Ompas muuten kätevä tuo aken ajoneuvohistoriakysely, olen näköjään auton 19. omistaja.
Taidan rimpauttaa yhdelle autoa pidempään omistaneelle jos saisi tietoa huoltohistoriasta. Katselin meinaan koneen alle ja öljypohja näkyi olleen irti, kiinnostaisi tietää miksi. Jos se olis vaikka laakeroitu tms, ei viitsis uteliaisuuttaan kurkata.
Ed omistaja taisi olla jossain jänkhällä kun ei puhelimeen saanut yhteyttä..
Kyllä rakentelukärpänen puraisi, ensin pitää puurtaa perustekniikka kuntoon ja vasta sitten nautiskellaan kaikella tuunauksella. Ohjauksen 10cm ratinvälys korjaantui simpukkaa kiristämällä, eikä mitään jumittamista ilmene ääriasennoissa.
Murrokset jyskii ja peräöljyt tulee pihalle joten tamgearsiin tulee asiaa, siellä on niitä hyviä olkalaakereitakin 25ekpl.
Alkuun otin vain taka-akselin stefat ja etupäähän laitetaan sitten kerralla kaikki uusiks.
Aluks autoa muutellaan vain vähän, että saa ensin käyttökokemusta ja budjetti pysyy kurissa. nivelriipukkeisiin on osat tehtynä rasvattavilla pulteilla, puslat täytyy vielä tehdä.
väsyneitä takajousia avittamaan tulee ilmajousi ihan bilteman kompuralla, myöhemmin sovittelen myös eteen mutta siellä on aika ahdasta akselin keskellä. Samalla myös jäykistän akselia että pysyy suorana.
Rungon kun saan valmiiksi niin jatketaan korin kunnostamisella, sitten pohjaan panssarointia ja siinä sivussa levikkeiden askartelu. 33x12,5 renkaat 10" leveillä vanteilla ja sit konttorille. eiköhän siinä riitä tekemistä vielä seuraavallekin viikonlopulle..
Onko kellään kokemusta noista barzetta vanteista joita vannetukku myy?
http://www.vannetukku.fi/suv-crome-p-4298.html
Entäs mielipiteitä noista pro comp allterraneista?
http://www.offroadtarvike.net/index.php ... ge_noprice