Uudemmat 7-sarjalaiset euroopassa
Valvoja: Käyttäjä
Uudemmat 7-sarjalaiset euroopassa
Osaako joku sanoa mikä on totuus uudempien (vm. 2000 ->) 7-sarjalaisten myynnistä/saatavuudesta vanhalla mantereella?
Olen jossain nähny väitettävän, että jonkin teknisen yksityiskohdan takia näitä ei Eurooppaan vois tuoda. Mobile.de:ssä kuitenkin tulee useampiakin yksilöitä vastaan. Heikon saksan kielen taidon vuoksi mulle jää kuitenkin epäselväksi, onko nämä jotain erikoisluvilla kilvitettäviä tai muuten vaan ei-tieliikenne-käyttöön tarkoitettuja kikottimia.
Olen jossain nähny väitettävän, että jonkin teknisen yksityiskohdan takia näitä ei Eurooppaan vois tuoda. Mobile.de:ssä kuitenkin tulee useampiakin yksilöitä vastaan. Heikon saksan kielen taidon vuoksi mulle jää kuitenkin epäselväksi, onko nämä jotain erikoisluvilla kilvitettäviä tai muuten vaan ei-tieliikenne-käyttöön tarkoitettuja kikottimia.
tuolt ainaski löytys uusii 7sarjalaisia http://ecom.toyota-gib.com/Default.asp? ... CE=PID:484
Tarkkaile Ruotsin markkinoita
TAAS kerran nousee autojen päästömaksut täällä,eli Cruiseria tullee myytäväksi kunhan ootatta hieman.Lasku esim. päästo 280g.-100x1,4e x2,44(tiisseli autot)=614e/vuosi.2011 nousee vielä enemmän 790euroon.
Soittelin tuossa taannoin Toyotan maahantuojalle, maasturipuolen edustajalle.. Nimeä en enää muista, mutta olikohan lie Ryynänen.
Hän kertoi, että uudemman 70-sarjan maahantuonti olisi teknisesti mahdollista, mutta pari asiaa tekee sen Suomen Toyotalle mahdottomaksi.
Eli ensimmäinen perustelu oli Toyotan maahantuontimalliston ns. kokonaispäästötaso. Eli heidän imagonsa mukaan pitää maahantuotavien autojen päästökeskiarvo olla jossain kantimissa. Nyt, kun maahan tuodaan tätä suurta LC200sta, niin toisen V8 dieselmallin maahantuonti lisäisi tuota keskiarvoa ja se ei olisi hyvä juttu..
Mutta sitten oli se toinen perustelu, joka sai minut näkemään punaista. Eli Suomen Toyotan jonkunlainen emofirma, eli Toyota Europen kannan mukaan Suomeen ei tarvitse tuottaa tämän kummempia maastoautoja.
Eli näyttääpi siltä, että Euroopasta sanellaan myös tämän maan uusien maastureiden kantaa, joka, jos on totta, suututtaa vähän pirusti.
Pitäis tehdä ihan kirjallinen vetoomus Toytalle, että alottaisivat edes yhden oikean maasturimallin maahantuonnin.. Vaikkapa tuon Pick-Upin ja sen lisäksi vaikka tuon Troop Carrierin.. Molemmat todennäköisesti menisivät pakuluokkaan, joten hintakin voisi asettua kohdalleen.
Hän kertoi, että uudemman 70-sarjan maahantuonti olisi teknisesti mahdollista, mutta pari asiaa tekee sen Suomen Toyotalle mahdottomaksi.
Eli ensimmäinen perustelu oli Toyotan maahantuontimalliston ns. kokonaispäästötaso. Eli heidän imagonsa mukaan pitää maahantuotavien autojen päästökeskiarvo olla jossain kantimissa. Nyt, kun maahan tuodaan tätä suurta LC200sta, niin toisen V8 dieselmallin maahantuonti lisäisi tuota keskiarvoa ja se ei olisi hyvä juttu..
Mutta sitten oli se toinen perustelu, joka sai minut näkemään punaista. Eli Suomen Toyotan jonkunlainen emofirma, eli Toyota Europen kannan mukaan Suomeen ei tarvitse tuottaa tämän kummempia maastoautoja.
Eli näyttääpi siltä, että Euroopasta sanellaan myös tämän maan uusien maastureiden kantaa, joka, jos on totta, suututtaa vähän pirusti.
Pitäis tehdä ihan kirjallinen vetoomus Toytalle, että alottaisivat edes yhden oikean maasturimallin maahantuonnin.. Vaikkapa tuon Pick-Upin ja sen lisäksi vaikka tuon Troop Carrierin.. Molemmat todennäköisesti menisivät pakuluokkaan, joten hintakin voisi asettua kohdalleen.
Camperhommia Troopyllä.
# 254
# 254