hdj80 uuden käyttöpelin räpellystä...
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
nyt on laatikko kasassa. ja taitaa kaikki vaihteetkin löytyä vielä.
kun vie jaksais punnertaa sen tonne autoon kiinni.
tamgearsin ukko puheli että tyhjäkäynti ronklotukseen vois olla syynä myös koneen nypyttävä käynti, vaikka kävisikin korvakuulolta hyvin.
ainakin kylmänä toi hetken rynkyttää vähäsen, että kepitkin heiluu sisällä.
ostin jotain rl-2 diesel lisäainetta jonka pitäis olla aika tujua tavaraa.
saa näkee auttaako...
kun vie jaksais punnertaa sen tonne autoon kiinni.
tamgearsin ukko puheli että tyhjäkäynti ronklotukseen vois olla syynä myös koneen nypyttävä käynti, vaikka kävisikin korvakuulolta hyvin.
ainakin kylmänä toi hetken rynkyttää vähäsen, että kepitkin heiluu sisällä.
ostin jotain rl-2 diesel lisäainetta jonka pitäis olla aika tujua tavaraa.
saa näkee auttaako...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ei tosta vaihdelaatikosta täysin äänetöntä tullu. lämpösenä kohisee vie jonkun verran, mutta vähemmän.
tietää ainakin nyt että ei siellä ole mitään hajoovaa, vaikka ei täysin äänetön olekkaa, ajossa ei kuulu mitää ylimäärästä. ainoastaan tyhjäkäynnillä vapaalla.
täytyy vie seuraavaksi kun vaihtaa öljyt niin kokeilla tota red linen öljyä!
tietää ainakin nyt että ei siellä ole mitään hajoovaa, vaikka ei täysin äänetön olekkaa, ajossa ei kuulu mitää ylimäärästä. ainoastaan tyhjäkäynnillä vapaalla.
täytyy vie seuraavaksi kun vaihtaa öljyt niin kokeilla tota red linen öljyä!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
se on vaihdettu viimetalvena, ja kahina häviää, jos painttaa mitä tahansa vaihdetta päälle. rupee varmaan vaan hammasrattaat oleen sen verran kuluneet, että aiheuttaa ääntä, kun pyörii ilman kuormaa...hj60 kirjoitti:Tyhjäkäynnillä vapaalla, muttei jos kytkin pohjassa... -> Painelaakeri kahisee, niinku kaikissa sisäänajetuissa tojotissa.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
sovittelin tossa vähän nastapyöriä alle. 35" nokian vatiivat. 10x15 et-44 vanteilla.
ne tulee edessä renkaan kyljestä mitattuna noin 10cm ulos kaaresta, ja kulutuspinnasta noin 7cm. vähän tarvis olla leveemmät levikkeet kuin noi original 40mm...
aika jäykkä rakenne tollaset jakarimallin tukivarret.
mä en ymmärrä miksi monet niitä sovittaa muihinkin autoihin ku niistä tulee melekin kaikista sika jäykköjä? häviää jopa lehtijousille!
takapään nelilinkki sitävastoin tuntuu tosi notkeelta.
takana painuu rengas aika syvälle kaaren sisälle, jos meinaa noita nokialaisia käyttää jotuu kyllä rajottaan sisään joustoja aika paljo.
ulosjoustoo varmaan rajottaa iskari?
ne tulee edessä renkaan kyljestä mitattuna noin 10cm ulos kaaresta, ja kulutuspinnasta noin 7cm. vähän tarvis olla leveemmät levikkeet kuin noi original 40mm...
aika jäykkä rakenne tollaset jakarimallin tukivarret.
mä en ymmärrä miksi monet niitä sovittaa muihinkin autoihin ku niistä tulee melekin kaikista sika jäykköjä? häviää jopa lehtijousille!
takapään nelilinkki sitävastoin tuntuu tosi notkeelta.
takana painuu rengas aika syvälle kaaren sisälle, jos meinaa noita nokialaisia käyttää jotuu kyllä rajottaan sisään joustoja aika paljo.
ulosjoustoo varmaan rajottaa iskari?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
vinssiä sovittelin nokalle.
vähän ehkä alas tulee, mutta ei kai se mitään haittaa?
etuylitys jää rungon päiden tasalle. keskeltä tulee parisenttiä ylitte.
samaan rakenteeseen tulee myös tommonen puskuriviritys.
