Tuommonen esim.
HDJ45?
Valvoja: Käyttäjä
HDJ45?
Maailmalla ovat rakennelleet jonkun verran HDJ/HZJ80 alustoille 45:n korirakenteita. Onnistuisikohan tuommosen katsastus liikenteeseen Suomessa, siis katsastaisi sen HDJ80:nä johon on vaihdettu kori? Mistä se ottaa kiinni jos ottaa?? Oisi vaan aika mieltä kiihottava yhdistelmä, tulisi samalla kierrealusta, 1HD-T kone ja mahdollisesti automaattikin...
Tuommonen esim.


Tuommonen esim.
BJ75 1987
# 274
# 274
Aattelin että olisi setti jo valmiina, kun ostais vaikka tuon http://www.nettiauto.com/3051101 , viskaisi siitä korin roippeineen pihan perällä, ja laittaisi 45:n osat tilalle. Helppoatepa78 kirjoitti:Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.
Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...


Noo, kuhan tuli mieleen kun näyttää Ameriikassa kaikki niin helpolta...
BJ75 1987
# 274
# 274
Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.tepa78 kirjoitti:Ei taida korinvaihto olla enää sallittu... Tai ainakin täytyy olla samaa mallisarjaa.
Mut kyllähän tommosen nyt tekee j-45 sarjan omaankin runkoon...
1HD-T on hivenen liian tehokas muutoskatsastettavaksi J45-sarjaan, muutenhan se kyllä onnistuisi tehdä omastakin alustasta. Mutta poikkeusluvalla selviisi siitäkin.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Käsitinkö oikein, voisiko siis jossain tapauksessa olla mahdollista tehdä tuo korinvaihto poikkeusluvalla eri mallisarjaan (J45 => J80)? Jos noin, niin mikähän tuohon voisi riittää perusteeksi?-MaTTi- kirjoitti: Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.
BJ75 1987
# 274
# 274
Se nyt on tapauskohtaista. Hyvin kun perustelet ja otat huomioon kaikki oleelliset ongelmakohdat esittäen ratkaisumallit niihin, niin eiköhän luvan voisi saadakin.Jul kirjoitti:Käsitinkö oikein, voisiko siis jossain tapauksessa olla mahdollista tehdä tuo korinvaihto poikkeusluvalla eri mallisarjaan (J45 => J80)? Jos noin, niin mikähän tuohon voisi riittää perusteeksi?-MaTTi- kirjoitti: Saahan sen korin vaihtaa rungolliseen, mutta jos mallisarjasta livetään niin tarvii poikkeusluvan lisukkeeksi.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Joo, mutta kun semmosia ei ole olemassakaan. Joskus -98 eteenpäin alkoi henkilöautoissa olemaan törmäysturvallisuusvaateita.Micco kirjoitti:Mää mistään mitään tiedä. Mutta tuli mieleen et jos muutoskatsastaa vm91 HDJ.n 45.sen korilla, niin pitääkö korin täytää vuoden 91 turvamääräykset?
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Kuka aloittaa ekan, kaikki tarvittava olis myynnissä nyt...
No kukas aloittaa ekan, pihassa olis joutilaana HZJ80 paljas runko, jossa kiinni tekniikka manuaalilootalla, lukkoakselit, jousitus, ohjaus, sähköt ja orkkis pto-vinssi.
Kaiken sähköisen joka tuohon liittyy saa mukaan...ja toyotan suomenkieliset korjaamokirjat löytyy tarvittaessa hyllystä
6-h henkilömalli, josta mahd saa pakun, pitäis selvittää, kun on valtion laite ja ollu siviilikilvissä.
Ruosteeton of course (mittarissa 298tkm),
Lisäksi löytyy -81 BJ45 umpimalli täydellinen osiltaan...
Ite laittelin tossa oman hdj osiksi ja rupean kunnostamaan ton korista otetuilla muutamalla korjauspalalla, joten kaikki muu jää jouten ajanpuutteessa...
Kaiken sähköisen joka tuohon liittyy saa mukaan...ja toyotan suomenkieliset korjaamokirjat löytyy tarvittaessa hyllystä
6-h henkilömalli, josta mahd saa pakun, pitäis selvittää, kun on valtion laite ja ollu siviilikilvissä.
Ruosteeton of course (mittarissa 298tkm),
Lisäksi löytyy -81 BJ45 umpimalli täydellinen osiltaan...
Ite laittelin tossa oman hdj osiksi ja rupean kunnostamaan ton korista otetuilla muutamalla korjauspalalla, joten kaikki muu jää jouten ajanpuutteessa...
MIKKO UKKOLA
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
040-5854915
-90 HDJ80
-96 HDJ80
-83 BJ45 LV
-83 BJ45 LV josta tehty LP
-69 FJ45 LP
Re: Kuka aloittaa ekan, kaikki tarvittava olis myynnissä nyt
Mitäs tämä koriton HäZzäkkä maksais? Kaveri tuntuis olevan oikeesti kiinnostunut. Sillä on tosin BJ42 pikkupaloina tallissa ja koppa pihalla, en tiijä mitä se oikein suunnittelee...bj45lava kirjoitti:No kukas aloittaa ekan, pihassa olis joutilaana HZJ80 paljas runko, jossa kiinni tekniikka manuaalilootalla, lukkoakselit, jousitus, ohjaus, sähköt ja orkkis pto-vinssi.
Kaiken sähköisen joka tuohon liittyy saa mukaan...ja toyotan suomenkieliset korjaamokirjat löytyy tarvittaessa hyllystä
6-h henkilömalli, josta mahd saa pakun, pitäis selvittää, kun on valtion laite ja ollu siviilikilvissä.
Ruosteeton of course (mittarissa 298tkm),
Lisäksi löytyy -81 BJ45 umpimalli täydellinen osiltaan...
Ite laittelin tossa oman hdj osiksi ja rupean kunnostamaan ton korista otetuilla muutamalla korjauspalalla, joten kaikki muu jää jouten ajanpuutteessa...

SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)