hdj80 uuden käyttöpelin räpellystä...
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tuli sotkettua melkein korinvärisellä maalilla noi helmat. ja lakkaa vie päälle, jos hetken edes kestäis ennen kuin kivet hakkaa raudan näkyviin.
tommonen tosta lokarin alareunan kiinnityksestä tuli.
saa huuhtoo vedellä moskat pois, ja tuleehan tonne sateella vettä mitä menee niistä tuulettimen ilmanoton kanavista.
maalasin sutimaalilla noi pyörän aukot.
jos vetäis tohon vie jokupäivä kiveniskumassaa päälle.
ei taitais oikeen pysyä kiveniskumassa jos vetäis suoraan vanhojen päälle. toivottavasti näin tarttuis paremmin.
tommonen tosta lokarin alareunan kiinnityksestä tuli.
saa huuhtoo vedellä moskat pois, ja tuleehan tonne sateella vettä mitä menee niistä tuulettimen ilmanoton kanavista.
maalasin sutimaalilla noi pyörän aukot.
jos vetäis tohon vie jokupäivä kiveniskumassaa päälle.
ei taitais oikeen pysyä kiveniskumassa jos vetäis suoraan vanhojen päälle. toivottavasti näin tarttuis paremmin.
Luultavasti tuttukin laite tuollainen levitin/supistin, mutta jos se ei silloin satu olemaan saatavilla, kun tarvitsee, niin silloin siintä ei apua ole.pemaripoju kirjoitti: sitten lokarinkaaren kimppuun. 10cm paloista tein siihen reunan.
tuli aika paska, mutta jää onneksi piiloon.
ja siihenkin vähän maalia.
Noita LJ:n sisälokareita tein uudestaan, niin hyvä vehe, kun saa kantatun pellin väännettyä mutkalle:
Hauskintahan näissä vanhoissa toyotoissa on se, että aina on askarreltavaa pellin kanssa
(Tuo takarenkaan takana oleva runko ei näytä happamelta, mutta oli kyllä sitä, mutta paksua terästä onkin hauskempi hitsata..)
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
ei ollut mitään kantti/venytys konetta käytettävissä, siksi etulokarin korjauspalat on pätkistä tehty.
tänään nostin takaa mattoo pois. hyi ku oli ruskee!
pari reikää löyty. oli vähän notkolla pohja tosta kohtaa. varmaan kuskattu joskus jotain painavaa...
no kun pejmosen laajuus oli selvillä paikka siihen. laitoi jotain tommosta sinkki tai vastaava pintasta pelliä.
sitten taas yrittään hiekkapuhaltaa. tuli varmaan ostettua liian hienosta hiekkaa, kun ei se muuta ku pölise perkeleesti. ei pure kunnolla paksuun ruosteeseen.
pirun sitkeessä toi alkuperänen valkonen massa, sitä ei saa irtoon oikeen millää.
vedin tohon ruiskulla maalia päälle, ja ekaan satsiin laitoin reilusti ohennetta, jos olis edes vähän sulattanu massaa, mutta ei sitten yhtää.
pitäisköhän tohon vetää maalin päälle pelkästään kotelosuojaa parikerrosta, ja jättää semmoseksi, vai sotkee vie massaakin siihen?
taitais nähdä ruostumisen alun parhaiten jos ei sotke massalla?
tänään nostin takaa mattoo pois. hyi ku oli ruskee!
pari reikää löyty. oli vähän notkolla pohja tosta kohtaa. varmaan kuskattu joskus jotain painavaa...
no kun pejmosen laajuus oli selvillä paikka siihen. laitoi jotain tommosta sinkki tai vastaava pintasta pelliä.
sitten taas yrittään hiekkapuhaltaa. tuli varmaan ostettua liian hienosta hiekkaa, kun ei se muuta ku pölise perkeleesti. ei pure kunnolla paksuun ruosteeseen.
pirun sitkeessä toi alkuperänen valkonen massa, sitä ei saa irtoon oikeen millää.
vedin tohon ruiskulla maalia päälle, ja ekaan satsiin laitoin reilusti ohennetta, jos olis edes vähän sulattanu massaa, mutta ei sitten yhtää.
pitäisköhän tohon vetää maalin päälle pelkästään kotelosuojaa parikerrosta, ja jättää semmoseksi, vai sotkee vie massaakin siihen?
taitais nähdä ruostumisen alun parhaiten jos ei sotke massalla?
