Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
Mahtaakohan tuo Rough Country 3" korotussarja sopia pätkämalliin yhtähyvin kun pitkäänkin? joku tietäjä väitti että tulee ihan hirvee ajaa, mutta ihan sama jos pääsee mettässä paremmin. ja taitaa olla aika helppo asennus. sattuu tossa yks sarja lojumaan tallissa niin löis vaikka kiinni sit kun auto eka palaa kotiin remontistaan.
kiinni vaan...MattiC kirjoitti:Mahtaakohan tuo Rough Country 3" korotussarja sopia pätkämalliin yhtähyvin kun pitkäänkin? joku tietäjä väitti että tulee ihan hirvee ajaa, mutta ihan sama jos pääsee mettässä paremmin. ja taitaa olla aika helppo asennus. sattuu tossa yks sarja lojumaan tallissa niin löis vaikka kiinni sit kun auto eka palaa kotiin remontistaan.
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Selittäkääs nyt joku tyhmälle tuo käyttövoimaveron määäräytyminen näissä vehkeissä
Mulla on nyt täysin vakio 2004 vuoden J120 katsastettu N1G / Pakettiautoksi ja maksan siitä käyttövoimaveroa aivan perkeleesti eli samanverran / kg kuin henkilöautostakin.
Saako tuohon verohelpotusta katsastamalla auton huoltoautoksi ja saako silloin olla takapenkkejä?

Mulla on nyt täysin vakio 2004 vuoden J120 katsastettu N1G / Pakettiautoksi ja maksan siitä käyttövoimaveroa aivan perkeleesti eli samanverran / kg kuin henkilöautostakin.
Saako tuohon verohelpotusta katsastamalla auton huoltoautoksi ja saako silloin olla takapenkkejä?
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... ra#RakenneMicci kirjoitti:Selittäkääs nyt joku tyhmälle tuo käyttövoimaveron määäräytyminen näissä vehkeissä![]()
Mulla on nyt täysin vakio 2004 vuoden J120 katsastettu N1G / Pakettiautoksi ja maksan siitä käyttövoimaveroa aivan perkeleesti eli samanverran / kg kuin henkilöautostakin.
Saako tuohon verohelpotusta katsastamalla auton huoltoautoksi ja saako silloin olla takapenkkejä?
Sulla on selvästikin paku ajoneuvoryhmältään kaksikäyttöauto eli takapenkillinen paku, sillä on samat vuotuiset verot mitä henkilöautolla, paitsi ennen 2006 käyttöönotetulla ajoneuvovero määräytyy kilojen mukaan eikä CO2-päästöjen mukaan kuten vastaavalla henkilöautoksi rekisteröidyllä. Käytännön eroa ei ole kuin muutama euro jos automaattivaihteinen kyseessä, manuaali olis 60 €/vuosi halvempi henkilöautona. Vakuutushinnoissa voi olla eroa taas pakettiauton hyväksi.
Säästät dieselverossa n. 486 €/vuosi muuttamalla sen 2-paikkaiseksi, mutta ei missään nimessä huoltoautoksi!

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
- Paikkakunta: Kaavi
Minä kävin konttorilla, jotta muutoskatsastaisin meidän cruiserin 2h pakuksi. Enpäs laittanutkaan. Trafilta on tullut kesällä ohjeistus, että jos ajoneuvo täyttää ajoneuvoverolain pykälän 8 (tms) pakettiauton määritykset, et saa niitä penkkejä takaisin ellet maksa henkilöauton ja pakun ajoneuvoveron erotusta! Eli tuhansia euroja!! Ja vaikka autosta on tuotaessa maksettu täysi vero. Ihan pikkusen tuntui uskomattomalta ja hivenen mielivaltaiselta 
Konttorin setä sanoi, että jonkun pitäisi nostaa tästä äläkkä..

