bj73 stä...kaiken moista!
Valvoja: Käyttäjä
bj73 stä...kaiken moista!
moI!
kattelin "korjauskirjaa" ja 70 sarjaa näyttäisi olevan useammalla eri taka axelilla. floating/semi floating
Voiko niistä päällisin puolin sanoa mikä on mikin?
mitkä "lukko aksulat" sopii bj73 alle jos nyt sellaisia ole "vakiona"?
Löytyykö mistään "puloli ovia" bikinihoodeja yllin kyllin mutta löytyykös ovia?
minkäs moiset tassut mahtuu 73sen alla kortottamatta?
Onko ko autoissa "tyyppivikoja", ym joita olisi syytä tarkkailla? mahdollinen ehdokas on -85 ajettu 220000km B3 koneella!
terv
Isosaaren Jaska
kattelin "korjauskirjaa" ja 70 sarjaa näyttäisi olevan useammalla eri taka axelilla. floating/semi floating
Voiko niistä päällisin puolin sanoa mikä on mikin?
mitkä "lukko aksulat" sopii bj73 alle jos nyt sellaisia ole "vakiona"?
Löytyykö mistään "puloli ovia" bikinihoodeja yllin kyllin mutta löytyykös ovia?
minkäs moiset tassut mahtuu 73sen alla kortottamatta?
Onko ko autoissa "tyyppivikoja", ym joita olisi syytä tarkkailla? mahdollinen ehdokas on -85 ajettu 220000km B3 koneella!
terv
Isosaaren Jaska
Viimeksi muokannut lacrits68, La Tammi 24, 2009 11:08 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
70-sarjalaisia on sekä ns. light duty- että heavy duty malleja, noin niinkuin karkeasti lajitellen. Light 8" pikkuakseleilla, kierrejousilla tai kierre/lehti-kombinaatiolla ja heavyt 9" isoilla ja lehtijousilla.
70-sarjalaiset BJ:t on heavyjä, eli isoilla akseleilla, jotka full floatereja. BJ-73 on käytännössä sama auto kuin BJ-75 lukuunottamatta akseliväliä ja irroitettavaa kattoa. Lukkoakselit, jotka löytyvät vm-87 eteenpäin BJ-75:sta, ovat bolt on 73:een. Myös HJ-61 tasauspyörästöt sopivat 73:en akseleihin, mutta lukkoihin vaadittava pitkäpoorinen vetari 61:stä käy ainoastaan taakse. Edessä eripituinen 70-sarja vs. 61. Samoin välitys eri: 61 = 3.70 ja 73/75 = 4.11.
Noita FRP-kattoisia Cruisereita on tehty alkuperäisesti irroitettavilla ovien karmeilla, mutta ne osaa sanoa varmaksi missä nimenomaisissa malleissa niitä on ollut. Omassani ainakaan ei ole.
73:een mahtuu 33/12.5 korottamatta ja 35" pienillä toimenpiteillä. Itsellä on alle tulossa 37" korottamatta. "Pienillä" muutoksilla...
Tyyppivikoja ei ole, on vain tyyppiominaisuuksia, jotka jotakuinkin samat kuin kaikissa Cruisereissa. Esim. ruoste, ruoste, ruoste ja ruoste. Niin ja mainitsinko jo ruosteen?
Tässä vielä täysin vakiona 37x13/16 Boggerit alla:

70-sarjalaiset BJ:t on heavyjä, eli isoilla akseleilla, jotka full floatereja. BJ-73 on käytännössä sama auto kuin BJ-75 lukuunottamatta akseliväliä ja irroitettavaa kattoa. Lukkoakselit, jotka löytyvät vm-87 eteenpäin BJ-75:sta, ovat bolt on 73:een. Myös HJ-61 tasauspyörästöt sopivat 73:en akseleihin, mutta lukkoihin vaadittava pitkäpoorinen vetari 61:stä käy ainoastaan taakse. Edessä eripituinen 70-sarja vs. 61. Samoin välitys eri: 61 = 3.70 ja 73/75 = 4.11.
Noita FRP-kattoisia Cruisereita on tehty alkuperäisesti irroitettavilla ovien karmeilla, mutta ne osaa sanoa varmaksi missä nimenomaisissa malleissa niitä on ollut. Omassani ainakaan ei ole.
73:een mahtuu 33/12.5 korottamatta ja 35" pienillä toimenpiteillä. Itsellä on alle tulossa 37" korottamatta. "Pienillä" muutoksilla...
Tyyppivikoja ei ole, on vain tyyppiominaisuuksia, jotka jotakuinkin samat kuin kaikissa Cruisereissa. Esim. ruoste, ruoste, ruoste ja ruoste. Niin ja mainitsinko jo ruosteen?

