Taas näitä rengas asioita, mutta kun en löytänyt tuolla haullakaan...
Eli tarkoitus ois hommata tuohon -79vm Bj40:seen tuollaiset 31x10,5x15 renkaat vanteineen. Vanteiksi varmaan tuollaiset 8":set. Mikä ois oikea offset, että mahtuu ilman muutoksia tuossa pyörimään? Raidevälikään ei vissiin sais muuttua kuin se 30mm? Kiitän kärsivällisyydestä...
Talviajoa ei todellakaan tule paljon, joten tuollaiset neljänvuodenajan All Terrainit tai Mud Terrainit tulisi renkaiksi. Harkinnassa jopa tuollaiset Insa Turbo Saharat. Noitahan löytää pinnattuina todella edullisesti.
Minä laitoin BFG:n mutiaiset (vääräuskoinen kun olen) 33x10.5x15 renkaat Juukalaisten TML -vanteille -19 offsetilla. Hyvin toimii, mitä nyt pari vannetta vaati 350g painoa..
33 sopii muutoinkin hyvin. Nopeusmittari heittää 3 km/h. 31 on hiukan vähän pieni..
Nyt vaan ina jänskättää katastus, kun oikeasta kulmasta kattoo, niin edestä, vakilokkareitten alta näkyy puoli senttiä renkaan pintaa..
Muutoin sopii alle, ei ota mihenkään kiinni, ei syö raidetangon päätä. Talveksi on onneksi liukuestein varustetut nuukkialaiset. MT voi olla hippasen liukas.
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
anteeksi taas tyhmyyteni ilmeisesti kaveri kuitenkin tarkoitti että renkaan Kulutuspintaa näkyy pikkasen lokarin ulkopuolella,ja Sitä ei saa näkyä EDES maastoautossa,kulutuspinnan on pysyttäva auton korilinjojen sisäpuolella..
Olen muutes nähny kyseisen lakipykälän. Maastoautot rajautu ulkopuolelle..
"Erityistä roiskesuojaa ei vaadita, jos ajoneuvon korin tai lavan pohja tai muu päällirakenne tarpeellisin lisälaittein muodostaa tässä pykälässä määriteltyä vastaavan suojan roiskumista vastaan, eikä maastoautossa tai muussa erikoistarkoitukseen valmistetussa ajoneuvossa, jossa roiskesuojien käyttö oleellisesti hankaloittaa ajoneuvon käyttöä."
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Eiks toi roiskesuoja nyt ole perinteinen roiskeläppä ja sehän liittyy siviilipuolella pyörän navasta taaksepäin avutuvaan kulmaan, joka ei saa olla tiettyä astemäärää suurempi - ja jos ylittää tuon kulman, niin tarvitaan tuo roiskeläppä. Tässä on helpotus maastoautoille.
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin renkaan kulutuspinnan pitäis silti pysyä lokasuojan sisäpuolella.
1. N1-luokan ajoneuvon, joka ei täytä liitteessä 1 olevan I osan 37 kohdassa tarkoitetun moottoriajoneuvojen lokasuojia koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä annetun neuvoston direktiivin 78/549/ETY vaatimuksia, roiskesuojien tulee ulottua «leveydeltään» vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin ja vähintään 50° taaksepäin. Roiskesuojan takaosa renkaan tai paripyörillä uloimman renkaan keskeltä mitattuna ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 150 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella.
2. Muun kuin M1- ja N1-luokan ajoneuvon roiskesuojien tulee ulottua «leveydeltään» vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin. Roiskesuojan takaosan renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruinen osuus ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 100 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella ajoneuvon ollessa kuormittamaton.
3. Roiskesuojan poikkileikkauksen tulee olla siten kourumainen, että kourun syvyys akselin yläpuolelta mitattuna on vähintään 30 mm. Kourumaisuus saa vähetä 1 ja 2 momentissa tarkoitettuja kulmia lähestyttäessä.
4. Roiskesuojan etäisyys akselista ei saa 1 ja 2 momentissa tarkoitettujen kulmien välisellä alueella olla renkaan halkaisijaa suurempi.
5. Erityistä roiskesuojaa ei vaadita, jos ajoneuvon korin tai lavan pohja tai muu päällirakenne tarpeellisin lisälaittein muodostaa tässä pykälässä määriteltyä vastaavan suojan roiskumista vastaan, eikä maastoautossa tai muussa erikoistarkoitukseen valmistetussa ajoneuvossa, jossa roiskesuojien käyttö oleellisesti hankaloittaa ajoneuvon käyttöä.
Tuossa puhutaan roiskesuojasta eikä roiskeläpästä.. Läpän ei tarvi mennä 30 astetta aksulin etupuolelle..
SLCK # 229
- MMC -
- It's hard to be green - Kermit The Frog -
- Vanhat Land Cruiserit eivät kuole. Niistä tulee vaan entistä häijympiä -
Elikäs tuollaiset 33x12,5x15 renkaat vanteineen kohta alla ja pitäis saada ne nyt leimaan... Kuinka hanakasti katastusmiehet nyt noille vaatii eri dokumentteja!?
Tuolta PScom:in Faq... sivustolla ois varmaan jotain dokumentteja pdf muodossa, vaan kun ei nyt näytä linkit toimivan...
Joku jos ystävällisesti vois laittaa tulemaan sellaiset dokumentit, jolla leima tulee, niin oisin erittäin kiitollinen...
Elikäs tuollaiset 33x12,5x15 renkaat vanteineen kohta alla ja pitäis saada ne nyt leimaan... Kuinka hanakasti katastusmiehet nyt noille vaatii eri dokumentteja!?
Tuolta PScom:in Faq... sivustolla ois varmaan jotain dokumentteja pdf muodossa, vaan kun ei nyt näytä linkit toimivan...
Joku jos ystävällisesti vois laittaa tulemaan sellaiset dokumentit, jolla leima tulee, niin oisin erittäin kiitollinen...
Renkaiden osalta homma hoidossa. Leima tuli, kun oli tuo jenkkivienti mallin rengaskoko papru mukana... Hiukan jännitti meneekö noilla 10" ja -44 offsetin vanteilla läpi....