Morjens kaikille
Valvoja: Käyttäjä
- helmapelti
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 6:07 pm
Morjens kaikille
Olen uusi landcruiser harrastaja ja aloitin yhteisen taipaleen -87 lukollisen hj61:en kanssa. Päätin aloittaa rakentelun pohjalta eli rungon korjauksella.
Tallin puuttumisen vuoksi auto pitää saada aina illaksi rullaavaksi, joten kokoauton purkaminen ei ollut mahdollista, korotin siis ensin koria 6cm että sain tilaa rungon työstöön.
Eipä mennyt joulunpyhät hukkaan runkoa korjatessa sillä oli viimeinen hetki vahvistaa sitä ennenkuin olisi antanut periksi.
Joku tekijämies oli heppaillut millisiä pellinpaloja runkoon, jotka lähtivät irti sorkkaraudalla, iskarien tukikin oli hitsattu melko tyylikkäästi.
Melko helposti on leiman viimeksi saanut, alkoi olla vaarallinen vekotin.
Peräkoukun kiinnitystä en kehdannu kuvata, ratisi jännästi kun nostin trukilla pukeille..
Tallin puuttumisen vuoksi auto pitää saada aina illaksi rullaavaksi, joten kokoauton purkaminen ei ollut mahdollista, korotin siis ensin koria 6cm että sain tilaa rungon työstöön.
Eipä mennyt joulunpyhät hukkaan runkoa korjatessa sillä oli viimeinen hetki vahvistaa sitä ennenkuin olisi antanut periksi.
Joku tekijämies oli heppaillut millisiä pellinpaloja runkoon, jotka lähtivät irti sorkkaraudalla, iskarien tukikin oli hitsattu melko tyylikkäästi.
Melko helposti on leiman viimeksi saanut, alkoi olla vaarallinen vekotin.
Peräkoukun kiinnitystä en kehdannu kuvata, ratisi jännästi kun nostin trukilla pukeille..
tervetuloa sakkiin vaan!
Tuo pohjolahallissa askarteleminen on ollut tuttua minulekin. Eka Bertan ostaessani en ollut ikinä hitsannutkaan ja vekotin tuli aika raatona.... ja käyttöautoksi,, Siinä tosiaan pukkaa kiirusta kun tempoo rälläkällä reijän kylkeen ja aamulla pitäis päästä töihin...
voimia vaan voimakoneen parissa puuhasteluun.
Tuo pohjolahallissa askarteleminen on ollut tuttua minulekin. Eka Bertan ostaessani en ollut ikinä hitsannutkaan ja vekotin tuli aika raatona.... ja käyttöautoksi,, Siinä tosiaan pukkaa kiirusta kun tempoo rälläkällä reijän kylkeen ja aamulla pitäis päästä töihin...
voimia vaan voimakoneen parissa puuhasteluun.
tervetuloa vaan. juu, niimpä se karkas käsistä kans aikanaan. eikä loppua näy. muijakin joskus kysy sillon ku bertan sain ostettua ja tuli taas tallissa puoliin öihin turattua jotta koska se on valmis, sanoin ettei ikänä. sen jälk ei oo kertaakaan kysässy. sit kun sain parit varaosa bertat tohon pihaan nin se sano et ai kun ihana kun saatiin tohon pihaan pari hieman ruosteista berttaa lisää. tais ihan pikkasen vittuilla vaan ei se oikeesti oo pahana ollu kylläkään.. vielä!!!!
#287
#287
- helmapelti
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 6:07 pm
Ompas muuten kätevä tuo aken ajoneuvohistoriakysely, olen näköjään auton 19. omistaja.
Taidan rimpauttaa yhdelle autoa pidempään omistaneelle jos saisi tietoa huoltohistoriasta. Katselin meinaan koneen alle ja öljypohja näkyi olleen irti, kiinnostaisi tietää miksi. Jos se olis vaikka laakeroitu tms, ei viitsis uteliaisuuttaan kurkata.
Ed omistaja taisi olla jossain jänkhällä kun ei puhelimeen saanut yhteyttä..
Kyllä rakentelukärpänen puraisi, ensin pitää puurtaa perustekniikka kuntoon ja vasta sitten nautiskellaan kaikella tuunauksella. Ohjauksen 10cm ratinvälys korjaantui simpukkaa kiristämällä, eikä mitään jumittamista ilmene ääriasennoissa.
Murrokset jyskii ja peräöljyt tulee pihalle joten tamgearsiin tulee asiaa, siellä on niitä hyviä olkalaakereitakin 25ekpl.
Alkuun otin vain taka-akselin stefat ja etupäähän laitetaan sitten kerralla kaikki uusiks.
Aluks autoa muutellaan vain vähän, että saa ensin käyttökokemusta ja budjetti pysyy kurissa. nivelriipukkeisiin on osat tehtynä rasvattavilla pulteilla, puslat täytyy vielä tehdä.
väsyneitä takajousia avittamaan tulee ilmajousi ihan bilteman kompuralla, myöhemmin sovittelen myös eteen mutta siellä on aika ahdasta akselin keskellä. Samalla myös jäykistän akselia että pysyy suorana.
Rungon kun saan valmiiksi niin jatketaan korin kunnostamisella, sitten pohjaan panssarointia ja siinä sivussa levikkeiden askartelu. 33x12,5 renkaat 10" leveillä vanteilla ja sit konttorille. eiköhän siinä riitä tekemistä vielä seuraavallekin viikonlopulle..
