Kuva Kuva

bj 42-40 1+2 paikkaiseksi

General chat

Valvoja: Käyttäjä

Kuura
Viestit: 4
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 9:10 pm
Paikkakunta: Kuopio

bj 42-40 1+2 paikkaiseksi

Viesti Kirjoittaja Kuura »

Onko kukaan saanut rekisteröityvä bj 42 tai 40 1+2 huoltoautoksi jos on niin miten. Huhuja liikkuu puoleen jos toiseen
hj
Viestit: 212
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 5:37 pm
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja hj »

ilmeisesti kun laittaa siihen hj apparin penkin ja potkaisee oveen lommon että saa rattiakselin keskipisteestä oliko muistaakseni 110cm vänkärin oveen mitan.
korjatkoon joku jos olen väärässä.
Avatar
Erion
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2009 11:17 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Erion »

Minulle katsastus mies meinasi laittaa bj-40 3+4 paikkaiseksi pakuksi rekisterikatsastuksessa, mutta kantavuus ei riittänyt 7:lle eli nyt 2+4. Ei tietääkseni ollut muita syitä, mutta kannattaa silti varmistaa. Minulla siis hj:sta pelkääjän istuin.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Onko minun mahdollista esim saada BJ 40 2+4 paikkaiseksi,kun vien sen jossain vaiheessa rekisterointikatsastukseen ja kun viimeksi on ollut 2 paikkaine paku.
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Ei saa taakse lisäpaikkoja etupenkkipaikkaisiin pakettiautoihin ja eteen kun laittaa hoijakan penkin niin silloin kykenee katsastamaan 1 + 2 paikkaiseksi ilman että tarvitsee potkia lommoja oveen.
Viimeksi muokannut SuurSyömäri, Ke Maalis 24, 2010 11:17 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
SuurSyömäri
Viestit: 852
Liittynyt: Su Loka 31, 2004 2:16 pm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja SuurSyömäri »

Erion kirjoitti:Minulle katsastus mies meinasi laittaa bj-40 3+4 paikkaiseksi pakuksi rekisterikatsastuksessa, mutta kantavuus ei riittänyt 7:lle eli nyt 2+4. Ei tietääkseni ollut muita syitä, mutta kannattaa silti varmistaa. Minulla siis hj:sta pelkääjän istuin.
Tää taitaa olla alunperinkin 2+4 paikkainen? Johon asennettu vain leveä etupenkukka 8)
.

"Almost Ex-Wannabe Cruiserist"

SLCK #28
Avatar
Erion
Viestit: 106
Liittynyt: Pe Joulu 04, 2009 11:17 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Erion »

Juu eli tämä oli aikaisemminkin 2+4 paku.
osilpi
Viestit: 466
Liittynyt: Ma Helmi 06, 2006 1:09 am
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja osilpi »

En kyllä enää lähtisi muuttamaan henkilöautoksi rekisteröityä autoa huoltoautoksi.
Ilo jää todennäköisesti lyhyeksi, koska sitä käyttövoimaveroa ollaan poistamassa. Se kun poistuu, niin et saa mitään etua, mutta penkkejä on vähemmän + kiusana vielä huoltoauton status. Ja kun sen kerran olet huoltoautoksi muutoskatsastanut, niin sellaisena se käytännössä pysyy.
-Toyota Camry 2.4 2002
-Subaru Forester 2.0A 2008
-Toyota Landcruiser HJ60 1982 12H-T, lukkoakselit, SOA
-Case 1840 1999
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

osilpi kirjoitti:En kyllä enää lähtisi muuttamaan henkilöautoksi rekisteröityä autoa huoltoautoksi.
Ilo jää todennäköisesti lyhyeksi, koska sitä käyttövoimaveroa ollaan poistamassa. Se kun poistuu, niin et saa mitään etua, mutta penkkejä on vähemmän + kiusana vielä huoltoauton status. Ja kun sen kerran olet huoltoautoksi muutoskatsastanut, niin sellaisena se käytännössä pysyy.
Juurikin näin yleisesti ottaen, mutta ennen 1.11.1983 käyttöönotetun voi muutoskatsastaa takaisin ilman veroseuraamusta.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Tarkottaako Matti tosiaan ,että jos nurkissa on 2 paikkainen paku vm 79 ,niin saa katsastaa takapenkit uudeleen takaisin ja jos nyt olisi vm 90 henkilö maasturi,niin ei välttämättä kannata hätäillä huoltoautoksi,vaikka hieman olisi sille käyttöä tulevalle kortin omistajalle,joka muuten aloitti tänään ja minä opettajana opetusluvallani eli sama talous siis :D
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