Tässä vielä täysin vakiona 37x13/16 Boggerit alla:
Viimeksi muokannut IironSika, Pe Tammi 23, 2009 8:10 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
moI!IironSika kirjoitti: Tyyppivikoja ei ole, on vain tyyppiominaisuuksia, jotka jotakuinkin samat kuin kaikissa Cruisereissa. Esim. ruoste, ruoste, ruoste ja ruoste. Niin ja mainitsinko jo ruosteen?
Tässä vielä täysin vakiona 37x13/16 Boggerit alla:
http://www.slck.net/galleria/main.php?g ... 22dc89eecf
Jaa että ruostuu? Tossa "mun" autossa on taka helmat, saumakohdalta ruosteessa, etulokarit on uudet samoin eturuudun raami!

ko "projekti" näyttää tältä:

osto on iliman auraa!

paljonkos se 73 voimansiirto kestää? 37'' olis jo LR ( sisoo disco 2 tallissa) ollut vetoakselit solmussa jo pitkän aikaa!

spekulointi yksilössä on uudet jaousetx4 ja uudet iskarit x4 aura varmaan tehnyt tehtävänsä! mittarissa lukemat 220 000km.
37set alla asiallisen näköinen peli!
terv
Isosaaren Jaska
Kyllä voimansiirto kestää. Aivan toisella tasolla verrattuna brittivitseihin...
Tällä mun muinoisella BJ-75:lla ajettiin paljon ja tosissaan eikä sitä tappanut muu kuin lopulta 70-0km/h alle sekunnissa. Ojan vastapenkkaan...
Maastokäytössä 36" TSL:ät ja akseleissa lukot.

Tuo nykyinen 73:nen oli lukoton, mutta samat mekaaniset tulee siihen. Etunen jo paikoillaan ja taakse menossa. Tosin tähän ne tulevat paineilmatoimisena. Ja mullakin on uusi tuulilasin kehys!
Sen sijaan tuossa syksyllä 3B tuuppasi paineet vesitilaan ja siirtyi pois 3B-II moottorin tieltä joka päästi ensisavut ilmoille viime viikolla.

Tällä mun muinoisella BJ-75:lla ajettiin paljon ja tosissaan eikä sitä tappanut muu kuin lopulta 70-0km/h alle sekunnissa. Ojan vastapenkkaan...

Maastokäytössä 36" TSL:ät ja akseleissa lukot.
Tuo nykyinen 73:nen oli lukoton, mutta samat mekaaniset tulee siihen. Etunen jo paikoillaan ja taakse menossa. Tosin tähän ne tulevat paineilmatoimisena. Ja mullakin on uusi tuulilasin kehys!

moi!
Muutama "lisä kysymys" mites kestävä tuo 3B kone on? lukee siltä täältä että pukkaa paineita veteen. Mikä niistä hajoo? kansi, lohko vai pahvi-ja miksi?
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?
mites pärjää ilman lukkoja? ( riippuu tietty miten paha tilanne...!) nykyisessä pelissä kun on ABS "Lukot" eli jarrutta sutivaa pyörää ( toimii kebyessä offauksessa ihan hyvin) vai mitä PaFo?
Iironsika, sulla kun on ollut molemmat 75 ja 73, kumpi on paree,? itellä auto tulee päivittäiseen käyttöön 2s autoksi ja sitten vapaa-aikana "leluksi".
--Janne--
Muutama "lisä kysymys" mites kestävä tuo 3B kone on? lukee siltä täältä että pukkaa paineita veteen. Mikä niistä hajoo? kansi, lohko vai pahvi-ja miksi?
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?
mites pärjää ilman lukkoja? ( riippuu tietty miten paha tilanne...!) nykyisessä pelissä kun on ABS "Lukot" eli jarrutta sutivaa pyörää ( toimii kebyessä offauksessa ihan hyvin) vai mitä PaFo?
Iironsika, sulla kun on ollut molemmat 75 ja 73, kumpi on paree,? itellä auto tulee päivittäiseen käyttöön 2s autoksi ja sitten vapaa-aikana "leluksi".
--Janne--
Jep, näin minäkin olisin tehnyt jos ei olis löytynyt tosi sopivasti tuota 3B-II:sta. Ei tuo 3B tosiaan heikko ole, kunhan vaan perushuolloista on huolehdittu. Mun koneen taisi tappaa ruostepaska, oli etelänaapurissa ajeltu pelkillä jäähdytysVESILLÄ. Järjestelmä aika tukossa tuosta moskasta...J-T kirjoitti:2H tai 12H-T jos dieselin haluaalacrits68 kirjoitti:moi!
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?
Jaa että 73 vai 75? No sehän riippuu ihan tarpeista. Perusauto siis sama, mutta 75 varustetu Hiace-luokan kuljetuskapasiteetilla. Toisaalta siis myös isompi ja kankeampi. 73:ssa ei lukkoakseleita, 75:ssa vuodesta -87 alkaen. Se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli... ISO plussa 73:ssa on avoautomahdollisuus!

