Kuva Kuva

huoltoautoksi...

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Antsa

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Eriasia on sitten onko esim.600-700€ dieselveroa enää nykyään paljon.Joskus kun ne vehkeet,jolla myö nyt ajellaan oli uusia eli 70-80 luvun vaihteessa ,kyseinen summa oli jätkän kuukausipalkka bruttona. Uuden auton sai halvimmillaan n.27000 mk.lla.Eli inflaatio on taikonut dieselveron jo aika alas. Lisäksi ei tarvi väitellä inssin kanssa työkalulaatikoista yms. Väkeä saa ottaa kabiiniin niin paljon kun mahtuu (30 % yli kuorma).Saa ajaa jos kardaanit ym antaa myöten niin paljon kun tiellä sallitaan.
Toisinaan tuntuu että jos suomessa ei jostain tarvi maksaa veroja, niin siitä ollaan valmiita maksamaan vaikka mitä, uudesta audista,mersusta ym.ollaan valmiita sahaamaan takapenkit silpuksi. Hj:hin tehdään käden käänteessä tosi hieno kattokorotus joka hapantaa paraassa tapauksessa koko yläosan muutamassa vuodessa korjauskelvottomaksi.
Joka tapauksessa muutaman vuoden päästä autolla ei ole vaihto arvoa enää lainkaan,ja verottaja ,toinen hölmö.Joka vielä viitsii jahdata em. veroparatiisiedustusaudimaasturicadillacpickup ym.seppiä mätkäisee jälkeenpäin kaikille myös oikeasti huolto-pakettiautoa tarvitseville sellaiset verot että kun auton myy romikseen, ja ottaa hieman lainaa niin ei mene kesämökki ihan vasaran alle.Ja auto (joka oli jo 10-25v vanha)lainaa voi sitten maksella vielä useita vuosia vaikka autoa ei enää olekkaan.

Kylläpäs lähti!

Eli kun autossa olkoon vaikka hj/bj yms. ei ole enää paljon pääoma kuluja niin Ha riisseli vero ei ole kun 5-7 normaalin baariillan verran.
Ja jos joutuu ajamaan taksilla niin ei sitäkään.

Joka tapauksessa jokainen saa ajaa näköisellään autolla.

Ja meitsi lähtee nyt saunan lämmitykseen.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
r2ree

Asiaa!!

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Hyvä antsa.. Minäkin, kirvellen, mutta maksan kovan veron. Saapi ajaa ilman pelkoa, että joku innokas nuor.konst keksii mäjäyttää päiväsakon.. (maksoin keväällä, tosin, V40:llä otetun 514 ekee..) Ei monta tarvi olla kun on vero kuitattu. Ja kapiiniin saapi tosiaan porukkaa. Ja maksaahan noi aggregaatit viilapenkit työkalusarjat yms yms.. Sama kuin ajais ynpäri kaupunkia tankin tyhjäks, että sais ostettua tarjousbensaa..

Kun se hoojii kulkee niin mielellään.. Koittakaas ajaa viikko 80:ä..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mun mielestä tarpeen mukaan kattoo tarviiko takapenkkejä vai ei.
Tein omasta Lj stä huoltoauton koska en viitsi maksaa turhasta
auto on mun offilelu 86 e vuosi
mikaylikoski

lj70 vm86 huoltoauto

Viesti Kirjoittaja mikaylikoski »

moi mitä ihmettä , onko mulla ainut huoltoauto ilman nopeusrajoitusta?? kaikkien kantsii poriin tulla katsastaan niin ei tarvi 80 lätkää laittaa ja rekisteriotteessakaan ei mitään mainita ja parikertaa jo katsastanutkin ilman mitää 80 lätkää...
harrastuksiin kuuluu toyo lj70 turbo
r2ree

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Muistaakseni 80 rajoitus ei olekaan otteessa vaan tieliikenneasetuksessa.. Sekin kannattaa lukasta aika ajoin..

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
JAWA

Viesti Kirjoittaja JAWA »

Rikesakon olen ratsiassa saanut puuttuvasta lätkästä. Onneks oli firman auto eli ei menny omasta pussista. On se kiva henkilö HJlla kesärajoituksilla ohitella liisingautoilijoita motarilla :wink:
NO BRAKES, NO GEARS, NO FEAR: SPEEDWAY
mikaylikoski

n1 luokka

mulla n1 luokan huoltoauto niin paino riittää...
lerssi

Viesti Kirjoittaja lerssi »

Cental73 kirjoitti:eikun huoltoautoksi hj vaan, itse kävin tattarisuolla jossa Mattikin on duunissa (olivaan lomalla) ja katsastus onnistui toisellakin asiantuntijalla.(auto on Hj-61) 80 lätkä persukseen, taka penkki pois, penkin kiinnityspisteet umpeen (esim kierretankoa ja hitsataan kiinni) esim taka luukkuun kiinni ruuvipenkki ja kyytiin käsityökalut. Itse rakensin vielä työkalulaatikon ja työtason. Auto punnitaan sitten uusiksi, joten kannattanee mennä aika tyhjällä tankilla (veronmääräytymisen vuoksi). Ei mitään kyselyjä mistään yrityksistä sun muista. Otteeseen tulee maininta "Huoltoajoneuvo, tarkoitettu koneiden ja laitteiden huoltoa ja huoltohenkilöstön kuljetusta varten", tulkitkoon kuka miten haluaa. Ja sitten bertan dsl-veroon varmaan on siinä käyttömaksun kanssa n. 600 egee, pakuna satkun kieppeillä.
Vero määräytyy kokonaispainon mukaan, eli turha pelleillä painoilla.
mikaylikoski

minimi paino

aken tiedotteesta 8/2004 12.8 2004
muutos on verovapaa mikäli auton omamassa on vähintään 1800 kiloa.
(huom. 1.1 1995 ja siitä lähtien omamassa vähintään 1875 kiloo
Vastaa Viestiin