vaakakupissa.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Isojen poikien puheiden mukaan elän jatkoajalla 560tkm ajetun 12H-T-moottorin kanssa, ja kyllähän se eletty elämä näkyy, ja varsinkin kuuluu, tuossa entisessä valtionpeltilehmässä.
Korjauskustannukset ovat kovin minumaaliset, kun ei niitä vikakoodeja ja huoltovälilaskureita tarvitse nollailla ihan rahan kanssa.
HZJ75 puhuu kyllä asiaa Yariksesta. Tarttiskohan arkiseksi liikuttajaksi, vararenkaaksi, sellainen Varis Verso hoitaa... Sopiiko siinä nukkumaan?
Kaipa se olisi laskettava autoilun kustannuksiin jos tuon erittäin huonokuntoisen piha-/peltotien kunnostaisi normikinnerin mentäväksi. Nyt kun se kaikkine Cruiserinmentävine vesiesteineen toimii ennaltaehkäisevänä varas- ja kaupustelijakarkoittimena.
Korjauskustannukset ovat kovin minumaaliset, kun ei niitä vikakoodeja ja huoltovälilaskureita tarvitse nollailla ihan rahan kanssa.
HZJ75 puhuu kyllä asiaa Yariksesta. Tarttiskohan arkiseksi liikuttajaksi, vararenkaaksi, sellainen Varis Verso hoitaa... Sopiiko siinä nukkumaan?
Kaipa se olisi laskettava autoilun kustannuksiin jos tuon erittäin huonokuntoisen piha-/peltotien kunnostaisi normikinnerin mentäväksi. Nyt kun se kaikkine Cruiserinmentävine vesiesteineen toimii ennaltaehkäisevänä varas- ja kaupustelijakarkoittimena.
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Itsekkin olen noita kuluja laskeskellut ja vieläkään ei kannata ostaa kovin hintavaa pikkuautoa vaikka kilsoja tulee se N.40000 vuoteen.
Toisen auton vakuutukset ja verot + sijoitettu pääoma niin ei vaan vielä kannata.
Nyt menee dieseliin semmonen 4000 - 6000 egee vuodessa ja jos sen summan saa vaikka puolittumaan niin vielä jää ne verot ja vakuutukset,ja sijoitettu pääoma ja jos on uudempi auto niin ne korjauskulut päälle. Näillä se mitä jää erotusta alkaa olla taas marginaallinen...
...Jos joku vaihtoehto pitäisi miettiä niin se olisi joku leasinki tai piiiiitkällä rahoituksella oleva kinnerihuoltosopmuksella varustettuna ja niin ettei sitä edes olisi koskaan tarkoitus lunastaa iteselle vaan vaihtaa se aina uuteen kun kilsoja alkaa tulla.
Tai joku max 1500 egen rieska joka ajettaisiin loppuun ilman mitään suurempia korjauksia. Mutta silläkin pitäisi päästä sitten se kolmevuotta.
Eli lopputulos on että toistaiseksi mennään Bertalla...
Toisen auton vakuutukset ja verot + sijoitettu pääoma niin ei vaan vielä kannata.
Nyt menee dieseliin semmonen 4000 - 6000 egee vuodessa ja jos sen summan saa vaikka puolittumaan niin vielä jää ne verot ja vakuutukset,ja sijoitettu pääoma ja jos on uudempi auto niin ne korjauskulut päälle. Näillä se mitä jää erotusta alkaa olla taas marginaallinen...
...Jos joku vaihtoehto pitäisi miettiä niin se olisi joku leasinki tai piiiiitkällä rahoituksella oleva kinnerihuoltosopmuksella varustettuna ja niin ettei sitä edes olisi koskaan tarkoitus lunastaa iteselle vaan vaihtaa se aina uuteen kun kilsoja alkaa tulla.
Tai joku max 1500 egen rieska joka ajettaisiin loppuun ilman mitään suurempia korjauksia. Mutta silläkin pitäisi päästä sitten se kolmevuotta.
Eli lopputulos on että toistaiseksi mennään Bertalla...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Joo!Yaris Versosta.Imuroin nettiä,oisin niin kernaasti tahtonut tämmösen tisulina.Vaan ei löytynynyt,ees Ranskan patuilta.Epäilempä sen olleen liian "nami"markkinat huononi muilla malleilla.Farmari Corolla kävi mielessä(1.4 diesel) -07 ois löytynyt Saksasta.Vaan oli aika paljon murheen ryyniä,lienekkö tehtaalla tukittu liikaa ei Japanissa huolella suunniteltua/valmistettua komponenttia?