hdj tai hzj
Valvoja: Käyttäjä
hdj tai hzj
Tervehdys kolleegat Lueskelin keltaistapörssiä ja oli myynnissä Toyota HZJ80 Mikä tää tämmöinen on? En muista ennen kuulleeni tuollaisesta mallista, mitkä erot tekniikka ym.
Mikäli-sikäli olen antanut itselleni oikein ymmärtää,niin kyseessä on Hodari varustettuna Benziin-moottorilla. Eli 4.5L ruiskukutvosella...
Väkivahva ja vääntävä kuusipyttyinen erittäin mastokelpoinen moottori!!
Eikä kuluta yhtään enempää kuin mitä tankissa ompi menovettä jäljellä...
Tuommoiset 13-25L per 100km....
Erittäin hienoa kyytiä,mistä köyhäkansa kadehtii ihan simona...
Väkivahva ja vääntävä kuusipyttyinen erittäin mastokelpoinen moottori!!
Eikä kuluta yhtään enempää kuin mitä tankissa ompi menovettä jäljellä...
Tuommoiset 13-25L per 100km....
Erittäin hienoa kyytiä,mistä köyhäkansa kadehtii ihan simona...

Viimeksi muokannut PikkuF, To Huhti 19, 2007 11:39 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
En intä, mutta minun ymmärtääkseni HZJ80:ssä on 1HZ vapari 4.2 diisseli. Sitten on erikseen fj80 samalla korimallilla ja bensakoneella. Tuon moottorineroavaisuuden lisäksi yksi näillä palstoilla huomionarvoinen ero on se, että hzj:ssa ei maahantuojan vakiomalleissa ole ollut lukkoakseleita, joten valtaosasta ne puuttuvat.
Onkohan nuo ystävämme Tanskanmaalta sitten erehtyneet pahan kerran....?
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... 0&serie=J8
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... 0&serie=J8
0400-494 406
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
pikkuff(ät)gmail.com
I LOVE MY CRUISERS
SLCK # 43
Kyllä luotto tanskalaisiin pysyy.PikkuF kirjoitti:Onkohan nuo ystävämme Tanskanmaalta sitten erehtyneet pahan kerran....?
http://www.toyotalandcruiser.dk/modelle ... 0&serie=J8

F:llä alkaa tuo linkittämäsi cruiserin mallitunniste joka symboloi bensiinikäyttöistä moottoriperhettä näissä land cruisereissa kuten tiedät. F:n lisäksi ainakin 7-sarjassa bensiinimoottoria symboloi myös R-kirjain. Alkuperäinen kysymys oli kuitenkin HZJ:n ja HDJ:n välisistä eroista, mutta kuriositeettina tuokin mahtuu mukaan. H sinänsä taas on merkki dieselistä siinä missä se voi olla B, L, P tai K:kin eri mallien kohdalla.
Vielä vähän nippelitietoa tuosta HZ koneesta:
Alakerta on tosiaan sama kuin HD:n, mutta männät ja kansi erilaiset, koska edelleen näissäkin koneissa vapari (HZ) on esikammiokone ja turbo (HD) on ruorasuihku. Ehkä tästä syystä tai pienemmästä tehosta ja väännöstä johtuen HZ koneessa ei ole ollut ongelmaa kiertokangenlaakereiden kanssa, esikammiokoneen käynti kun on paljon pehmeämpää.
Näitä koneita on ulkonäöltään vaikea erottaa toisistaan ilman apulaitteita, ainoa ulkoinen ero on suuttimen rakenne ja kiinnitystapa kanteen ja lohkoon stanssattu HZ tai HD. Ja tietysti jotakin pieniä yksityiskohtia.
Samaan moottoriperheeseen kuluu myös PZ, joka on HZ:n viisisylinterinen versio. Sitä on käytetty ainakin PZJ75 mallissa.
Viisisylinteristä suorasuihkua (PD?) en ole nähnyt missään korjaamokirjoissakaan.
Tuo oma kulkuväline on myös alkujaan HZJ80, siinä on kyllä ollut 1990 maahantullessaan tehtaalla asennetut lukot ja myös mekaaninen vinssi, voi mahdollisesti olla sähköyhtiön erikoistilaus. Ja kolmenistuttava "ensimmäinen rivi" on vanhaan HJ tyyliin.
Alakerta on tosiaan sama kuin HD:n, mutta männät ja kansi erilaiset, koska edelleen näissäkin koneissa vapari (HZ) on esikammiokone ja turbo (HD) on ruorasuihku. Ehkä tästä syystä tai pienemmästä tehosta ja väännöstä johtuen HZ koneessa ei ole ollut ongelmaa kiertokangenlaakereiden kanssa, esikammiokoneen käynti kun on paljon pehmeämpää.
Näitä koneita on ulkonäöltään vaikea erottaa toisistaan ilman apulaitteita, ainoa ulkoinen ero on suuttimen rakenne ja kiinnitystapa kanteen ja lohkoon stanssattu HZ tai HD. Ja tietysti jotakin pieniä yksityiskohtia.
Samaan moottoriperheeseen kuluu myös PZ, joka on HZ:n viisisylinterinen versio. Sitä on käytetty ainakin PZJ75 mallissa.
Viisisylinteristä suorasuihkua (PD?) en ole nähnyt missään korjaamokirjoissakaan.
Tuo oma kulkuväline on myös alkujaan HZJ80, siinä on kyllä ollut 1990 maahantullessaan tehtaalla asennetut lukot ja myös mekaaninen vinssi, voi mahdollisesti olla sähköyhtiön erikoistilaus. Ja kolmenistuttava "ensimmäinen rivi" on vanhaan HJ tyyliin.
TP
No itsellä tuolainen HZJ80 ja liikestä ostettu uutena ja vapasti hengitävä
lukot löytty aina näistä ja ovat 100%
sekä mekaninen vissi ( oikean masturin merkki )
penkkirivi tuo 3 istutava edessä ja kaikki sähkö hebelit karsittu pois tieltä jo tehtalla.
joku erä tuotu juuri 1990 mallin vaihtuessa. pääasiassa ilmeisesti kuitenkin voimayhtiöille ja puolustusvoimille.
lukot löytty aina näistä ja ovat 100%
sekä mekaninen vissi ( oikean masturin merkki )
penkkirivi tuo 3 istutava edessä ja kaikki sähkö hebelit karsittu pois tieltä jo tehtalla.
joku erä tuotu juuri 1990 mallin vaihtuessa. pääasiassa ilmeisesti kuitenkin voimayhtiöille ja puolustusvoimille.