reunoille joku 75mm putki lamppujen alle, ja lamppujen päältä kiertään 48,3mm putki. jos edes vähän suojais valoja ja etulokarin nurkkia. ne kulmaparkit on kyllä jo joku kerinny ajaa paskaksi, mutta tilalle tarkotus hommata uudet angel eyes valot.
vähän ehkä alas tulee, mutta ei kai se mitään haittaa?
etuylitys jää rungon päiden tasalle. keskeltä tulee parisenttiä ylitte.
samaan rakenteeseen tulee myös tommonen puskuriviritys.
reunoille joku 75mm putki lamppujen alle, ja lamppujen päältä kiertään 48,3mm putki. jos edes vähän suojais valoja ja etulokarin nurkkia. ne kulmaparkit on kyllä jo joku kerinny ajaa paskaksi, mutta tilalle tarkotus hommata uudet angel eyes valot.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tänään salamointi haittas rakentelua. vähän väliä jynttäs ihan lähistöllä.
ja huomenna pitäis mennä oikeen töihinkin, että rupee sekin haittaan...
sain soviteltua tommoset putket sivulle. 76mm.
siihen alle vois laittaa tueksi kolmiopellin. tuossa nokassa on jotain ilmanotto rakoja pitkin puskurin taustaa, tarvis niitäki vähä peitellä ettei kaikki turve mene pellien väliin,
kuten on näkynyt joskus jo menevän...
tohon lampun ympärille on tarkotus väännellä vie kaari. tiedä sitten kuinka ruma tulee...
ja huomenna pitäis mennä oikeen töihinkin, että rupee sekin haittaan...
sain soviteltua tommoset putket sivulle. 76mm.
siihen alle vois laittaa tueksi kolmiopellin. tuossa nokassa on jotain ilmanotto rakoja pitkin puskurin taustaa, tarvis niitäki vähä peitellä ettei kaikki turve mene pellien väliin,
kuten on näkynyt joskus jo menevän...
tohon lampun ympärille on tarkotus väännellä vie kaari. tiedä sitten kuinka ruma tulee...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ei tuu näillä näkymin putkee lamppujen ympärille. ei vaan jotenki saanut millään silmää miellyttävää...
tosta vaihdelaatikostavielä, jos sattuu jotain kiinnostaan.
siinä on se öjypumppu pää akselin ympärillä, elikkä aika korkeella, ja pyörii vain ajaessa. ja tulpassahan ei ole magneettia, mutta sisältä löytyy kyllä magneetti. aika ihmeellisesti laitettu, että joutuu aina purkaan laatikon jos haluaa sen putsata.
kuuluiskos ton koneen käydä kylmänä kovempaa?
nyt ronklottaa kylmänä jotain 500-600r/min väliltä. ja kuumana 800r/min.
tosta vaihdelaatikostavielä, jos sattuu jotain kiinnostaan.
siinä on se öjypumppu pää akselin ympärillä, elikkä aika korkeella, ja pyörii vain ajaessa. ja tulpassahan ei ole magneettia, mutta sisältä löytyy kyllä magneetti. aika ihmeellisesti laitettu, että joutuu aina purkaan laatikon jos haluaa sen putsata.
kuuluiskos ton koneen käydä kylmänä kovempaa?
nyt ronklottaa kylmänä jotain 500-600r/min väliltä. ja kuumana 800r/min.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tommonen tosta puskurista sitten tulee.
ohuen putken saatan lisätä vielä tohon reunaputkien alle.
ja vetolenkeiksi tuli 20mm pyörötangosta väännettyt lenkit.
vinssipuskuri tulee 12-14kpl M12 pultilla kiinni. luulis pysyvän.
asiasta toiseen. vois noi takaluukut maalata jokupäivä, mutta ei ole tullut maalattua noilla vesimaaleilla.
pitääkö sen värimassan pinta yritää saada kiiltäväksi vai mataksi enen kuin ruiskii siihen lakkaa?
ja lakan saa vissiinki suihkia melkein heti perään?
ohuen putken saatan lisätä vielä tohon reunaputkien alle.
ja vetolenkeiksi tuli 20mm pyörötangosta väännettyt lenkit.
vinssipuskuri tulee 12-14kpl M12 pultilla kiinni. luulis pysyvän.
asiasta toiseen. vois noi takaluukut maalata jokupäivä, mutta ei ole tullut maalattua noilla vesimaaleilla.
pitääkö sen värimassan pinta yritää saada kiiltäväksi vai mataksi enen kuin ruiskii siihen lakkaa?