Motonetista saa Finikorin ja muittenkin spray-massoja, jotka on vähän ohuempia ja tunkeutuu hyvin joka paikkaan ennen kuivumista. Semmosta laitoin oman auton pyörän kaariin ja takapohjaan laitan myös. Takapohja näyttää alapuolelta samalla kuin sun autossa, mut sisäpuolella ei ollu onneks samanlaista hapettumista. Se spray-massa on vähä ku kiveniskumassaa, muttei yhtä kovaa.
Missä kunnossa sulla on toi takahelma etupuolelta ja ne korinkannakkeet siellä takanurkissa?
Missä kunnossa sulla on toi takahelma etupuolelta ja ne korinkannakkeet siellä takanurkissa?
#428
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
pyöränkotelot on vie ihan ehjät, samoten noi takahelmat. ja korinkannakkeet on vie kovat.
se takimmainen koripalkki oli myös täysin ruosteeton, vaikka siinä ei ole mitään alkuperästä massamöhkää päällä.
tiedä sitten onko se voinut tehdä kun tuolla pohjassahan on se varapyörä talja, ja jos siellä on ollut 10 vuotta varapyörä paikoillaan ja sen päällystä täynnä paskaa ja se mädännyttäis pohjan?
se takimmainen koripalkki oli myös täysin ruosteeton, vaikka siinä ei ole mitään alkuperästä massamöhkää päällä.
tiedä sitten onko se voinut tehdä kun tuolla pohjassahan on se varapyörä talja, ja jos siellä on ollut 10 vuotta varapyörä paikoillaan ja sen päällystä täynnä paskaa ja se mädännyttäis pohjan?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tossa näkyy toi takimmainen korin palkki.
täytyy tota runkoo puhallella vie karkeemmalla hiekalla kunnolla, ja voi
olla että lähtee noi takimmaiset välipalkit pois, ja saa jotain uutta puskuria, ja irrotettavan vetokoukun kiinnitys rautoja.
ja korinkannakeetkin on vie ihan hyvät.
tuolla takapalkissa on kädenmentävät luukut, 4kpl.
pohjan jäykisteistä löytyy runsaasti tulpattuja reikiä mihtä sai ruiskia kotelosuojaa sisälle. ja rungon välipalkkiin myös.
suihkutin koko takalattian kotelosuojalla.
ei sulattanut sekään yhtään tota alkuperästä massaa.
tankin täyttöletku oli paksussa ruosteessa ja pelkäsin sen puhkeevan hiekkapuhalluksesta, mutta oli sie vie imua kun avas korkkia.
tonne takapyörien taakse taidan suihkasta massaa päälle, mutta keskustan taidan jättää tommoseksi.
niin ja pyöränkotelot suihkuttelin kiveniskumassalla.
täytyy tota runkoo puhallella vie karkeemmalla hiekalla kunnolla, ja voi
olla että lähtee noi takimmaiset välipalkit pois, ja saa jotain uutta puskuria, ja irrotettavan vetokoukun kiinnitys rautoja.
ja korinkannakeetkin on vie ihan hyvät.
tuolla takapalkissa on kädenmentävät luukut, 4kpl.
pohjan jäykisteistä löytyy runsaasti tulpattuja reikiä mihtä sai ruiskia kotelosuojaa sisälle. ja rungon välipalkkiin myös.
suihkutin koko takalattian kotelosuojalla.
ei sulattanut sekään yhtään tota alkuperästä massaa.
tankin täyttöletku oli paksussa ruosteessa ja pelkäsin sen puhkeevan hiekkapuhalluksesta, mutta oli sie vie imua kun avas korkkia.
tonne takapyörien taakse taidan suihkasta massaa päälle, mutta keskustan taidan jättää tommoseksi.
niin ja pyöränkotelot suihkuttelin kiveniskumassalla.
