Kokemuksia *J-12* korisista Land Cruisereista?
Valvoja: Käyttäjä
Eikö tuo liitin kävis tuohon orkkismankalta tulevaan liittimeen?
Tuntuis paljon loogisemmalta, tosin harvoin liittimet käy ristiin...

Ja noihin näemmä kesken loppuviin SubWoofer-johtoihinhan vois sitten tinata RCA-päät.


Ja noihin näemmä kesken loppuviin SubWoofer-johtoihinhan vois sitten tinata RCA-päät.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Ei käy liitin kun vain tuohon mihin se on nyt tuossa kuvassa laitettu.
eihän tässä nyt olla kahta soitin yhdistämässä toisiinsa.
vaan uusi soitin auton omin kaiuttimiin.
tuo alkup. erillisvahvistin järjestelmä nyt vaan sotkee monen ajatukset
tuohan nyt on yksin kertaisesti ajateltuna niin että alkup.radion johdot ja vahvari jää paikkalleen autoon ainoastaan soitin vaihtuu ja tuolla adapterijohdolla tuodaan kaiutin johdot uudelle soittimelle.
rca-liittimien tinauksesta en osaa sanoa.
eihän tässä nyt olla kahta soitin yhdistämässä toisiinsa.
vaan uusi soitin auton omin kaiuttimiin.
tuo alkup. erillisvahvistin järjestelmä nyt vaan sotkee monen ajatukset
tuohan nyt on yksin kertaisesti ajateltuna niin että alkup.radion johdot ja vahvari jää paikkalleen autoon ainoastaan soitin vaihtuu ja tuolla adapterijohdolla tuodaan kaiutin johdot uudelle soittimelle.
rca-liittimien tinauksesta en osaa sanoa.
No nyt pikkuhiljaa selviää, eli tollasessa on 2 kpl jotain pikkusubeja jossain takaposkissa, eli noi kesken loppuvat johtojen päät pitäis ruuvata vahvistimen kauitinlähtöihin ja RCA-piuhat sieltä uudelta mankalta tälle lisätylle vahvistimelle.
Eli tämä ostamasi piuhasetti on mallia "bypass cable" eli todellakin jättää ton orkkisvahvarin välistä.
Lexus GX470:ssä näyttää olevan sama vahvistin kuin LC120:ssä: http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=861 ... U=on&mE=on
Joten Lexukseen tarkoitetut piuhasetit pitäisi käymän myös LC120:een, eli ratkaisu alkuperäisen vahvarin/subbareiden säilyttämiseen voisi olla tämmönen rasia, eikä muita adapterijohtoja tarvita:
http://www.installer.com/item/display_i ... it=TYTO-01
http://www.installer.com/pdf/tyto-01.pdf
Löytyy myös ebaystä: http://www.ebay.co.uk/itm/METRA-TYTO-01 ... 27b9b9ed66
Tai sit ostaa jonku normaalin 2-tievahvarin subeille erikseen, jos tykkää käyttää tollasta ohitusjohtosarjaa mikä Pasi1:llä. Paremmin kai se orkkis-vahvistin jaksaa humppuuttaa kaiuttimia kuin pelkästään mankalta ajettuna.
Eli tämä ostamasi piuhasetti on mallia "bypass cable" eli todellakin jättää ton orkkisvahvarin välistä.
Lexus GX470:ssä näyttää olevan sama vahvistin kuin LC120:ssä: http://www.toyodiy.com/parts/xref?s=861 ... U=on&mE=on
Joten Lexukseen tarkoitetut piuhasetit pitäisi käymän myös LC120:een, eli ratkaisu alkuperäisen vahvarin/subbareiden säilyttämiseen voisi olla tämmönen rasia, eikä muita adapterijohtoja tarvita:
http://www.installer.com/item/display_i ... it=TYTO-01
http://www.installer.com/pdf/tyto-01.pdf
Löytyy myös ebaystä: http://www.ebay.co.uk/itm/METRA-TYTO-01 ... 27b9b9ed66
Tai sit ostaa jonku normaalin 2-tievahvarin subeille erikseen, jos tykkää käyttää tollasta ohitusjohtosarjaa mikä Pasi1:llä. Paremmin kai se orkkis-vahvistin jaksaa humppuuttaa kaiuttimia kuin pelkästään mankalta ajettuna.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Nyt on soitin vaihdettu pelaa hyvin.Ei eroa huomaa vaikka ei oma vahvistin olekkaan käytössä,kait noissa nykyisissä autosoittimissa on ne tehot jo samalla tasolla kun jossain alkup. vahvistimessa.Tuommoinen pioneer avh-x5500bt soitin tuli laitettu keskustelee hyvin tuon iphonen kanssa.
asennus kaulus oli 2007> ei pitänyt käydä mutta hyvinpä tuo tuohon istuu ja soitinkin meni kiinni samoihin ruuvin reikiin kun alkuperäinen.Kerrankin joku onnistui heittämällä paikalleen tyylillä.Mitään virityksiä ei tarvinut tehdä.
Jossain vaiheessa tuohon vielä peruutuskamera,erillinen vahvistin ja subbari tai sitten aktiivisubbari niin alkaa olemaan hyvä paketti.
Iphonen kauttahan tuohon saa näkymään navigaattorin,youtuben,netin,kuvat,videot,ja kaikkea muuta en edes tiedä mitä kaikkia sovelluksia on yhteen sopivat tuon pioneerin kanssa.
asennus kaulus oli 2007> ei pitänyt käydä mutta hyvinpä tuo tuohon istuu ja soitinkin meni kiinni samoihin ruuvin reikiin kun alkuperäinen.Kerrankin joku onnistui heittämällä paikalleen tyylillä.Mitään virityksiä ei tarvinut tehdä.
Jossain vaiheessa tuohon vielä peruutuskamera,erillinen vahvistin ja subbari tai sitten aktiivisubbari niin alkaa olemaan hyvä paketti.
Iphonen kauttahan tuohon saa näkymään navigaattorin,youtuben,netin,kuvat,videot,ja kaikkea muuta en edes tiedä mitä kaikkia sovelluksia on yhteen sopivat tuon pioneerin kanssa.
PETEBJ75 kirjoitti:No kohtahan tassa voi itsekkin ruveta soitinta paivittamaan, kun Matti jaksaa painia nuo piuhoitusarvoitukset selviksi

