Kuva Kuva

Aika kylmää..

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

No mulla tuo pumppu on kytketty 20 cm ennen etulämppärin hanaa. Pumpputeline on kiinni rintapellistä törröttävässä kulmaraudassa. Vesiletku on nyt sitten metritavarana myytävää mallia.

Etupiiriin kytkin siksi että edessä vesi ei kierrä niin helpolla kuin takana. Ja takalämppäri ei muutenkaan lämmitä raakaa pakkasilmaa.

Jos -30 pakkasessa laittaa puhaltimen nopeuden täysille ja ilma ei ole kylmempää eikä kuumempaa kuin pienimmällä nopeudella, voidaan puhua todella lämpimästä autosta. :lol:

Perkskules kun tuo syyläri on nyt pasana ja menee varmaan 3 litraa vettä vuorokaudessa maahan :twisted:
Tilasin motonetista uuden syylärin. Koskahan sekin tulee
Edellinen omistaja oli yrittänyt paikata syyläri kaiken mailman mömmöillä syyläri vuotaa kokoajan vähän-> syyläri sementtiä kehiin-> lämppäri tukossa -> puhdistus -> lämppäri toimii -> vedet tulee syyläristä ulos holvaamalla.

Jussi
Avatar
Jul
Viestit: 602
Liittynyt: Su Heinä 17, 2005 6:58 pm
Paikkakunta: Lieksa

Viesti Kirjoittaja Jul »

Taitaa olla tämän pick-upmallin Bj:n etu tuo pienempi koppi, lämmintä riitti vielä eilisessä -35 asteessa. Pahin ongelma on tuo horo tuulilasin kehyksen ja katon liitoskohta, josta käy aika vinkka kun nopeutta on 60 tai yli.
BJ75 1987
# 274
Avatar
werzu
Viestit: 389
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 am
Paikkakunta: Sumiainen ja 01.01.2007 uusi Äänekoski
Viesti:

Aika kylmää

Viesti Kirjoittaja werzu »

Oman bj:ni katto vuoti siitä etureunan kiinnityspellin ja katon välistä eikä pellin ja kehyksen.Joku koriliima tyylinen aine saumaan ja avot.Itse korjasin aikoinaan sen sisäpuolelta irroittamalla kattoverhoilua.Ennen oli sellainen jos tuli auraauto vastaan niin naamalle tuli lunta niistä vernoilun pienistä reijistä. :lol:

Terveisin:Jarkko Pasanen #14
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Pakkasta pitelee

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Maskussa -21 tänään taas.Olen tuota BJ40:stä käynnistellyt ja ajellutkin tässä pakkasella.Käyntiilähto on toisaalta hyvä mutta hetken( muutama sek.) suht tasaisesti käytyään sammuu.Neljännellä sitten jää käymään.Sisältä auto ei tällaisella pakkasella kovin lämpeä ainaakaan minulla.Ei ole johdon päässä ollut.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
samans
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Joulu 30, 2005 8:03 pm
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samans »

Mikäs mahtaisi se olla teidän kylmin "kylmätila", jossa bertta saadaan käyntiin ihan kylmiltään? Täälläpäin kyllä mietitään kaksi kertaa ennenkuin edes -25C aletaan jäätynyttä moottoria käynnistelemään.

PS Pokka on tuossa vieressä 25km etelään, täälläkin oli -40C.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

No enhän minä jatkuvasti kokeile miten kylmällä säällä lähtee ilman johtoa.Hajottaahan se mahdollisesti koneen,Nyttenkin juuri kävin laittamassa johdon päähän,koska ei vanhaa viitsi jouten kiusata.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

jjtp kirjoitti:
TOHJ61 kirjoitti:Joo -25 pakkasta oli eilen Tampereellakin, pääsi testaan BJ:n uusittua
lämmitys systeemiä.
Ihmeiden aika ei ole sittenkään ohi, BJ:ssä oli lämmintä!!!
vilautas vähän mitä on tehty/muutettu,mulla on vähän samansuuntaisia rakennelmia menossa josta juttua joskus kun saa jotakin aikaa mm puhallinmoottori vaihtuu.
-Ensinnäkin hitsailin ovien alareunojen aukot kiinni.
-Uusin ovien tiivisteet (madza 626:sta).
-Puhaltimen siipien pesu liuottimella, tosi töhnäset.
-Lämmitys kennon puhdistus ja tiivistys.
-Puhallin kotelolta kennolle tulevan kantikkaan muovi putken liitosten
tiivistys, ja putken lämpöeristys, polvia vasten 20mm muualle 10mm.
-Puhallin koteloon, alle uusi putkilähtö 100mm, josta taipuisa putki
jäähdyttäjän puhallin tunneliin.
-Väliseinä tunneliin piti tehdä, koska moottorin puhallin repii sieltä ilmaa
tehokkaammin kuin lämppärin puhallin!
-Puhallin kotelossa olevan läpän toiminnan muutos, sisäkierto estetty,
ilman otto joko edestä, tai sivulta.
-Ja eikun ajeleen lämpösellä BJ:llä, jopa ajoviima, puhallin sammutettuna
painaa lämpöä sisälle.
:lol:
-Jalkatilaan, kaasujalan kohdalle, piti hitsata putken pätkä joka ohjaa
liika lämmön kengän yli !!!
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ostin lauantaina oman HJ 60:n vm 82. Moottorin"lämmittimenä" tässä on naurettava letkulämppäri.

