Sivu 1/1
Lj70 ja millner offroad, puslat ja murrokset
Lähetetty: Ma Elo 29, 2011 12:32 pm
Kirjoittaja Erion
Ostin juuri Lj:n. Nyt tarvitsee korjata se, ja tarvitsen hiukan apuja.
http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=12742
Tuo osoite löytyi kun yritin löytää halvat puslat akseleihin. Auto lj70 -87. Ymmärsinkö oikein vai onko koko puslasarja tähän autoon 110 puntaa+ 12puntaa vakaajan puslat? Ja paljonko suomessa maksaisi halvimmat puslat? löysin vain kalliita 49e/kpl.
Myös murroksille on tarvetta. (Ja tiivisteille mutta ne tiedän mistä löytyy). Mistä halvat hyvät murrokset?
Onko tämä sellainen?
http://www.milneroffroad.com/categories.asp?cID=9104
56puntaa! Ja katsoinko hinnan väärin. Riittääkö tämä jos murros rikki?
Eli pudjetilla pitäisi saada auto liikenteeseen. Auttakaa tässä niin pääsen kokeilemaan uutta hankintaani.
Lähetetty: Ma Elo 29, 2011 12:45 pm
Kirjoittaja Hessu
Samalla lailla minäkin ymmärrän, kuin mitä sinä. Eiköhän ne noin mene., paitsi, että muistaakseni noihin hintoihin tulee joku vajaan 20% alv päälle ellei omista y-tunnusta. Millnerin murroksien laadusta en tiedä, mutta puslat kun hodariin ostin, niin muuten vaikutti ihan laadukkailta, mutta pikkasen joutu kaventamaan puslia keskeltä terävällä puukolla, kun oli vähän liian leveeks tehty. Ulkomaisia foorumeita kun luki, niin haukkuivat, että Millner myy kiinalaisia laakereita ja liian kovasta kumista (muovi) tehtyjä tiivisteitä, joten tiedä sitten murroksen laatua. Ehkä kannattaa kysyä minkä merkkinen on Moponetin nivel:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/174135/4
Lähetetty: Ma Elo 29, 2011 7:38 pm
Kirjoittaja H&K
Itsellä on ollut ongelmia ihan tarpeeksi erillaisista puslista. Parhaiten ovat kestäneet toyotan alkuperäiset muutta niitten hinta on kanssa järkyttävällä tasolla ja rajottaa joustoja enemman kuin useilla offareilla käytössäolevat polyuretaanipuslat. Silti laitan taasen seuraavaksi rikkoontuvien tilalle toyotan originaalit.
Motonetin murroksissa on rasvaura joka parantaa nivelen voitelua mutta tekee siitä ihan perkeleen heikon offroadia ajatellen.
Suunnistuskisoissa jonkun verran murroksia rikkoneena voin suositella Lipposen vakiomurroksia hinta-laatu- suhteeltaan parhaksi vakiomurroksiksi. Pikkusen jos haluaa pistää lisää rahaa niin lipposen cromomurrokset on kestäneet Kuramatojen testissäkin aika helkutinmoista rääkkiä. Parhaat murrokset offikäyttöön ovat vissiin edelleen longfieldit mutta itsellä ei ole toistaiseksi ollut varaa niihin.
T: Jussi
Lähetetty: Ma Elo 29, 2011 8:04 pm
Kirjoittaja tepa78
Taas täytyy murrosasiasta sanoa OMA mielipide, toyota original tai longfield, piste

kyllä noi motonetit ja lipposet saa mun mielestä unohtaa jos tahtoo että se nilviäinen kestää. Ja omaan läjään tuli sillon joskus OME:n pusla setti ja tais olla parissa vuodessa selvä, tässäkin tapauksessa taitaa original olla se kestävin. Ei kyllä ole mikään budjettiratkaisu tuo orkkis nivelet ja puslat, mut eiks niin menny et halvalla ei saa hyvää...
Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 10:08 am
Kirjoittaja Erion
Onko tojotan pusla joka tulee tuohon tukivarren akselinpäähän, kaksiosainen? Korjakumilla kuullosti yksiosaiselta? vai olenko ihan pihalla. Korjakumin tuote olisi puolet edullisempi jos on yksiosainen.
http://www.tamgears.com/Toyota%20Hiace% ... sokuva.JPG
mites tämä tamgearssin 99.28€ maksava murros. Onko kokemuksia? Ei ainakaan ole sitä rasvauraa.
Ja tyhmänä kysyn että missä liikkeessä Lipponen on töissä?
Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 11:32 am
Kirjoittaja tepa78
Erion kirjoitti:Ja tyhmänä kysyn että missä liikkeessä Lipponen on töissä?
Offroadtarvike, eli TOSI "laadukkaat" TML tuotteet

Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 12:45 pm
Kirjoittaja Käyttäjä
tepa78 kirjoitti:Erion kirjoitti:Ja tyhmänä kysyn että missä liikkeessä Lipponen on töissä?
Offroadtarvike, eli TOSI "laadukkaat" TML tuotteet

Kyllähän lonkkareitakin on hajonnu ja chromolonkkareitakin.
Väitän että kaikki sa rikki kun oikein yrittää.
Jos harrastaa hc offista niin sit vaan kalleinta mitä rahalla saa.
Ittellä ei ole omista Toyotoista menny yhtään murrosta basaks.
Mun entinen 42:nen sai kyllä syöttöö mutta ei vaan hajonnu,voi johtua lukkojen puutteesta.
Suikkelista on ny menny molemmat etumurrokset mutta kyllä on sitten polettukin kuin mielenköyhä.
Normioajossa kestää melkein mikävaan,kaikki halvemmat murrokset kyllä väljistyy tavallisessakin ajossa nopeemmion ko laadukkaamat.
Summasummarum.
ns.Lipposet kestää kohtuukäytössä niinkuin muutkin,vaikka jotkut haukkuu ja jotkut kehuu.
Eikös "Kivinen" rakentanut hiluxin alle sisu-kuorma-auton akselit kavennettuina,ne luulis kestävän.

Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 1:18 pm
Kirjoittaja tepa78
No joo, normiajelussa kestää kyllä motonet ym nivel, mut jos yhtään aikomus mennä sinne ojan paremmalle puolelle saati harkitsee etulukkoa niin uhraa siihen niveleen hiukka rahnaa, ja väittäisin että se puol miljoonaa ajettu orkkisnivel kestää paremmin mitä noi kiinanmurrokset, ittelläkin tällä hetkellä "sisäänajettu" orkkis toisella puolella ja on lykätty lukko päällä mitä ihmellisimpiin kuraläpiin ja kivikkoihin, en kyllä "lipposlaisella" uskaltais...

Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 3:54 pm
Kirjoittaja Heikki L
Mistäs sieltä amerikasta vois tuollaisen cromolonkkarin tilata?
Olis pirssissä jo karpolan vetarit ja lukko odottamassa, mutta kaikki toy orginalit rikottu. (jopa ne puolmiljuunaa sisäänajetut)
Tml, orginalitkin oli paikoillaan, niistä maljat halki. Olivat kuitenkin hintaansa nähden hyvät. ja ajelin kokotalven navat kiinni.
Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 4:07 pm
Kirjoittaja lepoantti
Lähetetty: Ti Elo 30, 2011 8:01 pm
Kirjoittaja Erion
No nyt alkaa asiat selkenemään. Puslat tulee jyväskylästä ja loput tarvittavat osat kartoitan kun saan akselin purettua. Kysyn siitä lisää tuolla forumin tekniikkapuolella, kiitos kaikille neuvoista.