Kukas ottaa asiakseen ja duunaa tämän soitin homman tonne -> http://www.slck.net/viewforum.php?f=28
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Manuaalilaatikon kestävyys ym
Iltaa,
Lievää kuumeilua ilmenee 120-korisen Land Cruiserin suuntaan.. Muutamia kysymyksiä sopivaa yksilöä etsiessä: Mistäkähän johtuu, että lähes kaikki täällä myynnissä olevat ovat automattilaatikolla? Ja onko kokemusta manuaalin kestävyydestä, jos sellaisen sattuisi löytämään?
Miten korkeussäädettävä alusta, sellaisiakin jossain ilmoituksissa mainitaan. Onko millainen varuste ja onko vikaherkkä tai kallis korjata?
Onkohan rungon ym ruostuminen ongelma? Joissakin 2003-2005 yksilöissä mitä olen tutkinut se on jo ainakin hyvin pintaruosteessa..
Yleisesti ottaen kait ovat suht luotettavia? Todelliset kulutukset asettunee matka-ajossa 8-9 l tuntumaan normirenkailla?
Kiitos vastauksista!
Lievää kuumeilua ilmenee 120-korisen Land Cruiserin suuntaan.. Muutamia kysymyksiä sopivaa yksilöä etsiessä: Mistäkähän johtuu, että lähes kaikki täällä myynnissä olevat ovat automattilaatikolla? Ja onko kokemusta manuaalin kestävyydestä, jos sellaisen sattuisi löytämään?
Miten korkeussäädettävä alusta, sellaisiakin jossain ilmoituksissa mainitaan. Onko millainen varuste ja onko vikaherkkä tai kallis korjata?
Onkohan rungon ym ruostuminen ongelma? Joissakin 2003-2005 yksilöissä mitä olen tutkinut se on jo ainakin hyvin pintaruosteessa..
Yleisesti ottaen kait ovat suht luotettavia? Todelliset kulutukset asettunee matka-ajossa 8-9 l tuntumaan normirenkailla?
Kiitos vastauksista!
-120 saa manuaalilaatikollakin standardi mallista se löytyy.Mukava ajella automaatilla.Manuaali kestää yhtä hyvin tai pidempään
-Olihan niisä jotain ongelmia aluksi sensori vika Toyota teki ainakin täälä korjaukset takuuseen helpo laittaa peräkärry kiinni ilmajousilla ei tarvi nostella ajaa koukun aisan alle ja painaa napista perän ylös
-Rauta ruostuu jos ei ole ruosteenestoa
pitää öljytä jos ei ole tehty ruosteenestoa
-Jarrut on ollut ongelma
-Suutimen tiivisteet
-takoven/luukun saranat niisä missä vararengas takaovessa
-Joisain malleissa mootorin kumityynyt neste täyteiset
-Ruostetta nokkapellissä maskin yläreunoissa
Kaikki nämä viat on kyllä Toyota korjannut ilman mutinoita täälä Norjassa.Kulutus on siinä 8-10 l/100 sekalaisessa ajossa ei muuta kun Land Cruiserin ostoon
-Olihan niisä jotain ongelmia aluksi sensori vika Toyota teki ainakin täälä korjaukset takuuseen helpo laittaa peräkärry kiinni ilmajousilla ei tarvi nostella ajaa koukun aisan alle ja painaa napista perän ylös

