Sivu 2/4

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 12:57 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Antsa kirjoitti:Sori saivartelu mutta...
Keskitasauspyörästössä on planeettapyörästö (torsen), joka tekee keskitasauksen. Se lukittuna jako menee tasan 50/50%.
Siis 100/100% koska tarvittaessa kaikki vetovoima menee joko etu tai taka akselin kautta kummalla sitä pitoa ny sattuu olemaan...

Ja auki ollessa 50/50 tai 30/70 tai mikä tasauspyörästöntyyppi nyt sattui olemaankaan.
Eipäs. :) Ei sitä noin ilmoiteta. Täällä hyvää juttua, tosin väärästä automerkistä: http://www.totuusnelivedosta.com/extrat ... a_2006.pdf

Jakosuhde planeetassa on käsittääkseni 40/60.

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 9:35 am
Kirjoittaja -Pete-
Taas tuli viisautta lisää, kiitoksia siitä.
Vuosikerta on -98 ja malli on KJ90, tuota kokonaismassaa (2810) itsekkin ihmettelin, oletin sen olevan 2510kg tai jotain sen suuntaista, Saksan CoC-todistukseen se oli merkitty myös 2810 kuten myös Saksan rekkaritodistukseen. Ko. prosyyreistä eivät olleet katsastus tstolla edes kiinnostuneita, katsoivat kuulemma AKE:n kannasta tuon tiedon (muuten kaikin puolin asiallisia ukkeleita). Se tietty edes auttoi tuon kantavuuden täyttymiseen, mutta taas nosti ens vuoden käyttömaksua, eikö se muutu kokonaismassa perusteiseksi... Nyt kun on verot maksettu niin pitäsköhän tuohon vaatia muutosta :) Tai huonolla tuurilla lykkäävät sen §8 "alennuksen" maksuun?

Tuo vaahtomuovien poisto pitää tehdä, tuonne juuri ruutailin kotelonsuoja ainetta, mutta varmaan kannattaa ottaa ne vaahtomuovit pois.

Sähkölukko on perässä ja pitää katsoa tarkemmin onko kovin huonossa hapessa, toimii se ainakin kun testasin.

Tuosta jatkuvasta nelikosta sen verran että pitihän se testata että "toimiiko" se -> taka-akseli ilmaan ja hissukseen liikkeelle... Mikä ihmettä, eihän se toimi, vain takarenkaat vetää.
Asiaa lisää tutkittuani huomasin että tuo toimii juurikin noin kun nimikin on torque sensitive. Eli käsijarrulla jos oisin antanut vähän kitkaa perään niin ois liikahtanut, toki vaarana on putoaminen tunkilta ja...

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 10:38 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Pike kirjoitti:Taas tuli viisautta lisää, kiitoksia siitä.
Vuosikerta on -98 ja malli on KJ90, tuota kokonaismassaa (2810) itsekkin ihmettelin, oletin sen olevan 2510kg tai jotain sen suuntaista, Saksan CoC-todistukseen se oli merkitty myös 2810 kuten myös Saksan rekkaritodistukseen. Ko. prosyyreistä eivät olleet katsastus tstolla edes kiinnostuneita, katsoivat kuulemma AKE:n kannasta tuon tiedon (muuten kaikin puolin asiallisia ukkeleita). Se tietty edes auttoi tuon kantavuuden täyttymiseen, mutta taas nosti ens vuoden käyttömaksua, eikö se muutu kokonaismassa perusteiseksi... Nyt kun on verot maksettu niin pitäsköhän tuohon vaatia muutosta :) Tai huonolla tuurilla lykkäävät sen §8 "alennuksen" maksuun?
Saksan CoC-todistus? Ettet tarkoittaisi rekisteröintitodistusta? Saksalaiset ovat saaneet muutettua kokonaismassaa tosi helposti, ainakin aiemmin. Siellä on joku veroraja tuossa 2800 kg:ssa, joten sen yli (keinotekoisesti) nostettuja kokonaismassoja on näkynyt ennenkin.

Katsastuskonttorilla ovat katsoneet pitkän mallin tiedot (koska lyhyttä ei ole tyypitetty Suomeen = ei tietoja), jossa on kokonaismassa juurikin tuon 2810 kg. Mitäs omamassaksi tuli?

AKE:n koulutusmateriaalista:
Jos pakettiauto on ensiverotettu 1.4.2009 tai sen jälkeen autoverolain 8 §:n mukaisena alennetun veron alaisena pakettiautona, siitä maksuunpannaan rekisteröinnin jälkeen autovero vain, jos etuistuinten taakse asennetaan istuimia tai niiden kiinnittämiseen tarkoitettuja laitteita
vain pyörätuolipaikkoja saa asentaa verovapaasti
tavaratilan kokoon ja auton omamassaan/kantavuuteen vaikuttavilla muutoksilla ei merkitystä autoveron kannalta (mm. lavakatteet ja -kaukalot, vaneroinnit, kylmä- ja lämpöeristykset, kylmäkoneet, väliseinät, hyllyköt, etuaurat, hiekoittimet……)
Pike kirjoitti: Tuosta jatkuvasta nelikosta sen verran että pitihän se testata että "toimiiko" se -> taka-akseli ilmaan ja hissukseen liikkeelle... Mikä ihmettä, eihän se toimi, vain takarenkaat vetää.
Asiaa lisää tutkittuani huomasin että tuo toimii juurikin noin kun nimikin on torque sensitive. Eli käsijarrulla jos oisin antanut vähän kitkaa perään niin ois liikahtanut, toki vaarana on putoaminen tunkilta ja...
Juurikin näin, käsijarrua vetäessä auto olisi hypännyt eteenpäin.