Tänään oli -20c ja "lämppäri" päällä 5h -> koneen etureuna ja letkut hieman lämmennyt, mutta alhaalta ja takaa aivan jäässä. Kyllä teki ilkeetä käynnistää, kun piti startata varmaan 5 kertaa ja heti sammu, jos nosti kaasun pohjasta. Kaasu pohjassa pari kymmentä sekuntia, niin rupes käymään kunnolla (toki ei koneessa kierroksia sillon paljoa ollut).

Oisko tuohon paha nakki heittää lohkolämmitintä letkulämppärin kaveriksi? Tai esim öljypohjan lämmitintä (joka tosin varmaan lähtisi ekalla mettäreissulla irti)? Vai sotkeeko lohko- ja letkulämppäri toistensa veden kierron?

Muutenkin kylmäkäynnistysjipot on tervetulleita... Käynnistättekö aina kylmänä kaasu pohjassa vai ilman kaasua? Kauanko kannattaa hehkuttaa (hehkun merkkivalo rikki = palaa koko ajan)?

t osilpi (rekisteröityminen vaiheessa)
Ismo C.
Viestit: 465
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 1:16 pm
Paikkakunta: Velaatta

Viesti Kirjoittaja Ismo C. »

Mulla on asennettuna lohkolämppäri (joka on kuulemma aika harvinainen) asennettuna koneen takaosaan oikealle puolelle lohkon yläosaan. Tehoista en tiedä, mutta 25 asteen pakkasella pari tuntia johdon perässä, niin kädellä tunnustellen lohkon yläosa ja kansi on jo reilusti plussan puolella. :D
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Minkälainen lohkolämppäri sulla Ismo on? Ku ei tuossa 2H:ssa oo yhtään plommia kyljissä, joihin vois tavallisen laittaa.

Letkulämppäri on mullaki, ja oon huomannu että pari tuntia ku näillä kunno pakkasilla on niin pyörii hieman kevyemmin. Mutta lämmittää se sitä vettä sen verran, että letkulämppäri pari-kolme tuntia + 5 kW Webastolla vartti siihen loppuun kaveriksi, niin lähtee samalla lailla ku pelkällä Webastolla lähes tunnin lämmettyään. Jos tuon letkulämppärin kaveriksi laittais samalla roikalla pelaavan kiertovesipumpun, niin sitte.

Tai niitähän on nykyään valmiita letkulämppäreitä, jotka on semmosia isompia pämpeleitä ja tulee nimenomaan lämpprin letkuun samoin ku Weba, ettei oo termostaatin takana kierrossa niinku tuo perinteinen. Niissä saattaa olla kiertopumppuki, ainaki maksaa paljo enemmän ku tää perinteinen kuulemma.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mites tuo letkulämmittimen putki on asennettu. Jos toivotaan veden liikkuvan "vapaakierrolla" niin miten se teillä on lohkon yläpäässä laitettu. Siellä ei saa olla ilmaa yhtään tai vesi ei kierrä.
-Jussi-

HJ60, voisitko laittaa kuvan tuosta sun lämmittimestä. Onko sulla tuo lämmitin kuskin puolella. Ottaa veden lohkon alareunasta ja menee kannen yläpuolelle apukuskin puolelle lohkoa? Lämmitin itsessään on öljypohjan ja lohkon sauman korkeudella?

-Jussi-
TOHJ61
Viestit: 447
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 11:28 am
Paikkakunta: Tampere RIP 3.10.2016

Viesti Kirjoittaja TOHJ61 »

Mulla on tossa 60:ssä sekä letkulämmitin, että lohkolämmitin aina yhtäaikaa
käytössä, ei kylmäkäynnistys ongelmia !
61:ssä on vain letkussa, mutta sehän lähtee aina nöyrästi.
BJ:llä lämmin talli !
________________________
pirultahyvä

BJ-41 HJ-60 HJ-61 HDJ-80
SLCK # 47
hj60
Viestit: 1404
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Se on alavesiletkun puolivälissä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Jussi
Viestit: 396
Liittynyt: La Joulu 03, 2005 11:14 pm
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Mulla on se letkulämmitin lohkon kyljessä ja sillä on ihan oma vedenkierto.
-jussi-
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tervehdys! Itsekkin tilailin pari viikkoa sitten motonetistä hj syyläriä,ei kuulemma saa enää?Hintaa olis tullu mh kautta 259 ja jotain.
Soittelin paikalliseen tojo autoon,sieltä alkuperäinen syyläri hintaan 280!!!
Ei paha alkuperäis osaksi ja nesteet huilaa!
Vastaa Viestiin