Sivu 13/45

Lähetetty: Ti Touko 22, 2012 10:07 am
Kirjoittaja Hutta79
belzu kirjoitti:Näissä 120 koppaisissa kannattaa sitten tarpeeksi tiuhaan vaihtaa eteen kallistuksen vakaajan puslia. Oikea rupesi kolisemaan ja vaihdoin molemmat, olivat jo pahasti kuluneet 170tkm ajetussa cruiserissa. Samalla koko auton etupää jämäköityi oleellisesti ja ajokäytös muuttui paljon tanakammaksi ja keulan nyökkiminen kuopissa loppui. Toyotan alkuperäisinäkin osina nuo tosi halvat suhteessa siihen mitä vaikuttavat osaltaan ajokäytökseen.
Mitäpä maksoi osat?

Lähetetty: Ti Touko 22, 2012 6:08 pm
Kirjoittaja belzu
Taisi olla 28€ yht muistaakseni.

Lähetetty: Su Touko 27, 2012 6:00 pm
Kirjoittaja Hutta79
Onko kukaan tilannu eteen vetoakselin sisempiä suojakumeja ulkomailta? Tahi onko tietoa toyotan hinnoista? Miten tarvikkeena?

Samalla taidan vaihtaa nuo vakaaja kumet... Ompahan sitten sekin tehty.

Lähetetty: Ma Touko 28, 2012 12:21 pm
Kirjoittaja Cruiseristi
Hutta79 kirjoitti:Onko kukaan tilannu eteen vetoakselin sisempiä suojakumeja ulkomailta? Tahi onko tietoa toyotan hinnoista? Miten tarvikkeena?

Samalla taidan vaihtaa nuo vakaaja kumet... Ompahan sitten sekin tehty.
Kaivokselasta(Vantaan marmotitiski) ei ainakaan saanut kuin settiä missä tulee molemmat kumit ja rasvat , makso luokkaa 100e .

Lähetetty: Ma Kesä 04, 2012 2:28 pm
Kirjoittaja Hutta79
Cruiseristi kirjoitti:
Hutta79 kirjoitti:Onko kukaan tilannu eteen vetoakselin sisempiä suojakumeja ulkomailta? Tahi onko tietoa toyotan hinnoista? Miten tarvikkeena?

Samalla taidan vaihtaa nuo vakaaja kumet... Ompahan sitten sekin tehty.
Kaivokselasta(Vantaan marmotitiski) ei ainakaan saanut kuin settiä missä tulee molemmat kumit ja rasvat , makso luokkaa 100e .
Juu. Aika varattu. Vaihto ja setti 200e Sodankylän Tojo Autossa.

Onko kellään kokemusta cruiserin ilmastoinnin "rele ongelmasta"? Ittellä heitti ilmastointi pelaamasta. Pari kertaa sammutti itsensä ja alkoi vilkuttelemaan ac valoa. Sammutin auton ja ongelma "korjautui". Tänään kolmannen kerran sama homma mutta eipä enää vaikuttanut käyttää virtoja poissa. Oulussa arvaus oli joku ilmastoinnnin mystinen releongelma. Vkon päästä menee korjuulle jos ei itte keksi ratkaisua.

Lähetetty: Ma Kesä 04, 2012 8:37 pm
Kirjoittaja Cruiseristi
Hutta79 kirjoitti:
Onko kellään kokemusta cruiserin ilmastoinnin "rele ongelmasta"? Ittellä heitti ilmastointi pelaamasta. Pari kertaa sammutti itsensä ja alkoi vilkuttelemaan ac valoa. Sammutin auton ja ongelma "korjautui". Tänään kolmannen kerran sama homma mutta eipä enää vaikuttanut käyttää virtoja poissa. Oulussa arvaus oli joku ilmastoinnnin mystinen releongelma. Vkon päästä menee korjuulle jos ei itte keksi ratkaisua.
Tossa meitin 120 sarjasessa alko ilmastoinnin kompura ääntämään(laakeri??).Ja nyt kun ilmastoinnille on ollut käyttöä niin näyttäisi kytkevän ja irrottavan kompuraa 5 sek sykleissä, joka ei liene normaalia.
Jäähdytyksen tarve ei vaikuta tohon sykliin.Tarttee varmaan käyttää toi kompura irti ja laitattaa uudet mömmöt systeemiin, josko auttas.
AC valoa ei oo mulla vilkutellu.