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 11:37 am
Kirjoittaja Antsa
Kuten sanottu savarteluksi menee :D :D :D eli...
Eipäs. Smile Ei sitä noin ilmoiteta.
Ei ilmoiteta koska kuluttajalle on helpompi perustella tuo 50+50 = 100 %
Kuin 100+100 = edelleen se sataprosenttia.

Eli se vetovoima jakautuu silti keskilukko kytkettynä siten että 100% menee sekä etu että taka akselin kautta.

Vielä kerran pahoitteluni jänkäämisestä mutta näin on,ja kaupalliset termit erikseen...

Loppukevennys...Miksi blondi tykkää ajaa Land Cruiserilla...

Nooo... Ku ratista voi kattoa että L = niinku left(vasen) R = right(oikein)

Ja sitten sotillaallista röhönaurua kolmannella.

:roll: :roll: :shock:

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 12:51 pm
Kirjoittaja -Pete-
Saksan CoC-todistus? Ettet tarkoittaisi rekisteröintitodistusta? Saksalaiset ovat saaneet muutettua kokonaismassaa tosi helposti, ainakin aiemmin. Siellä on joku veroraja tuossa 2800 kg:ssa, joten sen yli (keinotekoisesti) nostettuja kokonaismassoja on näkynyt ennenkin.
Kirjallinen ilmaisu heikohkoa, CoC todistus joka tuli auton muiden papereiden mukana Saksasta, pitää vielä tarkistaa kun pääsen kotia... Saksan rekkariotteeseen oli merkitty sama 2810 ja tyyppikilpeen hienosti tarrakoneella muutettu sama paino.
Katsastuskonttorilla ovat katsoneet pitkän mallin tiedot (koska lyhyttä ei ole tyypitetty Suomeen = ei tietoja), jossa on kokonaismassa juurikin tuon 2810 kg. Mitäs omamassaksi tuli?
Näin varmaan, omamassa on 1975kg, tuosta en tiedä/muista tuliko nuo kg vaakalta vai heidän omasta kannasta?

AKE:n koulutusmateriaalista:
Jos pakettiauto on ensiverotettu 1.4.2009 tai sen jälkeen autoverolain 8 §:n mukaisena alennetun veron alaisena pakettiautona, siitä maksuunpannaan rekisteröinnin jälkeen autovero vain, jos etuistuinten taakse asennetaan istuimia tai niiden kiinnittämiseen tarkoitettuja laitteita
vain pyörätuolipaikkoja saa asentaa verovapaasti
tavaratilan kokoon ja auton omamassaan/kantavuuteen vaikuttavilla muutoksilla ei merkitystä autoveron kannalta (mm. lavakatteet ja -kaukalot, vaneroinnit, kylmä- ja lämpöeristykset, kylmäkoneet, väliseinät, hyllyköt, etuaurat, hiekoittimet……)
Eli tuohon voi hakea muutosta? Uuden käyttömaksu taulukon mukaan säästöä tulisi ~60€/vuosi painon ollessa 2510 <-> 2810, mutta kuka tai mikä sanoo viimeisen sanan auton painoon/kantavuuteen? CoC todistus, AKE:n oma tietokanta, joku muu? CoC todistuksen hankkiminen Suomesta syö tuon säästön ekalta parilta vuodelta :cry:

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 6:03 pm
Kirjoittaja -Pete-
Hupatin omiani, CoC:n kertomana : Max. 2510kg ja omapaino 1815-1935kg

Tuo 2810 oli vain ja ainoastaan Saksan rekkareissa, varmaan kuten Matti sanoi tuon verokeinottelun vuoksi.

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 11:09 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Antsa kirjoitti: Loppukevennys...Miksi blondi tykkää ajaa Land Cruiserilla...

Nooo... Ku ratista voi kattoa että L = niinku left(vasen) R = right(oikein)
Mutta ei ne blondit osaa lontoota, joten ostettava Volvo. :D V vasemmalla, O oikealla.

Lähetetty: To Joulu 10, 2009 11:14 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Pike kirjoitti: Eli tuohon voi hakea muutosta? Uuden käyttömaksu taulukon mukaan säästöä tulisi ~60€/vuosi painon ollessa 2510 <-> 2810, mutta kuka tai mikä sanoo viimeisen sanan auton painoon/kantavuuteen? CoC todistus, AKE:n oma tietokanta, joku muu? CoC todistuksen hankkiminen Suomesta syö tuon säästön ekalta parilta vuodelta :cry:
Odota ja maksa ne verot ensin. Korjauta sitten. Auton kokonaismassan määrää valmistaja, joka on painanut sen auton valmistajankilpeen (tempase se tarra irti) ja CoC-todistukseen. Tuota 2810 kg kokonaismassaa ei olisi pitänyt hyväksyä, koska se ei ole Toyotan antama. Tässä tapauksessa 95:n paino sattui olemaan sama, mistä syystä katsastaja hairahtunut.