ja lakan saa vissiinki suihkia melkein heti perään?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tänään irrotin yläluukun. ja lasin kun otti pois, niin oli ruosteessa melekin ympäri asti. no hiekkapuhallus pyttyyn parisäkkiä hiekkaa ja puhaltamaan.
se ei vaan ollut tänään niin helppoo kun olis luullu.
oli varmaan ilman kosteus liian iso eilisten sateiden takia.
rupes puhallus pytty tukkiintuun vetisestä hiekkamömmöstä.
sai muutamaan kertaan purkaa liitokset ja rassata tikuilla mömmö ulos.
kompurasta tyhjäsin säiliön heti aluksi, ja on siinä paineilmaputkessakin veden erotin, mutta ei ne näköjään aina riitä.
pari pientä reikää tuli kehyksen ympärille. niitä vähän yritin hepata umpeen, ja puhalsin vie karheeksi pinnasta.
vähän pakkelia ja hiontaa. sitten useempi kerros epoksipohja maalia.
taka-alaluukku tuli jo enemmin kitattua ja puhallettua, kun ostin toisen.
se oli kyllä melkein huonompi ku autossa jo oleva.
myyjältä vie kysyin onko alareunan sauma ruosteessa, kehui ettei ole.
yhden pienen lommon sanoi olevan. no luukun tullessa matkahuollosta vähän petyin, kun oli alareunan sauma puoleen väliin ruosteessa, ja kolme pirun isoo lommoo. no tuli sitten kumminkin tämä entrattua kuntoon.
etupuskurin puhalsin samalla.
kyllä se maali vaan kaunistaa!
huomenna olisi se vaativin osuus. ruiskuttaa pintamaalit, ja lakat.
se ei vaan ollut tänään niin helppoo kun olis luullu.
oli varmaan ilman kosteus liian iso eilisten sateiden takia.
rupes puhallus pytty tukkiintuun vetisestä hiekkamömmöstä.
sai muutamaan kertaan purkaa liitokset ja rassata tikuilla mömmö ulos.
kompurasta tyhjäsin säiliön heti aluksi, ja on siinä paineilmaputkessakin veden erotin, mutta ei ne näköjään aina riitä.
pari pientä reikää tuli kehyksen ympärille. niitä vähän yritin hepata umpeen, ja puhalsin vie karheeksi pinnasta.
vähän pakkelia ja hiontaa. sitten useempi kerros epoksipohja maalia.
taka-alaluukku tuli jo enemmin kitattua ja puhallettua, kun ostin toisen.
se oli kyllä melkein huonompi ku autossa jo oleva.
myyjältä vie kysyin onko alareunan sauma ruosteessa, kehui ettei ole.
yhden pienen lommon sanoi olevan. no luukun tullessa matkahuollosta vähän petyin, kun oli alareunan sauma puoleen väliin ruosteessa, ja kolme pirun isoo lommoo. no tuli sitten kumminkin tämä entrattua kuntoon.
etupuskurin puhalsin samalla.
kyllä se maali vaan kaunistaa!
huomenna olisi se vaativin osuus. ruiskuttaa pintamaalit, ja lakat.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tänään pintamaaleja.
etupuskuriin tuli himmeä pintanen kauhamaali.
saa nähdä kuinka kestää.
takaluukun kansiin sai vedettyä jotenkuten pintavärin, ja lakka olikin yllättävän helppo suihkia.
lakan piti olla jotain naarmun kestävää...
kuinkahan kauan tommonen kestää kuivua ulkolämpötilassa?
että paraneeko huomenna yrittää lasia paikoilleen?
mulla kun on aina outoja ideoita, niin kannattaiskohan tonne ikkunan tiivisteen alle vetää kotelosuoja? siinä tivisteessä kun on jonkinverran ruskeeta pinnassa, vaikka sitä harjalla pesin.
sisälle kyllä ruiskin kotelosuojaa joka paikkaan...
etupuskuriin tuli himmeä pintanen kauhamaali.
saa nähdä kuinka kestää.
takaluukun kansiin sai vedettyä jotenkuten pintavärin, ja lakka olikin yllättävän helppo suihkia.
lakan piti olla jotain naarmun kestävää...
kuinkahan kauan tommonen kestää kuivua ulkolämpötilassa?
että paraneeko huomenna yrittää lasia paikoilleen?
mulla kun on aina outoja ideoita, niin kannattaiskohan tonne ikkunan tiivisteen alle vetää kotelosuoja? siinä tivisteessä kun on jonkinverran ruskeeta pinnassa, vaikka sitä harjalla pesin.
sisälle kyllä ruiskin kotelosuojaa joka paikkaan...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano