Kuva Kuva

hdj80 uuden käyttöpelin räpellystä...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyt on laatikko kasassa. ja taitaa kaikki vaihteetkin löytyä vielä.
kun vie jaksais punnertaa sen tonne autoon kiinni.

tamgearsin ukko puheli että tyhjäkäynti ronklotukseen vois olla syynä myös koneen nypyttävä käynti, vaikka kävisikin korvakuulolta hyvin.
ainakin kylmänä toi hetken rynkyttää vähäsen, että kepitkin heiluu sisällä.
ostin jotain rl-2 diesel lisäainetta jonka pitäis olla aika tujua tavaraa.
saa näkee auttaako...
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Laitappas kokemuksia ko. aineesta sitten jakoon. Paljonko tuollainen pullo muuten kustantaa?
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

motonetissä 18,50€ pullo. pitäis riittää 400L dieseliä.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei tosta vaihdelaatikosta täysin äänetöntä tullu. lämpösenä kohisee vie jonkun verran, mutta vähemmän.
tietää ainakin nyt että ei siellä ole mitään hajoovaa, vaikka ei täysin äänetön olekkaa, ajossa ei kuulu mitää ylimäärästä. ainoastaan tyhjäkäynnillä vapaalla.
täytyy vie seuraavaksi kun vaihtaa öljyt niin kokeilla tota red linen öljyä!
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Tyhjäkäynnillä vapaalla, muttei jos kytkin pohjassa... -> Painelaakeri kahisee, niinku kaikissa sisäänajetuissa tojotissa.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

hj60 kirjoitti:Tyhjäkäynnillä vapaalla, muttei jos kytkin pohjassa... -> Painelaakeri kahisee, niinku kaikissa sisäänajetuissa tojotissa.
se on vaihdettu viimetalvena, ja kahina häviää, jos painttaa mitä tahansa vaihdetta päälle. rupee varmaan vaan hammasrattaat oleen sen verran kuluneet, että aiheuttaa ääntä, kun pyörii ilman kuormaa...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

sovittelin tossa vähän nastapyöriä alle. 35" nokian vatiivat. 10x15 et-44 vanteilla.

ne tulee edessä renkaan kyljestä mitattuna noin 10cm ulos kaaresta, ja kulutuspinnasta noin 7cm. vähän tarvis olla leveemmät levikkeet kuin noi original 40mm...

Kuva

aika jäykkä rakenne tollaset jakarimallin tukivarret.
mä en ymmärrä miksi monet niitä sovittaa muihinkin autoihin ku niistä tulee melekin kaikista sika jäykköjä? häviää jopa lehtijousille!
takapään nelilinkki sitävastoin tuntuu tosi notkeelta.

takana painuu rengas aika syvälle kaaren sisälle, jos meinaa noita nokialaisia käyttää jotuu kyllä rajottaan sisään joustoja aika paljo.

Kuva

ulosjoustoo varmaan rajottaa iskari?
Kuva
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

vinssiä sovittelin nokalle.
vähän ehkä alas tulee, mutta ei kai se mitään haittaa?
etuylitys jää rungon päiden tasalle. keskeltä tulee parisenttiä ylitte.

samaan rakenteeseen tulee myös tommonen puskuriviritys.

reunoille joku 75mm putki lamppujen alle, ja lamppujen päältä kiertään 48,3mm putki. jos edes vähän suojais valoja ja etulokarin nurkkia. ne kulmaparkit on kyllä jo joku kerinny ajaa paskaksi, mutta tilalle tarkotus hommata uudet angel eyes valot.

Kuva
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tänään salamointi haittas rakentelua. vähän väliä jynttäs ihan lähistöllä.
ja huomenna pitäis mennä oikeen töihinkin, että rupee sekin haittaan...

sain soviteltua tommoset putket sivulle. 76mm.
siihen alle vois laittaa tueksi kolmiopellin. tuossa nokassa on jotain ilmanotto rakoja pitkin puskurin taustaa, tarvis niitäki vähä peitellä ettei kaikki turve mene pellien väliin,
kuten on näkynyt joskus jo menevän...

tohon lampun ympärille on tarkotus väännellä vie kaari. tiedä sitten kuinka ruma tulee...
Kuva
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei tuu näillä näkymin putkee lamppujen ympärille. ei vaan jotenki saanut millään silmää miellyttävää...

