vm.75 BJ40 2paikkanen -> 2+4. Onnistuuko?
Valvoja: Käyttäjä
vm.75 BJ40 2paikkanen -> 2+4. Onnistuuko?
Moi. Eli seuraavanlainen kysymys:
Saako 2paikkasen paku BJ:n muuttaa 2+4 pakuksi? Voisko se mitenkään onnistua? Auto on ainakin vuonna 92 muutoskatsastettu, EHKÄ silloin pakuksi.
Olis tarvetta saada takapenkit kiinni berttaan. Ja jos muuttaa henkilöautoksi, niin sehän sitten näkyy rankasti verotuksessa?
Saako 2paikkasen paku BJ:n muuttaa 2+4 pakuksi? Voisko se mitenkään onnistua? Auto on ainakin vuonna 92 muutoskatsastettu, EHKÄ silloin pakuksi.
Olis tarvetta saada takapenkit kiinni berttaan. Ja jos muuttaa henkilöautoksi, niin sehän sitten näkyy rankasti verotuksessa?
#457
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
BJ40 ´75
Hiace 2,4D ´01
Re: vm.75 BJ40 2paikkanen -> 2+4. Onnistuuko?
Eikös tää uus lakimuutos mikä pitäs tulla,anna mahdollisuuden katsastaa pakut ja huoltoautot takasin henkilömalleiksi kun verotus määräytyy kokonaismasssan mukaan...vai olenko ymmärtänyt väärin?4x4_88 kirjoitti:Moi. Eli seuraavanlainen kysymys:
Saako 2paikkasen paku BJ:n muuttaa 2+4 pakuksi? Voisko se mitenkään onnistua? Auto on ainakin vuonna 92 muutoskatsastettu, EHKÄ silloin pakuksi.
Olis tarvetta saada takapenkit kiinni berttaan. Ja jos muuttaa henkilöautoksi, niin sehän sitten näkyy rankasti verotuksessa?
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------
No eipä ainakaan nykytulkinnalla onnistu saada lisäpenkkejä entuudestaan vain kahdelle rekisteröityyn pakettiautoon.
Muutosrekisteröinti takaisin kuuden hengen henkilöautoksi on asia erikseen.
Ja mitä "maastohenkilöautoksi" muutokseen tulisi, niin ajoneuvoverohan (ent. käyttömaksu) menisi kokonaismassan mukaan + siihen vielä päälle käyttövoimavero henkilöautona.
Ellei sitten tosiaankin käyttövoimaverosta, (dieselverosta) luovuttaisi kokonaan - sillä eipähän tätänykyä kovinkaan suurta hinnaneroa dieselin ja bensan välillä enää ole - kuten joskus aikoinaan, kun moinen maksu dieselautoilijoille on päätetty suuressa viisaudessaan asettaa
Kenpä tietäisi mihin suuntaan tässä ollaan menossa, järjestöjen pitäisi tehdä aloite jollekin asiaan myötämielisesti suhtautuvalle kansanedustajalle, varsinaisen harrasteajoneuvoluokan saattamiseksi lakiin?
Sillä historiaahan se on maamme ajoneuvokulttuurinkin säilyttäminen jälkipolville nähtäväksi, muidenkin kun vain perinteisten museoajoneuvojen osalta.
Eihän näillä kaikilla nyt niin mahdottomasti ajeta, toisilla senkin edestä
Muutosrekisteröinti takaisin kuuden hengen henkilöautoksi on asia erikseen.
Ja mitä "maastohenkilöautoksi" muutokseen tulisi, niin ajoneuvoverohan (ent. käyttömaksu) menisi kokonaismassan mukaan + siihen vielä päälle käyttövoimavero henkilöautona.
Ellei sitten tosiaankin käyttövoimaverosta, (dieselverosta) luovuttaisi kokonaan - sillä eipähän tätänykyä kovinkaan suurta hinnaneroa dieselin ja bensan välillä enää ole - kuten joskus aikoinaan, kun moinen maksu dieselautoilijoille on päätetty suuressa viisaudessaan asettaa

Kenpä tietäisi mihin suuntaan tässä ollaan menossa, järjestöjen pitäisi tehdä aloite jollekin asiaan myötämielisesti suhtautuvalle kansanedustajalle, varsinaisen harrasteajoneuvoluokan saattamiseksi lakiin?
Sillä historiaahan se on maamme ajoneuvokulttuurinkin säilyttäminen jälkipolville nähtäväksi, muidenkin kun vain perinteisten museoajoneuvojen osalta.
Eihän näillä kaikilla nyt niin mahdottomasti ajeta, toisilla senkin edestä

Re: vm.75 BJ40 2paikkanen -> 2+4. Onnistuuko?
Jotai oot käsittäny väärin.Käyttäjä kirjoitti: Eikös tää uus lakimuutos mikä pitäs tulla,anna mahdollisuuden katsastaa pakut ja huoltoautot takasin henkilömalleiksi kun verotus määräytyy kokonaismasssan mukaan...vai olenko ymmärtänyt väärin?


Mutta kuten aiemminkin, ennen 1.11.1983 käyttöönotetun huolto- tai pakettiauton voi katsastaa takaisin maastohenkilöautoksi.
2-paikkaiseen BJ:hin ei takapenkkiä enää saa.

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Re: vm.75 BJ40 2paikkanen -> 2+4. Onnistuuko?
Kiitos Matti,eli tuota perintö BJ:tä ei saa enää monipaikkaseksi kun se on leimattu huoltoautoksi parivuotta sitten.....-MaTTi- kirjoitti:Jotai oot käsittäny väärin.Käyttäjä kirjoitti: Eikös tää uus lakimuutos mikä pitäs tulla,anna mahdollisuuden katsastaa pakut ja huoltoautot takasin henkilömalleiksi kun verotus määräytyy kokonaismasssan mukaan...vai olenko ymmärtänyt väärin?![]()
Ei oo mitään tekoo uusilla lakimuutoksilla tähän asiaan.
Mutta kuten aiemminkin, ennen 1.11.1983 käyttöönotetun huolto- tai pakettiauton voi katsastaa takaisin maastohenkilöautoksi.
2-paikkaiseen BJ:hin ei takapenkkiä enää saa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa
----------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa

----------------------------------------