Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Su Touko 06, 2012 8:10 am
- Paikkakunta: Roi
Taas uusi foorumilainen täällä, töttöröö! Vaihdoin keväällä vm98 KZJ95:sta vm08 KDJ120:seen ku loppu viishenkiseltä perheeltä niskatuella ja kolmipistevyöllä varustetut istuimet kesken. Eipä vaikuta hassummalta tämä uusikaan tuttavuus.
Sen mitä muualta vähin selvittelin, ei edelliseen kuulema olisi onnistunut saada hyväksyttyä kolmipistevyötä kun rungossa ei siihen valmiuksia ollut tehtaan jäljiltä. Tiedä häntä, jos tämän foorumin olisin tiennyt silloin, olisin kyllä sitä täälläkin kokeneemmilta kysellyt. Mutta näillä mennään nyt!
Sen mitä muualta vähin selvittelin, ei edelliseen kuulema olisi onnistunut saada hyväksyttyä kolmipistevyötä kun rungossa ei siihen valmiuksia ollut tehtaan jäljiltä. Tiedä häntä, jos tämän foorumin olisin tiennyt silloin, olisin kyllä sitä täälläkin kokeneemmilta kysellyt. Mutta näillä mennään nyt!
juu, ei huono vaihtoehto ollenkaanMatti Rauhala kirjoitti:Taas uusi foorumilainen täällä, töttöröö! Vaihdoin keväällä vm98 KZJ95:sta vm08 KDJ120:seen ku loppu viishenkiseltä perheeltä niskatuella ja kolmipistevyöllä varustetut istuimet kesken. Eipä vaikuta hassummalta tämä uusikaan tuttavuus.
Sen mitä muualta vähin selvittelin, ei edelliseen kuulema olisi onnistunut saada hyväksyttyä kolmipistevyötä kun rungossa ei siihen valmiuksia ollut tehtaan jäljiltä. Tiedä häntä, jos tämän foorumin olisin tiennyt silloin, olisin kyllä sitä täälläkin kokeneemmilta kysellyt. Mutta näillä mennään nyt!

-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Tohdit sä, tosin nää vois tehdä hyvää myös: http://fatbobsgarage.com/i-6765174-toyo ... -1996.htmlTuppu kirjoitti: Matti sä kun oot perehtynyt niin tohdinko tilata nämä kitit?
P.S. Voisin ottaa pari nippelia läskibobilta myös. Laitan privaa kun kerkeen.
Simple is beautiful. Eihän tollaseen paljoo tarvinne paineisiin kajota jos vaan ilmat pysyy sisällä.Antsa kirjoitti: Mites insssi automatiikkaa jännittää???![]()
![]()
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
http://fatbobsgarage.com/i-6785088-toyo ... -2011.html tämä setti lähtee tilaukseen...-MaTTi- kirjoitti:Tohdit sä, tosin nää vois tehdä hyvää myös: http://fatbobsgarage.com/i-6765174-toyo ... -1996.html
P.S. Voisin ottaa pari nippelia läskibobilta myös. Laitan privaa kun kerkeen.
Laita kohtuu nopsaan, ajattelin huitasta läskille tilauksen jo huomenna?
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Ou jee. On vaan niin "näyttävää" koukata kärri ilmajousilla perään. Mutta työkoneet ja iltapuku vehkeet on erikseen.-MaTTi- kirjoitti:Tohdit sä, tosin nää vois tehdä hyvää myös: http://fatbobsgarage.com/i-6765174-toyo ... -1996.htmlTuppu kirjoitti: Matti sä kun oot perehtynyt niin tohdinko tilata nämä kitit?
P.S. Voisin ottaa pari nippelia läskibobilta myös. Laitan privaa kun kerkeen.
Simple is beautiful. Eihän tollaseen paljoo tarvinne paineisiin kajota jos vaan ilmat pysyy sisällä.Antsa kirjoitti: Mites insssi automatiikkaa jännittää???![]()
![]()
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Tuolta ainakin löydät: http://www.roughtrax4x4.com/?doc=11&cid=1209Micci kirjoitti:mutta prässäämällä tuohon varmaan saisi pelkän nivelen jos sopivan jostain löytäisi...
