HDJ80 tietoutta etsitään!
Valvoja: Käyttäjä
HDJ80 tietoutta etsitään!
Tervehdys!
Kiikarissa on 280 tkm ajettu vm. -92 HDJ80 automaattilaatikolla ja 4,2l TDI koneella. Land Cruisereista ei suurempaa kokemusta lukuunottamatta useita koeajolenkkejä erilaisilla HDJ80:llä (tähän asti kaikki manuaalivaihteisia). Auto muuten oikein siistikorinen ja hyvä, mutta muutama juttu arveluttaa:
1. Automaattilaatikon 1. vaihde pitää "vouvotusta", joka kyllä poistuu vaihteen vaihtuessa isommalle. Onko kyse ominaisuudesta vai jostakin viasta? Jos kyse on viasta, niin paljonko korjaus mahtaa maksaa?
2. Hitaalla nelivedolla keskilukko päällä ratti ääriasentoon käännettynä etuakselista kuuluu vaimeaa paukutusta. Ilmeisesti tämä kielii tulevasta etuperän remontista? Pääseekö paukutuksesta eroon vaihtamalla murrosnivelet, vai pitääkö koko perä rempata kuntoon? Mitä täydellinen etuperän remontti maksaa? Entä murrosnivelet?
3. Koeajettu auto oli siis vuosimallia -92, jossa on kahden hengen etupenkki ja penkkien välissä muovilaatikko. Onko mahdollista/onko kukaan kokeillut vaihtaa pelkääjän paikalle ns. sohvapenkkiä? Ovatko penkkien kiinnityspisteet samat sohavapenkissä ja normipenkissä, meneekö heittämällä paikalleen? Penkkien välissä oleva muovinen laatikko on vain ruuveilla kiinni eikä siinä ole mitään katkaisimia.
Kiitos!
Kiikarissa on 280 tkm ajettu vm. -92 HDJ80 automaattilaatikolla ja 4,2l TDI koneella. Land Cruisereista ei suurempaa kokemusta lukuunottamatta useita koeajolenkkejä erilaisilla HDJ80:llä (tähän asti kaikki manuaalivaihteisia). Auto muuten oikein siistikorinen ja hyvä, mutta muutama juttu arveluttaa:
1. Automaattilaatikon 1. vaihde pitää "vouvotusta", joka kyllä poistuu vaihteen vaihtuessa isommalle. Onko kyse ominaisuudesta vai jostakin viasta? Jos kyse on viasta, niin paljonko korjaus mahtaa maksaa?
2. Hitaalla nelivedolla keskilukko päällä ratti ääriasentoon käännettynä etuakselista kuuluu vaimeaa paukutusta. Ilmeisesti tämä kielii tulevasta etuperän remontista? Pääseekö paukutuksesta eroon vaihtamalla murrosnivelet, vai pitääkö koko perä rempata kuntoon? Mitä täydellinen etuperän remontti maksaa? Entä murrosnivelet?
3. Koeajettu auto oli siis vuosimallia -92, jossa on kahden hengen etupenkki ja penkkien välissä muovilaatikko. Onko mahdollista/onko kukaan kokeillut vaihtaa pelkääjän paikalle ns. sohvapenkkiä? Ovatko penkkien kiinnityspisteet samat sohavapenkissä ja normipenkissä, meneekö heittämällä paikalleen? Penkkien välissä oleva muovinen laatikko on vain ruuveilla kiinni eikä siinä ole mitään katkaisimia.
Kiitos!
Murroksethan sieltä on todennäköisesti kuluneet. Kiertokankienlaakeri topic kannattaa lukea http://www.slck.net/viewtopic.php?t=3079
Re: HDJ80 tietoutta etsitään!
Omassa 440tkm ajetussa ykkösellä pienoinen jurnutus kuulunut koko ajan mitä auto minulla ollut. Oon ajanu nyt 50tkm eikä ainakaan vielä ole mikään porsinut. Varmaankin kielii laatikkoremontista (joskus tulevaisuudessa), mutta en nyt ihan panikoisi tuon äänen kanssa... Osien hinnasta ei tietoa, mutta varmaan ihan setelirahaa pitää sen kanssa tiskiin lyödä...Mopeltol kirjoitti:
1. Automaattilaatikon 1. vaihde pitää "vouvotusta", joka kyllä poistuu vaihteen vaihtuessa isommalle. Onko kyse ominaisuudesta vai jostakin viasta? Jos kyse on viasta, niin paljonko korjaus mahtaa maksaa?