tosta vaihdelaatikostavielä, jos sattuu jotain kiinnostaan.
siinä on se öjypumppu pää akselin ympärillä, elikkä aika korkeella, ja pyörii vain ajaessa. ja tulpassahan ei ole magneettia, mutta sisältä löytyy kyllä magneetti. aika ihmeellisesti laitettu, että joutuu aina purkaan laatikon jos haluaa sen putsata.

kuuluiskos ton koneen käydä kylmänä kovempaa?
nyt ronklottaa kylmänä jotain 500-600r/min väliltä. ja kuumana 800r/min.
Avatar
Hessu
Viestit: 882
Liittynyt: La Syys 29, 2007 8:50 am
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Mä laitoin tohon omaan magneetilla varustetun propun varmuuden vuoks.
#428
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tommonen tosta puskurista sitten tulee.
Kuva
ohuen putken saatan lisätä vielä tohon reunaputkien alle.

ja vetolenkeiksi tuli 20mm pyörötangosta väännettyt lenkit.
vinssipuskuri tulee 12-14kpl M12 pultilla kiinni. luulis pysyvän.Kuva

asiasta toiseen. vois noi takaluukut maalata jokupäivä, mutta ei ole tullut maalattua noilla vesimaaleilla.
pitääkö sen värimassan pinta yritää saada kiiltäväksi vai mataksi enen kuin ruiskii siihen lakkaa?

ja lakan saa vissiinki suihkia melkein heti perään?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tänään irrotin yläluukun. ja lasin kun otti pois, niin oli ruosteessa melekin ympäri asti. no hiekkapuhallus pyttyyn parisäkkiä hiekkaa ja puhaltamaan.

se ei vaan ollut tänään niin helppoo kun olis luullu.
oli varmaan ilman kosteus liian iso eilisten sateiden takia.
rupes puhallus pytty tukkiintuun vetisestä hiekkamömmöstä.
sai muutamaan kertaan purkaa liitokset ja rassata tikuilla mömmö ulos.
kompurasta tyhjäsin säiliön heti aluksi, ja on siinä paineilmaputkessakin veden erotin, mutta ei ne näköjään aina riitä.

pari pientä reikää tuli kehyksen ympärille. niitä vähän yritin hepata umpeen, ja puhalsin vie karheeksi pinnasta.
vähän pakkelia ja hiontaa. sitten useempi kerros epoksipohja maalia.

taka-alaluukku tuli jo enemmin kitattua ja puhallettua, kun ostin toisen.
se oli kyllä melkein huonompi ku autossa jo oleva.
myyjältä vie kysyin onko alareunan sauma ruosteessa, kehui ettei ole.
yhden pienen lommon sanoi olevan. no luukun tullessa matkahuollosta vähän petyin, kun oli alareunan sauma puoleen väliin ruosteessa, ja kolme pirun isoo lommoo. no tuli sitten kumminkin tämä entrattua kuntoon.

etupuskurin puhalsin samalla.
kyllä se maali vaan kaunistaa!

Kuva

Kuva

huomenna olisi se vaativin osuus. ruiskuttaa pintamaalit, ja lakat.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tänään pintamaaleja.
etupuskuriin tuli himmeä pintanen kauhamaali.
saa nähdä kuinka kestää.

Kuva

takaluukun kansiin sai vedettyä jotenkuten pintavärin, ja lakka olikin yllättävän helppo suihkia.

Kuva

lakan piti olla jotain naarmun kestävää...
kuinkahan kauan tommonen kestää kuivua ulkolämpötilassa?
että paraneeko huomenna yrittää lasia paikoilleen?

mulla kun on aina outoja ideoita, niin kannattaiskohan tonne ikkunan tiivisteen alle vetää kotelosuoja? siinä tivisteessä kun on jonkinverran ruskeeta pinnassa, vaikka sitä harjalla pesin.

sisälle kyllä ruiskin kotelosuojaa joka paikkaan...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tänään koitin säädellä simpukkaa, kun siinä tuntuu väljää.
hivenen meni jo ohjaus tuntuna tahmeeksi, kun ei palauta kunnolla tie ajossa, mutta siltikin ratti heiluu 2-3cm
ei siinä taida olla muuta säätöä, kun se yksi lattapää ruuvi mikä lukittu 17mm mutterilla?
Vastaa Viestiin