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Jatketaas kysymyksiä kun täällä tuntuu olevan tietoa.
Aiheuttaako EGR:n tulppaaminen (siis laipalla, ei pelkän ohjauksen poisto) mitään vikavaloja tms.? Ja kannattaako hommaan varata jotain osia kuten uudet tiivisteet laipan molemmin puolin?
Samallahan tuo toimenpide poistaa myös Power Heat toiminnon mutta pitäisin sitä pienempänä pahana kuin imusarjan paskaaminen noella. Tosin se on jo varmaan melko kökköinen kun autolla on ajettu 317ktm.
Joskus itse yritin Volvosta imusarjaa putsata mutta kyllä se kotikonstein vaikutti melko toivottomalta. Melkein pitäisi viedä se jonnekin pajalle puhallettavaksi puhtaaksi.
Aiheuttaako EGR:n tulppaaminen (siis laipalla, ei pelkän ohjauksen poisto) mitään vikavaloja tms.? Ja kannattaako hommaan varata jotain osia kuten uudet tiivisteet laipan molemmin puolin?
Samallahan tuo toimenpide poistaa myös Power Heat toiminnon mutta pitäisin sitä pienempänä pahana kuin imusarjan paskaaminen noella. Tosin se on jo varmaan melko kökköinen kun autolla on ajettu 317ktm.
Joskus itse yritin Volvosta imusarjaa putsata mutta kyllä se kotikonstein vaikutti melko toivottomalta. Melkein pitäisi viedä se jonnekin pajalle puhallettavaksi puhtaaksi.

Ei mun tietääkseni, ei oo kylläkään omakohtaista kokemusta. Täällä espanjankielinen tarina aiheesta hoonosoomeks käännettynä: http://translate.google.fi/translate?sl ... hp&act=urlMicci kirjoitti:Aiheuttaako EGR:n tulppaaminen (siis laipalla, ei pelkän ohjauksen poisto) mitään vikavaloja tms.?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Eipä ole tuo tulppaaminen aiheuttanut ainakaan vielä mitään ongelmia.
Muutaman kerran vikavalot on kyllä vilkkunut mutta koodi (jota en muista ulkoa) ei viittaa mitenkään EGR:n suuntaan ja huollossakin olivat sitä mieltä, ettei tuo tulppaaminen voi aiheuttaa vikakoodia. Kyseessä siis 2004 vuosimallin vehje automaatilla.
Tuolla samallla lippalakkiohjeella sen itsekin tein, tosin ujutin tulpan paikalleen vähän vähemmällä purkamisella.
Muutaman kerran vikavalot on kyllä vilkkunut mutta koodi (jota en muista ulkoa) ei viittaa mitenkään EGR:n suuntaan ja huollossakin olivat sitä mieltä, ettei tuo tulppaaminen voi aiheuttaa vikakoodia. Kyseessä siis 2004 vuosimallin vehje automaatilla.
Tuolla samallla lippalakkiohjeella sen itsekin tein, tosin ujutin tulpan paikalleen vähän vähemmällä purkamisella.
kädetön apumies
olispa mahtavaa jos joku jaksaisi tehdä sen ukk osion ja esim tuon linkin kuvat kopioda sinne... Ja tietenkin terminologian osaaja voisi muuttaa "lippalakki" ohjeet suomeksi.-MaTTi- kirjoitti:Ei mun tietääkseni, ei oo kylläkään omakohtaista kokemusta. Täällä espanjankielinen tarina aiheesta hoonosoomeks käännettynä: http://translate.google.fi/translate?sl ... hp&act=urlMicci kirjoitti:Aiheuttaako EGR:n tulppaaminen (siis laipalla, ei pelkän ohjauksen poisto) mitään vikavaloja tms.?
Lapsesta saakka opetettu, että ilman maastoautoa ei voi tulla toimeen!