LC 120:stä ostamassa
Valvoja: Käyttäjä
LC 120:stä ostamassa
Morjesta vaan kaikille!
Ekan viestin tänne raapustin.
Kovasti selaillut foorumia katsellen juttuja 120:n mahdollista vioista.
Suurimpana mieleen jäänyt suutinongelma ja niiden vikaantumisen aihettamat konerikot.
Nettiautoa kovasti seuraillut ja pähkäillyt LC ja Pajeron välillä. Tämä LC 120 kiinnostaa enemmän.
Mitä kannattaa tarkastella, kun 120 menee renkaille potkimaan?
Onko 120:ssä lukkoperä?
Ekan viestin tänne raapustin.
Kovasti selaillut foorumia katsellen juttuja 120:n mahdollista vioista.
Suurimpana mieleen jäänyt suutinongelma ja niiden vikaantumisen aihettamat konerikot.
Nettiautoa kovasti seuraillut ja pähkäillyt LC ja Pajeron välillä. Tämä LC 120 kiinnostaa enemmän.
Mitä kannattaa tarkastella, kun 120 menee renkaille potkimaan?
Onko 120:ssä lukkoperä?
Re: LC 120:stä ostamassa
Tervetuloa klubiin.legro kirjoitti: Mitä kannattaa tarkastella, kun 120 menee renkaille potkimaan?
Onko 120:ssä lukkoperä?
Ei siinä päällepäin mitään tavallista poikkeavampaa tsekkausta tarvita, mutta muutamaan kohtaan voisi huomiota suoda:
-moottorista jo tyyppiongelmat tiedätkin
-tuntuuko jarrut hyviltä ja herkiltä? Etujarrusatuloiden männät jumii herkästi.
-ruostetta ensiksi selvimmin syylärin alla kulkevassa ohuehkossa poikkipalkissa
-vararenkaallisen mallin takaovi voi roikkua saranoistaan ja olla jopa pintapelti kittisaumoistaan nitkunut jos huonoja teitä paljon rytyytetty
-takaperän sähkölukon toiminta (jos on), valo vilkkuu kun laittaa lukon lyhyellä alueella päälle, lukon pitäisi lukittua viimeistään muutaman metrin suoraan ajon tai peruuttamisen jälkeen. Valo jää tällöin palamaan jatkuvasti. Myös lukon kuoret voi olla syöpyneet puhki, tosin yleensä takakautta jota lähes mahdoton nähdä ennen kuin tuho on jo tapahtunut.
Käsittääkseni takaperän 100% sähkölukko kuuluu perusmallin (ei levikkeitä) varustukseen tai ainakin lisävarusteisiin, levikemalleissa lisävarusteena jos autossa VSC.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: LC 120:stä ostamassa
Kiitoksia vinkeistä!
Olen katsellut melkein pelkästään alle 215tkm ajettuja.
120 mallia on ilmeisesti kolmella eri koneteholla 2002-2006 välillä?
Nettiauton ilmoituksia vaan selaillu, niin kovasti vaihtelee tehotiedot.
Missä vuosimalleissa on tullut jotain päivitystä?
Vielä hassu kysymys, minkälainen nappi perän lukkolle on ja missä se on?
Katsellut autoilmoitusten sisäkuvia, niin ainakin yhdessä törmännyt nappiin, jossa on 4-vetoon viittaava kuva.
Olen katsellut melkein pelkästään alle 215tkm ajettuja.
120 mallia on ilmeisesti kolmella eri koneteholla 2002-2006 välillä?
Nettiauton ilmoituksia vaan selaillu, niin kovasti vaihtelee tehotiedot.
Missä vuosimalleissa on tullut jotain päivitystä?
Vielä hassu kysymys, minkälainen nappi perän lukkolle on ja missä se on?

Katsellut autoilmoitusten sisäkuvia, niin ainakin yhdessä törmännyt nappiin, jossa on 4-vetoon viittaava kuva.
Re: LC 120:stä ostamassa
120 kW ja nelilovinen automaatti 2005:een asti. Sit 122 kW ja 5-v. automaatti, Euro4-päästöisissä 2007-> 127 kW.legro kirjoitti: 120 mallia on ilmeisesti kolmella eri koneteholla 2002-2006 välillä?
Nettiauton ilmoituksia vaan selaillu, niin kovasti vaihtelee tehotiedot.
Missä vuosimalleissa on tullut jotain päivitystä?
Vielä hassu kysymys, minkälainen nappi perän lukkolle on ja missä se on?![]()
Katsellut autoilmoitusten sisäkuvia, niin ainakin yhdessä törmännyt nappiin, jossa on 4-vetoon viittaava kuva.
Takaperän lukon nappulassa lukee mulla FJ:ssä RR DIFF LOCK, en muista oliko sama teksti 120:ssä.
Se näkemäsi nelivetoon viittaava kuva lienee keskitasauspyörästön lukkonamiska.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: LC 120:stä ostamassa
Miten arvokkaita huollot ovat?