Sulla siis on CoC-todistus? Sama se millä kielellä se on, yhtä pätevä paperi silti. Ja englanniksi se on Suomen Toyotaltakin tilattu CoC.

Näytä sitä, kilpeä ilman tarraa ja vilauta vaikka tätä AKE:n ohjetta, niin homman pitäisi oieta: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE8F3 ... nkilpi.pdf

Lähetetty: Pe Joulu 11, 2009 12:11 am
Kirjoittaja Antsa
Tuota...

Jos laitteelle on hyväksytty korkeampi kokonaispaino niin miksi se pitää saada alemmas? Tuo 60 egee ei ole paljon vuoteen(tankillinen),ja tuleeko siitä ennakkotapaus???
Jälleenmyyntiarvo on varmasti parempi jos painot antaa paremmin mahdollisuuden jälkivarusteluun(aurausvarustus ym.)

Ja tämä oli mielipidee...

Lähetetty: Pe Joulu 11, 2009 1:32 am
Kirjoittaja -MaTTi-
Antsa kirjoitti:Tuota...

Jos laitteelle on hyväksytty korkeampi kokonaispaino niin miksi se pitää saada alemmas? Tuo 60 egee ei ole paljon vuoteen(tankillinen),ja tuleeko siitä ennakkotapaus???
Jälleenmyyntiarvo on varmasti parempi jos painot antaa paremmin mahdollisuuden jälkivarusteluun(aurausvarustus ym.)

Ja tämä oli mielipidee...
Niin no, tuon lisäksi 10€ lisää dieselveroa, mutta eipä sekään tunnu juuri missään. Sinänsä tuota extra-painoa ei koskaan tulla tarvitsemaan mihinkään, aurausvarustuskin rasittaa vain etuakselimassaa, kokonaismassa riittää aina.

Lähetetty: Pe Joulu 11, 2009 9:28 am
Kirjoittaja -Pete-
Odota ja maksa ne verot ensin. Korjauta sitten. Auton kokonaismassan määrää valmistaja, joka on painanut sen auton valmistajankilpeen (tempase se tarra irti) ja CoC-todistukseen. Tuota 2810 kg kokonaismassaa ei olisi pitänyt hyväksyä, koska se ei ole Toyotan antama. Tässä tapauksessa 95:n paino sattui olemaan sama, mistä syystä katsastaja hairahtunut.

Sulla siis on CoC-todistus? Sama se millä kielellä se on, yhtä pätevä paperi silti. Ja englanniksi se on Suomen Toyotaltakin tilattu CoC.

Näytä sitä, kilpeä ilman tarraa ja vilauta vaikka tätä AKE:n ohjetta, niin homman pitäisi oieta: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/543EE8F3 ... nkilpi.pdf
Tänks, verot on jo maksettu ja auto kilvissä. Aika nopeaan muuten tuli päätös, alle kk, vaikka tullissa meinas että menee vuodenvaihteen yli.

Näin ajattelin sen itsekkin menevät, valmistaja määrää kantavuuden ja kaikki työkalut tuon oikaisemiseen on CoC englanniksi löytyy ja tarvittaessa tuo pdf doku. Miksi muuten CoC paperissa on omamassalle laitettu vaihteluväli 1815-1935kg, yli sata kiloa? Jos §8 ois tulkittu tuo todistuksen mukaan niin mihin ois omamassa asettunut ja millä perusteella? Koska alarajalla 680kg kantavuus täyttyy, mutta jo painolla 1835 ei.
Tuota...

Jos laitteelle on hyväksytty korkeampi kokonaispaino niin miksi se pitää saada alemmas? Tuo 60 egee ei ole paljon vuoteen(tankillinen),
Eihän tuo heitä maalta merelle, oikeassa oot. Tosin saahan sillä 3 laatikkoa gepardia :D

Lähetetty: Su Maalis 06, 2011 3:01 pm
Kirjoittaja Toyoman42
Kuinkas paljon kj-90 saa vetää jarrullista kärryä ? :P

Lähetetty: Su Maalis 06, 2011 4:31 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Toyoman42 kirjoitti:Kuinkas paljon kj-90 saa vetää jarrullista kärryä ? :P
2800 kg. Koukku sietää 3500 kg.

Lähetetty: Su Maalis 06, 2011 6:15 pm
Kirjoittaja Toyoman42
Eli siis rekisteriotteessa lukee suurin painomäärä jarrullisen kärryn vetämiseen on 2800kg ?

Lähetetty: Su Maalis 06, 2011 9:27 pm
Kirjoittaja -MaTTi-
Toyoman42 kirjoitti:Eli siis rekisteriotteessa lukee suurin painomäärä jarrullisen kärryn vetämiseen on 2800kg ?
Jes söör.