Sivu 2/3

Lähetetty: Ti Tammi 26, 2010 8:20 pm
Kirjoittaja pertsa
Tuppu kirjoitti:Onkohan tota oiretta ollu kaikissa 3.0L D4D:ssä?
Ei sitä suutin vikaa ole kaikissa 3,0L D4D koneissa ollut.Minulla oli viimevuonna 2005 mallin LC 120 ajettu 90000km ei ollut mitään oireita.Nyt on 2009 mallinen öljysihti tarkasttiin 15000km huollossa ei ollut mitään oireita(ainakaan vielä :D )

Lähetetty: Ti Tammi 26, 2010 8:39 pm
Kirjoittaja pertsa
Ari K kirjoitti:Käsittääkseni on aika yleinen vika ja ilmenee yleensä jo ennen tuota 100tkm. Tilalle asennetaan uudet suuttimet, jotka ovat käsittääkseni parannellut versiot. Samalla kun suuttimet vaihdetaan, ajetaan moottorinohjausyksikköön uusi ohjelma.

Meillä äskettäin jouduttiin suuttimet vaihtamaan. Oireina oli todella karu rohina kylmänä. Savutusta tai polttoaineenkulutuksen kasvua ei meillä havaittu (sekin kuulemma yleinen oire tuon äänen lisänä). Toyota vaihtoi suuttimet takuuseen, vaikka kilometrit taisivat olla jo vähän yli. Pieni kauneusvirhe muuten mainion ja luotettavan auton kirjoissa :D
Joihinkin on vaihdettu suutimia useamman kerran kun on alkanu ääntelemään pahanlaisesti 10000km jälkeen.Tämä on valmistusvika Toyota on ottanut täyden vastuun tästä viasta vaikka takuuaika on 3 vuotta niin valmistusvika on 5 vuotta ainakin täällä pitäähän noin kalliin auton kestää ainakin 3vuotta :D .Tääläkin Toyota yritti ensin ottaa täyden maksun kaikista suutinremonteista mutta kun alko koneet räpsähtelemään autoista 40000km jälkeen niin sitten alkovat ottaan takuuseen.Melkein joka verstaalla olivat niin kun ei olis koskaan asiasta mitään kuuleet vielä vuosi sitten :lol:

Lähetetty: Ke Tammi 27, 2010 6:12 pm
Kirjoittaja kzj
Jep.

Niin vastattiin Toyota infosta, että on otettu öljynvaihdon yhteyteen suomessakin öljypumpun imusiivilän tarkastus.

Lähetetty: La Tammi 30, 2010 11:06 am
Kirjoittaja kzj
Ja tässä puhutaan nyt kahdesta eri asiasta yhtä aikaa.

Se sihdin karstoittuminen, joka johtuu vuotavista suuttimien tiivisteistä.

Ja sitten ne suutinongelmat eri asia. Nakutus kylmänä jne..

Molemmista löytyy TSB:t

Lähetetty: La Tammi 30, 2010 1:54 pm
Kirjoittaja pertsa
kzj kirjoitti:Ja tässä puhutaan nyt kahdesta eri asiasta yhtä aikaa.

Se sihdin karstoittuminen, joka johtuu vuotavista suuttimien tiivisteistä.

Ja sitten ne suutinongelmat eri asia. Nakutus kylmänä jne..

Molemmista löytyy TSB:t
Kyllä tämä on sama ongelma :D Tulee niin paljon polttoainetta kun alkaa vuotamaan että nokeentuu kun ei polta kunnolla

Lähetetty: La Tammi 30, 2010 4:45 pm
Kirjoittaja kzj
Joo tuli luettua vähän nopeasti..

1. Muutos huolto-ohjelmaan:
15tkm välein: Land Cruiser 120; öljysiivilän tarkastus
Siis jos on öljynvaihdossa karstaa sihdissä, niin vaihdetaan suuttimien tiivisteet, pestään sihti ja öljypohja, tarkastetaan öljynjäähdytin, vaihdetaan tarvittaessa vialli(-nen/-set) suutin/suuttimet. :wink:
^ Ei oireita


2. Toinen huoltotiedote koski nakutusta kylmänä, savutusta, moottorin empimistä, huonoa tyhjäkäyntiä yms. Silloin suutin/suuttimet vaihtoon, uusi ohjelma -->ecu.
^ Oireenmukainen hoito


Jokatapauksessa suutimissa ja niiden tiivisteissä ollut ongelmia.
Tullut paremmat suuttimet ja aivoille uusi ohjelma.

Toivottavasti Toyota kantaa vastuunsa ja hoitaa ongelmat virhevastuun piikkiin hienosti myös takuuajan jälkeen, niin että kaikki vialliset saadaan korjatuksi, koska on selvä valmistusvika.

