Kuva Kuva

lukkoperä

General chat

Valvoja: Käyttäjä

lepoantti
Viestit: 206
Liittynyt: To Kesä 23, 2005 7:14 pm
Paikkakunta: sawo

Viesti Kirjoittaja lepoantti »

kyllä aussien kanssa pystyy talvellakin ajamaan, nopee neluri on ihan hyvä ja rauhoittaa menoa. pelkällä takavedolla ajaminen 100% lukolla on tietysti hiukan luikertelevaa jos ei oikeanpuoleista poljinta osaa varovasti polkea. itsellä bjiissä aussie ja ei ole valittamista toiminnassa.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Anonymous kirjoitti:
PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä.. :lol: Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi. :oops: Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile.. :wink:
Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.

Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille :wink:
Äh.. kirjotin pitkät pätkät, mut ne hukku johkin. En oikein vielä hallitse näitä systeemejä..
PVFilmi
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 2:53 pm
Paikkakunta: ikaalinen

Viesti Kirjoittaja PVFilmi »

Anonymous kirjoitti:
PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä.. :lol: Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi. :oops: Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile.. :wink:
Joo, tytynee harjotella tätä tietsikan käyttöä, mut nyt on mentävä töihin. Palaan vielä peräaiheeseen, kun tarvitsen tarkennettua tietoa kitkalukosta, kun haluaisin joskus eteen sellasen ja taakse kitkan kunnostuksen..

Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.

Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille :wink:
Äh kirjotin pitkätpätkät, mut hävis kaikki. Palataan..
Pekka Visala
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Itse viritin viikonloppuna hj61 etukardaanin -83 hj60:seen kolminivelisen tilalle,aika helppo. Etuosan voi ottaa vanhasta,takaosaa lyhentää nivelen jälkeen 5cm,hitsaa pari vastakkaista pultinreikää umpeen ja poraa uuden jaon taka ristikkon laippaan.Työkalut akkupora,hitsi ja rälläkkä,hiukan huolellisuutta,aikaa tunti ja ainakin 120km/h kestää ilman tärinöitä :D
Avatar
hakoteilla
Viestit: 250
Liittynyt: To Marras 25, 2004 7:27 am

Viesti Kirjoittaja hakoteilla »

Hammer__ kirjoitti:Mites tuo aussie locker ja lock right, onko niissä lukko sitten aina päällä eli niiden kanssa voi unohtaa talvikeleillä ajamisen nopealla nelivedolla?
Mulla on nyt ensimmäistä talvea Aussie HJ:ssa, olen erittäin tyytyväinen. Kun asensin lukon, muutama päivä meni totutteluun, aluksi pitävällä alustalla esiintyi "pompotusta", kun antoi kaasua väärässä kohdassa kääntyessä.

Ajoin ennen talvella nelivedolla, nyt pärjää hyvin pelkällä takavedolla. Sopivan kaasun käytön oppii nopeasti ja jos lähtee luisuun, niin pystyy hyvin hallitsemaan kaasulla. Lukko on päällä kun annetaan kaasua eli kun veto on suurempi kuin pito. Heti kun hölläät vedon pois myös lukko vapauttaa.

Kaverilla BJ:ssä, kokemukset samat, eli tyytyväisiä ollaan. Myös talvella
PVFilmi
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 2:53 pm
Paikkakunta: ikaalinen

Viesti Kirjoittaja PVFilmi »

Anonymous kirjoitti:Itse viritin viikonloppuna hj61 etukardaanin -83 hj60:seen kolminivelisen tilalle,aika helppo. Etuosan voi ottaa vanhasta,takaosaa lyhentää nivelen jälkeen 5cm,hitsaa pari vastakkaista pultinreikää umpeen ja poraa uuden jaon taka ristikkon laippaan.Työkalut akkupora,hitsi ja rälläkkä,hiukan huolellisuutta,aikaa tunti ja ainakin 120km/h kestää ilman tärinöitä :D
:o Ahaa.. Kuulostaa hyvältä, taidat olla aika seppä. Se kun tuntuu olevan monelle alan yrityksellekin vastenmielinen toimenpide.. Ja työtä kuulemma haittaa sekin et vaihdetut ristikot ei ole enään lukkorenkailla "seekereillä" kiinni. Eli on vaikeempi saada ristikko justiinsa kohdalleen. Mut toi sun juttus antoi uskoa, et on se ainakin mahdollista..

Pieni tarkennus, siis kävikö kaksi reikää jo ennestään ja teitkö kaksi uutta? Eli onko se uuden jaon tekeminen vaikeaa, voisiko ajatella että tekisi myös uuden jaon etupäähän? Vaikka taitaa se "kuppi" ajaa väkisin päät kohdalleen.. Kyllä se tästä alkaa selvitä.

Onko siihen hj 61 kardaaniin vaikea vaihtaa ristikko? Eikös sekin ole hieman eri systeemi kun täs 3nivelisessä..
Pekka Visala
PVFilmi
Viestit: 38
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 2:53 pm
Paikkakunta: ikaalinen

Viesti Kirjoittaja PVFilmi »

Anonymous kirjoitti:
PVFilmi kirjoitti:Mulla olis kans liuta perä kysymyksiä.. :lol: Ensiks, jos kitkalukko ei täysin pelaa, onko mitään ensiapua tehtävissä? Sit voiko, laittaa sekasin esim taakse kitkaperän ja eteen täyslukkoperän? Mulla on hj60 vm 81 ollut jo 4kk ja on silleen vieras peli, mitä nyt tuli pika tutustuminen kun hitsasin sitä 3vk lähes yötäpäivää ja muutenkin on käytävä koko pirssi läpi. :oops: Mut jotenkin kyl tykkään siitä, on paljon hyvääkin.. Siihen on taakse joskus vaihdettu kitkalukollinen, mut en sen pelaamisesta ole ihan täysin vakuuttunut.. Ja sit vielä loppuun kardaani kysymys.. Onko pakko olla edessä se 3- nivelinen, onko kukaan virittänyt se tilalle 2- nivelistä? Kun jyristää aikatavalla, joku ratkasu tarttis saada.. kiitos jo etukäteen ja mahtavaa tuoretta vuotta 2006 kaikille, etenkin Lantikan ystävile.. :wink:
Kyllä mielestäni voi laittaa sekaisin eihän ne akselit ole toisistaan "riippuvaisia". Eri asia, onko tuo järjestely paras, mutta se onkin makuasia. Uskoakseni voi "virittää"/ väsätä 2 nivelisen kardaaniakselin eteen.