-MaTTi- kirjoitti:
osilpi kirjoitti:En kyllä enää lähtisi muuttamaan henkilöautoksi rekisteröityä autoa huoltoautoksi.
Ilo jää todennäköisesti lyhyeksi, koska sitä käyttövoimaveroa ollaan poistamassa. Se kun poistuu, niin et saa mitään etua, mutta penkkejä on vähemmän + kiusana vielä huoltoauton status. Ja kun sen kerran olet huoltoautoksi muutoskatsastanut, niin sellaisena se käytännössä pysyy.
Juurikin näin yleisesti ottaen, mutta ennen 1.11.1983 käyttöönotetun voi muutoskatsastaa takaisin ilman veroseuraamusta.
Mulle jäi perinnöksi 1977 BJ40 joka on muutoskatsastettu huoltoautoksi 1+1
Eli tämän voi vielä muutoskatsastaa 6 paikkaiseksi jos tuo käyttövoimavero muuttuu ja kaikkia verotetaan kokonaispainon mukaan?????
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
komk
Viestit: 695
Liittynyt: To Marras 25, 2004 9:02 am
Paikkakunta: Kajjjaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja komk »

Mulle jäi perinnöksi 1977 BJ40 joka on muutoskatsastettu huoltoautoksi 1+1
Eli tämän voi vielä muutoskatsastaa 6 paikkaiseksi jos tuo käyttövoimavero muuttuu ja kaikkia verotetaan kokonaispainon mukaan?????
Hihaveikkaus, voi sisältää virheitä.

Eli Hlöauto => huoltoauto onnistuu koska suuremmasta veroluokasta alempaan onnistuu ilman kuluja.

Mutta huoltoauto => hlöauto eli muutos suurempaan veroluokkaan => autovero maksuun.

Korjakkee jos oon väärässä uskossa (en kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön => pakana)
_____________________________
- eskimo

Offroad Kainuu ry.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4325
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

komk kirjoitti:
Mulle jäi perinnöksi 1977 BJ40 joka on muutoskatsastettu huoltoautoksi 1+1
Eli tämän voi vielä muutoskatsastaa 6 paikkaiseksi jos tuo käyttövoimavero muuttuu ja kaikkia verotetaan kokonaispainon mukaan?????
Hihaveikkaus, voi sisältää virheitä.

Eli Hlöauto => huoltoauto onnistuu koska suuremmasta veroluokasta alempaan onnistuu ilman kuluja.

Mutta huoltoauto => hlöauto eli muutos suurempaan veroluokkaan => autovero maksuun.

Korjakkee jos oon väärässä uskossa (en kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön => pakana)
Ollu huoltoautona kaks vuotta...
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Nikkari
Viestit: 232
Liittynyt: Pe Maalis 21, 2008 12:21 pm
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja Nikkari »

Käyttäjä kirjoitti:
komk kirjoitti:
Mulle jäi perinnöksi 1977 BJ40 joka on muutoskatsastettu huoltoautoksi 1+1
Eli tämän voi vielä muutoskatsastaa 6 paikkaiseksi jos tuo käyttövoimavero muuttuu ja kaikkia verotetaan kokonaispainon mukaan?????
Hihaveikkaus, voi sisältää virheitä.

Eli Hlöauto => huoltoauto onnistuu koska suuremmasta veroluokasta alempaan onnistuu ilman kuluja.

Mutta huoltoauto => hlöauto eli muutos suurempaan veroluokkaan => autovero maksuun.

Korjakkee jos oon väärässä uskossa (en kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön => pakana)
Ollu huoltoautona kaks vuotta...
Vuosimalli -77, eli käyttöönotto ennen 1.11. 1983, joten autoverosta vapaa tuolloin. (autossa voimanulosotto)

Kuten -MaTTi- jo tuossa aiemmin ennätti kertomaankin:
ennen 1.11.1983 käyttöönotetun voi muutoskatsastaa takaisin ilman veroseuraamusta.
jäsen 57
Viestit: 395
Liittynyt: Su Tammi 02, 2005 3:23 pm

Viesti Kirjoittaja jäsen 57 »

Kysellään nyt vielä lisää eli ymmärränkö oikein tuon eli saanko vaikka 2 paikkaisen pakun muutoskatsastaa 2+4 paikkaiseksi pakuksi tai sitten 2+4 paikkaiseksi henkilöautoksi ilman seuraamuksia
Seppo Linnama .p.050-5393730,Masku
Vastaa Viestiin