Kuva Kuva

jarrutettu hojo ja kennon asennus

General chat

Valvoja: Käyttäjä

maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

kilon ahdoilla 208hp,1,3kiloa 210hp.loppuu vakavasti aine kesken muttei se näin talvella paljon haittaa joten pumpun päivitys ja isomman puhaltimen asennus joutuvat odottamaan ainakin kesään saakka.huom en sano että ensi.
maaristeilijä
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

maaristeilijä
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

maaristeilijä kirjoitti:alkoi lapsettamaan
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=18734
No et ainakaan piilottele cuuleria. :lol: Melko mukavastihan ne sullakin tehot/väännöt nousi vakioon verrattuna: 54% enemmän tehoa ja 72% enemmän vääntöä!

Itte en saanut taiottua vääntöä kuin ~14 % enemmän vesicuulerilla ja lisäsavulla 3" putkesta. Teho nousi ~30 %. Olis kuvitellu et toisinpäin. http://img171.imageshack.us/img171/4605 ... pyrnv0.jpg
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

väännöt tais kasvaa vain 42% valitettavasti :shock: maski on kyllä tulossa mutta tärkeämmät jutut ensin
maaristeilijä
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

maaristeilijä kirjoitti:väännöt tais kasvaa vain 42% valitettavasti :shock: maski on kyllä tulossa mutta tärkeämmät jutut ensin
Alkuperäinen vääntö on 315 Nm/1800 r/min, eli 1,715 x 315 Nm = 540,2 Nm. Eikö? :?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

manuaali sanoo 136hp ja 380nm tolle 12 ht moottorille vai olenko aivan metsässä ja lukenut taas rivejä ristiin :shock: täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit leimalle.minkäs kokonen moottori sulla on omassas kun en tiedä mitä vaihtoehtoja oli tarjolla tuohon cruiseriin
maaristeilijä
ihgu
Viestit: 5
Liittynyt: To Huhti 12, 2007 11:17 am
Paikkakunta: pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ihgu »

hienoja teholukemia! mitä veikkaatte hodarista irtoovan tehoja? holsetin hx35 2-2,5bar paineilla keulan kokonen välijäähy ja mustolan tekemä pumppu
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

ihgu kirjoitti:hienoja teholukemia! mitä veikkaatte hodarista irtoovan tehoja? holsetin hx35 2-2,5bar paineilla keulan kokonen välijäähy ja mustolan tekemä pumppu

mix vaan hx35?sehän on sentäs 4,2mosa,mul on 2lt jo ton kokonen ahdin..!kyl siit varmaan pitäs yli 300hepoa löytyä!
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

maaristeilijä kirjoitti:manuaali sanoo 136hp ja 380nm tolle 12 ht moottorille vai olenko aivan metsässä ja lukenut taas rivejä ristiin :shock: täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit leimalle.minkäs kokonen moottori sulla on omassas kun en tiedä mitä vaihtoehtoja oli tarjolla tuohon cruiseriin
Jaa... mun lipuissa ja lapuissa on vaan toi 315 Nm. :shock: Toinen on Toyotan leimoillakin.

Kennon lisäys rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli dynopaperit leimalle. Voidaan verrata 3F-EFI -moottorilla (155 hp) varustettuun FJ62:een, jolloin tehoa saa olla 186 hp. Eli pitäisi vähän himmata paineita/syöttöä.

Omassa pelissä 1KZ-TE -moottori eli 3.0-litrainen (92 kw/295 Nm alunperin). Kyseessä siis nelipyttynen esikammiodiesel elektronisesti ohjatulla jakajapumpulla, kahdella ratasvetoisella tasapainoitusakselilla. Syöttöpumppu myös rattailla pyörivä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
ihgu
Viestit: 5
Liittynyt: To Huhti 12, 2007 11:17 am
Paikkakunta: pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ihgu »

milläs kierroksilla toi hx35 heräilee 2lt kylessä? ois tarkotus saaha kuitenki heräämään jossain 1500 hujakoilla..
metsäsika
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 10:05 pm
Paikkakunta: iisalami

Viesti Kirjoittaja metsäsika »

maaristeilijä kirjoitti:täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit
ilmeisesti tämänkin asian tulkitsemisessa on paikkakuntakohtasia näkemyksiä/eroja itelläni ollu jo 3 katsastusta kuuleri ja isompi puhallin omassani,nyt vasta tänä vuonna konttorilla huomasivat että on cooleri keulilla ,mut ei ne siihen sen enempää takertunut
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

metsäsika kirjoitti:
maaristeilijä kirjoitti:täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit
ilmeisesti tämänkin asian tulkitsemisessa on paikkakuntakohtasia näkemyksiä/eroja itelläni ollu jo 3 katsastusta kuuleri ja isompi puhallin omassani,nyt vasta tänä vuonna konttorilla huomasivat että on cooleri keulilla ,mut ei ne siihen sen enempää takertunut
No ei mee ihan oikein. Kyllä ne säännöt on samat ollu kaikille viimeset 10 vuotta. Kumma jos niitä ei osaa kaikki tavata, ei oo ees kovin kapulakieltä:

Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 779/1998
6 §
Moottorin muuttaminen

4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.

Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria). http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/EFA84605 ... isesta.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Jamppa660
Viestit: 88
Liittynyt: Su Maalis 02, 2008 8:21 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jamppa660 »

maaristeilijä kirjoitti:manuaali sanoo 136hp ja 380nm tolle 12 ht moottorille vai olenko aivan metsässä ja lukenut taas rivejä ristiin :shock: täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit leimalle.minkäs kokonen moottori sulla on omassas kun en tiedä mitä vaihtoehtoja oli tarjolla tuohon cruiseriin

kyllä muistelisin myös tuota 315 nm... :wink:
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

ihgu kirjoitti:milläs kierroksilla toi hx35 heräilee 2lt kylessä? ois tarkotus saaha kuitenki heräämään jossain 1500 hujakoilla..
empä tiedä viel ku on paketti menos vast nippuun!
pulu
Viestit: 239
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

no tosiaankin on paikka kunta kohtasta toi suhtautuminen cooleriin,ku viimeeks kävin meitin konttoril ja esittelin kennoa keulas,ni suhtautiminen oli tyyliin et mitä sitte et sul on kenno?ei nän vanhoihin tarvi mitään merkata,oli kommennti!en tiedä sit seuraavaa leimaa ku nyt on niin iso kenno ku keulaan mahtu...
Vastaa Viestiin