Kiitos samoin uutta vuotta mutta jos saa pyytää niin ethän jatkossa cruiseria "hauku" lantikaks koska se nimi kuuluu landrovereille :wink:
Niin vielä.. :shock: Joo kiva kun valistit, olen vain lyhentänyt sen aina niin. Mut täytyy sit keksiä uusi lyhenne..

Sillä vain mietin sitä sekotusta kun vain täyslukko toimii jos auto jää ristiriipuntaan, mikä aika yleistä vaikkei harrastaisikaan maastomönkimistä.. :) Eli jos vain välitys on sama, niin sopii tietty, mut kun en tiedä onko ne pysynyt samana vuosien saatossa.

Mut olen päätynyt siihen tulokseen että pärjään kitkalukolla varmasti, kunhan saan selville miten sen saa eteen järkevästi. Kuulin et sopii vanhaan runkoon ja sisäkaluja voi ostaa jopa uutena kohtuu hintaan?

Ja olis myös kiva kuula mikä toi Aussie lukko on ja minkä hintanen? Kuulosti ainakin tehokkaalta..
Pekka Visala
jjtp
Viestit: 409
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:07 am
Paikkakunta: hamina puh:0443500971

Viesti Kirjoittaja jjtp »

aussie loker ja lock right ovat samanlaisia lukkoja ,niiden hinnat oli aussie n 550€ lock right 490€.
noita löytyy offivarusteesta.
Avatar
Hammer__
Viestit: 216
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 12:43 am
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Hammer__ »

Lisää kysymystä lock rightista/aussiesta pukkaa. Eli jos tuollaisen laittaa vaikkapa taka-akselille, niin lisääntyykö poltto-aineen kulutus huomattavasti?

Lisäksi toisinaan kuulee juttua kemppilukosta, voisiko joku selittää tyhmälle, että mikä viritys tuo kemppilukko oikein on liittyykö edes maasto-ajoon ja jos liittyy, niin mitkä ovat sen hyödyt/haitat?
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
hj60
Viestit: 1405
Liittynyt: To Marras 25, 2004 8:42 am
Paikkakunta: Roi

Viesti Kirjoittaja hj60 »

Kemppilukko on se, että otetaan avattu perämurikka ja kemppi, ja sillä kempillä (toiminee myös esabilla, micatronicilla jne.:)) sulatellaan ne tasauspyörästön pikkurattaat toisiinsa. Liittyy mm. juuri offiin, ja kiihdytysautoiluun, muttei millään tavalla hyviin ajo-ominaisuuksiin tai tieliikenteeseen. :D

EDIT: niin hyöty lienee se ettei jää ristiriipuntaan, haitta se ettei auto enää meinaa kääntyä, varsinkaan pitempi laite kuten hojo.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

Kemppilukko on kulkenut myös nimikkeellä Wärtsilän Spooli :shock:
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Gravehill
Viestit: 469
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:54 pm
Paikkakunta: Töysä

Viesti Kirjoittaja Gravehill »

Hammer__ kirjoitti:Lisää kysymystä lock rightista/aussiesta pukkaa. Eli jos tuollaisen laittaa vaikkapa taka-akselille, niin lisääntyykö poltto-aineen kulutus huomattavasti?
Enpä oo ainakaan huomannu mitään suurempaa muutosta poltto-aineen kulutuksessa, maasto-ominaisuudet sen sijaan hojossa parani reippaasti. 8)
1987 LJ70
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

mitkäs osat tuossa HJ:n fullfloaterissa ja semifloaterissa käypi ristiin, vai käypikö mikään?
Niin, tuo aussie ja lock righti taitaa kumminkin mennä semifloateriin "heittämällä"?
Avatar
Viipo
Viestit: 143
Liittynyt: Ti Loka 17, 2006 6:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ite meinasin hj:n "vajaavetoisuuden" korjata nmiin, että ainakin etuperään laittasin kemppiliimaa, koska sen voi napalukoista aina kytkeä irti, ja taakse joku tuommonen lock rightin tapanen lukko (mikäli on niin paljon ylimäärästä käteistä).
Mimmosia ongelmia on odotettavissa, jos molemmat perät vaan hitsailee kiinni?
Ugly_hj
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 8:27 pm
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja Ugly_hj »

Viipo kirjoitti:ite meinasin hj:n "vajaavetoisuuden" korjata nmiin, että ainakin etuperään laittasin kemppiliimaa, koska sen voi napalukoista aina kytkeä irti, ja taakse joku tuommonen lock rightin tapanen lukko (mikäli on niin paljon ylimäärästä käteistä).
Mimmosia ongelmia on odotettavissa, jos molemmat perät vaan hitsailee kiinni?
Ainakin kääntyvyydessä on ongelmia jos hitsaat molemmat perät lukkoon,tai edes etuperän,laita mieluummin se takaakselin kitka eteen ja automaattilukko taakse,tietenkin kytkettävät on aina parhaat.
Vastaa Viestiin