Kuva Kuva

Huoltoauto N1 tai N1G-kahden tai kolmen hengen HJ (vm -87)?

General chat

Valvoja: Käyttäjä

HDHJ
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:36 am
Paikkakunta: Vaasa

Huoltoauto N1 tai N1G-kahden tai kolmen hengen HJ (vm -87)?

Viesti Kirjoittaja HDHJ »

Mistä se henkilömäärä on kiinni? Katsastus huoltoautoksi ei sinänsä ongelmana mutta miten pitäis menetellä että sais rekisteriotteeseen paikkamäärät 1+2?
Puntarilla auton omamassaksi tuli vähän päälle 2500kg -ts etuakselille tuli yli 1200kg ilman vinnsiä. Seuraus että 1+1!? Ja rekisteriotteeseen merkintä; Pakettiauto ja ajoneuvoluokka:N1.

Tuleeko tuo N1G viilapenkistä/ruuvipenkistä? Tai muusta kiinteästi asennetusta vehkeestä kuten kompura,generaattori tai penkkiporakonesta? Smirgeli ei taida tulla aiheelliseksi asentaa-palovaaran takia.....

Mitä etuja on N1G luokasta verrattuna N1 luokkaan?
Avatar
-MaTTi-
Viestit: 1596
Liittynyt: Su Marras 28, 2004 9:45 pm
Paikkakunta: Jokela

Re: Huoltoauto N1 tai N1G-kahden tai kolmen hengen HJ (vm -8

Viesti Kirjoittaja -MaTTi- »

HDHJ kirjoitti:Mistä se henkilömäärä on kiinni? Katsastus huoltoautoksi ei sinänsä ongelmana mutta miten pitäis menetellä että sais rekisteriotteeseen paikkamäärät 1+2?
110 cm ratin keskeltä vänkärin ovipahviin kun on matkaa ja kahden hlön penkki oikealla (min. 70 cm leveä) turvavöin, niin silloin k+2.
Puntarilla auton omamassaksi tuli vähän päälle 2500kg -ts etuakselille tuli yli 1200kg ilman vinnsiä. Seuraus että 1+1!? Ja rekisteriotteeseen merkintä; Pakettiauto ja ajoneuvoluokka:N1.

Tuleeko tuo N1G viilapenkistä/ruuvipenkistä? Tai muusta kiinteästi asennetusta vehkeestä kuten kompura,generaattori tai penkkiporakonesta? Smirgeli ei taida tulla aiheelliseksi asentaa-palovaaran takia.....

Mitä etuja on N1G luokasta verrattuna N1 luokkaan?
Olisi pitänyt merkitä N1G, koska jokapyörävetoinen ja kokonaismassa yli 2000 kg. Tulee siis siitä eikä mistään varusteista!!

N1G on maastopakettiauto, jolloin saa korottaa koria 77 mm (N1:ssä ei saa yhtään) ja jousitusta mahdollista korottaa 77 mm (N1:ssä 51 mm). Kokonaiskorkeuden muutos saa olla N1G 150 mm, N1 100 mm.
SLCK #65
2007 Toyota FJ Cruiser 6M/T (CNG Supercharged)
1981 Toyota Land Cruiser BJ42 (under construction)
HDHJ
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:36 am
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja HDHJ »

Kiitos. Uudestaan anomaan muutosta otteeseen kun vikalistan viat on korjattu.
Avatar
tracer_bullet
Viestit: 48
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 6:36 pm
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja tracer_bullet »

Kävin tuossa viime viikolla katsatuskonttorilla kyselemässä josko saisin laittaa sen kahden hengen sohvan paikoilleen tuohon BJhin. Inssi kävi mittaamassa tuon ratin ja ovipahvin välin ja totesi että 2cm puuttuu siitä 110 senttimetristä. Kaveri oli reilun tuntunen ni uskalsin jopa kysyä et miten tarkka sen mitan pitää olla. Inssi siinä sitten mietti että jos nyt ovipahvia purkais tai rattia sais vähän siirrettyä niin eiköhän sen sillä sais hyväksyttyä...

En sitten tiedä jos pitäis vaikka väsätä jotain että sais sen hyväksyttyä.

Ketuttaa vaan kun löytyis siistikuntoinen alkuperäis-sohva sinne eteen mutta sitä ei sais laittaa sinne.