Lähetetty: Ti Kesä 05, 2012 11:13 am
Kirjoittaja PETEBJ75
Cruiseristi kirjoitti: Tossa meitin 120 sarjasessa alko ilmastoinnin kompura ääntämään(laakeri??).Ja nyt kun ilmastoinnille on ollut käyttöä niin näyttäisi kytkevän ja irrottavan kompuraa 5 sek sykleissä, joka ei liene normaalia.
Jäähdytyksen tarve ei vaikuta tohon sykliin.Tarttee varmaan käyttää toi kompura irti ja laitattaa uudet mömmöt systeemiin, josko auttas.
AC valoa ei oo mulla vilkutellu.
Aani kuuluu yleensa siita kompuran kytkimesta. Jos kompura kay noinkin tiheaan, niin aineet sielta on paassy karkuun :cry:

AC ligtht flashing

Lähetetty: Pe Kesä 08, 2012 6:30 pm
Kirjoittaja Hutta79
Juu... Korjautui melkein satasen maksavalla peukalonpään kokoisella releellä. Huolletaan ilmastointi sitten myöhemmin kun on aikaa. Ilmeisesti aiempien vuosien tojoista menee tuo sulake järkiään kaikista. Hinta ainakin sen mukainen. Ovat nyt päivittäneet sen uudempaan eli alkuperäisellä numerolla ei osaa enää ollut saatavilla. Pradopointissa juttua asiasta vaikka kuinka paljon.

Lähetetty: To Kesä 14, 2012 9:59 pm
Kirjoittaja Tuppu
2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?

Lähetetty: To Kesä 14, 2012 11:06 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Tuppu kirjoitti:2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?
Onnea uudelle autolle! Kuva ruutuun. Onko suomenkilpinen?

En tiijä, mut mun pitäis soveltaa tollaset FJ:hin (odottelee laatikossa). Mut säätötsydeemit tulee kyllä niin simppelit kuin pystyy, ei mitään automatiikkaa.

GX470 Lexuksissa sama persus kuin LC120:ssä, noissa Lexuksissa on kai jotain häsbää ollu (antureissa?) kun tykkäävät vaihdella rautajousia tilalle. Esim. täällä: http://www.clublexus.com/forums/gx-firs ... gx470.html

Lähetetty: Pe Kesä 15, 2012 1:35 pm
Kirjoittaja Micci
Täällä kans ilmoittautuu uusi foorumilainen 2004 vuoden LC120:llä.
Auto on pitkä malli varustettuna automaatilla ja TTE -boxilla, mittarissa 317tkm ja lisää tulee kokoajan.

Takapää pitää ihmeellistä kitinää ja luulin sen ensin johtuvan jostain alustastan puslasta tms. mutta ääni on nyt paikallistettu kuskinpuolen takarenkaaseen.

Pyysin huollossa tsekkaamaan mikä siellä on ja sain vain huonolla suomenkielellä (vaasassa) vastauksen että siellä on jotain vikaa ABS-anturissa, vikakoodiakin löytyi. Olisiko jollain paremaa tietoa mikä siellä voisi vikistä kun renkaanlaakeritkin on vaihdettu edellisen omistajan toimesta?
Mitään vikavaloja ei kuitenkaan näy mittaristossa, nyt kesäkeleillä on ABS:n toimintaakin vaikeampi kokeilla.

Asiasta moottorisahaan, mites nämä cruiserien jarrut testataan katsastuksessa?

Lähetetty: Pe Kesä 15, 2012 5:10 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Micci kirjoitti:Asiasta moottorisahaan, mites nämä cruiserien jarrut testataan katsastuksessa?
Ajetaan jarrudynoon normaalisti. Ujommat jarruttelee pihalla.

