jarrutettu hojo ja kennon asennus
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
No et ainakaan piilottele cuuleria.maaristeilijä kirjoitti:alkoi lapsettamaan
http://www.slck.net/gallery2.php?g2_itemId=18734

Itte en saanut taiottua vääntöä kuin ~14 % enemmän vesicuulerilla ja lisäsavulla 3" putkesta. Teho nousi ~30 %. Olis kuvitellu et toisinpäin. http://img171.imageshack.us/img171/4605 ... pyrnv0.jpg
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
Alkuperäinen vääntö on 315 Nm/1800 r/min, eli 1,715 x 315 Nm = 540,2 Nm. Eikö?maaristeilijä kirjoitti:väännöt tais kasvaa vain 42% valitettavastimaski on kyllä tulossa mutta tärkeämmät jutut ensin

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 271
- Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
- Paikkakunta: pälkäne
manuaali sanoo 136hp ja 380nm tolle 12 ht moottorille vai olenko aivan metsässä ja lukenut taas rivejä ristiin
täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit leimalle.minkäs kokonen moottori sulla on omassas kun en tiedä mitä vaihtoehtoja oli tarjolla tuohon cruiseriin

maaristeilijä
Jaa... mun lipuissa ja lapuissa on vaan toi 315 Nm.maaristeilijä kirjoitti:manuaali sanoo 136hp ja 380nm tolle 12 ht moottorille vai olenko aivan metsässä ja lukenut taas rivejä ristiintäytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit leimalle.minkäs kokonen moottori sulla on omassas kun en tiedä mitä vaihtoehtoja oli tarjolla tuohon cruiseriin

Kennon lisäys rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli dynopaperit leimalle. Voidaan verrata 3F-EFI -moottorilla (155 hp) varustettuun FJ62:een, jolloin tehoa saa olla 186 hp. Eli pitäisi vähän himmata paineita/syöttöä.
Omassa pelissä 1KZ-TE -moottori eli 3.0-litrainen (92 kw/295 Nm alunperin). Kyseessä siis nelipyttynen esikammiodiesel elektronisesti ohjatulla jakajapumpulla, kahdella ratasvetoisella tasapainoitusakselilla. Syöttöpumppu myös rattailla pyörivä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
ilmeisesti tämänkin asian tulkitsemisessa on paikkakuntakohtasia näkemyksiä/eroja itelläni ollu jo 3 katsastusta kuuleri ja isompi puhallin omassani,nyt vasta tänä vuonna konttorilla huomasivat että on cooleri keulilla ,mut ei ne siihen sen enempää takertunutmaaristeilijä kirjoitti:täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit
No ei mee ihan oikein. Kyllä ne säännöt on samat ollu kaikille viimeset 10 vuotta. Kumma jos niitä ei osaa kaikki tavata, ei oo ees kovin kapulakieltä:metsäsika kirjoitti:ilmeisesti tämänkin asian tulkitsemisessa on paikkakuntakohtasia näkemyksiä/eroja itelläni ollu jo 3 katsastusta kuuleri ja isompi puhallin omassani,nyt vasta tänä vuonna konttorilla huomasivat että on cooleri keulilla ,mut ei ne siihen sen enempää takertunutmaaristeilijä kirjoitti:täytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit
Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta 779/1998
6 §
Moottorin muuttaminen
4. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon.
Moottorin vaihtoon rinnastettavat toimenpiteet, kuten sylinterinkannen vaihtaminen toisenlaiseen tai iskutilavuuden suurentaminen yli 10 %, edellyttävät muutoskatsastusta, samoin ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asentaminen tai ahtimella varustetun moottorin muuttaminen (ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns. lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä, samoin vaihdettaessa sellainen sylinterinkansi, ns. virityskansi, jolle ei ole olemassa alkuperämoottoria). http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/EFA84605 ... isesta.pdf
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
maaristeilijä kirjoitti:manuaali sanoo 136hp ja 380nm tolle 12 ht moottorille vai olenko aivan metsässä ja lukenut taas rivejä ristiintäytyykö kennon asennuksen jälkeen olla taas ne kuuluisat dynopaperit leimalle.minkäs kokonen moottori sulla on omassas kun en tiedä mitä vaihtoehtoja oli tarjolla tuohon cruiseriin
kyllä muistelisin myös tuota 315 nm...

no tosiaankin on paikka kunta kohtasta toi suhtautuminen cooleriin,ku viimeeks kävin meitin konttoril ja esittelin kennoa keulas,ni suhtautiminen oli tyyliin et mitä sitte et sul on kenno?ei nän vanhoihin tarvi mitään merkata,oli kommennti!en tiedä sit seuraavaa leimaa ku nyt on niin iso kenno ku keulaan mahtu...