No ei nuo mun mielestä oo oikein saman sarjan autoja. Toyota painaa 500 kg enemmän ja on isompi joka suuntaan.MS kirjoitti: Cruiseri (lähinnä hodari) kiinnostais kovasti, mutta olen myös yrittänyt miettiä, onko sille todellista kilpailijaa. Aika vaikea löytää.![]()
Arvelisin, että täältä slck:n palstalta varmaan saa puolueetonta tietoa siitä, miksi Grand Cherokee ei ole kelvollinen vaihtoehto käyttikseksi. Vai onko? Vertailussa olisi NOIN 1996-mallinen hodari ja NOIN 2003-mallinen Jeeppi, jotka osuvat suunnilleen samaan hintaluokkaan.
- Metsään pääsee molemmilla, ehkä jopa poiskin? Jeeppiin ei suoraan mahdu kovin isot pyörät.
- Jeepissä taitaa olla itsekantava kori, mitä haittapuolia? (Jos ei suunnittele korinkorotusta.) Ja erillisjousitus, niinku henkilöautoissa.No, hiljaisuus ja muu mukavuus taitaa olla GC:ssä olla kohdillaan.
- Amerikanautoilijat pitävät kai jenkkipelejä vahvoina, Toyotan luotettavuus on sinänsä jo käsite. Löytyykö oleellisia eroja? (Olettaisin että vanhan GC:n sähköhimmeleistä osa toimii ja osa ei...)
- Auto saisi sietää huonolaatuista polttoainetta, siksi bensakone voisi olla turvallisempi valinta kuin diesel? Bensakoneista Jeepin 4,0 suora kutonen tai 4,7 V8 kuluttavat selvästi vähemmän kuin hodarin 4,5 suora kutonen.![]()
Jeepissä on myös jäykkä etuakseli, mukavuudesta en tiedä onko muka parempi. Ahdas se on ainakin sisältä, etenkin takaa (GC).
Luotettavuus on aivan toiselta planeetalta, Jeepistä hajoo suunnilleen kaikki (enkä tarkoita nyt sähkövikoja), Toyotalla saa tikuttaa puolen miljoonaa isompia lukemia. Toki tietyt paikat pitää siitäkin korjata ajallaan.
Eiköhän se diesel ole huolettomampi ja vähemmän nuuka aineelle, etenkin Toyotan mekaaninen ruiskutus. Ja juoppo se on tuo Jeepin 4.7:kin, virallinen EU-kulutus on päälle 17 l/100 km ja päästöt sitä myöten 400 g/km.