hdj80 uuden käyttöpelin räpellystä...
Valvoja: Käyttäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
jotta mikään ei onnistuisi kerralla niin joutuu noi navat avaan uudestaan.
tuli meinaan peräöljyn mukana metallihilettä ja jotain raudan palasia. pinjonissa ei ole välystä niin kai ne oli poskilaakereiden osia.
oli aika paljon vettä peräöljyn mukana.
semmosta harmaata vaahtokuraa.
edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa öljyt justiinsa niin en pitänyt kiirettä vaihdon kanssa. varmaan lämmin keli ja vesiseos ei sovi yhteen.
tuli meinaan peräöljyn mukana metallihilettä ja jotain raudan palasia. pinjonissa ei ole välystä niin kai ne oli poskilaakereiden osia.
oli aika paljon vettä peräöljyn mukana.
semmosta harmaata vaahtokuraa.
edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa öljyt justiinsa niin en pitänyt kiirettä vaihdon kanssa. varmaan lämmin keli ja vesiseos ei sovi yhteen.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
rupee tuntuun että tuli työnnettyä kädet syväälle paskaan tän auton kanssa...
ajattelin että otan etukardaanin irti niin ei rasitu toi väljä etuperä enempää ja ajan keskilukko kiinni takavedolla.
no eihän se auto liikkunu ku pirunmoisten pamausten saattamana, ja välillä luistaa yli hampailta että rutina vään käy!
jos vetäs kepistä pikkupuolen päälle niin sitten en saanut sitä paukkuun ylitte millään, ja olen mä sillä maastossakin vähän ajanut ja hyvin on pelannut ilman pauketta.
mikesei se mene kunnolla päälle napista?
valo kyllä syttyy ja jää palaan!
ajattelin että otan etukardaanin irti niin ei rasitu toi väljä etuperä enempää ja ajan keskilukko kiinni takavedolla.
no eihän se auto liikkunu ku pirunmoisten pamausten saattamana, ja välillä luistaa yli hampailta että rutina vään käy!
jos vetäs kepistä pikkupuolen päälle niin sitten en saanut sitä paukkuun ylitte millään, ja olen mä sillä maastossakin vähän ajanut ja hyvin on pelannut ilman pauketta.
mikesei se mene kunnolla päälle napista?
valo kyllä syttyy ja jää palaan!
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
jotain positiivista. leima ekalla yrittämällä.
vain rekisterikilven valosta tuli korjaus kehotus.
vaihdoin kyllä polttimot ennen katsastusta, mutta ei auttanut.
ja ajattelin että kokeillaan nyt kumminkin.
kyllä mä sen viankin jo selvitin iltapuhteina.
oli johto hapettunut liittimestä poikki sietä pohjan alta. ja luukun sisältä oli toinen liitin irronnut...
vain rekisterikilven valosta tuli korjaus kehotus.
vaihdoin kyllä polttimot ennen katsastusta, mutta ei auttanut.
ja ajattelin että kokeillaan nyt kumminkin.
kyllä mä sen viankin jo selvitin iltapuhteina.
oli johto hapettunut liittimestä poikki sietä pohjan alta. ja luukun sisältä oli toinen liitin irronnut...
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tuli ennen katsastusta laitettua takajarruihin uudet tiivisteet.
jäi vielä varallekin tiiviste sarjat, koska motonetin yksi sarja sisältää molemmille puollille osat. ja myyjä myi kaksi sarjaa, ku sisältää kuulemma vaan yhdet osat. no ne ei maksanu ku jonku 16€ paketti.

tänään purin etuperän osiksi, että näkee mikä sieltä on hajonnut.

ei löytynyt kun yhdestä laakerista tomonen rupi, ja rullat oli vähän huonona myös.

sieltä on varmaankin irronnut joskus se vetoakselin ohjuripelti hanttarin puolelta, ja se mennyt silpuksi tonne perän sisälle.
varmaan mennessä runnonut noita poskilaakereita.
mitään muuta mahdollista ei oikeen ole.
oli aika pinttyneessä mustassa tahmassa toi akseli sisältä.
jäi vielä varallekin tiiviste sarjat, koska motonetin yksi sarja sisältää molemmille puollille osat. ja myyjä myi kaksi sarjaa, ku sisältää kuulemma vaan yhdet osat. no ne ei maksanu ku jonku 16€ paketti.
tänään purin etuperän osiksi, että näkee mikä sieltä on hajonnut.
ei löytynyt kun yhdestä laakerista tomonen rupi, ja rullat oli vähän huonona myös.
sieltä on varmaankin irronnut joskus se vetoakselin ohjuripelti hanttarin puolelta, ja se mennyt silpuksi tonne perän sisälle.
varmaan mennessä runnonut noita poskilaakereita.
mitään muuta mahdollista ei oikeen ole.
oli aika pinttyneessä mustassa tahmassa toi akseli sisältä.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
sain puuhattua perän eilen kasaan. tais tulla ihan toimiva.
noi renkaat insa special track peittää alleen hyvin pienet vonkunat
vähän rupee oleen pakoputki ruostessa ja pöntöt pökitty puhki kiviin ja kantoihin.
kuinkas jos tohon rakentelis 3" rosteriputken ja tahtois sen menevän suurinpiirtein alkuperästä reittiä niin tuntuu aika ahtaalta se väli josta menee rungon ja korin välistä? rupeeko kuumentaan liikaa lattiaa?
turbolla näyttää se eka mutka hivenen pieneltä?
hjhin tein uuden laipan, (mikä on 4pultilla kiinni)
ja siitä suoraan 3" putkella!
tarviskohan tähänkin tehdä sillain?
noi renkaat insa special track peittää alleen hyvin pienet vonkunat

