ois kotona vanha hj-60 mikä nyt käytetty metsähommiss jonkin aikaa, ja nyt rupesin miettimään jos sen pistäis rekisteriin taas. mitkä ovat mahdollisuudet tänä päivänä; eiks se huoltoauto systeemi muuttui jotenkin jossain vaiheess?
eli periaatteess ei haittais vaiks siit tulis kolmipaikkainen/pakettiauto/jotain muuta, en vaan jaksais maksaa niin helv***sti veroa ku ei kuitenkin niin paljon käytössä.
teill joll tietoo, pliis helpatkaa
ittellä on kanssa hj-60 82 joka on ollu noin 5 vuotta pellolla mätänemässä ja nyttemmin laiteltu kuntoon, siitä on kaikki ruosteet hitsattu ja muutenkin vaihdeltu kuluvia osia. no siihen kyllä saa uppoomaan aika kasan rahaa, mutta kyllä on taas kiva land cruiserilla ajaa. meinaan sen kolmen viikon sisällä katsastaa ja aijoin kyllä huoltoautoksi muuttaa. ei siihen lakiin pitäis äkkiseltään mitää muutoksia tulla, mulla on tossa takana vanerointi, viilapenkki ja työkalulaatikko, takapenkit otin tietty pois ja näillä pitäs huoltoauton leima tulla.
Älkää laittako sitä ruuvipenkkiä ees huoltoautoon, jos ette sitä aio tarvia. Se ei oo pakollinen.
Muuten takasin kilpiin sattaminen ei vaadi muuta kuin auton katsastukuntoon (=liikennekuntoon) saattamisen ja leimauttamisen, jos ei verorästejä oo kertyny...
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
hj60 kirjoitti:Älkää laittako sitä ruuvipenkkiä ees huoltoautoon, jos ette sitä aio tarvia. Se ei oo pakollinen...
Eikös siellä huoltoautossa pidä olla jotain huoltovarustusta...eihän se muuten mkn huoltoauto ole. Ne varusteethan vissiin merkataan rekisteriotteeseenkin.
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
hj60 kirjoitti:Älkää laittako sitä ruuvipenkkiä ees huoltoautoon, jos ette sitä aio tarvia. Se ei oo pakollinen...
Eikös siellä huoltoautossa pidä olla jotain huoltovarustusta...eihän se muuten mkn huoltoauto ole. Ne varusteethan vissiin merkataan rekisteriotteeseenkin.
Kyllä pitää, mutta ruuvipenkki ei ole pakollinen vaikka jotkut katsurit sitä koittaa vaatia. Työkalusatsi, maastotunkki, 12 V kompura ja vinssi pitäs riittää, ja niitä kaikkia tarvii metsässä.
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
kajje kirjoitti:kiitoksia näistä vastauksista, olin saannu kuvan että "huoltoajoneuvon-katsastaminen" olis vaatinu jotain muuta mutt ei näköjään... ja hyvä niin.
jokunen kysymys tosiaan vielä;
- mikä nämä "3+3 paikkaiset pakettiautot" ovat" (näkyy aina silloin tällöin myynnissä)?
- mitkä ovat vaatimukset jos yrittäis saada sitä pakettiautoks?
- entä mikä on vero-ero pakettiautossa ja huoltoautossa?
ja juu, saan sen firman kirjoihin jos se olleenkaan vähentää verojen määrä.
Tuo pakettiautojuttu kiinnostaa minuakin. Tuntuu että kun konttorilta kysyy nii saa aina eri vastauksen: ei saa tehä tai korotus kattoon tai ei muuta kun vähemmät pehmustetta takapenkkiin
Tuntuu ettei kukaan oikein tiedä...vai muuttuuko nuo pykälät koko ajan? Mattilakin mainostaa p-a muutostöitä ilman katon korottamista...
"Vrrruuum.... pum! Vruuum vtruuuum vruum....PUM PUM PAM!! Vrrrrruuuuuumm...ryskis! PPAPATIPAM PUM Vrrooom...PAMM!!! PUT PUT PUT PUM VRum vrum vruuu...RÄISKIS!!!!"
kajje kirjoitti:kiitoksia näistä vastauksista, olin saannu kuvan että "huoltoajoneuvon-katsastaminen" olis vaatinu jotain muuta mutt ei näköjään... ja hyvä niin.
jokunen kysymys tosiaan vielä;
- mikä nämä "3+3 paikkaiset pakettiautot" ovat" (näkyy aina silloin tällöin myynnissä)?
- mitkä ovat vaatimukset jos yrittäis saada sitä pakettiautoks?
- entä mikä on vero-ero pakettiautossa ja huoltoautossa?
ja juu, saan sen firman kirjoihin jos se olleenkaan vähentää verojen määrä.
Tuo pakettiautojuttu kiinnostaa minuakin. Tuntuu että kun konttorilta kysyy nii saa aina eri vastauksen: ei saa tehä tai korotus kattoon tai ei muuta kun vähemmät pehmustetta takapenkkiin
Tuntuu ettei kukaan oikein tiedä...vai muuttuuko nuo pykälät koko ajan? Mattilakin mainostaa p-a muutostöitä ilman katon korottamista...
Noi 3+3 pakut on leimattu joskus 80- luvulla. Pykälät muuttuneet sen jälkeen usemman kerran, ei onnistu enää tänäpäivänä.
3 + 3 tarkottaa, että se aikanaan laitettu "lankkupenkki" takana, ei onnistu enää. Nykyään nämä vanhat onnistuu kattokorotuksella ilman takapenkkiä, uudemmat joista on täys autovero maksettu menee suoraan. Olikos se raja -93?
SLCK # 183
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Toyota Land Cruiserin HJ 60/61 muuttaminen pakettiautoksi (en tarkoita huoltoautoa) onnistuu vieläkin. Ehtona takapenkkien poisto ja kattokorotus, joilla saadaan tarvittava kuutiotilavuus korin sisälle. En muista tarkalleen kuutioiden määrää, mutta jotain 3 kuution paikkeilla se oli.
Ne 3+3 pakettiautot pystyttiin tekemään 31.5 1999 saakka. Eli nämä autot ns. kovalla takapenkillä joissa pehmustetta takapenkissä max 5 cm.
Itselläni on HJ 61 kovalla takapenkillä 3+3, käyttöönotto -87, muutoskatsastettu maaliskuussa 1993. Mutta vaimolla Skoda Felicia 1.9 diesel, joka Suomen viimeisimpiä 2+3 pakettiautoja eli auto otettu käyttöön 14.5 1999.iinä myös "kova"takapenkki.
Eli moneeen vuoteen ei ole ollut mahdolllista tehdä maastureista ja henkilöautoista halpaverollisia "henkilöautoja".
Huoltoautoja voi tehdä, jos ajoneuvon massa riittää ja asentaa tarvittavat "huolto"varusteet. Mutta siloin et saa takapenkkiä...