Lähetetty: Pe Kesä 15, 2012 8:31 pm
Kirjoittaja jpesala
jatkuvaneliveto j90 korissa ja katsastuksessa sanoin "inssille" että tässä on jatkuva neliveto, niin se ukko sanoi, että ei sitten jarrutella dynolla?kovasti se koitti katsella vaihdekeppien päihin, mutta ei kai se sen enempää niistä ymmärtäny? joo, maahantuonti katsastus meni silloin kertaheitolla läpi :D .heh. varmaan on katsastajasta kii kuka jarruttelee ja kuka ei. välitasauspyörästöhän antaa mahdollisuuden, että toinen akseli pyörii siinä rullilla ja toinen ei testattaessa jarruja.
t.jp

Lähetetty: Su Kesä 17, 2012 9:15 pm
Kirjoittaja Tuppu
-MaTTi- kirjoitti:
Tuppu kirjoitti:2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?
Onnea uudelle autolle! Kuva ruutuun. Onko suomenkilpinen?

En tiijä, mut mun pitäis soveltaa tollaset FJ:hin (odottelee laatikossa). Mut säätötsydeemit tulee kyllä niin simppelit kuin pystyy, ei mitään automatiikkaa.

GX470 Lexuksissa sama persus kuin LC120:ssä, noissa Lexuksissa on kai jotain häsbää ollu (antureissa?) kun tykkäävät vaihdella rautajousia tilalle. Esim. täällä: http://www.clublexus.com/forums/gx-firs ... gx470.html
Totta me kaverin kans kännissä oltiin ku autot ostettiin (jospa hällä oli ne pussijouset), mulla oli kyllä ihan perinteiset rautaset :mrgreen:
Pari tuhatta nyt vedetty nätistihän tuo kulkee... Kulutus melko maltillinen vs. edellinen 120kW pätkä, 1-1,5lit vähemmän.

Matti sä kun oot perehtynyt niin tohdinko tilata nämä kitit?

http://fatbobsgarage.com/i-6765167-toyo ... -2011.html

http://fatbobsgarage.com/i-6784963-toyo ... -2011.html

Pitäis kait käydä niinku "isi äireen selkään"? Eikä tarvi muuta kun nämä fillarit... http://www.camskill.co.uk/m56b936s273p7 ... 21Q_OWL_TL_

Lähetetty: Ma Kesä 18, 2012 9:17 am
Kirjoittaja Antsa
-MaTTi- kirjoitti:
Tuppu kirjoitti:2005, 122kW automaagi olis daily driverina :wink:
Miten lie kestäny noi ilmajouset näissä 120:ssä?
Onnea uudelle autolle! Kuva ruutuun. Onko suomenkilpinen?

En tiijä, mut mun pitäis soveltaa tollaset FJ:hin (odottelee laatikossa). Mut säätötsydeemit tulee kyllä niin simppelit kuin pystyy, ei mitään automatiikkaa.

GX470 Lexuksissa sama persus kuin LC120:ssä, noissa Lexuksissa on kai jotain häsbää ollu (antureissa?) kun tykkäävät vaihdella rautajousia tilalle. Esim. täällä: http://www.clublexus.com/forums/gx-firs ... gx470.html
Mites insssi automatiikkaa jännittää??? :shock: :mrgreen:

Pari relettä joihin kytkee veto ja pito piirin ja ne ohjaamaan joko kompuraa tai magneetti venaa, ja tason säätäjäksi vaikka mikrokytkin toiseen taka iskariin joka sitten komentaa niitä releitä. Ja tietysti niin että säätö tapahtuu napista painamalla.

Ja tietenkin käsikäyttö rinnalle.

Tai jos raaskii niin sitten semmonen kytkin mikä tunnistaa kun lähelle tulee metallia.

Osien yhteishinta on kymmeniä euroja ilman kompuraa. Ja oma systeemi on toiminu ainakin 7-8 vuotta muuten paitsi että niitä halpiskompuroita on saanu vaihella x ajan välein...Ja viimetalvena tason säätö hieman oireili kun siihen mikrokytkimeen pääsi vettä mikä jäätyi.