"Pojat kyselee!!!"
Valvoja: Käyttäjä
"Pojat kyselee!!!"
Kumpi kampi parempi?
Mitas ootte mielipuolta vinsseistä?
Vaijeri vai köysi??Köyttähän jatkaa mettässäkin kun tekniikan opettelee.
Tämäkin asia on vissiin tekijämiesten tiedossa, mistä
löytyy meitä neuvova esim kirjallinen osio
ajotekniikoista ettei heti tarvis repiä kalustoo paskaksi....
Kiitos ja ......
Mitas ootte mielipuolta vinsseistä?
Vaijeri vai köysi??Köyttähän jatkaa mettässäkin kun tekniikan opettelee.
Tämäkin asia on vissiin tekijämiesten tiedossa, mistä
löytyy meitä neuvova esim kirjallinen osio
ajotekniikoista ettei heti tarvis repiä kalustoo paskaksi....
Kiitos ja ......
Viimeksi muokannut JOr, To Marras 15, 2012 10:59 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Opettele alkuun painamaan kytkintä ennen kuin oot jumissa ja sen jälkeen kun liike on jo pysähtyny niin kaasun painaminen on useimmiten turhaa...
... Ja kun joudut vinssaamaan niin jos auto ei heti kohta ala liikkua niin lopeta koska kohta on joko sokka poikki, naru/vaijeri poikki, tai puu nurin, tai sähkö vinssillä akku tyhjä ja kone seis=talkoot, vaan noista en juuri hittojakaan tiiä.
Ja auta aina kun voit pyörillä sitä vinssausta vaikka ohjekirja sen taitaa kieltääkkin.
Jos akselin tms. eessä on vinssaus suunnassa kanto,kivi tms. niin sitä vastaan ei kannata tapella vaan joko pöllipekolla kanto matalammaksi tai sitten se kannattaa ylittää joko tunkkaamalla, A-pukilla vaijerin alle, mikä syntyy vaikka jostain karahkoista ja kuormaliinasta tms.
Sama juttu jos keula on jossain ojan kallaassa konepeltiä myöten.
Sitten kun homma alkaa mielestään sujua niin sitten voi lisätä vauhtia ja voimaa peliin sen mukaan kun lompakko antaa periksi.
Tässä jotain ja ajamalla oppii...
... Ja kun joudut vinssaamaan niin jos auto ei heti kohta ala liikkua niin lopeta koska kohta on joko sokka poikki, naru/vaijeri poikki, tai puu nurin, tai sähkö vinssillä akku tyhjä ja kone seis=talkoot, vaan noista en juuri hittojakaan tiiä.
Ja auta aina kun voit pyörillä sitä vinssausta vaikka ohjekirja sen taitaa kieltääkkin.
Jos akselin tms. eessä on vinssaus suunnassa kanto,kivi tms. niin sitä vastaan ei kannata tapella vaan joko pöllipekolla kanto matalammaksi tai sitten se kannattaa ylittää joko tunkkaamalla, A-pukilla vaijerin alle, mikä syntyy vaikka jostain karahkoista ja kuormaliinasta tms.
Sama juttu jos keula on jossain ojan kallaassa konepeltiä myöten.
Sitten kun homma alkaa mielestään sujua niin sitten voi lisätä vauhtia ja voimaa peliin sen mukaan kun lompakko antaa periksi.
Tässä jotain ja ajamalla oppii...
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...