Ainiin niistä lukoista. Lukottomana ei kyllä mikään mahdoton etenijä maastossa joustojen ollessa vakiona jossain vankkurin ja sahapukin välimaastossa... Mutta lukollisena hyvinkin kykenevä ja ennenkaikkea LUOTETTAVA safaripeli.
Ja pick-upissa on lyhytkoppisen Hilux-luokan tavaratilaIironSika kirjoitti:Jaa että 73 vai 75? No sehän riippuu ihan tarpeista. Perusauto siis sama, mutta 75 varustetu Hiace-luokan kuljetuskapasiteetilla. Toisaalta siis myös isompi ja kankeampi. 73:ssa ei lukkoakseleita, 75:ssa vuodesta -87 alkaen. Se on makuasia sanoi koira kun muniaan nuoli... ISO plussa 73:ssa on avoautomahdollisuus!J-T kirjoitti:2H tai 12H-T jos dieselin haluaalacrits68 kirjoitti:moi!
Mikä kone tilalle jos haveri sattuu?![]()



#434
Bj-75=Ypyän Mersu
Bj-75=Ypyän Mersu
näyttääkö teidän silmissä pommilta?
Auto 800km päässä joten en ole vielä ehtinyt ite kattomaan!
http://toyotabilder.shutterfly.com/
tv:
Isosaari
Auto 800km päässä joten en ole vielä ehtinyt ite kattomaan!
http://toyotabilder.shutterfly.com/
tv:
Isosaari
Pitääköhän sellainen väite paikkaansa että bj-75 umpikaappi on jäykempi käännellä kun pick-up?lacrits68 kirjoitti:

Mulla on ollut molemmat , joista aikaisempi pick uppi oli huomattavasti mukavampi ajella metsässä . Akseli väli on lyhyemoi ja lavaa lyhentämällä sai takaylityksenkin järkeväksi ... mutta tuo etupään laituri ...
Molemmat omaavat toki hyvät puolensa , umpikoppiin saa meikäläisen työkalut mukavasti suojaan etc.
Meleko homeisen oloinen. En kyllä paljoa maksais jos vielä 800 km päässä. Pyynti?lacrits68 kirjoitti:näyttääkö teidän silmissä pommilta?
Auto 800km päässä joten en ole vielä ehtinyt ite kattomaan!
http://toyotabilder.shutterfly.com/
tv:
Isosaari
Runko ja kori auttamattoman ruosteessa. Tekniikkaa kyllä sepittää mutta kori-/runkohommat /C:stä.
_____________________________
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
- eskimo
Offroad Kainuu ry.
Jokos lacrits hankit 73:en? Tuo meikäläisen pirssi alkaa olla silputtu jo melko kattavasti: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56514
eikös HZJ73/BJ73 ole koriltaan ja alustaltaan sama?
mitkäs akselit kävisi suoraan HZJ73 alle, palstalla taitaa olla myytävänä HJ60:n lukkoaksulat manuaalikytkennällä eli käykö nämä heittämällä alle?
Olisiko iironsika sulla ylimääräistä turvavyön naaraskappaletta eli sitä mikä on lattiassa kiinni, olisi tarve pelkääjänpuolelle?
Olisiko iironsika sulla ylimääräistä turvavyön naaraskappaletta eli sitä mikä on lattiassa kiinni, olisi tarve pelkääjänpuolelle?
Re: eikös HZJ73/BJ73 ole koriltaan ja alustaltaan sama?
Ei ole ylimääräistä naarasta. Noissa mun pösön penkeissä on kiinni naaras, mutta eipä tietenkään sovi kanssakäymiseen Japanilaisen uroksen kanssa, joten joudun pitämään alkuperäisen.#HZJ73# kirjoitti:mitkäs akselit kävisi suoraan HZJ73 alle, palstalla taitaa olla myytävänä HJ60:n lukkoaksulat manuaalikytkennällä eli käykö nämä heittämällä alle?
Olisiko iironsika sulla ylimääräistä turvavyön naaraskappaletta eli sitä mikä on lattiassa kiinni, olisi tarve pelkääjänpuolelle?
HZJ:n alle sopii heittämällä BJ-75:en akselit. Siis jos lukollisia tarkoitat. 60-sarjalaisten akselit noin 60mm leveämmät ja siis myös jousipedit leveämmällä. Noi mun akselit on ihan 73:en omat, joihin vaihdoin murikat. Toinen murikka PZJ-75 valmiiksi 4.11 välityksellä ja toinen HJ-61:n johon vaihdoin välityksen. Molempiin paineilmasylkky käyttämään lukkomekanismia.
myöhemmin...
eipä tullut hankittua! Vielä etsintä käynnissä!IironSika kirjoitti:Jokos lacrits hankit 73:en? Tuo meikäläisen pirssi alkaa olla silputtu jo melko kattavasti: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56514
Kävästiin tuossa pikku venäjän keikalla "ykkös autolla" ja saatiin pikkusen osviittaa, että kyllä se 75/78 on jsut SE joka meille sopii!
73 on liian pieni reissuauto 4 hengelle!
saa kattoo mitä sitä löytyy kun tarpeeks kauan etsii!
--Janne--