Jakohihnan vaihto?
Jos merkkihuoltoon vie..
Jakohihnan vaihto?
Jos merkkihuoltoon vie..
Re: LC 120:stä ostamassa
Kovasti yksi LC120 300tkm ajanut kertoili, että puolimoottoreita on mennyt aika paljon näihin.
Että melkoisena riskinä piti, jos meinaa n. 200tkm ajetun 2008 vuotista vanhemman ostaa.
Selkeä oire vikaantumiseen on kulutukset yllättävä kasvu ja öljyn kulutus.
Onko foorumilaisilla muita kokemuksia kuin Kennin?
Että melkoisena riskinä piti, jos meinaa n. 200tkm ajetun 2008 vuotista vanhemman ostaa.
Selkeä oire vikaantumiseen on kulutukset yllättävä kasvu ja öljyn kulutus.
Onko foorumilaisilla muita kokemuksia kuin Kennin?
Re: LC 120:stä ostamassa
Jos ostaa sellaisen missä ei ole valmiiksi kone rikki ja tsekkaa suuttimiin liittyvät hommat kuntoon, niin eipä tuo 200 tai edes 300tkm pitäisi mielestäni olla tällaiselle autolle vielä mikään ongelma.legro kirjoitti:Kovasti yksi LC120 300tkm ajanut kertoili, että puolimoottoreita on mennyt aika paljon näihin.
Että melkoisena riskinä piti, jos meinaa n. 200tkm ajetun 2008 vuotista vanhemman ostaa.
Selkeä oire vikaantumiseen on kulutukset yllättävä kasvu ja öljyn kulutus.
Onko foorumilaisilla muita kokemuksia kuin Kennin?
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Re: LC 120:stä ostamassa
Meillä näitä LC 120 jo toinen ajossa. Ensimmäinen 120kW versio kulki ad 270 tkm ilman mitään moottori/suutinongelmia ja tämä toinen 127kW versio nyt kulkenut 247tkm moottorin suhteen samoin täysin ongelmitta. Tuohon suuttimien prikat vaihtoivat Toyotan kampanjatakuuna noin 110 tkm ajettuna. Ja ajellaan tällä vielä pitkään 

Re: LC 120:stä ostamassa
Se olisikin helppo homma, kun tietäsi mikä niistä on ehjä.peLoGo? kirjoitti:Jos ostaa sellaisen missä ei ole valmiiksi kone rikki ja tsekkaa suuttimiin liittyvät hommat kuntoon, niin eipä tuo 200 tai edes 300tkm pitäisi mielestäni olla tällaiselle autolle vielä mikään ongelma.legro kirjoitti:Kovasti yksi LC120 300tkm ajanut kertoili, että puolimoottoreita on mennyt aika paljon näihin.
Että melkoisena riskinä piti, jos meinaa n. 200tkm ajetun 2008 vuotista vanhemman ostaa.
Selkeä oire vikaantumiseen on kulutukset yllättävä kasvu ja öljyn kulutus.
Onko foorumilaisilla muita kokemuksia kuin Kennin?
Ei juuri äänestä huomaa kuin vasta ihan loppuaikana.
Re: LC 120:stä ostamassa
Moottoria suuttimet ovat tuskin päässeet hajottamaan mikäli auto käy hyvin, ei täristä erityisen paljoa jne.legro kirjoitti:Se olisikin helppo homma, kun tietäsi mikä niistä on ehjä.peLoGo? kirjoitti:Jos ostaa sellaisen missä ei ole valmiiksi kone rikki ja tsekkaa suuttimiin liittyvät hommat kuntoon, niin eipä tuo 200 tai edes 300tkm pitäisi mielestäni olla tällaiselle autolle vielä mikään ongelma.legro kirjoitti:Kovasti yksi LC120 300tkm ajanut kertoili, että puolimoottoreita on mennyt aika paljon näihin.
Että melkoisena riskinä piti, jos meinaa n. 200tkm ajetun 2008 vuotista vanhemman ostaa.
Selkeä oire vikaantumiseen on kulutukset yllättävä kasvu ja öljyn kulutus.
Onko foorumilaisilla muita kokemuksia kuin Kennin?
Ei juuri äänestä huomaa kuin vasta ihan loppuaikana.
Myös suutinten kuntoa voi selvitellä etukäteen ainakin merkkiliikkeessä. Pystyvät tarkistamaan suuttimien korjausarvot testerillä.
J120 -05 A/T
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Ex - HJ60 -83
Ex - HJ60 -81
Re: LC 120:stä ostamassa
Tai vaikka kotona kun tilaa Kiinasta kaapelin ja softan kolmellakympillä: http://www.uobd2.net/wholesale/mini-vci ... -2442.htmlpeLoGo? kirjoitti: Myös suutinten kuntoa voi selvitellä etukäteen ainakin merkkiliikkeessä. Pystyvät tarkistamaan suuttimien korjausarvot testerillä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)