Onko joku klubilaisista muuten remontoinut HDJ:n automaattia?
Tohon kakkoskohtaan voisi mainita, että vaikea sanoa ku ei oo itte kuunnellu, mutta veikkaan suurella todennäköisyydellä murroksia.
Murrokset maksaa Toyotalla aivan saa...nasti, mutta alan tarvikeliikkeistä niitä saa kohtuuhinnalla. Mm. Offroadtarvike Juukassa myy muistaakseni hintaan noin 150 €/kpl. Saatavilla taitaa olla myös kokonaisia korjaussarjoja (sis. murrokset, tiivisteet yms.) Ja tietysti myös muut alan erikoisliikkeet myy ko. osia tarvikkeena....
Uskoisin,että kyse on nimenomaan murroksista. Kokonaisen etuperäremontin kohdalla tarvitaan isoja seteleitä... Etuperän kohdalla olisi uskoakseni oireita myös muissa ajotilanteissa. Tuo ääriasennossa vedätys viittaa nimen omaan murroksiin.
Hyviä autoja nää muuten on kun laittaa sen kiertokangen laakeriasian kuntoon...
Murrokset maksaa Toyotalla aivan saa...nasti, mutta alan tarvikeliikkeistä niitä saa kohtuuhinnalla. Mm. Offroadtarvike Juukassa myy muistaakseni hintaan noin 150 €/kpl. Saatavilla taitaa olla myös kokonaisia korjaussarjoja (sis. murrokset, tiivisteet yms.) Ja tietysti myös muut alan erikoisliikkeet myy ko. osia tarvikkeena....
Uskoisin,että kyse on nimenomaan murroksista. Kokonaisen etuperäremontin kohdalla tarvitaan isoja seteleitä... Etuperän kohdalla olisi uskoakseni oireita myös muissa ajotilanteissa. Tuo ääriasennossa vedätys viittaa nimen omaan murroksiin.
Hyviä autoja nää muuten on kun laittaa sen kiertokangen laakeriasian kuntoon...
Tervehdys kaikille foorumilaisille.
Ensimmäisestä viestistäni on kulunut osapuilleen kuukausi aikaa ja nyt voi huokaista helpotuksesta, uusi nelipyöräinen on ajettu pihaan.
Maastokelpoisen ,pakettiautoksi rekisteröitävän, ajoneuvon etsintä alkoi n. vuosi sitten ja siitä on tultu monen koeajon, Toyota Land cruiser LJ70:n, Mercedes-Benz G:n, Nissan Terrano II:n ja Nissan Patrollin kautta lopulta Toyota Land Cruiser HDJ80:een. Kun on ostoaikeissa suoralla käteiskaupalla ilman vaihdokkia, niin kannattaa vähän herkutella ja kiireettömästi etsiä sitä parasta yksilöä...
No, HDJ80 kotiutettiin eilen aamuna ja täytyy sanoa, että jo auton ajaminen eteläsuomesta tänne pohjoisempaan oli mielenkiintoinen kokemus. Nykyautojen tarkkaan ohjaukseen ja erillisjousitukseen tottuneelle HDJ80:en kuulanmutteri(?) ohjaus ja jäykät akselit käyttäytyivät maantiellä niin oudosti, että ajomatkan alkupää oli henkisesti(?) hyvin raskas. Mutta kas kummaa, parin pysähdyksen ja 70 km jälkeen auton kanssa pääsi sinuiksi ja nythän se menee kuin juna!
Auto itsessään on -92 vuosimallin HDJ80 automaattilaatikolla ja VX varustetasolla. Ajokilometrejä on tähän mennessä kertynyt 280 000 eli varsin kohtuullisesti, ainakin verratessa nettiautossa myytäviin. Tasauspyörästön lukot ja kaikki sähkörensselit toimivat hienosti. Auton kori on siistein näkemäni eikä ruostetta löydy kuin muutaman kiveniskemän verran. Myös alusta on massattu viimeksi kuulemma muutama vuosi sitten ja on todella hyvässä kunnossa.