Onkos kellään muulla kokemusta vastaavasta?
Toyota BJ-42 -85

#433
HDHJ
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:36 am
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja HDHJ »

HJ-87:n viat vikalistassa korjattu muttei tullut paikkamäärä k+2 eikäs ajoneuvoluokka N1G vaan N1.
Halusin toisen mielipiteen ja kävin valtiokonttorin puolella kysymässä neuvoja. Siellä ei löydetty mitään esteitä kyseiselle muutokselle.
Sentään löytyy mahdollisuus tehdä oikaisuvaatimus päätökselle-hyvä näin.

Asiakkaan näkökulmasta näyttää olevan monta eri versiota katsastajan käsikirjasta!?
HDHJ
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:36 am
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja HDHJ »

Oikaisuvaatimus katsastuspäätöksestä tuli tehtyä.
Huoltoauton ajoneuvoluokaksi tuli N1G (oli aiemmin laitettu N1) ja istuimien lukumääräksi tuli 3 (oli laitettu huoltoauto ja 2 paikkaa).

Paikalliskonttorin väite miksi aiemmmin oli laitettu N1 ja 2 paikkaseksi oli että Ajoneuvojen tietojärjestelmässä ei ollut tietoja HJ:sta joiden peruusteella olis voinut hyväksyä N1G:ksi ja 3-paikkaiseksi!!!??????

Uskotkoot ken tahtoo.....

Vihje teille jotka aikovat muutoskatsastaa HJ huoltoautoksi. Ottakaa kopio Tyyppikatsatustodistus No 587343-9 päivätty Helsingissä 7 päivänä lokakuuta 1987 mukaan. Kuva todistustuksesta löytyi muistakseni "simolinin sivuilta". Tai AKE:lta tai Korpivaara Oy:ltä.
Sekään ei tietysti auta jos eivät ota tyyppikatsatustodistusta huomioon.

Oikaisuvaatimus katsastuspäätöksestä on tehtävä oliko se 30 päivän sisällä katsastuksesta.
Mastorontti
Viestit: 79
Liittynyt: Ke Touko 02, 2007 8:48 pm
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Mastorontti »

Hyviä vinkkejä. Oma HJ60 muutoksen alla huoltoautoksi.
Tamppi
Viestit: 1
Liittynyt: La Marras 03, 2007 9:58 pm
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja Tamppi »

Meinaako toi oikasuvaatimus 30pv sisällä sitä että mun tarvis uudestaan muutoskatsastaa hj, kun edellinen omistaja oli muutoskatsastanu sen huoltoautoksi ja se on ny N1, että saisin sen N1G:si?
HDHJ
Viestit: 16
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:36 am
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja HDHJ »

Kyllä. Se on tehtävä 30 päivän sisällä sitä muutoskatsastuspäätöksestä. Mutta uutena omistajana voit toki muutoskatsastaa sen uudestaan koska veroluokka ei sinänsä muutu. Ajonouvoluokka kyllä muuttuu ja paikkamäärä. Muutosprosentit ovat jo muuttuneet sen 1% takapenkistä. Muut tekniset tiedot pysyvät samanlaisina.
Muutoskatsatus vuosikatsastuksen yhteydessä maksoi kohtuulliset 37 e viime vuoden hinnaston mukaan.
maaristeilijä
Viestit: 271
Liittynyt: Su Touko 28, 2006 11:38 am
Paikkakunta: pälkäne

Viesti Kirjoittaja maaristeilijä »

on todella eri käytännöt eri konttoreilla.laitoin työkalulaatikon,poistin takapenkin,alle 33x12,5,pellin alle 12ht,akselit lukollisiksi,omavalmiste puskurit ja ankaran mietinnän ja papereiden tuijottelun jälkeen leima paperiin.niitä papereita moottorin osalta ihmeteltiin kyllä pitkään sillä en käynyt hakemassa maahantuojalta riistohintaista vastaavuustodistusta. toyotan asiakaspalvelusta vastuussa oleville henkilöille on varattu täällä meillä 8,5m syvä kaivo jossa on vielä paljon hyvää märkää vettä pohjalla.ja kylmää. :twisted:
maaristeilijä
Jappi
Viestit: 191
Liittynyt: Pe Syys 21, 2007 8:40 pm
Paikkakunta: Puolanka

Viesti Kirjoittaja Jappi »

maaristeilijä kirjoitti:toyotan asiakaspalvelusta vastuussa oleville henkilöille on varattu täällä meillä 8,5m syvä kaivo jossa on vielä paljon hyvää märkää vettä pohjalla.ja kylmää. :twisted:
Sitä on sitten soitettu TOYOTA-Infoon... :lol:
Vastaa Viestiin