Paisuvatko kenenkään muut pikkurempat?
Valvoja: Käyttäjä
On se tallessa, siihen mä luotankin pahimmassa tapauksessa. Muutoin, vaan lasi alas ja hampit hyttyskuorrutukseen..
Sulla on varmaan vanha numero, uus on tuolla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=1632
Emmää kyllä usko, että tarviin sitä venettä. Ennemmin mää tarviin isomman allakan, jossa olis paljon enämpi päiviä..
Sulla on varmaan vanha numero, uus on tuolla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=1632
Emmää kyllä usko, että tarviin sitä venettä. Ennemmin mää tarviin isomman allakan, jossa olis paljon enämpi päiviä..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Noni.. helmat, ovet, pari koripalkkia, takakaaret, takalattia laitettu.. Keulassa etuloksut ja etummainen koripalkki vielä ehjäillä, sitten kauhia pakkelointi ja maalaus. Taka-akseliin pitää vaihtaa stefa, kun näytti valuttavan öljyt lattialle ja käsijarru ehjätä, kaikki jarruletkut vaihtaa ja ehkä osa putkistakin.
Onko kellään ylimääräisenä sitä vaijerin pätkää takarummun sisälle käsijarrun mekanismiin hj61:sen?
Huudelkaa tuonne -> jaakko.tohmola@suomi24.fi
Onko kellään ylimääräisenä sitä vaijerin pätkää takarummun sisälle käsijarrun mekanismiin hj61:sen?
Huudelkaa tuonne -> jaakko.tohmola@suomi24.fi
Onhan tuo oma HJ jo seisonu likemmä 9kk. Vaikka piti olla semmonen pikkunen remontti että vaihtaa vaan laatikoihin laakerit ja muutama ruostereikä paikata. No tänään kokeilin ekaa kertaa koko aikana käyntiin että ois saanu testattua onnistuko loota remppa. No huonon -navan kunnon ja löysällä olleen -johdon takia jälkimmäisen akun -napa suli... Noo pitää odotella seuraavaa palkka päivää niin pitää hakea uudet akut. Ja uuden hitsikaasupullon jos hakee samalla niin saa helmapalkitkin hitsattua paikalleen. Ja jos sen jälkeen aloittelis parsimaan tuota takimmaista koripalkkia kasaan. Semmosta pikkusta "kausihuoltoa" Ja pitäis uutta vinssipuskuria kehitellä kans... Niin paljon ideoita mutta niin vähän rahaa ja aikaa...
Toi on sitä oikeaoppista volvon korjaustaIironSika kirjoitti:Volvosta hajos kytkin reilu kuukausi sitten just kun olin lähdössä pihasta metsän puolelle. Ei irroittanut, joten pakki päälle ja kone käyntiin ja pakilla takas katokseen. Kytkimen korjasin hankkimalla Land Cruiserin. Volle lepää edelleen niillä sijoillaan.







---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
Nyt kun ajeltu Kermitillä komia kesä katotta, katto takasin. (kröhmmtissuposki)
Vaihdoin kaks polttimoa, sääsin käkkäriä hiukka tiukemmalle ja katsurille.
Läpi meni ilman huomauttamista.
Rankasuna sitten, menee HJ:n laatikko vaihtoon. Alko naputtaa ja kolkottaa 1,2, ja 3 vaihteella.. Mikä lie menossa..
Vaihdoin kaks polttimoa, sääsin käkkäriä hiukka tiukemmalle ja katsurille.
Läpi meni ilman huomauttamista.