Tässäpä yksi kuvatus vastapestystä tulokkaasta:

Tulevia toimenpiteitä:
- Uudet kesärenkaat 285/75-16 (jos jollakulla pyörii nurkissa hyväkuntoinen setti vanteineen niin yv:llä voipi tarjota!)
- Uudet talvirenkaat
- Uudet akut
- Muutaman ruostepilkun korjaus
- Kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihto
- Kiertokangenlaakerien tarkistus ja vaihto tarvittaessa
- Vasemman etumurroksen vaihto
- Pakettiautoksi katsastus
- Massaus
- OME 2" korottava alustasarja (ehkä)
Sitten vaan kovaa ajoa!
Ensimmäisestä viestistäni on kulunut osapuilleen kuukausi aikaa ja nyt voi huokaista helpotuksesta, uusi nelipyöräinen on ajettu pihaan.
Maastokelpoisen ,pakettiautoksi rekisteröitävän, ajoneuvon etsintä alkoi n. vuosi sitten ja siitä on tultu monen koeajon, Toyota Land cruiser LJ70:n, Mercedes-Benz G:n, Nissan Terrano II:n ja Nissan Patrollin kautta lopulta Toyota Land Cruiser HDJ80:een. Kun on ostoaikeissa suoralla käteiskaupalla ilman vaihdokkia, niin kannattaa vähän herkutella ja kiireettömästi etsiä sitä parasta yksilöä...
No, HDJ80 kotiutettiin eilen aamuna ja täytyy sanoa, että jo auton ajaminen eteläsuomesta tänne pohjoisempaan oli mielenkiintoinen kokemus. Nykyautojen tarkkaan ohjaukseen ja erillisjousitukseen tottuneelle HDJ80:en kuulanmutteri(?) ohjaus ja jäykät akselit käyttäytyivät maantiellä niin oudosti, että ajomatkan alkupää oli henkisesti(?) hyvin raskas. Mutta kas kummaa, parin pysähdyksen ja 70 km jälkeen auton kanssa pääsi sinuiksi ja nythän se menee kuin juna!
Auto itsessään on -92 vuosimallin HDJ80 automaattilaatikolla ja VX varustetasolla. Ajokilometrejä on tähän mennessä kertynyt 280 000 eli varsin kohtuullisesti, ainakin verratessa nettiautossa myytäviin. Tasauspyörästön lukot ja kaikki sähkörensselit toimivat hienosti. Auton kori on siistein näkemäni eikä ruostetta löydy kuin muutaman kiveniskemän verran. Myös alusta on massattu viimeksi kuulemma muutama vuosi sitten ja on todella hyvässä kunnossa.
Tässäpä yksi kuvatus vastapestystä tulokkaasta:

Tulevia toimenpiteitä:
- Uudet kesärenkaat 285/75-16 (jos jollakulla pyörii nurkissa hyväkuntoinen setti vanteineen niin yv:llä voipi tarjota!)
- Uudet talvirenkaat
- Uudet akut
- Muutaman ruostepilkun korjaus
- Kaikkien öljyjen ja suodattimien vaihto
- Kiertokangenlaakerien tarkistus ja vaihto tarvittaessa
- Vasemman etumurroksen vaihto
- Pakettiautoksi katsastus
- Massaus
- OME 2" korottava alustasarja (ehkä)
Sitten vaan kovaa ajoa!
Minäpä en. Jatkuva neliveto on luxusta. Niin paljon mukavempaa ja luontevampaa ajelu liukkaalla maantiellä. En ollenkaan ole kaivannut kepistä tai napista tökättävää nelivetoa ja napojen kääntelyä.lepoantti kirjoitti:itte jos tallasen hommaisin niin ostaisin sen kalikan jolla tähän saa kytkettävän etuvedon jatkuvan nelikon tilalle.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
no johan on..eiks oikees maasturis oo kaikki mekaanisesti kytkettävää.....-MaTTi- kirjoitti:Minäpä en. Jatkuva neliveto on luxusta. Niin paljon mukavempaa ja luontevampaa ajelu liukkaalla maantiellä. En ollenkaan ole kaivannut kepistä tai napista tökättävää nelivetoa ja napojen kääntelyä.lepoantti kirjoitti:itte jos tallasen hommaisin niin ostaisin sen kalikan jolla tähän saa kytkettävän etuvedon jatkuvan nelikon tilalle.

