Kuva Kuva

Bee Jiit

General chat

Valvoja: Käyttäjä

toyota hj60
Viestit: 27
Liittynyt: Ti Loka 14, 2008 6:22 am
Paikkakunta: Kangasala

Bee Jiit

Viesti Kirjoittaja toyota hj60 »

Eli tämä on ehkä tyhmä kysymys, mutta kun en asiasta tiedä niin kysyn. Eli mitä eroja on Bj 40, 42, 45 ja onkos BeeJiitä vielä 75. Aikomus olisi ostaa lumikoneeks Bj HooJiin tilalle (HJ alkaa oleen loppuun ajettu) ja olis kiva tietää mitä eroo noilla on. Kiitos etukäteen kaikille vastanneille.
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

BJ40=3.0l pätkä kori. diisselikone,4v.loota semifloater taka-akseli,rumpujarrut...noin suunnileen.
BJ42=3.5l pätkä kori.diisseli,alkupään autoissa 4v.loota jatkossa 5v.
Alkupään autoissa semi taka-akseli muissa fullfloater
BJ45=3.5l kone Pitkä kori/Pic-up.Pikkareissa vissiin aina rumpujarrut.pitkistä ei tietoa.
Missään näissä ei ole akselilukkoja.

BJ75=3.5 diisseli pitkä kori(YK malli) tai pikkari.
Useissa seiskafemmoissa lukkoakselit,akselit samanlevyisiä kuin 40/42/45. series?
täältä lissee.
http://www.autowiki.fi/index.php/Land_cruiser
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser
http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Land_Cruiser
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

Elä unohda 70:stä pätkää ja 73:sta "puolipitkää" :wink:

Lumiaurahommis vois olla kova sana HZJ-73 koneessa mukavasti ruutia ja näppärä ahtais nurkis!
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

BJ 70 ja 73 on astetta harvinaisempia suomessa.
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
r2ree
Viestit: 1419
Liittynyt: Ma Maalis 14, 2005 1:45 pm
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja r2ree »

Käyttäjä kirjoitti:BJ 70 ja 73 on astetta harvinaisempia suomessa.
BJ73 = mun märkä uni..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -

- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Avatar
Käyttäjä
Site Admin
Viestit: 4333
Liittynyt: Ke Marras 03, 2004 8:07 pm
Paikkakunta: Rautajärvi

Viesti Kirjoittaja Käyttäjä »

r2ree kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:BJ 70 ja 73 on astetta harvinaisempia suomessa.
BJ73 = mun märkä uni..
Kuva
---------------------------------------
SLCK #51
[o4sataa7kaks7viis7yheksän]
ramin.maili[miumau]gmail.com
Kyllä lähtee
Autoilu on mukavaa...Maastoautoilu vielä mukavampaa :-)
----------------------------------------
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1603
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

Tuppu kirjoitti:Elä unohda 70:stä pätkää ja 73:sta "puolipitkää" :wink:

Lumiaurahommis vois olla kova sana HZJ-73 koneessa mukavasti ruutia ja näppärä ahtais nurkis!
Eikä saa unohtaa myöskään BJ43:sta. :wink:
Kuva
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
Avatar
Tuppu
Viestit: 1162
Liittynyt: Ma Joulu 19, 2005 9:11 pm
Paikkakunta: Kauhava / Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuppu »

-MaTTi- kirjoitti:
Tuppu kirjoitti:Lumiaurahommis vois olla kova sana HZJ-73 koneessa mukavasti ruutia ja näppärä ahtais nurkis!
Eikä saa unohtaa myöskään BJ43:sta. :wink:
Ja näitä molempiahan löytyy sitten joka tallin nurkalta :mrgreen:

jos ratin paikalla ei ole väliä niin täältä metästämään..
http://www.tradecarview.com/
yks tuttu tilas jonkun vanhan maseratin ja rahti tais olla jotain 800USD luokkaa..
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
pulu
Viestit: 241
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 9:00 pm
Paikkakunta: lahti

Viesti Kirjoittaja pulu »

Käyttäjä kirjoitti:
r2ree kirjoitti:
Käyttäjä kirjoitti:BJ 70 ja 73 on astetta harvinaisempia suomessa.
BJ73 = mun märkä uni..
Kuva
mikolhan ois ollu jouten moinen!
Avatar
JF
Viestit: 327
Liittynyt: To Marras 25, 2004 10:37 am
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja JF »

BJ42=3.5l
3431 kuutiosenttimetristä ei minun matematiikallani saa kyllä pyöristeltyä kuin 3,4 litraa.

Mikään ei ole niin kivaa kuin nussiminen, ja naisen puutteessa kelpaa vaikka pilkku. ;)

Älkääkä hyvät ihmiset myöskään unohtako BJ-60:stä, joka oli kai varsin yleinen esim. Kanadassa. Lisäksi on ainakin tehty malleja BJ-46, BJ-70, BJ-74 ja jopa BJ-55 (tehdas teki niitä muistaakseni n. kuusi kappaletta).

Ei sitä enää oikein muista kaikkea samalla tavalla kuin nuorempana.
A-P
Viestit: 495
Liittynyt: Su Touko 08, 2005 7:48 pm
Paikkakunta: Vapaa Janakkala

Viesti Kirjoittaja A-P »

Aah, BJ-71, 13B-T suoraruiskuturbolla ja lehtijousin, mutta onko siltikin "pikkukoppainen"?
A-P
BJ40 -80 ikuisuusprojekti
HJ60 -83, pakettiauto-maastoväline
Vastaa Viestiin