Rankasuna sitten, menee HJ:n laatikko vaihtoon. Alko naputtaa ja kolkottaa 1,2, ja 3 vaihteella.. Mikä lie menossa..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Enää ois toinen helmapalkki hitsaamatta ja putkisto, takaluukkuun pitää vetää rekisterikilvenvaloille johto. Niin sen jälkeen alkais olla tää laitos taas semmosessa kunnossa että voi mennä konttorille hattu kourassa rukoilemaan että saisko ajoaikaa enemmän kuin sen kuukauden. Etukardaanin laippa saa odottaa vielä, en kehtaa viivyttää leimaamista tuon takia vaan laippaan muutetaan jako sopivaksi ennen kuin lunta on niin paljon ettei enää takaveto päällä pääse minnekkään...
Tänään saatiin HJ:n laatikko takas autoon.
Josain kohtaa nostettiin tunkilla tunkkia. Oli turvallinen olo..
Odottelinkin, milloin sen saa vaihtaa kun on pitänyt kohinaa jo toistasataa tuhatta kilomeetriä.
On se, kun mikään ei kestä..
Siitä meni sivuaksulan etummainen laakeri. Muutoin oli tosi siistin oloinen laatikko sisältä. Kaipa sekin pitäs laakeroittaa jossain kohtaa. Nyt kun on varaaski kikottimessa, niin olis hyvää aikaa laittaa.
Josain kohtaa nostettiin tunkilla tunkkia. Oli turvallinen olo..
Odottelinkin, milloin sen saa vaihtaa kun on pitänyt kohinaa jo toistasataa tuhatta kilomeetriä.
On se, kun mikään ei kestä..
Siitä meni sivuaksulan etummainen laakeri. Muutoin oli tosi siistin oloinen laatikko sisältä. Kaipa sekin pitäs laakeroittaa jossain kohtaa. Nyt kun on varaaski kikottimessa, niin olis hyvää aikaa laittaa.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Tää on vähän off topic, mutta.....HJ ny ollu 3 vuotta "tilapäisesti käytöstäpoistettuna" kun ollu hintsusti hynää/aikaa/inspistä, mutta tulevana talvena pakko ryhdistäytyy kun menee keväällä talli puskukoneen levyä vasten.
Remppa tod. näk paisuu ohi sen mitä alunperin olin suunnitellu, joten ihan tollasia haja knoppeja tässä vaiheessa kyselen, eli: Jossain vanhassa topicissa oli juttua noista korin kumipuslista..mistä raati on hankkinu noita edullisesti ja oottako laittanu muuta matskua kun perus gummia ? Kopan irrotus rungosta: Eli keppi pois, sähköt irti, polttoainelinja irti...mitä muuta ? Ajatus kun oli et jätän tekniikan nostossa paikoilleen, niin on helpompi purkaa kun paremmin näkösällä.
Kopan nostan pois joko isolla hallipalkkinosturilla tai kuorma-auton pilkillä, mutta mihin nostopisteet kiinni / tarviiko tukea koppa jostain ettei mene kasaan / salmiakin muotoseks nostossa ?
Näitä nyt alkajaisiks, ja lisää avaruusteknisiä kysymyksiä myöhemmin.....
Jukka
Remppa tod. näk paisuu ohi sen mitä alunperin olin suunnitellu, joten ihan tollasia haja knoppeja tässä vaiheessa kyselen, eli: Jossain vanhassa topicissa oli juttua noista korin kumipuslista..mistä raati on hankkinu noita edullisesti ja oottako laittanu muuta matskua kun perus gummia ? Kopan irrotus rungosta: Eli keppi pois, sähköt irti, polttoainelinja irti...mitä muuta ? Ajatus kun oli et jätän tekniikan nostossa paikoilleen, niin on helpompi purkaa kun paremmin näkösällä.
Kopan nostan pois joko isolla hallipalkkinosturilla tai kuorma-auton pilkillä, mutta mihin nostopisteet kiinni / tarviiko tukea koppa jostain ettei mene kasaan / salmiakin muotoseks nostossa ?
Näitä nyt alkajaisiks, ja lisää avaruusteknisiä kysymyksiä myöhemmin.....
Jukka
# 266
Jj`a tuosta......
Jj`a tuosta......