vähän rupee oleen pakoputki ruostessa ja pöntöt pökitty puhki kiviin ja kantoihin.
kuinkas jos tohon rakentelis 3" rosteriputken ja tahtois sen menevän suurinpiirtein alkuperästä reittiä niin tuntuu aika ahtaalta se väli josta menee rungon ja korin välistä? rupeeko kuumentaan liikaa lattiaa?
turbolla näyttää se eka mutka hivenen pieneltä?
hjhin tein uuden laipan, (mikä on 4pultilla kiinni)
ja siitä suoraan 3" putkella!
tarviskohan tähänkin tehdä sillain?
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
tuli tänään vähän surrattua mettässä ja ei paukkunut keskilukko kertaakaan ylitte. ja pikkuperä oli siis päällä. ihme homma
onkos noihin öljynpaine mittareihin luottamista?
vai onko niinku hjssa että pääasia että näyttää jotain?
kuumassa koneessa roikkuuu tieajossa siinä toiseksi alimman viivan päällä/lähellä ja tyhjäkäynnillä millin päässä alimmasta.
öljynä on neste diesel turbo lxe 15w40

onkos noihin öljynpaine mittareihin luottamista?
vai onko niinku hjssa että pääasia että näyttää jotain?
kuumassa koneessa roikkuuu tieajossa siinä toiseksi alimman viivan päällä/lähellä ja tyhjäkäynnillä millin päässä alimmasta.
öljynä on neste diesel turbo lxe 15w40
Mulla tosss perimätiedon mukaan 400+ tkm ajetussa turbottomassa paineet on koko ajan ajossa siinä yläviivassa alueella ja tyhjäkäynnillä alaviivassa öljyt nissanin 10W40 kun oli niin halpaa 11€/5l kannu.
Järjestään kyl noissa turboissa on alaviivalla ajossa ja tyhjäkäynnillä vähemmän.
Niitäkin jo 4 kpl ollut.
Mullahan on tallin pöydällä vielä ton vanhat kk-laakerit jälellä ja kuvat niistä asennusvaiheista.
Oli orkkikset mulle tullessa, kukaan ei ollut konetta avannu ja silloin oli 600 tkm mittarissa jo
Järjestään kyl noissa turboissa on alaviivalla ajossa ja tyhjäkäynnillä vähemmän.
Niitäkin jo 4 kpl ollut.
Mullahan on tallin pöydällä vielä ton vanhat kk-laakerit jälellä ja kuvat niistä asennusvaiheista.
Oli orkkikset mulle tullessa, kukaan ei ollut konetta avannu ja silloin oli 600 tkm mittarissa jo
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
on sinne sitten joku varmaan joskus öljyjä vaihdellu, kun ei ole kone posahtanut!
tuli hommattua toinen takaluukku. siitä puhalsin ruosteita alareunan saumasta, lommoja sai oikoo ja vähän kittiä päälle.
täytyy vie yläluukku irrottaa joku päivä ja yrittää saada lasi ehjänä pois, että saa siitäkin korjata ruosteet.
en ole koskaan vielä maalannut näillä nykyajan vesimaaleilla, mutta kai sen sitten näkee ku rupee sutiin että kuinka vituiks menee.
tuli hommattua toinen takaluukku. siitä puhalsin ruosteita alareunan saumasta, lommoja sai oikoo ja vähän kittiä päälle.
täytyy vie yläluukku irrottaa joku päivä ja yrittää saada lasi ehjänä pois, että saa siitäkin korjata ruosteet.
en ole koskaan vielä maalannut näillä nykyajan vesimaaleilla, mutta kai sen sitten näkee ku rupee sutiin että kuinka vituiks menee.
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
- Paikkakunta: parkano
vaihdoin jakolootaan öljyt uusiksi. ei tullut metallia, ja ei ollut tulppaankaan kerääntynyt metalllia juuri ollenkaan.
luulin että on varmaan täynnä hilettä/lastuja kun pääsi silloin pelkällä taka kardaanilla ajaessa rutisemaan ylitte.
onko kellään vinkkejä mitä siitä kannattaa tarkastaa jos revin sen autosta irti?
mitä noi hinnat tarkottaa toyotadiyssä?
kun siellä lukee semmosen kytkentäholkin hinnaksi 42£ niin onko marmoritiskillä 420€?
luulin että on varmaan täynnä hilettä/lastuja kun pääsi silloin pelkällä taka kardaanilla ajaessa rutisemaan ylitte.
onko kellään vinkkejä mitä siitä kannattaa tarkastaa jos revin sen autosta irti?
mitä noi hinnat tarkottaa toyotadiyssä?
kun siellä lukee semmosen kytkentäholkin hinnaksi 42£ niin onko marmoritiskillä 420€?