Älyttämän hieno ja alkuperäiskuntoinen BJ40 Norjassa
Valvoja: Käyttäjä
Älyttämän hieno ja alkuperäiskuntoinen BJ40 Norjassa
Se on alkujaan suomesta, eli kuinkas tällainen on päästetty pois täältä Vaikkakin nykyinen omistaja on hyvä tyyppi, niin kyllä tällaisia helmiä olisi mukava nähdä suomessa, kun tuppaavat cruiserit yleensä olemaan niin helv.. ruosteisia.
Kun kuvia katso niin ei tehdas"pakkauksesta" otettukaan ole siistimpi.
Sillä taitaa olla alle 40tkm ajettu tähän päivään saakka eli ei edes sisäänajettu.
Onko kellään tietoa tämän yksilön historiasta ym.
Tuollaista ei taitais raaskia muokata korotuksilla, isoilla renkailla ym.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=18 ... c&start=20
Kun kuvia katso niin ei tehdas"pakkauksesta" otettukaan ole siistimpi.
Sillä taitaa olla alle 40tkm ajettu tähän päivään saakka eli ei edes sisäänajettu.
Onko kellään tietoa tämän yksilön historiasta ym.
Tuollaista ei taitais raaskia muokata korotuksilla, isoilla renkailla ym.
http://nlck.no/forum/viewtopic.php?t=18 ... c&start=20
-
- Viestit: 48
- Liittynyt: To Marras 25, 2004 4:28 pm
- Paikkakunta: Kaksi iitä peräkkäin
- Viesti:
Eipä näitä ole tainnut Suomessa montaa olla eli on varmaan Juhani Niittylahden entinen.
lainaus yahoosta Juhanin #63 kirjoituksista:
"
Tervehdys listalaiset, olen jonkun aikaa seurannut listan tapahtumia
ja nyt olen kirjoittautunut listalle.
Asiaan, olen menossa lähiaikoina katsomaan vm. -79 BJ40:stä
jolla on
ajettu vain parikymmentätuhatta kilometriä (aivan, 20tkm), on
kuin
pakasta otettu, sen verran tiedän. Ja että on toimiva peli,
viimeksi
ajettu viikko sitten.
Vaikea kysymys johon on varmaan monta vastausta eli paljonko
pelistä on järkevää maksaa? Myyjällä ei ole tarvetta
päästä
siitä eroon mutta voisi myydä tarpeettomana.
Mahdollisista kommenteista kiittäen,
JuhaniN.
Niin, unohtui tarkentaa, onpi henkilömalli, ollut 16 vuotta pukeilla
kuivassa hallissa välillä. Pyyntihinta taitaa alkaa 4:llä.
Lisään kommentteja kun olen käynyt ajamassa.
t.Juhani
No niin, ajettu ja tutkittu on. Lyhyesti, ei rämise eikä kolise
huonollakaan huvilatiellä. Ei ole ruostetta Ruostesuojattukin
uutena), moottori ja laitteet kiiltelee kuin uudet, maali kiiltää,
sisältä jopa tuoksuu uudelta autolta. Hieno peli. Eli kuvitelkaa UUSI
auto niin se on sellainen. Ei sillä ilkeä maastoon mennä eikä ole
tarviskaan, sitä varten on Hilux V6 (saako mainita Cruiser-listalla?).
Juhani
No nyt minulla on helmi, BJ40 vm.-79, ajettu 21tkm! Henkilöauto,
syksyllä arvioin ajanko talvella, ehkä en kun on Hiluxikin ja ihan
tavallinenkin henkilöauto vielä lisäksi...."
lainaus yahoosta Juhanin #63 kirjoituksista:
"
Tervehdys listalaiset, olen jonkun aikaa seurannut listan tapahtumia
ja nyt olen kirjoittautunut listalle.
Asiaan, olen menossa lähiaikoina katsomaan vm. -79 BJ40:stä
jolla on
ajettu vain parikymmentätuhatta kilometriä (aivan, 20tkm), on
kuin
pakasta otettu, sen verran tiedän. Ja että on toimiva peli,
viimeksi
ajettu viikko sitten.
Vaikea kysymys johon on varmaan monta vastausta eli paljonko
pelistä on järkevää maksaa? Myyjällä ei ole tarvetta
päästä
siitä eroon mutta voisi myydä tarpeettomana.
Mahdollisista kommenteista kiittäen,
JuhaniN.
Niin, unohtui tarkentaa, onpi henkilömalli, ollut 16 vuotta pukeilla
kuivassa hallissa välillä. Pyyntihinta taitaa alkaa 4:llä.
Lisään kommentteja kun olen käynyt ajamassa.
t.Juhani
No niin, ajettu ja tutkittu on. Lyhyesti, ei rämise eikä kolise
huonollakaan huvilatiellä. Ei ole ruostetta Ruostesuojattukin
uutena), moottori ja laitteet kiiltelee kuin uudet, maali kiiltää,
sisältä jopa tuoksuu uudelta autolta. Hieno peli. Eli kuvitelkaa UUSI
auto niin se on sellainen. Ei sillä ilkeä maastoon mennä eikä ole
tarviskaan, sitä varten on Hilux V6 (saako mainita Cruiser-listalla?).