Konttorin setä sanoi, että jonkun pitäisi nostaa tästä äläkkä..
koskee 1.4.2009 jälkeen tullattuja.rahikainen kirjoitti: Trafilta on tullut kesällä ohjeistus, että jos ajoneuvo täyttää ajoneuvoverolain pykälän 8 (tms) pakettiauton määritykset, et saa niitä penkkejä takaisin ellet maksa henkilöauton ja pakun ajoneuvoveron erotusta! Eli tuhansia euroja!!
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma Syys 23, 2013 9:34 am
- Paikkakunta: Kaavi
OK, kiitos selvennyksestä.-MaTTi- kirjoitti:http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... ra#RakenneMicci kirjoitti:Selittäkääs nyt joku tyhmälle tuo käyttövoimaveron määäräytyminen näissä vehkeissä![]()
Mulla on nyt täysin vakio 2004 vuoden J120 katsastettu N1G / Pakettiautoksi ja maksan siitä käyttövoimaveroa aivan perkeleesti eli samanverran / kg kuin henkilöautostakin.
Saako tuohon verohelpotusta katsastamalla auton huoltoautoksi ja saako silloin olla takapenkkejä?
Sulla on selvästikin paku ajoneuvoryhmältään kaksikäyttöauto eli takapenkillinen paku, sillä on samat vuotuiset verot mitä henkilöautolla, paitsi ennen 2006 käyttöönotetulla ajoneuvovero määräytyy kilojen mukaan eikä CO2-päästöjen mukaan kuten vastaavalla henkilöautoksi rekisteröidyllä. Käytännön eroa ei ole kuin muutama euro jos automaattivaihteinen kyseessä, manuaali olis 60 €/vuosi halvempi henkilöautona. Vakuutushinnoissa voi olla eroa taas pakettiauton hyväksi.
Säästät dieselverossa n. 486 €/vuosi muuttamalla sen 2-paikkaiseksi, mutta ei missään nimessä huoltoautoksi!Muuten menetät mahdollisuuden muutoskatsastaa takaisin 5-paikkaiseksi.
Takapenkit kun tarvitaan niin ei auta muutakuin maksaa veroja käyttövoimaveron muodossa ja joka kerta tankatessa

Oli nämä 5h pakuja pikkuverolla armon vuonna 2004, kunnes valtiovalta havahtui ja määräsi kaikkiin täydet verot 1.1.2005 alkaen.Micci kirjoitti:Joskus vaan näkee nettiautossa myytävän näitä vehkeitä ja mainostettavan että 5h pakettiauto pienellä verolla?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Mistäs kannattaa kysellä etupään laakereita? Marmorilla maksaa yli 300e pelkkä laakeri ja ~650e koko napa. Onko siinä mitään ideaa vaihtaa koko napaa, kun sanoivat ette ne vaihtaa yleensä koko navan? Lieneekö vaan rahastusta moinen? Ei kai se ite napa siinä juurikaan miksikään mee?
Onko näistä kellään kokemusta? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/212011
Onko näistä kellään kokemusta? http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/212011
En tiedä KDJ120:stä yhtään mitään mutta vastaan työn puolesta.
Näyttää kaikki tarvikelaakerit tulevan navan kanssa joten varmaan siinä 'yleensä ollaan vaihdettu napoineen' on joku perä. Tollasiin mihin myydään koko napa ei yleensä edes irtolaakereita saa.
Jos oisin ite tossa tilanteessa niin pyytäisin varaosamyyrää tilaamaan laakerin HL:ltä (=varaosatukkuri), hinta näyttäs olevan varaosakauppiaan ahneudesta riippuen jotain 140€ nurkilla jos niillä vaan on tota. Ja jos tuotenumero on toi 900-2132 mihin itse päädyin niin ainakin tuotekuva on SKF:n, mutta oli se nyt mitä oli niin ton tukkurin laakereissa on harvoin ollut valittamista.
Jos se 'Motonet laakeri' on GSP merkkinen niin pyrkisin ainakin ite välttämään sitä.
Näyttää kaikki tarvikelaakerit tulevan navan kanssa joten varmaan siinä 'yleensä ollaan vaihdettu napoineen' on joku perä. Tollasiin mihin myydään koko napa ei yleensä edes irtolaakereita saa.
Jos oisin ite tossa tilanteessa niin pyytäisin varaosamyyrää tilaamaan laakerin HL:ltä (=varaosatukkuri), hinta näyttäs olevan varaosakauppiaan ahneudesta riippuen jotain 140€ nurkilla jos niillä vaan on tota. Ja jos tuotenumero on toi 900-2132 mihin itse päädyin niin ainakin tuotekuva on SKF:n, mutta oli se nyt mitä oli niin ton tukkurin laakereissa on harvoin ollut valittamista.
Jos se 'Motonet laakeri' on GSP merkkinen niin pyrkisin ainakin ite välttämään sitä.
Niva, Läjä ja muut saavutukset @ wonk.sytes.net/76s/