lukkoperä
Valvoja: Käyttäjä
Äh.. kirjotin pitkät pätkät, mut ne hukku johkin. En oikein vielä hallitse näitä systeemejä..Anonymous kirjoitti:Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä..Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi.
Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile..
Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille
Äh kirjotin pitkätpätkät, mut hävis kaikki. Palataan..Anonymous kirjoitti:Joo, tytynee harjotella tätä tietsikan käyttöä, mut nyt on mentävä töihin. Palaan vielä peräaiheeseen, kun tarvitsen tarkennettua tietoa kitkalukosta, kun haluaisin joskus eteen sellasen ja taakse kitkan kunnostuksen..PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä..Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi.
Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile..
Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.
Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille
Pekka Visala
Itse viritin viikonloppuna hj61 etukardaanin -83 hj60:seen kolminivelisen tilalle,aika helppo. Etuosan voi ottaa vanhasta,takaosaa lyhentää nivelen jälkeen 5cm,hitsaa pari vastakkaista pultinreikää umpeen ja poraa uuden jaon taka ristikkon laippaan.Työkalut akkupora,hitsi ja rälläkkä,hiukan huolellisuutta,aikaa tunti ja ainakin 120km/h kestää ilman tärinöitä 

- hakoteilla
- Viestit: 250
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am
Mulla on nyt ensimmäistä talvea Aussie HJ:ssa, olen erittäin tyytyväinen. Kun asensin lukon, muutama päivä meni totutteluun, aluksi pitävällä alustalla esiintyi "pompotusta", kun antoi kaasua väärässä kohdassa kääntyessä.Hammer__ kirjoitti:Mites tuo aussie locker ja lock right, onko niissä lukko sitten aina päällä eli niiden kanssa voi unohtaa talvikeleillä ajamisen nopealla nelivedolla?
Ajoin ennen talvella nelivedolla, nyt pärjää hyvin pelkällä takavedolla. Sopivan kaasun käytön oppii nopeasti ja jos lähtee luisuun, niin pystyy hyvin hallitsemaan kaasulla. Lukko on päällä kun annetaan kaasua eli kun veto on suurempi kuin pito. Heti kun hölläät vedon pois myös lukko vapauttaa.
Kaverilla BJ:ssä, kokemukset samat, eli tyytyväisiä ollaan. Myös talvella
Anonymous kirjoitti:Itse viritin viikonloppuna hj61 etukardaanin -83 hj60:seen kolminivelisen tilalle,aika helppo. Etuosan voi ottaa vanhasta,takaosaa lyhentää nivelen jälkeen 5cm,hitsaa pari vastakkaista pultinreikää umpeen ja poraa uuden jaon taka ristikkon laippaan.Työkalut akkupora,hitsi ja rälläkkä,hiukan huolellisuutta,aikaa tunti ja ainakin 120km/h kestää ilman tärinöitä

Pieni tarkennus, siis kävikö kaksi reikää jo ennestään ja teitkö kaksi uutta? Eli onko se uuden jaon tekeminen vaikeaa, voisiko ajatella että tekisi myös uuden jaon etupäähän? Vaikka taitaa se "kuppi" ajaa väkisin päät kohdalleen.. Kyllä se tästä alkaa selvitä.
Onko siihen hj 61 kardaaniin vaikea vaihtaa ristikko? Eikös sekin ole hieman eri systeemi kun täs 3nivelisessä..
Pekka Visala
Niin vielä..Anonymous kirjoitti:Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä..Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi.
Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile..
Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille

Sillä vain mietin sitä sekotusta kun vain täyslukko toimii jos auto jää ristiriipuntaan, mikä aika yleistä vaikkei harrastaisikaan maastomönkimistä..

Mut olen päätynyt siihen tulokseen että pärjään kitkalukolla varmasti, kunhan saan selville miten sen saa eteen järkevästi. Kuulin et sopii vanhaan runkoon ja sisäkaluja voi ostaa jopa uutena kohtuu hintaan?
Ja olis myös kiva kuula mikä toi Aussie lukko on ja minkä hintanen? Kuulosti ainakin tehokkaalta..
Pekka Visala
Lisää kysymystä lock rightista/aussiesta pukkaa. Eli jos tuollaisen laittaa vaikkapa taka-akselille, niin lisääntyykö poltto-aineen kulutus huomattavasti?
Lisäksi toisinaan kuulee juttua kemppilukosta, voisiko joku selittää tyhmälle, että mikä viritys tuo kemppilukko oikein on liittyykö edes maasto-ajoon ja jos liittyy, niin mitkä ovat sen hyödyt/haitat?
Lisäksi toisinaan kuulee juttua kemppilukosta, voisiko joku selittää tyhmälle, että mikä viritys tuo kemppilukko oikein on liittyykö edes maasto-ajoon ja jos liittyy, niin mitkä ovat sen hyödyt/haitat?
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Kemppilukko on se, että otetaan avattu perämurikka ja kemppi, ja sillä kempillä (toiminee myös esabilla, micatronicilla jne.
) sulatellaan ne tasauspyörästön pikkurattaat toisiinsa. Liittyy mm. juuri offiin, ja kiihdytysautoiluun, muttei millään tavalla hyviin ajo-ominaisuuksiin tai tieliikenteeseen. 
EDIT: niin hyöty lienee se ettei jää ristiriipuntaan, haitta se ettei auto enää meinaa kääntyä, varsinkaan pitempi laite kuten hojo.


EDIT: niin hyöty lienee se ettei jää ristiriipuntaan, haitta se ettei auto enää meinaa kääntyä, varsinkaan pitempi laite kuten hojo.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Enpä oo ainakaan huomannu mitään suurempaa muutosta poltto-aineen kulutuksessa, maasto-ominaisuudet sen sijaan hojossa parani reippaasti.Hammer__ kirjoitti:Lisää kysymystä lock rightista/aussiesta pukkaa. Eli jos tuollaisen laittaa vaikkapa taka-akselille, niin lisääntyykö poltto-aineen kulutus huomattavasti?

1987 LJ70
ite meinasin hj:n "vajaavetoisuuden" korjata nmiin, että ainakin etuperään laittasin kemppiliimaa, koska sen voi napalukoista aina kytkeä irti, ja taakse joku tuommonen lock rightin tapanen lukko (mikäli on niin paljon ylimäärästä käteistä).
Mimmosia ongelmia on odotettavissa, jos molemmat perät vaan hitsailee kiinni?
Mimmosia ongelmia on odotettavissa, jos molemmat perät vaan hitsailee kiinni?
Ainakin kääntyvyydessä on ongelmia jos hitsaat molemmat perät lukkoon,tai edes etuperän,laita mieluummin se takaakselin kitka eteen ja automaattilukko taakse,tietenkin kytkettävät on aina parhaat.Viipo kirjoitti:ite meinasin hj:n "vajaavetoisuuden" korjata nmiin, että ainakin etuperään laittasin kemppiliimaa, koska sen voi napalukoista aina kytkeä irti, ja taakse joku tuommonen lock rightin tapanen lukko (mikäli on niin paljon ylimäärästä käteistä).
Mimmosia ongelmia on odotettavissa, jos molemmat perät vaan hitsailee kiinni?