Onko kellään kokemusta noista barzetta vanteista joita vannetukku myy?
http://www.vannetukku.fi/suv-crome-p-4298.html
Entäs mielipiteitä noista pro comp allterraneista?
http://www.offroadtarvike.net/index.php ... ge_noprice
Taidan rimpauttaa yhdelle autoa pidempään omistaneelle jos saisi tietoa huoltohistoriasta. Katselin meinaan koneen alle ja öljypohja näkyi olleen irti, kiinnostaisi tietää miksi. Jos se olis vaikka laakeroitu tms, ei viitsis uteliaisuuttaan kurkata.
Ed omistaja taisi olla jossain jänkhällä kun ei puhelimeen saanut yhteyttä..
Kyllä rakentelukärpänen puraisi, ensin pitää puurtaa perustekniikka kuntoon ja vasta sitten nautiskellaan kaikella tuunauksella. Ohjauksen 10cm ratinvälys korjaantui simpukkaa kiristämällä, eikä mitään jumittamista ilmene ääriasennoissa.
Murrokset jyskii ja peräöljyt tulee pihalle joten tamgearsiin tulee asiaa, siellä on niitä hyviä olkalaakereitakin 25ekpl.
Alkuun otin vain taka-akselin stefat ja etupäähän laitetaan sitten kerralla kaikki uusiks.
Aluks autoa muutellaan vain vähän, että saa ensin käyttökokemusta ja budjetti pysyy kurissa. nivelriipukkeisiin on osat tehtynä rasvattavilla pulteilla, puslat täytyy vielä tehdä.
väsyneitä takajousia avittamaan tulee ilmajousi ihan bilteman kompuralla, myöhemmin sovittelen myös eteen mutta siellä on aika ahdasta akselin keskellä. Samalla myös jäykistän akselia että pysyy suorana.
Rungon kun saan valmiiksi niin jatketaan korin kunnostamisella, sitten pohjaan panssarointia ja siinä sivussa levikkeiden askartelu. 33x12,5 renkaat 10" leveillä vanteilla ja sit konttorille. eiköhän siinä riitä tekemistä vielä seuraavallekin viikonlopulle..
Onko kellään kokemusta noista barzetta vanteista joita vannetukku myy?
http://www.vannetukku.fi/suv-crome-p-4298.html
Entäs mielipiteitä noista pro comp allterraneista?
http://www.offroadtarvike.net/index.php ... ge_noprice
täs olis tyylikäs vanne http://www.offroadtarvike.net/index.php ... ge_noprice (jos budjetti antaa myöden) harmittaa kun ei tullu itelle laitettua noita...!
-Tuppu-
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
HJ60 1983
SLCK #293
050-5960579
Näyttää noi barzettan vanteet samoilta ku noi TML ROCKCRAWLER 51:set
http://www.ipefix.fi/kauppapaikka.php?v ... ategory=83 Varmaan samasta tehtaasta tulee, mut myyntinimi on eri.
http://www.ipefix.fi/kauppapaikka.php?v ... ategory=83 Varmaan samasta tehtaasta tulee, mut myyntinimi on eri.
Jos pitää saada alut niin miten olis: http://www.peraaho.com/index.php?page=s ... &Itemid=26 ?
#434
Bj-75=Ypyän Mersu
Bj-75=Ypyän Mersu
- helmapelti
- Viestit: 12
- Liittynyt: Ma Joulu 22, 2008 6:07 pm
Aluvanteet ei pääse ostoslistalle vaikka hienot olisivatkin, kromisetkin näyttää hyviltä mutta vähän arveluttaa noiden halpojen korroosiokestävyys.
Kromisia on hankala ehostaa kun ruoste iskee.
Täytyisi pitää hintaseurantaa noista kulutusosista, esim akselin stefa oli toyotalla 16e ja tamgearsilla 4e.
Eihän niitä aina jaksa kysellä monestapaikkaa mutta sitten harmittaa kun jälkeenpäin kuulee että olis voinu jostai paljon halvemmalla.
Ja tuolta sitten vielä vinssi, hyvä ja halapa
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=94531434
Mekaaninen vinssi kiinnostaisi, halpa tietysti. Saa olla vaikka polttopillillä irroitettu, kiinnitykset teen kuitenkin uusiksi
Mistähän kannattaisi kysellä?
Vinssejä taitaa olla hieman eri versioita, millainen olis paras jos sen aikoo laittaa ylemmäs/taaemmas?
Tietty jos joku viitsis selventää mitä eroja niissä on..
Kromisia on hankala ehostaa kun ruoste iskee.
Täytyisi pitää hintaseurantaa noista kulutusosista, esim akselin stefa oli toyotalla 16e ja tamgearsilla 4e.
Eihän niitä aina jaksa kysellä monestapaikkaa mutta sitten harmittaa kun jälkeenpäin kuulee että olis voinu jostai paljon halvemmalla.
Ja tuolta sitten vielä vinssi, hyvä ja halapa
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=94531434
Mekaaninen vinssi kiinnostaisi, halpa tietysti. Saa olla vaikka polttopillillä irroitettu, kiinnitykset teen kuitenkin uusiksi
Mistähän kannattaisi kysellä?
Vinssejä taitaa olla hieman eri versioita, millainen olis paras jos sen aikoo laittaa ylemmäs/taaemmas?
Tietty jos joku viitsis selventää mitä eroja niissä on..