-Rauta ruostuu jos ei ole ruosteenestoa

-Jarrut on ollut ongelma
-Suutimen tiivisteet
-takoven/luukun saranat niisä missä vararengas takaovessa
-Joisain malleissa mootorin kumityynyt neste täyteiset
-Ruostetta nokkapellissä maskin yläreunoissa
Kaikki nämä viat on kyllä Toyota korjannut ilman mutinoita täälä Norjassa.Kulutus on siinä 8-10 l/100 sekalaisessa ajossa ei muuta kun Land Cruiserin ostoon

Kyllä ne ihan herkistelemällä ilman varaosia korjaantuu, kunnollista jarrusylintereille tarkoitettua rasvaa reilusti sylinterin reunoille ja suojakumin alle niin pelaa taas jonku vuoden. Ja jos on pahasti ryytynyt niin Suomestakin saa uutta tarvikesatulaa Lipposelta jokseenkin ymmärrtettävään hintaan n. 180 €, eli offroadtarvike.fi.kenni_ kirjoitti: Jarruissa ollu sellasta vikaa että etupään sylinterit jumittaa, korjautunee herkistelyllä, vaihtamalla kumit ja laittamalla hyvät rasvat.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
ei ole suuttimen tiivisteitä vaihdettu kaikkiin autoihin.kenni_ kirjoitti:Jarruissa ollu sellasta vikaa että etupään sylinterit jumittaa, korjautunee herkistelyllä, vaihtamalla kumit ja laittamalla hyvät rasvat.pertsa kirjoitti: -Jarrut on ollut ongelma
-Suutimen tiivisteet
Suuttimien tiivisteet pitäis olla vaihdettu tehtaan piikkiin kaikkiin suomessa oleviin autoihin..
Jep, ei kannata olettaa olevan vaihdettu! Marmorilla kun käy huollossa niin samalla kysäsee tiivisteistä. Mullakin vaihdettiin 300tkm isossa huollossa "takuuseen" tiivisteet toistamiseen vaikka suutin kampanja oli tehty 180tkm kohdalla...alticity kirjoitti:ei ole suuttimen tiivisteitä vaihdettu kaikkiin autoihin.kenni_ kirjoitti:Jarruissa ollu sellasta vikaa että etupään sylinterit jumittaa, korjautunee herkistelyllä, vaihtamalla kumit ja laittamalla hyvät rasvat.pertsa kirjoitti: -Jarrut on ollut ongelma
-Suutimen tiivisteet
Suuttimien tiivisteet pitäis olla vaihdettu tehtaan piikkiin kaikkiin suomessa oleviin autoihin..
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579