Apuja, Ei starttaa HJ45
Valvoja: Käyttäjä
Apuja, Ei starttaa HJ45
Startatessa naksuu, mutta mitää muuta jännää ei tapahdu...
Hehkureleen alempi kärki on kadonnut ja startatessa sen pitäis vetää kiinni (yrittää kyllä muttei yllä) Hain varaosa autosta "uuden" mutta se on muuten samanlainen, paitsi niitä pienempiä karvoja on vaan kaksi kun kiinni olevassa kolme?!? Ko. varaosa on kylläkin Bj:stä, mutta varaosanro pitäis olla sama... Mun jären mukaan sinne ei pitäis mennä ku kaksi piuhaa keloille (maa rungosta)
Mikä sen alemman kärjen funktio on? Vai haenko vikaa taas väärästä paikasta?
Milläs vidulla mä nyt sen saan tulille?!?
Edittinä: Sama naksuminen jatkuu myös ilman relettä, vika siis muualla?!?
Hehkureleen alempi kärki on kadonnut ja startatessa sen pitäis vetää kiinni (yrittää kyllä muttei yllä) Hain varaosa autosta "uuden" mutta se on muuten samanlainen, paitsi niitä pienempiä karvoja on vaan kaksi kun kiinni olevassa kolme?!? Ko. varaosa on kylläkin Bj:stä, mutta varaosanro pitäis olla sama... Mun jären mukaan sinne ei pitäis mennä ku kaksi piuhaa keloille (maa rungosta)
Mikä sen alemman kärjen funktio on? Vai haenko vikaa taas väärästä paikasta?
Milläs vidulla mä nyt sen saan tulille?!?
Edittinä: Sama naksuminen jatkuu myös ilman relettä, vika siis muualla?!?
Talli tyhjänä, ehkä vielä joskus...
Startin kuuluisi pyoria hehkun releesta riippumatta. Jos virtaa on riittavasti niin tarkista koneen maadoitus ja koita vaikka koputella solenoidiin
SLCK# 62
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Hilux -18
Ex- Land Cruiser 150 -11
Ex- KDJ120 -05
Ex- LC200 Arctic Trucks -10
Ex- FJ Cruiser- 08
Ex- 4Runner -91
Ex- RJ70 -90
Ex- HJ61 -90
Ex- BJ75 -88
Ex- BJ42 -81
Oire kuulostaa startin solenoidin kuparisten "kontaktipintojen" loppuunkulumiselta.
Yleinen vika yli 25v vanhassa Cruiserissakin...
Toyotalta saa varaosa-setin...eikä ole sikakalliskaan...
(nimimerkki; jo useimpaan cruiseriini korjannut)
Yleinen vika yli 25v vanhassa Cruiserissakin...
Toyotalta saa varaosa-setin...eikä ole sikakalliskaan...
(nimimerkki; jo useimpaan cruiseriini korjannut)
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Ja neljävitosen ja kuuskymppisen startit on melkein samanlaiset, pikkasen eri pulttijako mut se neljävitosen laatikon pään palanen sopii siihen kuuskymppisen starttiin(jos siis H moottori kyseessä) toivottavasti oli tarpeeks vaikeesti selitetty 

BJ40-79 "museobeejii"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
J6 series "nappisilmä Garu"
BJ45-81 pick up "kompura-auto"
BJ45 troopy "SanRomuna"
BJ45 "pihatraktori rojekti"
täällä ainakin ihan normi hyllytavaraa korvikekaupassa, muistaakseni sama setti hiacet, hiluxit ja cruiserit ja beejiit. viime syksynä kun hiluxin startin ehjäsin samanlaisten oireiden takia niin osat tais maksaa 10e pintaan.PikkuF kirjoitti:Oire kuulostaa startin solenoidin kuparisten "kontaktipintojen" loppuunkulumiselta.
Yleinen vika yli 25v vanhassa Cruiserissakin...
Toyotalta saa varaosa-setin...eikä ole sikakalliskaan...
(nimimerkki; jo useimpaan cruiseriini korjannut)
Ok, illan pimeinä tunteina tulin siihen tulokseen et vika on tosiaan tuolla startin suunnalla (akut ok jne.) Ei auttanut startin koputtelu, pitää mennä hakemaan sellanen remontti setti starttiin.
Mikähän sen hehkureleen toisen kärjen funktio on, se yritää vetää kiinni startatessa?
Ja jos joku ihmettelee, niin en todellakaan ole autosähkömies.
Edittinä: Ja sori, tää sopis varmaan paremmin tonne tekniikka osioon.
Mikähän sen hehkureleen toisen kärjen funktio on, se yritää vetää kiinni startatessa?
Ja jos joku ihmettelee, niin en todellakaan ole autosähkömies.

Edittinä: Ja sori, tää sopis varmaan paremmin tonne tekniikka osioon.
Talli tyhjänä, ehkä vielä joskus...