En laittas umpeen tuota rakoa, sillonhan se just kerää kaiken lumen ja loskan siihen päälle. Jotain karhennusta putken päälle, vaikka kahen sentin suikale verkkoa, mutta putken ja kyljen väli auki.JIIHAA kirjoitti:Talvella ne vois olla hyvät olla olemas kans ettei tartte aina maata auton alla selällään ensin ennenkuin pääsee kyytiin asti.
Tuo pelkkä putki mahtaa vaan olla aika liukas talvella ja astuttuahan siihen putkelle kuitenkin tulee varsinkin jos autossa on korkea alusta.
Hyvän näköstä hommaa muuten.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Otit varmaan sen vasemman takapyöräkotelon muovilevyn pois sieltä takareunasta ja putsasit/puhalsit sieltäkin? Omassa autossa oli melkonen paskapesäke siellä muhimassa ja mädättämässä tankin täyttöputkea ja sen takana olevaa koripeltiä. Siinä tankin täyttöputkessa on alunperin joku kuparipinnoite estämässä ruostumista, mutta ei se kyllä Suomen oloihin riitä.
#428
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tällästä tänään!
purin vaihdelaatikon, mutta selvää syytä miksi se metelöi paikallaan käydessä ei löytynyt.
kytkin ja pääakselin väliset neulat oli kunnossa, samoten laakeripinnat.
sivuakselin etummainen laakeri hivenen väljä, mutta rullat ja koolit ihan ehjiä. sivuakselin takimmainen laakeri oli ulkokooliltansa silee, ja samoten rullat. ja tässähän ei ole sisäkoolia vaan akseli pyörii suoraan rullia vasten. ja akseli oli sileä. pää akselin iso kuulalaakeri on valyksetön myös, mikä ei pyöri edes auton käydessä paikoillaan.
vähän rupee ideat loppuun!
purin vaihdelaatikon, mutta selvää syytä miksi se metelöi paikallaan käydessä ei löytynyt.
kytkin ja pääakselin väliset neulat oli kunnossa, samoten laakeripinnat.
sivuakselin etummainen laakeri hivenen väljä, mutta rullat ja koolit ihan ehjiä. sivuakselin takimmainen laakeri oli ulkokooliltansa silee, ja samoten rullat. ja tässähän ei ole sisäkoolia vaan akseli pyörii suoraan rullia vasten. ja akseli oli sileä. pää akselin iso kuulalaakeri on valyksetön myös, mikä ei pyöri edes auton käydessä paikoillaan.
vähän rupee ideat loppuun!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
redlinen sivusto ainakin suosittaa mt90 öljyä land cruiseriin. se on 75w90 öljyä.
purin jakolaatikosta ton etuvedon lähdön kannen auki.
jonka alla oli toi lukon kytkentä holkki. ei siinä ainakaan mitää hammas vikaa näkynyt. laitoin siirtäjän varteen shimmin lukkorenkaan alle, ettei siinä ole väljää niin paljoo, vaikka ei kai se 0,5mm voi olla kiinni...
sai ainakin laitettua ton lukkomoottorin kunnolla paikoillensa.
se lukon merkkivalo kampee sitä helposti pois päältä, että jos pääsi viimeksi lumpsahtaan vähän enenkuin sain sen moottorin paikoillensa.
se kun parani silloin jo melkein hyväksi kun auton allepäin sitä roplasin!
mutta kuka sen olis alunperin laittanut vituillensa, viimekesänä ainakin on pelannut varmuudella...
purin jakolaatikosta ton etuvedon lähdön kannen auki.
jonka alla oli toi lukon kytkentä holkki. ei siinä ainakaan mitää hammas vikaa näkynyt. laitoin siirtäjän varteen shimmin lukkorenkaan alle, ettei siinä ole väljää niin paljoo, vaikka ei kai se 0,5mm voi olla kiinni...
sai ainakin laitettua ton lukkomoottorin kunnolla paikoillensa.
se lukon merkkivalo kampee sitä helposti pois päältä, että jos pääsi viimeksi lumpsahtaan vähän enenkuin sain sen moottorin paikoillensa.
se kun parani silloin jo melkein hyväksi kun auton allepäin sitä roplasin!
mutta kuka sen olis alunperin laittanut vituillensa, viimekesänä ainakin on pelannut varmuudella...