J120 ruostekorjaus
Valvoja: Käyttäjä
J120 ruostekorjaus
Tulipa ostettua pommi. Ruostevikoja oli tiedossa, mutta ne sovittiin korjattavaksi, johon liike käytti 2500-3000€. Myyjäliike korjautti ruosteet pajalla, jossa auto oli reilu kolme viikkoa. Hommat olikin tehty miten sattuu, eikä mennyt ruosteiden vuoksi edes katsastuksesta läpi ja alusta takaa karmea edelleen. Tarina on vielä kesken, mutta neuvoja kyselisin. Tekeekö mikään paikka hommaa niin, että kori nostetaan pois ja korjataan kunnolla? Nyt myyjäliike ja paja neuvottelevat keskenään miten edetään. En ole itse maksamassa, kun ruostekorjaus on kauppakirjaankin kirjattu, mutta lähinnä sen vuoksi kyselen, että saisi jotain näkökulmaa asiaan. Maalaisjärjellä mietittynä kori olisi pitänyt nostaa pois ja korjata alusta. Luulisi, että yli kolme viikkoa olisi siihen riittänyt. Hinnasta en osaa sanoa muuta kuin että tämä ei mennyt tuntitöinä.
Kiitos, jos joku viisaampi osaa ja viitsii vastata. Ei lähtenyt meikäläisen Land Cruiser -ura kovin ruusuisesti liikkeelle, mutta tällä tiellä nyt ollaan eikä takaisin käännytä.
Kiitos, jos joku viisaampi osaa ja viitsii vastata. Ei lähtenyt meikäläisen Land Cruiser -ura kovin ruusuisesti liikkeelle, mutta tällä tiellä nyt ollaan eikä takaisin käännytä.
Re: J120 ruostekorjaus
Terve!
Missä kaikkialla sitä ruostetta on? Onko korikin ihan mätä? Omassani oli muualla priimaa, mutta oikeastaan takarenkaiden etupuolelta aina takapoikkipalkkiin asti oli sanomista. En itse nostanut koria pois rungolta, vaan tein kori paikoillaan. Ensin tankki ja pakoputki pois, kuten myös puskurit ja puskuripalkit. Sitten huolellinen pesu kauttaaltaan, painepesurin viemärisuuttimella myös runkopalkit läpi pesten. Tämän jälkeen hiekkapuhallus korin pohjaan sekä runkoon. Sen jälkeen olikin sitten hitsausta tiedossa. Pahin oli takapuskuripalkki, sein tein kokonaan uusiksi. Se pyöreä palkki perän ylä:etupuolella oli onnneks hyvä, kuten myös jousilautaset ylhäältä. Jos niissä ois ollu vikaa, olisikin ollut jo ahdasta hitsata kori paikoillaan.
Lopuksi kun kaikki oli hitsattu, hiekkapuhalsin hitsikohdat uusiksi, sen jälkeen epoksimaali koko pohjaan sekä korin pohjaan. Näiden jälkeen uretaanimaali ja lopuksi ruostesuojaus. Itse kun tein, niin aikaa meni ilta/vkl tehden about 3vk. Rahaa meni joitain satoja euroja, kun tarveaineet löytyl suureksi osaksi jo kotoa.
Tuo 2500-3000€ kuulostaa kalliilta, varsinki jos ei koria ole nostettu pois, saati sitten tehty sekundaa.
Laita facebookin land cruiser palstalle kyssäriä, siellä on ainakin muutama kaveri tehnyt tämän kokolailla isosti( kori pois rungolta.
Missä kaikkialla sitä ruostetta on? Onko korikin ihan mätä? Omassani oli muualla priimaa, mutta oikeastaan takarenkaiden etupuolelta aina takapoikkipalkkiin asti oli sanomista. En itse nostanut koria pois rungolta, vaan tein kori paikoillaan. Ensin tankki ja pakoputki pois, kuten myös puskurit ja puskuripalkit. Sitten huolellinen pesu kauttaaltaan, painepesurin viemärisuuttimella myös runkopalkit läpi pesten. Tämän jälkeen hiekkapuhallus korin pohjaan sekä runkoon. Sen jälkeen olikin sitten hitsausta tiedossa. Pahin oli takapuskuripalkki, sein tein kokonaan uusiksi. Se pyöreä palkki perän ylä:etupuolella oli onnneks hyvä, kuten myös jousilautaset ylhäältä. Jos niissä ois ollu vikaa, olisikin ollut jo ahdasta hitsata kori paikoillaan.
Lopuksi kun kaikki oli hitsattu, hiekkapuhalsin hitsikohdat uusiksi, sen jälkeen epoksimaali koko pohjaan sekä korin pohjaan. Näiden jälkeen uretaanimaali ja lopuksi ruostesuojaus. Itse kun tein, niin aikaa meni ilta/vkl tehden about 3vk. Rahaa meni joitain satoja euroja, kun tarveaineet löytyl suureksi osaksi jo kotoa.
Tuo 2500-3000€ kuulostaa kalliilta, varsinki jos ei koria ole nostettu pois, saati sitten tehty sekundaa.
Laita facebookin land cruiser palstalle kyssäriä, siellä on ainakin muutama kaveri tehnyt tämän kokolailla isosti( kori pois rungolta.
Re: J120 ruostekorjaus
Kiitos vastauksesta! Kuulostaa hyvin samankuntoiselta, kuin tämä minunkin, eli ongelmat samoissa paikoissa ja muuten hyväkuntoinen, pellit varsinkin. Jousien yläpäästä ei tietoa, paja asensi korotusjouset ja iskarit, mutta dokumenttia työvaiheista ei ole vieläkään pyynnöistä huolimatta tullut minulle eikä työn tilanneelle myyjäliikkeelle.Onneksi käytin autoa vielä tarkastuksessa, niin selvisi työn laatu. Myyjäliike kun ei ollut tarkastanut sitä ollenkaan. Reikiä löytyi useampia, massaa oli mm. vedetty ruosteen päälle ja hitsauspisteet puutteellisia, varmaan ois keppi mennyt takakontin pohjasta läpi, jos ois vähänkään kovemmin painanut. Kaikkea sitä. Joo, pitänee kysellä FB-ryhmästä, tietääkö joku Oulusta paikkaa, jossa autoa kannattaisi käydä vielä näyttämässä. Tässä sitä myyjän kanssa mietitään, että miten homma ratkaistaan.
Re: J120 ruostekorjaus
Laitoin sulle yv, katsos tuliko perille
Re: J120 ruostekorjaus
Ei jostain syystä tullut, eikä tainnut minunkaan viesti sua tavoittaa. Ei näy lähetetyissä, vaikka just laitoin.
Re: J120 ruostekorjaus
Soita.
Nolla neljä nolla
Viis yks nolla seitsemän nolla viis seitsemän
Nolla neljä nolla
Viis yks nolla seitsemän nolla viis seitsemän