Säilyy se LandCruiserin hyvä maine ikiliikkujana :wink:

Koska muuten tuote on mainio!

Lähetetty: La Tammi 30, 2010 9:42 pm
Kirjoittaja pertsa
Tämä ensinmäinen oire on kylmän koneen epämääräinen nakutus ja paljon savua.Savu nakutus johtuu liiasta poltoaineesta sitten ajan mittaan menee siivilä tukkoon ja öljynpaineet häviää.Kannataa ottaa kaikki huollot Toyotalla ne tietävät tästä onglmasta niin ei tule yllätyksiä :D Uusista ohjelmista en kyllä ole kuulut mitään täällä :roll: Mun LC oli syksyllä yön Toyotalla kylmässä saivat kuulostella mootorin kylmäkäynistys ääniä sanovat että ei ole ylimääräistä nakutusta.Se minun 2005 mallinen oli hiljasempi kylmänä mutta se oli lastuttu 200hv 500Nm :wink:

Lähetetty: Su Tammi 31, 2010 7:38 am
Kirjoittaja kzj
Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?

Lähetetty: Su Tammi 31, 2010 1:04 pm
Kirjoittaja pertsa
kzj kirjoitti:Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?
Ainahan diselimootori kylmänä vähän nakuttaa kokeile ilman lohkolämitinä.Alkuperäinen Toyota boksi takuut säilyy myös, luulisin että maksaa noin 1500 :D euroa .Kyllä vaikkuttaa 500Nm kiihdyttäessä" lähtee niin kun hauki kaislikosta" 0-100km/t noin 10 sekunttia :lol:

Lähetetty: Ma Helmi 01, 2010 11:00 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
pertsa kirjoitti:
kzj kirjoitti:Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?
Ainahan diselimootori kylmänä vähän nakuttaa kokeile ilman lohkolämitinä.Alkuperäinen Toyota boksi takuut säilyy myös, luulisin että maksaa noin 150 euroa .Kyllä vaikkuttaa 500Nm kiihdyttäessä" lähtee niin kun hauki kaislikosta" 0-100km/t noin 10 sekunttia :lol:
Tohon hintaan saa lyödä nollan perään jos Toyotan tiskiltä kyselee. Mutta Steinbauer tekee oikeasti toimivia boxeja myös:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_engine=17121

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2010 6:57 pm
Kirjoittaja pertsa
-MaTTi- kirjoitti:
pertsa kirjoitti:
kzj kirjoitti:Mulla tuntuu jotenkin, että nakutus olis vaimentunut? :shock:

Voi olla, kun nyt lähtee aina johdon päästä (min. 2 tuntia), kone ei oo niin kylmä..

Saako kysyä mikä lastu/boksi kyseessä?
Vaikuttiko minkä verran perstuntumalta?

Hyvinhän toi nytkin kulkee...mut.. :D
Mulla 122kW versio, toi 2005 ilmeisesti sama?
Ainahan diselimootori kylmänä vähän nakuttaa kokeile ilman lohkolämitinä.Alkuperäinen Toyota boksi takuut säilyy myös, luulisin että maksaa noin 150 euroa .Kyllä vaikkuttaa 500Nm kiihdyttäessä" lähtee niin kun hauki kaislikosta" 0-100km/t noin 10 sekunttia :lol:
Tohon hintaan saa lyödä nollan perään jos Toyotan tiskiltä kyselee. Mutta Steinbauer tekee oikeasti toimivia boxeja myös:
http://www.steinbauer.cc/neu/index.php?car_engine=17121
Tais jäädä yks nolla pois 1500euroa on jo lähellä oikeaa hintaa :oops:

Lähetetty: Ti Helmi 02, 2010 9:35 pm
Kirjoittaja kzj
Juu, olisin jo tolla 150:llä tilannut :wink:

Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 5:08 am
Kirjoittaja JJ
Tuolla UK palstalla on muutama kauhutarina ja tuossa yksi kaveri on tarkistanut itse suutinten tiivisteiden kunnon:

http://www.tlocuk.co.uk/forums/viewtopic.php?t=7719

kuvia 2 sivulla

Lähetetty: Ti Maalis 09, 2010 7:38 pm
Kirjoittaja pertsa
Jopa oli häijyn näköiset tiivisteet aika tukossa näytää olevan toi öljysiivilä :cry: Nää uudet tiivisteet onkin alumiinistä

Lähetetty: Ke Maalis 10, 2010 9:10 am
Kirjoittaja A-P
Edelleenkin täytyy ihmetellä kuka on laskenut, että kannattaa irrotella sitä öljypohjaa montakin kertaa huollon yhteydessä ennen kuin vaihtaa ne suuttimet ja tiivisteet!!??!! Tietty, työtunti sisäisiin hommiin on eri kuin mitä asiakkaalta laskutetaan.