Ympäristöperusteinen veromalli nostaa dieselin hintaa.
Valvoja: Käyttäjä
Kyllä piti jo Landcruiserit pihasta hävittää kun ei noilla ole enää normaali duunarin vara ajaa.
Yli puolet halvempaa ajaa pikkusella diiseli henkilöautolla samat noin 30tkm vuodessa.
Ei auta kuin kärsiä noissa henkilöpirsseissä huonojen teiden tuomat kolhut joita LC:llä ajellessa ei tarvinut edes varoa.
Yli puolet halvempaa ajaa pikkusella diiseli henkilöautolla samat noin 30tkm vuodessa.
Ei auta kuin kärsiä noissa henkilöpirsseissä huonojen teiden tuomat kolhut joita LC:llä ajellessa ei tarvinut edes varoa.
Vaan vieläkin pitää olla tarkkana että ostaako joku pihimpi vehje vai ei.
Esimerkkinä yksi kylän heppu joka oli ostannaa muutama vuosi sitten 170 heppasen transportterin uutena ja maksanu siitä 50 k€:tä Kolmen vuoden päästä siitä sai vaihossa 18 k€:tä eli arvo aleni 30 egee per päivä.
Eli jos käyn bertalla töissä niin kierros maksaa n. 30 egee. Ja eukon bensaturbokinnerillä sen saman kierroksen pääsee hieman alle 20 eurolla. Eli säästöä vuoteen 1500 egee.
Eli uudella karvakäsigetsillä tms pitäisi päästä yli kymmenen vuotta että se alkaisi tuottaa pääomalle voittoa tai säästöä. Varsinkin koska bertan arvo ei alene vaan päinvastoin nousee koko ajan.
Ainoat todelliset säästö vaihtoehdot on joku muutaman satkun corolla,tai sitten uusista joku sähköauto edullisella liisingillä mutta en tiedä onko niitä olemassakaan. Tai sitten joukko liikenne mutta se ei nyt vaan tässä kohtaa ole vaihtoehto edes hurjimmissa utopioissa.
Tehokkain tapa säästää olisi muuttaa työn viereen mutta sekään ei ole vaihtoehto ennenkuin pakon edessä.
Esimerkkinä yksi kylän heppu joka oli ostannaa muutama vuosi sitten 170 heppasen transportterin uutena ja maksanu siitä 50 k€:tä Kolmen vuoden päästä siitä sai vaihossa 18 k€:tä eli arvo aleni 30 egee per päivä.
Eli jos käyn bertalla töissä niin kierros maksaa n. 30 egee. Ja eukon bensaturbokinnerillä sen saman kierroksen pääsee hieman alle 20 eurolla. Eli säästöä vuoteen 1500 egee.
Eli uudella karvakäsigetsillä tms pitäisi päästä yli kymmenen vuotta että se alkaisi tuottaa pääomalle voittoa tai säästöä. Varsinkin koska bertan arvo ei alene vaan päinvastoin nousee koko ajan.
Ainoat todelliset säästö vaihtoehdot on joku muutaman satkun corolla,tai sitten uusista joku sähköauto edullisella liisingillä mutta en tiedä onko niitä olemassakaan. Tai sitten joukko liikenne mutta se ei nyt vaan tässä kohtaa ole vaihtoehto edes hurjimmissa utopioissa.
Tehokkain tapa säästää olisi muuttaa työn viereen mutta sekään ei ole vaihtoehto ennenkuin pakon edessä.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Vaan paljonko vie verot ja vakuutukset?? versus siihen että paljonko menee diiseliä bertalla vuodessa ???
Sillä vaan että itellä tulee työmatkoista semmoinen 30000 km vuoteen. Ja auraukset päälle ja vielä tosiaan ei ole kovinkaan selvää ostaa toinen auto kaveriksi...
...Emännän autolla ajo töihin kannattaa koska siitä ei ole muita kuin polttoaine kulut.
Sillä vaan että itellä tulee työmatkoista semmoinen 30000 km vuoteen. Ja auraukset päälle ja vielä tosiaan ei ole kovinkaan selvää ostaa toinen auto kaveriksi...
...Emännän autolla ajo töihin kannattaa koska siitä ei ole muita kuin polttoaine kulut.
Tuosta männää yli nii et heilahtaa...
Mäkin täs kerran hämmästelin ku oli V70 Volvo myynnissä, hintaa oli 19900 €, uutena sama vekotin ollu jotai 54 t€. Kilsoja n. 100 tkm takana ja ikävuosia oliko nyt reilun 4. Eli arvo alentunu 34 €/100 km tai n. 8000 €/vuosi!!! Jotain järkyttävää meikäläisen asteikolla. Ja vastaavia autoja on Suomi pullollaan.Antsa kirjoitti: Esimerkkinä yksi kylän heppu joka oli ostannaa muutama vuosi sitten 170 heppasen transportterin uutena ja maksanu siitä 50 k€:tä Kolmen vuoden päästä siitä sai vaihossa 18 k€:tä eli arvo aleni 30 egee per päivä.
Niin kyllähän Land Cruiserit pitää hintansa ihan eri lailla, ei mun ex-90:n hinta muuttunut oikeestaan miksikään vaikka ajelin sillä 110 tkm ja aikaa kului 4,5 vuotta. Itse asiassa sain enemmän mitä ostaessa, tosin menihän siihen rahaa tonnikaupalla normi ylläpitokulujen lisäksi, mutta jos ees osan sai takaisin niin tosi hyvin mun mielestä.
Että halvempi tolla oli ajella 10-11 l/100 km keskikulutuksella kun yhtään tuoreemmalla puolet vähemmän kuluttavalla etuvetobiilillä.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 12:28 am
- Paikkakunta: Ähtäri