Juhani
No nyt minulla on helmi, BJ40 vm.-79, ajettu 21tkm! Henkilöauto,
syksyllä arvioin ajanko talvella, ehkä en kun on Hiluxikin ja ihan
tavallinenkin henkilöauto vielä lisäksi...."
-Whitejack- #64 BJ40-77
On niitä muitakin helmiä olemassa!
Talvella näin Kaivokselan Toyotalla käydessäni ensimmäisen Suomeen tuodun diesel-Cruiserin, vuosimallia 1972. Satuin juuri silloin paikalle kun sitä siirrettiin pihalla. Sitä valmisteltiin museokatsastusta varten. Se oli ollut eräällä suurella yrityksellä, ja saanut ikänsä seisoa lämpimässä hallissa mitättömällä ajomäärällä. En muista tarkkaan, mutta oli tuskin sisäänajettu. Sen oli kyseisen yrityksen kiinteistöpäällikkö sittemmin lunastanut, ja vaali sitä sitten aivan asianmukaisesti. Tuokin oli muuten punainen väriltään.
Harmi ettei ollut kameraa mukana.
Talvella näin Kaivokselan Toyotalla käydessäni ensimmäisen Suomeen tuodun diesel-Cruiserin, vuosimallia 1972. Satuin juuri silloin paikalle kun sitä siirrettiin pihalla. Sitä valmisteltiin museokatsastusta varten. Se oli ollut eräällä suurella yrityksellä, ja saanut ikänsä seisoa lämpimässä hallissa mitättömällä ajomäärällä. En muista tarkkaan, mutta oli tuskin sisäänajettu. Sen oli kyseisen yrityksen kiinteistöpäällikkö sittemmin lunastanut, ja vaali sitä sitten aivan asianmukaisesti. Tuokin oli muuten punainen väriltään.
Harmi ettei ollut kameraa mukana.
Tervehdys jep alkuperäinen on isä pappa osti tuolaisen 1980 uutena ja kyllä se vararengas oli tuolainenAnonymous kirjoitti:Onkohan toi takana oleva vararengas alkuperäinen, niinkuinen he tossa hehkutteli! Varustus taso on hiukan eri kuin Suomeen tuoduissa malleissa.
ihan tulee tippa silmään kun näki noin hieno kuntoisen.
aj aj aikanan taisi olla 1981 niin ei kun vanerilevy takapenkkien pääle tavarat alle joku patja päälee ja reisuun norjan maale.
kyllä oli p...se hellänä 2 viikon matkan jälken.
muisto tämäkin tuli tuosta taka oven kahvasta mielen että noissa oli selaine vika että tuo taka ovi saatoi aukeilla omia aikojan koska lukkot olivat liian väljiä tämmä huolettin takuu huoltona siten että tuo ovenkahva härdeli irti ja korjaja asetti tuon lattialle ja vetäisi mojovasti pajavasaralla tiukemalle . ja johan pysyi
Hei,
en hoksannut tätä kestkustelua aiemmin. Otin autosta monta kuvaa ja niitä löytyy osoiteesta http://cc.oulu.fi/~thu/LC/Photos/1977BJ40LV-KCW/
On totta, nykynen omistaja asuu Tromssassa ja hän haluaa pitää auton alkuperäiskunnossa. Auto ei ole vielä riittävä vanhaa että saa rekisteriin ilman veron maksamista, ja auto on ostoshetkin jälkeen ollut tallissa. Vain muuttamana aurinkoisina kesäpäivinä ajettu siirtokilvella.
Omistaja oli muuten kesäkuussa mukana meidän Raajärven "jänkhäsafarilla" valkoisella BJ-75:lla, joka täällä hetkellä saa Saabin turbo päälle.
Terveisin Tromssasta,
Thomas
en hoksannut tätä kestkustelua aiemmin. Otin autosta monta kuvaa ja niitä löytyy osoiteesta http://cc.oulu.fi/~thu/LC/Photos/1977BJ40LV-KCW/
On totta, nykynen omistaja asuu Tromssassa ja hän haluaa pitää auton alkuperäiskunnossa. Auto ei ole vielä riittävä vanhaa että saa rekisteriin ilman veron maksamista, ja auto on ostoshetkin jälkeen ollut tallissa. Vain muuttamana aurinkoisina kesäpäivinä ajettu siirtokilvella.
Omistaja oli muuten kesäkuussa mukana meidän Raajärven "jänkhäsafarilla" valkoisella BJ-75:lla, joka täällä hetkellä saa Saabin turbo päälle.
Terveisin Tromssasta,
Thomas
SLCK#67, 1979 HJ45LP, 1988 HJ61LG (for sale in parts)
Hieno on kyllä tuo BJ, ei tuollaista metsässä ryvetykseen viitsisi uhratakaan. Mukava tyyppi se norjalainen, jutusteltiin paljon sen kanssa siellä jänkhäsafarilla. Olisi varmaan enemmänkin ollut silloin juttua, jos mullakin olisi jo silloin ollut cruiseri alla.
#SLCK 557
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89
Land Cruiser KDJ95 -00
Menneitä Toyotan maastureita: FJ-40 -75, LJ70 -90, 4Runner -90, Hilux -89