Kuva Kuva

offi BJ. 38,5x14,5 tsl. The end :(

General chat

Valvoja: Käyttäjä

pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

musta se tuuppaa.
sinistä ei tule lämpimästä koneesta yhtää.
suodatin on uusi (käytetään60-100hp) traktorin ilmansuodatin, ja epäilin sitä itsekin viaksi.

syöttöhän säädetään tosta samasta vivusta missä on sammutin. elikkä sammutinta päälle vetäen pitäis pienetä, mutta savutus vaan jatkuu...

pitäisköhän suuttimet viedä säätöön?
mikähän niiden avautumis paine pitäis olla?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nostinahtopaineen noin kiloon.
ruuvasin syöttöö 3kierrosta pinemmälle, ja käänsin sen kaasuläpän ylemmän letkulähdön osoittamaan kuskinpuolelle.
savutus vähenty, ja vääntö hukku alakierroksilta. kokeilin tehdä siihen letkuun myös pientä reikää, mutta ei oikeen tullu hyvää millään.
täytyy pyöritellä jokupäivä vie uudemman kerran kaikkia ruuveja.
Avatar
sininenbj
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 11:41 pm
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja sininenbj »

pemaripoju kirjoitti:musta se tuuppaa.
sinistä ei tule lämpimästä koneesta yhtää.
suodatin on uusi (käytetään60-100hp) traktorin ilmansuodatin, ja epäilin sitä itsekin viaksi.

syöttöhän säädetään tosta samasta vivusta missä on sammutin. elikkä sammutinta päälle vetäen pitäis pienetä, mutta savutus vaan jatkuu...

pitäisköhän suuttimet viedä säätöön?
mikähän niiden avautumis paine pitäis olla?
muistaakseni 125 ja kuluneilla kohtuullinen 115??
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

nyppäsin kannen pois, kun teki painetta syyläriin. näky olevan votanut yhteen sylinteriin, kun oli yhdestä männästä toinen reuna aika kirkas.
täytyy varmaan vennttiiliit kattoo ja hioo samalla. ja suuttimet testata.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

pakoventtiilit oli kaikki vuotanut. ne sai vie hiomalla kuntoon.
suuttimien avautumis paine oli 110. venttiilijouset oli ehkä hivenen löysät.
nyt napottaa hienosti tyyhjäkäynnillä, ja vähän kovemmillakin kierroksilla.
ihan huippukierroksilla vie pukkaa savua vähän liikaa.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tänään taas ihmettelin ja lopulta keksin ongelman.
tossa kun kesällä vähän venytin sitä jousta mikä painaa syöttöjä lisää kalvon vieressä niin ei jaksanut se pakkosyötön nappi pitää sitä sammutin vipua paikoillaan kun rupee tuleen painetta kalvon taakse.
jousen alta 4mm simmejä pois, ja vähän jouselle rutistelua ruuvipenkissä niin pahin savu on hukkunut.
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tämmöstä tälläviikolla. lumihangessa 35" vatiivalla antautu murros!

Kuva
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

pemaripoju kirjoitti:tämmöstä tälläviikolla. lumihangessa 35" vatiivalla antautu murros!

Kuva
Pääsikö etualeksei hyppimään?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei sillähetkellä. kyllä se muuten on väliin pompotellu...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

laitoi uudet hehkut, nyt lähtee hienosti käyntiin kylmästäkin.

taakse vaihdoin hjn vanhat etu iskarit. tapin tilalle hitsasin lenkit.
vaikka olikin vähän löysemmät iskarit niin ihme kyllä pompotus loppu takapäästäkin melkein kokonaan!

tarvis laittaa taakse tuplanivel, kun taitaa murtaa se laatikonpään nivel ja aiheuttaa värinää...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tuli haettua murrosten särkijät. 38,5x14,5x15 tsl
on ne jo vähän sileät, mutta kai niillä vie sudittelee.
tarvii vaan vanteita hivenen levittää, kun ei ole ku 7"
oliskohan 11" hyvä?
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

tommonen tuli tänään turattua.
7" vanteeseen 10cm lisää. kokonais leveys noin 11"
3 vannetta vie jäljellä.

Kuva
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

velipoika hitsas vanteen saumat, tai turasin mä itte yhden :D
sai irto navassa vedettyä kerralla ympäri asti sauman.

maalasin vanteet pensselillä sisältä ja ulkoo.

sitten tänään sain laitettua jo kaksi kumia vanteelle. tosi helposti meni käsipelillä.

Kuva

ja pitihän niitä heti autoon sovittaa :D

tai ainakin takapyöräksi.

Kuva

ei ole kyllä nokian 3110c kamerassa kehumista...
tätyy kuvata taas joku päivä oikeen kameralla...
pemaripoju
Viestit: 1185
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 2:26 pm
Paikkakunta: parkano

Viesti Kirjoittaja pemaripoju »

ei ole vielä kuvia.

saako ton jakolaatikon purettua irti päälootasta autossa päin?
tarvis tota nelivedon kytkentää päästä kattoon, kun väliin hyppää nelikko pois. voiko kytkentäholkkiin tai akselin hampaisiin vähän hitsata kulmaa lisää?

olis tossa kyllä yksi mf puimurin vaihdellaatikko joka on saman kätinen kuin jakolaatikko. nopein vaihde 2:1 seuraava3:1 ja hitain jonku 4,5:1
ja pakki :D siinä olis vähän sovittamista oman vaihdelootan perään...
Avatar
JIIHAA
Viestit: 170
Liittynyt: Ti Syys 01, 2009 9:39 pm
Paikkakunta: Härmä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JIIHAA »

pemaripoju kirjoitti:ei ole vielä kuvia.

saako ton jakolaatikon purettua irti päälootasta autossa päin?
tarvis tota nelivedon kytkentää päästä kattoon, kun väliin hyppää nelikko pois. voiko kytkentäholkkiin tai akselin hampaisiin vähän hitsata kulmaa lisää?

olis tossa kyllä yksi mf puimurin vaihdellaatikko joka on saman kätinen kuin jakolaatikko. nopein vaihde 2:1 seuraava3:1 ja hitain jonku 4,5:1
ja pakki :D siinä olis vähän sovittamista oman vaihdelootan perään...
Taitaa karkaisu mennä lörinäksi jos antaa hitsii hampaille.
Vastaa Viestiin